Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
    Wat mij wel zou tegenhouden is dat ik toch verwacht dat de 5D binnenkort een opvolger gaat krijgen en de prijs van deze zou wel eens niet zo heel ver van die 1500€ kunnen zijn. Het zou mij niet verbazen als je hem kan hebben voor -2000€. Maar dat is speculeren en ik zou er helemaal naast kunnen zitten.
    Man, jij brengt nog méér twijfel in het spel , ik dacht eerder aan een 'optimistische' launch-prijs van +-2500 Euro
    Het "kat-uit-de-boom-kijken"-plan steekt weer zijne kop op



    Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
    Maar je kan ook wachten op de 5D mark III. Die is er misschien binnen 24 maanden of zo.
    En dan kan je ...

    Ondertussen heb je nog geen enkele foto gemaakt.
    Ik begrijp je standpunt, maar die stelling gaat voor mij niet op...
    Ik heb reeds een mooie 20D 1.6-crop -setup (zie eerdere posts), dus ik kan voorlopig nog mijne plan trekken

    Comment


    • #32
      Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Cinneken Bekijk bericht
      Hier nog iemand die met het idee rondloopt om een 5d aan te schaffen, maar wat ik zou willen weten heb je met de 5d voor meestal huiskamerfotografie en buiten fotografie(geen actie sporten) de lichtsterke 2,8 lenzen nodig of kom je er al met de f4 varianten(24-105is, eventueel 17-40 f4 ipv de 24-105, en 70-200f4 is) of ga je resoluut voor de duurdere 24-70f2,8 en 70-200f2,8is??
      Scheelt wat in prijs zo een 600 euro heb je flitser(430 type) voor, eventueel batterijgrip wat geh.kaartjes en extra batterijen en een degelijke opbergtas.
      Of mag je niet besparen op minder lichtsterk glas, voor deze camera?
      Groetjes,
      Niemand??)
      Wil namelijk een budget bepalen, het duurste alternatief(f2,8), weet ik al.
      Maar kan ik er nog vanaf snoepen(f4 alternatieven), dat vraag ik me af?
      En ik ben geen pro zoals de meeste hier, maar ben wel graag creatief en experimenteer ook nu met men sony qua instellingen zoals ik vroeger met mijn analoge reflex deed. Wat mijn overweging is om terug een reflex aan te schaffen zijn mijn oude foto's van de kids op vakantie met geweldige wazige achtergronden bvb aan ongerepte stranden, de mooie sfeerbeelden die ik ermee kon vastleggen, enz...
      Dat heb ik nu toch veel minder, de voordelen van digitaal heb ik nu reeds maaar voor mij zit ik nog niet aan de kwaliteit van vroeger.
      Daarom zou ik dus willen opteren voor de fullframe (oude analoge reflex liefde)
      Dus ik moet mijn slag slaan voor eind juni

      Comment


      • #33
        Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

        Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
        Man, jij brengt nog méér twijfel in het spel , ik dacht eerder aan een 'optimistische' launch-prijs van +-2500 Euro
        Het "kat-uit-de-boom-kijken"-plan steekt weer zijne kop op
        Puur speculeren he ik weet niks.
        Maar ik denk dat canon het niet bij 2 FF gaat houden.
        De vervanging van de 5D zou wel eens een heruitgave van de 5D kunnen zijn en een model met iets hogere specs.

        Als er een soort van heruitgave van de 5D komt dan zit die volgens mij zeker op minder dan 2000€.
        Maar zelfs als er enkel een 5D met hogere specs komt zelfs dan vind ik dat je toch ook naar de prijs van een 40D kan kijken. Die kan je momenteel hebben aan 800€. 1700€ meer voor die 5D opvolger lijkt mij toch een heel groot verschil. Maar het zal toch ook nog wel meer zijn dan de huidige prijs van een 5D. 2000€ zit daat dus mooi tussenin. Puur speculatie natuurlijk. Want we weten niks voor het moment en dat zal nog wel even zo blijven. En we mogen natuurlijk niet vergeten dat de 5D geen concurrentie heeft en dat laat Canon toe hierop veel grotere marges te nemen en zodoende hun prijs veel hoger te zetten dan zou kunnen. Dus het zou ook wel eens meer dan 2500€ kunnen zijn he.

