Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

    Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
    Daar ga ik eens goed moeten over peinzen en bespreken met mijn zoon, alsook met mijn collega: Eos 1Ds MkIII bezitter!!
    Als ik een paar keer misère zou krijgen en het toestel telkens in "betalende" herstelling moet, kan het mij op termijn nog méér gaan kosten dan een 5D MKII
    Dan nog maar te zwijgen over al de last en herstellingswachttijden?
    Het is natuurlijk wel koffiedik kijken en Als, als, als…. normaal gezien, niet zo mijn ding
    Op een FF horen enkel L objectieven, volgens mij en die zijn wel tegen spat en stof voorzien, dat is al iets!

    Bedankt iedereen
    SF
    Niet alle L lenzen zijn stof en waterdicht. Dat is ook maar een minderheid van de lenzen. En bij de andere merken zijn lenzen die stof en waterdicht zijn nog veel moeilijker te vinden.
    Veel mensen maken zich druk over gesealde camera's of niet maar aan lenzen hechten ze dan geen belang Nochtans zien deze meer af dan de body als je het mij vraagt.

    Wil je echt zekerheid dan koop je een raincover voor lens en body, duur is dat niet maar echt aangenaam in gebruik ook niet.

    Comment


    • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

      zie hieronder (foutje)
      Last edited by StoneFree; 17 maart 2008, 15:17. Reden: foutje
      00.00 Gone

      Comment


      • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Veel mensen maken zich druk over gesealde camera's of niet maar aan lenzen hechten ze dan geen belang Nochtans zien deze meer af dan de body als je het mij vraagt.
        Volledig mee eens, maak maar eens, op een droge winderige dag, een strandwandeling!
        Je komt 9/10 thuis met knarsende objectieven

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Wil je echt zekerheid dan koop je een raincover voor lens en body, duur is dat niet maar echt aangenaam in gebruik ook niet.
        Humm, pffff, dat is een goeie manier om ven deze "toch dure" hobby af te geraken, denk ik

        SF

        P's bestaat er zoiets als een lijst, van de L objectieven met seal?
        00.00 Gone

        Comment


        • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

          Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
          Op een FF horen enkel L objectieven, volgens mij en die zijn wel tegen spat en stof voorzien, dat is al iets!
          De 85 1,2 L is een relatief dure L die niet stof dicht is.
          En niet alleen L lenzen zijn goed voor FF.
          De 50 1,4, de 85 1,8 en de 100 f2,8 macro zijn minstens even goed of zelfs beter op FF dan een aantal L lenzen.

          Deze lijst van Canon usa lijkt onvolledig.


          Een aantal f4 lenzen zijn ook stof afgeschermd, zoals de 70-200 f4 IS en de 24-105L f4 IS en de 17-40 f4, maar dan alleen met een filter.

          Jan.

          Comment


          • IK, misschien

            Hallo, Jan 10D
            Goed om te weten & bedankt voor de link

            Ik zat al met mijn zoektocht, hier ongeveer!
            Helaas, wegens omstandigheden is alles een paar maand uitgesteld!
            Als het geen 40D wordt, maar ineens een FF, dan zal ik dit ook moeten herzien.
            De: Canon EF-S 10-22mm F:3.5-4.5 USM valt dan al sowieso weg!

            SF
            00.00 Gone

            Comment


            • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

              Hier een completere lijst van de weathersealed lenzen.

              Comment


              • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Hier een completere lijst van de weathersealed lenzen.

                http://photonotes.org/articles/begin...s.html#weather
                Bedankt Kevlar,
                Juist wat ik nodig heb.
                Btw: wat zou U eigenlijk doen, mocht U voor deze keuze staan, 5DMKII, 5DMKI of 40D?

                SF
                00.00 Gone

                Comment


                • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                  Bedankt Kevlar,
                  Juist wat ik nodig heb.
                  Btw: wat zou U eigenlijk doen, mocht U voor deze keuze staan, 5DMKII, 5DMKI of 40D?

                  SF
                  Als ik zeker was dat de 5DII binnen mijn budget viel dan deze.
                  Moest het momenteel passen om een nieuwe body vandaag te kopen dan kocht ik zonder twijfelen de 5D want deze past beter bij mijn behoeften. Maar dat wil dan ook zeggen de 24-105 kopen.
                  Moest mijn body vandaag kapot gaan dan zou het echter de 40D zijn want op dit moment wil ik niet het geld geven aan de 5D en 24-105L.
                  En ook de 40D kopen zou ik mij niet beklagen daar ben ik zeker van. En het is zeker het meest rationele om te doen.

