Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    niet met d300,
    Ik weet niet of je het beseft, maar VR bij Nikon staat NIET voor Virtual Reality .
    Ook niet voor Virtual Rubbish.
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

    Comment


    • #92
      Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

      Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
      Hi,

      Ik gebruik alleen dat middelste AF punt.
      Waarvoor die andere dienen, is mij niet geheel duidelijk, ik heb graag dat de cam scherpstelt waar ik het wil.

      Je bent dan ook beter af om de scherpstelfunctie te scheiden van de lichtmeter via het menu.

      DPaul.
      Idem, waarschijnlijk heb ik op 10.000 fotos ongeveer 5 fotos getrokken met een ander AF punt dan het middenste.

      9 zijn er voor mij al 8 teveel

      Ivm het lichtmeten/scherpstellen, ik gebruik gewoon de lock functie voor het scherpzetten, werkt prima na wat oefening.

      Comment


      • #93
        Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

        Wie er dat nog koopt, wel, ikke....heb de knoop doorgehakt, dan toch maar gegaan voor de 5D en een Canon 24-105 lens erbij. 2342 euro , dat worden weer boterhammen met confituur

        De camera en lens zijn besteld, ik kan niet wachten, 'k ben benieuwd
        SKurt.be
        www.SKurt.be

        Comment


        • #94
          Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

          Kan me eigenlijk niet schelen wanneer hij er uiteindelijk zal komen, wachten doe ik toch...

          Ik zal me tussentijds nog wel wat bezighouden met mijn crappy 1,6 crop-systeem

          Comment


          • #95
            Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

            Oorspronkelijk geplaatst door SKurt Bekijk bericht
            Wie er dat nog koopt, wel, ikke....heb de knoop doorgehakt, dan toch maar gegaan voor de 5D en een Canon 24-105 lens erbij. 2342 euro , dat worden weer boterhammen met confituur

            De camera en lens zijn besteld, ik kan niet wachten, 'k ben benieuwd

            Proficiat! Ideale combinatie en topgerief. Succes en plezier ermee.

            Comment


            • #96
              Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

              Wat de prijs betreft...

              Ik heb een aantal jaren geleden voor hetzelfde dilemma gestaan.
              De 20D liep op zijn einde, de 30D kwam er aan maar de prijs was nog niet gekend.

              Hier werd aangeraden o.a. door een goed geïnformeerde webwinkel om toch maar te profieren van de weggeefprijzen van de 20D. De 30D zou vééél duurder zijn.

              Ik heb uiteindelijk gewacht, en wat bleek? De 30D kwam naar de markt aan exact dezelfde prijs als de weggeefprijs waaraan ik de 20D enkele maanden eerder kon kopen. Ik heb het me niet beklaagd

              Comment


              • #97
                Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                Kan me eigenlijk niet schelen wanneer hij er uiteindelijk zal komen, wachten doe ik toch...

                Ik zal me tussentijds nog wel wat bezighouden met mijn crappy 1,6 crop-systeem
                Als de 5DII ooit uitkomt, zal hij waarschijnlijk toch te duur zijn voor mijn budget.
                Ik heb er dus niet op gewacht, en een "schoon occasie" op de kop getikt: een 5D van amper enkele maanden oud, nog geen 2000 shots.
                't Is voor eerst dat ik echte vignetting zie op mijn beelden .
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #98
                  Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                  Als de 5DII ooit uitkomt, zal hij waarschijnlijk toch te duur zijn voor mijn budget.
                  Ik heb er dus niet op gewacht, en een "schoon occasie" op de kop getikt: een 5D van amper enkele maanden oud, nog geen 2000 shots.
                  Die optie staat bij mij ook nog altijd open, maar ze zijn heel dun gezaaid die 2dehandse...

                  Comment


                  • #99
                    Re: Ik misschien...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    wat bedoel je dan juist? wil dit zeggen dat je AF trager/minder accuraat/onbruikbaar is op de andere 8 AF punten? In welke situaties ervaar je dit als serieus nadeel? (ik bedoel hiermee niet situaties waarbij je de andere AF punten moet gebruiken, maar juist in welke gevallen de AF slechter is ervan uitgaande dat je de andere AF punten sowieso gebruikt)
                    Bij tegenlicht en weinig omgevingslicht kan alleen het midden AF punt scherpstellen.

                    Met het AF hulplicht van de 580EX kunnen de andere 8 punten nauwkeurig scherpstellen maar zonder AF hulplicht wijkt de AF soms af. terwijl er toch een autofocus bevestiging is.
                    En vooral met een ND filter wordt de AF heel traag en kan er ook een afwijking zijn.

                    Jan.

                    Comment


                    • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Als de 5DII ooit uitkomt, zal hij waarschijnlijk toch te duur zijn voor mijn budget.
                      Ik heb er dus niet op gewacht, en een "schoon occasie" op de kop getikt: een 5D van amper enkele maanden oud, nog geen 2000 shots.
                      't Is voor eerst dat ik echte vignetting zie op mijn beelden .
                      Was ook mijn idee, maar 'k kon een nieuwe kopen tegen de prijs dat men vraagt voor een 2de hands. Ze zijn best wel duur meestal, die 5D's in occasie.