        Voila nu weet je het helemaal niet meer

        Comment


        • #34
          Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Cinneken Bekijk bericht
          Niemand??)
          Wil namelijk een budget bepalen, het duurste alternatief(f2,8), weet ik al.
          Maar kan ik er nog vanaf snoepen(f4 alternatieven), dat vraag ik me af?
          En ik ben geen pro zoals de meeste hier, maar ben wel graag creatief en experimenteer ook nu met men sony qua instellingen zoals ik vroeger met mijn analoge reflex deed. Wat mijn overweging is om terug een reflex aan te schaffen zijn mijn oude foto's van de kids op vakantie met geweldige wazige achtergronden bvb aan ongerepte stranden, de mooie sfeerbeelden die ik ermee kon vastleggen, enz...
          Dat heb ik nu toch veel minder, de voordelen van digitaal heb ik nu reeds maaar voor mij zit ik nog niet aan de kwaliteit van vroeger.
          Daarom zou ik dus willen opteren voor de fullframe (oude analoge reflex liefde)
          Dus ik moet mijn slag slaan voor eind juni
          Dat kan niemand voor jou beantwoorden he. Ik weet dat ik op mijn 20D de F2.8 nodig heb voor 1 deel van mijn fotografie. Voor het andere deel heb ik mijn primes.
          Maar daar waar ik nu F2.8 heb daar zal ik op een 5D genoeg hebben aan F4 lenzen. Voor mij gaat je stelling dus op. Maar voor mijn fotografie waar ik nu primes gebruik zal ik ook met een 5D nog steeds de snelst mogelijke lenzen willen. Voor dat gedeelte gaat je stelling dus niet op.

          Comment


          • #35
            Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

            Ik veronderstel dat je de primes voor actie fotografie gebruikt, of niet??
            Dat is momenteel in mijn geval niet nodig, en zal denk ik nog wel een tijdje zo blijven.
            Voor mij gaat het grotendeels om portretten maken de kindjes, vakantie fotografie op speciale locaties, prachtige landschappen vastleggen, dus allesbehalve actie, enfin dat verwacht ik toch, wat de toekomst brengt,..
            Dus bvb avond fotografie bij weinig licht, heb ik zowiezo al een flits nodig, haal ik het dan nog met f4 lenzen bvb??
            Alvast bedankt,

            Comment


            • #36
              Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Cinneken Bekijk bericht
              Ik veronderstel dat je de primes voor actie fotografie gebruikt, of niet??
              Dat is momenteel in mijn geval niet nodig, en zal denk ik nog wel een tijdje zo blijven.
              Dat is het voor een deel en dan nog in donkere omstandigheden maar ook om met hele kleine dof te kunnen werken en vaak kom ik er absoluut niet met mijn crop camera.

              Comment


              • #37
                Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Het voordeel van de 5d is dat hij beter presteert op hoge ISO en de beelden iets scherper zijn dan bij APS-C sensor.
                Als je op A3 formaat print ga je weinig of geen verschil zien tot en met 800 a 1600 ISO.
                En als je verschil ziet gaat dit meestal in het voordeel zijn van de 40d of de sony a700 of Nikon d300.

                Een moderne APS-C presteert doorgaans beter in JPEG dan de 5D.
                Het dynamisch bereik van huidige APS-C toestellen is beter dan van de 5d
                Performantie, AF, lichtmeting, AWB zijn toch allemaal elementen waar heel wat vooruitgang is gemaakt de laatste jaren.
                En dat zijn allemaal verschillen in het voordeel van APS-C die je zelfs op een pasfotoke ziet.
                Optische kwaliteit van lenzen is beter op APS-c dan op FF.
                En wat dof betreft, dat verschil is niet zo groot, een lens met een goed bokeh maakt een veel groter verschil, en je hebt daarbij met APS-C een grotere DOF wat voor de meeste toepassingen meer belangrijker is.

                Als je niet constant in de hoge ISO's werkt raad ik aan de 5d te laten voor wat het is en ofwel een APS-c te kopen, of te wachten op een meer volwaardig FF toestel.
                Daar heb ik maar één antwoord op: HAHAHAHAHAHAHAHA!

                Maak een foto met een 40D en daarna met een 5D en dezelfde lens. Het verschil is heel duidelijk. Het beeld uit een 5D is natuurlijker, meer detail, verfijnder en rustiger. Alle technische argumenten ten spijt: ze gelden niet meer als je de foto's vergelijkt.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #38
                  Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Daar heb ik maar één antwoord op: HAHAHAHAHAHAHAHA!