                  Comment


                  • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Als ik zeker was dat de 5DII binnen mijn budget viel dan deze.
                    Moest het momenteel passen om een nieuwe body vandaag te kopen dan kocht ik zonder twijfelen de 5D want deze past beter bij mijn behoeften. Maar dat wil dan ook zeggen de 24-105 kopen.
                    Moest mijn body vandaag kapot gaan dan zou het echter de 40D zijn want op dit moment wil ik niet het geld geven aan de 5D en 24-105L.
                    En ook de 40D kopen zou ik mij niet beklagen daar ben ik zeker van. En het is zeker het meest rationele om te doen.
                    Hoelang kan je er bij canon op rekenen om de 5DI nog te kunnen kopen, eens de 5DII uit is? Stel dat de 5DII vb te duur is, hoe snel moet je dan zijn om nog een 5DI nieuw te kunnen kopen?

                    Comment


                    • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                      Pfff... ik heb de 40D een tijdje geleden gekocht. En hoe moet het nu verder.
                      Ik dacht aan de end of life van de 1D MKIII omdat de 1DS te duur is voor mijn huidige goesting. Die heeft dan ineens 1,3 crop...

                      Maar wat wordt de evolutie hé? Als de 5D MKII een FF wordt die betaalbaarder is dan de 1DS, en die van de grote broers eigenschappen overneemt (antidust, live view, hogere fps,...) is het goed. Maar van welke grotere broer. De 450D heeft de 12MP gekregen, maar ontbeert de high speed, de Custom instellingen,... tov de 40D (in mijn geval: gelukkig maar).
                      Zo zie je maar dat het idee en het verwachtingspatroon niet alleen kunnen verschillen vanuit persoonlijke visie of budget, maar ook vanuit het standpunt waar je staat. Je neemt als het ware een andere foto van hetzelfde gegeven (dat begrijpen jullie toch allemaal hé ).

                      Ik ga dus idd. afwachten en kijken of ik voor 1,3 X en end of life 1D MKIII of nieuwe en betaalbare upgrade 5D MKII ga gaan. Al zal die laatste de 1D of de 1Ds niet te hard mogen naderen als ze nog niet end of life zijn. Misschien snel eens op DPreview gaan kijken naar de laatste speculaties.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment


                      • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                        Bedankt Kevlar,
                        Juist wat ik nodig heb.
                        Btw: wat zou U eigenlijk doen, mocht U voor deze keuze staan, 5DMKII, 5DMKI of 40D?
                        SF
                        Eerlijk gezegd begrijp ik dit niet. Van de 5DII is nog NIETS geweten, wanneer hij komt, of hij komt, welke specs, en tegen welke prijs. Heel veel speculaties maar geen enkel vaststaand feit. Je hebt al een prachtlens gekocht, vind je niet dat het tijd wordt van die effectief te gebruiken ? Maar gesteld dat hij in september op Fotokina wordt aangekondigd, maar uiteindelijk aan een te fors prijskaartje wat dan ? Tegen dan kan je er donder op zeggen dat de geruchtenmolen voor de 50D ook weer op gang is gekomen, ga je dan weer wachten ?

                        Ik zou trouwens nooit een toestel kopen dat juist uit is. Altijd het risico op kinderziekten, en als je een maand of 3, 4 kan wachten spaar je zo al gemakkellijk een paar honderd euro uit.

                        Ik weet het natuurlijk ook niet, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de opvolger van de 5D (als hij dus komt) volledig weathersealed zal zijn. Ik vermoed dat Canon dat gaat behouden voor de 1D reeks. Ze gaan geen eigen concurrent in huis halen, maar het blijft dus afwachten. En zowel Kevlar als ik heb ons toestel blijkbaar al in regen of minder zachte omstandigheden gebruikt, en ze functioneren nog altijd zoals het hoort. Het is dus ook kwestie van er een beetje uw verstand bij te houden.