                      Vignettering! Yessss, gedaan met dat in photoshop aan te brengen
                      SKurt.be
                      www.SKurt.be

                      Comment


                      • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                        Waarschijnlijk een onozele opmerking maar is het volgende ook geen probleem?

                        Iedereen gebruikt het middelste scherpstelpunt en na scherpstellen veranderd men de compo...

                        Bij heel geringe DOF (wat op FF degelijk kan) en recompo verlies je toch snel de scherpte door onder andere hoek te komen en/of de afstand to miniem te veranderen??

                        Comment


                        • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                          Uit deze paar minpunten is er een die mij zorgen baart, namelijk de sealings!
                          Ik vertoef, als fervente B&W fotograaf, nogal graag en veel in druiperige /druilerige landschappen en oorden!
                          Vocht is dodelijk voor electronica, of kan toch voor veel misère zorgen!
                          Moet ik mij daar zorgen over maken of kan de 5D dit wel aan?

                          SF
                          00.00 Gone

                          Comment


                          • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                            Wil je zeker zijn, dan moet je een 1Ds of 1D kopen, die zijn weerbestendig. Een 5D niet. Een 40D heeft ook al weerbestendige afdichtingen.
                            Je moet de camera's dan wel in combinatie gebruiken met weersbestendige L-lenzen.
                            SKurt.be
                            www.SKurt.be

                            Comment


                            • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                              Uit deze paar minpunten is er een die mij zorgen baart, namelijk de sealings!
                              Ik vertoef, als fervente B&W fotograaf, nogal graag en veel in druiperige /druilerige landschappen en oorden!
                              Vocht is dodelijk voor electronica, of kan toch voor veel misère zorgen!
                              Moet ik mij daar zorgen over maken of kan de 5D dit wel aan?

                              SF
                              Dat valt allemaal met een korreltje zout te nemen.
                              Ga je in een stortbui onbeschermd fotograferen is elke camera kapot sealing of niet.
                              Maar bij een camera zonder sealing gaat elk druppeltje water nu ook niet rechtstreeks op elektronica vallen he.
                              Zelf trek ik nu al jaren met niet gesealde camera's in vochtige omstandigheden. En mijn camera heeft al regelmatig water op zich gekregen. Probeer maar eens in een zwembad met jooelende kinderen met je camera en water tot aan je middel te staan zonder water op je camera te krijgen.
                              Ook in lichte regen maak ik gewoon verder foto's. Maar je moet natuurlijk wel je verstand gebruiken. In zo een zwembad als er toch wat veel water op komt dep ik dat er onmiddelijk af. En is het echt aan het regenen dan moet je hem beschermen maar dan maak ik toch geen foto's meer eigenlijk. Ik wacht wel tot alles lekker vochtig ligt zonder regen

                              Eigenlijk komt het mijn inziens meestal neer op het volgende. De camera zal langer blijven fotograferen dan het baasje wil.

                              Ik probeer altijd te vermijden vocht op de camera te krijgen maar een klein beetje vochtigheid zal mij ook nooit tegenhouden.

                              Eigenlijk heb ik meer schrik van zand dan vocht. Daar heb ik immers al wel problemen mee gehad. Niet met de camera maar met de lenzen.

                              Comment


                              • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                                Dat valt allemaal met een korreltje zout te nemen.
                                Ga je in een stortbui onbeschermd fotograferen is elke camera kapot sealing of niet.
                                Maar bij een camera zonder sealing gaat elk druppeltje water nu ook niet rechtstreeks op elektronica vallen he.
                                Zelf trek ik nu al jaren met niet gesealde camera's in vochtige omstandigheden. En mijn camera heeft al regelmatig water op zich gekregen. Probeer maar eens in een zwembad met jooelende kinderen met je camera en water tot aan je middel te staan zonder water op je camera te krijgen.
                                Ook in lichte regen maak ik gewoon verder foto's. Maar je moet natuurlijk wel je verstand gebruiken. In zo een zwembad als er toch wat veel water op komt dep ik dat er onmiddelijk af. En is het echt aan het regenen dan moet je hem beschermen maar dan maak ik toch geen foto's meer eigenlijk. Ik wacht wel tot alles lekker vochtig ligt zonder regen

                                Eigenlijk komt het mijn inziens meestal neer op het volgende. De camera zal langer blijven fotograferen dan het baasje wil.

                                Ik probeer altijd te vermijden vocht op de camera te krijgen maar een klein beetje vochtigheid zal mij ook nooit tegenhouden.

                                Eigenlijk heb ik meer schrik van zand dan vocht. Daar heb ik immers al wel problemen mee gehad. Niet met de camera maar met de lenzen.
                                Daar ga ik eens goed moeten over peinzen en bespreken met mijn zoon, alsook met mijn collega: Eos 1Ds MkIII bezitter!!
                                Als ik een paar keer misère zou krijgen en het toestel telkens in "betalende" herstelling moet, kan het mij op termijn nog méér gaan kosten dan een 5D MKII
                                Dan nog maar te zwijgen over al de last en herstellingswachttijden?
                                Het is natuurlijk wel koffiedik kijken en Als, als, als…. normaal gezien, niet zo mijn ding
                                Op een FF horen enkel L objectieven, volgens mij en die zijn wel tegen spat en stof voorzien, dat is al iets!

                                Bedankt iedereen
                                SF
                                00.00 Gone

                                Comment

                                Working...
                                X