                  Maak een foto met een 40D en daarna met een 5D en dezelfde lens. Het verschil is heel duidelijk. Het beeld uit een 5D is natuurlijker, meer detail, verfijnder en rustiger. Alle technische argumenten ten spijt: ze gelden niet meer als je de foto's vergelijkt.
                  Weet je, post eens een paar voorbeelden, liefst zonder exif info, zowel in jpeg en RAW
                  Laat de mensen (blind) kiezen, natuurlijk moet je als je RAW gebruikt je RAW convertie process voor beide toestellen onder controle hebben he.
                  Neem liefst beelden waar de belichting complex is, en waar het dynamisch bereik tot uiting komt, en als je kunt waar de snelheid van de AF belangrijk is. Allez alledaagse beelden die je moogt verwachten van een betere fotograaf.
                  Gebruik een gewoon prime lenske van f1,4 en kijk ook eens naar het verschil in DOF. Doe het zelfde indien mogelijk met een top class lens met een mooi bokeh en bekijk nog eens het verschil.
                  Als je dat niet overtuigt doe je hetzelfde met een Nikon D300 en of een Sony A700.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Puur speculeren he ik weet niks.
                    Maar ik denk dat canon het niet bij 2 FF gaat houden.
                    De vervanging van de 5D zou wel eens een heruitgave van de 5D kunnen zijn en een model met iets hogere specs.

                    Als er een soort van heruitgave van de 5D komt dan zit die volgens mij zeker op minder dan 2000€.
                    Ik denk dat Canon NOOIT een opvolger heeft voor de 5D.
                    De winstmarge is hiervoor duidelijk veel te klein.
                    Anders zou Canon de 5D nu reeds hebben vervangen.

                    En als Canon toch nog een 5D opvolger heeft, dan in geen geval voor een prijs beneden 3000 euro.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cinneken Bekijk bericht
                    Niemand??)
                    http://forum.belgiumdigital.com/show...0&postcount=24

                    Nog meer ?

                    Zoals gezegd ben ik perfect tevreden met f4 lenzen.
                    En als ik nog geen 24-70 f2,8 had dan zou ik onmiddelijk de 24-105L kopen.

                    Jan.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                      sorry jan,
                      Was deze morgen nog niet goe wakker, had er pats overgelezen.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Leuk de nar van BD komt zijn gebrek ook weer eens aantonen.
                        Ge hebt het spelletje : zoek de fout.
                        Hier was het omgekeerd : zoek in zijn antwoord iets dat juist is .

                        P.S. : 'k heb het nog niet gevonden, ...

                        Comment


                        • #42
                          Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                          Er zijn blijkbaar meer mensen die denken dat de prijs van de 5D-opvolger meer consumer-gericht zal zijn (+-2000)

                          4 pagina's met speculaties...

                          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                          Kunnen we nog wachten tot augustus ?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                            Kunnen we nog wachten tot augustus ?
                            In Augustus is de 5D 3 jaar oud.

                            Maar dat betekent niets.

                            Als op dat moment de 40D veel te weinig verkoopt in vergelijking met alle andere merken, die nu reeds 12 tot 14 MP aanbieden,, wordt eenvoudig de 450D sensor in de 40D gezet, en Canon kan weer 6 maanden verder.

                            In September is er dan nog wel een Canon, maar na de D3 van Nikon wordt met bijna zekerheid de 1DIII vervangen.

                            Jan.
                            Last edited by Jan_10D; 11 maart 2008, 06:29.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?


                              Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                                Koffiedik kijken met een knipoog naar het verleden :

                                startprijs van 10D was 2399, de 20/30D 1599 en de 40D voor 1369 euro.
                                De 40D prijs is oa door de D300 gekelderd naar -laagste webshopprijs- 809 euro op dit moment door de cashback. Slechts enkele maanden na lancering. Dit was enkele maand geleden de prijs nog van de toen gedumpte 30D.

                                De 5D mII uitstellen kan tal van redenen hebben, de dumpingsprijs van 5D ook. Er is nu een goeie 1000 euro van de nieuwprijs af.

                                Wetende dat ze moeten/willen reageren op de D3, kan het best zijn dat ze alles even uitgesteld hebben om te kunnen reageren en een toestel 'tussen' 5D en 1Ds III gaan plaatsen in de buurt van de D3.

                                Misschien zijn dat allemaal redenen om een kamera te verwachten waar Puerte al jaren op zit te wachten. Met specs die de concurrentie benaderen of overtreffen, aan een prijs die lager ligt dan verwacht. Beter minder winst en klantenbinding dan hogere winstmarges met dalende verkoop en verloren klanten door betere opties bij de concurrentie. Als je technologisch marktleider bent, bepaal jij de versnelling. Maar als de concurrent een uppercut plaatst, blaas je best even uit voor je terug ten strijde trekt.

                                Feit blijft dat het grootste percentage instappers later gewoon merkgebonden koopt.

                                *edit*

                                als wat daar op dpreview staat, waar is, is het perfect :

                                we zullen voor het einde van de cashback weten wat de 5D mII waard is en kost, de prijzen van de 5D zijn nu al het overwegen waard.

                                Maar de waarheid zal wellicht elders liggen.

                                Comment

                                Working...
                                X