                        Mijn advies (je doet er natuurlijk mee wat je wilt), beslis nu, en geniet van de lente en de zomer . Er gaan nieuwe toestellen blijven uitkomen, en de geruchtenmolens zullen blijven draaien...
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                        Comment


                        • Test en RAW files??

                          Mijn zoon beweert namelijk dat hij geen verschil ziet tussen de foto's van de Dpreview tests 5D en 40D. (RAW)
                          Daar staat wel RAW bij, maar deze zijn reeds geconverteerd naar Jpg
                          Hij liet ons (van die test) 2 A4 prints zien: 300ppi, Canon papier, maar niemand kon juist vertellen welke de 5D print was!
                          Het was echt gissen en hoe goed ik ook mijn best deed....hummm, moeilijk!!
                          Het kan zijn dat je tot A3+ moet gaan of nog groter, om verschil te zien!
                          Boven A4 printen kom ik eigenlijk nooit, zo’n grote lappen is niet meer van deze tijd, vind ik!
                          Ik vermoed wel dat bijvoorbeeld bij nachtopnames met hoge ISO’s en zeer lange sluitertijden er wel een heel groot verschil kan zijn!
                          Een keuze maken kan toch moeilijk en vervelend zijn, hoor, gelukkig heb ik nog veel tijd.
                          Het ideale zou zijn dat de 5DMKII, voor het einde van de CBack zou komen, maar dat betwijfel ik.



                          Zijn er trouwens op het net RAW files te vinden, die met de 5D genomen zijn?

                          SF
                          00.00 Gone

                          Comment


                          • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                            Eerlijk gezegd begrijp ik dit niet. Van de 5DII is nog NIETS geweten, wanneer hij komt, of hij komt, welke specs, en tegen welke prijs. Heel veel speculaties maar geen enkel vaststaand feit. Je hebt al een prachtlens gekocht, vind je niet dat het tijd wordt van die effectief te gebruiken ? Maar gesteld dat hij in september op Fotokina wordt aangekondigd, maar uiteindelijk aan een te fors prijskaartje wat dan ? Tegen dan kan je er donder op zeggen dat de geruchtenmolen voor de 50D ook weer op gang is gekomen, ga je dan weer wachten ?

                            Ik zou trouwens nooit een toestel kopen dat juist uit is. Altijd het risico op kinderziekten, en als je een maand of 3, 4 kan wachten spaar je zo al gemakkellijk een paar honderd euro uit.

                            Ik weet het natuurlijk ook niet, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de opvolger van de 5D (als hij dus komt) volledig weathersealed zal zijn. Ik vermoed dat Canon dat gaat behouden voor de 1D reeks. Ze gaan geen eigen concurrent in huis halen, maar het blijft dus afwachten. En zowel Kevlar als ik heb ons toestel blijkbaar al in regen of minder zachte omstandigheden gebruikt, en ze functioneren nog altijd zoals het hoort. Het is dus ook kwestie van er een beetje uw verstand bij te houden.

                            Mijn advies (je doet er natuurlijk mee wat je wilt), beslis nu, en geniet van de lente en de zomer . Er gaan nieuwe toestellen blijven uitkomen, en de geruchtenmolens zullen blijven draaien...

                            Die lens heb ik 2dehands gekocht (3maand nieuw)
                            Mijn vrouw is ernstig ziek geworden, vandaar dat mijn aankoop uitgesteld werd, zeker tot: 06/2008
                            Prioriteiten kunnen soms drastisch veranderen, hé!!
                            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
                            00.00 Gone

                            Comment


                            • Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                              Dit verlegt zeker de prioriteiten .
                              In elk geval snel beterschap gewenst voor uw vrouw, en hierbij wens ik u ook veel sterkte.
                              En volgens de laatste geruchten zijn zowel de 40D als de 5D nog niet met uitsterven bedreigd , je hebt dus nog alle tijd dan om na te denken.
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                              Comment


                              • Re: Test en RAW files??

                                Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                                Zijn er trouwens op het net RAW files te vinden, die met de 5D genomen zijn?
                                hier oa :

                                5D : http://www.lam.ws/D3D3005D/5D-RAW.zip

                                (
                                D300 : http://www.lam.ws/D3D3005D/D300-RAW.zip
                                D3 : http://www.lam.ws/D3D3005D/D3-RAW.zip
                                )

                                Comment

                                Working...
                                X