Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

    De 5D: nog altijd het allerbeste wat er voor (almaar minder) geld te koop is. Kijk en geniet:
    Forum voor foto's van evenementen, speciale gebeurtenissen, en andere foto's met journalistieke waarde. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

    Comment


    • #77
      Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
      De 5D: nog altijd het allerbeste wat er voor (almaar minder) geld te koop is. Kijk en geniet:
      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=202884
      Da zijn knappe ...

      Comment


      • #78
        Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

        Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
        wachten op opvolger van 5D
        tegen dan is de dollar nog wat meer gekelderd ...
        Alles hangt af van hoe de nieuwe 5DmkII hier in België zal geprijsd worden...

        Mocht dat +- 2700 Euro zijn, dan is het NU interessant om een nieuwe 5DmkI binnen te halen
        aan +-1500, want het prijsverschil is dan voor mij persoonlijk te groot om een mkII te kopen...

        Maar als je alle 5D-threads op DPreview er eens op naleest dan blijkt iedereen daar een prijs te
        verwachten die iets hoger ligt dan de huidige mkI...
        De (gespeculeerde) prijs van 3499 Dollar vinden ze ginder blijkbaar allemaal te hoog...

        Ik hoop gewoon dat ze de mkII hier vóór het einde van de cashback (1 juli) nog uitbrengen,
        dan heb je nog nmlk de keuze tss een laag geprijsde oude mkI en de hoger geprijsde nieuwe...

        Comment


        • #79
          Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

          Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
          Alles hangt af van hoe de nieuwe 5DmkII hier in België zal geprijsd worden...

          Mocht dat +- 2700 Euro zijn, dan is het NU interessant om een nieuwe 5DmkI binnen te halen
          aan +-1500, want het prijsverschil is dan voor mij persoonlijk te groot om een mkII te kopen...

          Maar als je alle 5D-threads op DPreview er eens op naleest dan blijkt iedereen daar een prijs te
          verwachten die iets hoger ligt dan de huidige mkI...
          De (gespeculeerde) prijs van 3499 Dollar vinden ze ginder blijkbaar allemaal te hoog...

          Ik hoop gewoon dat ze de mkII hier vóór het einde van de cashback (1 juli) nog uitbrengen,
          dan heb je nog nmlk de keuze tss een laag geprijsde oude mkI en de hoger geprijsde nieuwe...
          Bah mochten de aangekondigde specs kloppen dan zal de prijs ook wel kloppen anders zou hij veel te goedkoop zijn. Maar het zou mij niet verbazen dat er ook een 5D opvolger zijn met bijna dezelfde specs als de 5D I juist enkele updates. Deze zou dan denk ik niet veel duurder zijn dan de huidige 5D prijs.

          Als voor de cashback meestal is die dacht ik afgelopen voor de aankondiging van nieuwigheden.

          Comment


          • #80
            Ik misschien...

            Hallo, 5D’owners
            Ik begin meer en meer te twijfelen om toch voor de oude Eos-5D te gaan, juist voor de cashback ophoudt!
            De 40D zal ook wel in orde zijn, maar hoe meer opnames ik ven de 5D bekijk, hoe meer ik overtuigd geraak van dit beestje.
            De 5D opnames, hebben juist iets meer "Je ne sait quoi" dat ik niet direct kan uitleggen: maar ik zie het wel in de opnames!
            Ook de kleuren hebben iets sprankelend en magisch!
            Het zal wel aan de FF liggen en vooral zijn pixelruimte , denk ik?
            Ik vrees dan ook dat ze aan de fotokwaliteit niet veel meer gaan kunnen verbeteren
            Voor 1600€ gaan ze de MkII niet laten, dat is ook al zeker, toch?
            Bon….
            Mijn vraag is nu eigenlijk simpel: wat zijn de minpunten van deze 5D, van de pluspunten ben ik al redelijk overtuigd.

            SF
            00.00 Gone

            Comment


            • #81
              Re: Ik misschien...

              Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
              Hallo, 5D’owners
              Ik begin meer en meer te twijfelen om toch voor de oude Eos-5D te gaan, juist voor de cashback ophoudt!
              De 40D zal ook wel in orde zijn, maar hoe meer opnames ik ven de 5D bekijk, hoe meer ik overtuigd geraak van dit beestje.
              De 5D opnames, hebben juist iets meer "Je ne sait quoi" dat ik niet direct kan uitleggen: maar ik zie het wel in de opnames!
              Ook de kleuren hebben iets sprankelend en magisch!
              Het zal wel aan de FF liggen en vooral zijn pixelruimte , denk ik?
              Ik vrees dan ook dat ze aan de fotokwaliteit niet veel meer gaan kunnen verbeteren
              Voor 1600€ gaan ze de MkII niet laten, dat is ook al zeker, toch?
              Bon….
              Mijn vraag is nu eigenlijk simpel: wat zijn de minpunten van deze 5D, van de pluspunten ben ik al redelijk overtuigd.

              SF
              Min: geen sealings, geen auto-stofverwijdering, geen snelle burst en aparte batterygrip is niet even stabiel (komt na tijdje los) als vaste handgreep van de 1D-reeks. Maar voor de rest: een crème van een camera.

              Comment


              • #82
                Re: Ik misschien...

                Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                Min: geen sealings, geen auto-stofverwijdering, geen snelle burst en aparte batterygrip is niet even stabiel (komt na tijdje los) als vaste handgreep van de 1D-reeks. Maar voor de rest: een crème van een camera.
                Burst: Is niet belangrijk voor mij (1 beeld per seconde is genoeg)
                Seals: Dus bij lichte regen kun je het vergeten?
                Stof: Tja, Dagzz noemt in haar workshops, de 5D's waar ze mee werkt: DustContainers
                Reinigen: met magic plakband gaat dat vrij snel, zag ik in haar video!

                Bedankt voor uw reactie
                SF
                00.00 Gone

                Comment


                • #83
                  Re: Ik misschien...

                  Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                  Mijn vraag is nu eigenlijk simpel: wat zijn de minpunten van deze 5D, van de pluspunten ben ik al redelijk overtuigd.

                  SF
                  Belangrijkse minpunt is dat alleen het midden AF punt echt goed genoeg is.
                  Terwijl met de kleine DOF van FF de andere 8 AF punten even belangrijk zijn.

                  In theorie is 14 bit beter dan 12 bit.
                  Maar of dit in de praktijk een voordeel oplevert is weer een andere vraag.
                  In elk geval wordt een slechte 12 bit foto geen goede foto met 14 bit.

                  Jan.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Ik misschien...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                    Belangrijkse minpunt is dat alleen het midden AF punt echt goed genoeg is.
                    Terwijl met de kleine DOF van FF de andere 8 AF punten even belangrijk zijn.

                    In theorie is 14 bit beter dan 12 bit.
                    Maar of dit in de praktijk een voordeel oplevert is weer een andere vraag.
                    In elk geval wordt een slechte 12 bit foto geen goede foto met 14 bit.

                    Jan.
                    wat bedoel je dan juist? wil dit zeggen dat je AF trager/minder accuraat/onbruikbaar is op de andere 8 AF punten? In welke situaties ervaar je dit als serieus nadeel? (ik bedoel hiermee niet situaties waarbij je de andere AF punten moet gebruiken, maar juist in welke gevallen de AF slechter is ervan uitgaande dat je de andere AF punten sowieso gebruikt)
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #85
                      Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                      Hi,

                      Ik gebruik alleen dat middelste AF punt.
                      Waarvoor die andere dienen, is mij niet geheel duidelijk, ik heb graag dat de cam scherpstelt waar ik het wil.

                      Je bent dan ook beter af om de scherpstelfunctie te scheiden van de lichtmeter via het menu.

                      DPaul.
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

                      Comment


                      • #86
                        Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                        Ik gebruik alleen dat middelste AF punt.
                        Waarvoor die andere dienen, is mij niet geheel duidelijk, ik heb graag dat de cam scherpstelt waar ik het wil.
                        De andere AF punten laten je autofocus te gebruiken zonder steeds je onderwerp steeds knal in't midden te moeten zetten. Op die manier heb je meer controle over je compositie.
                        Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                        Comment


                        • #87
                          Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                          De andere AF punten laten je autofocus te gebruiken zonder steeds je onderwerp steeds knal in't midden te moeten zetten. Op die manier heb je meer controle over je compositie.
                          Ik zet mijn "scherp" onderwerp alleen in het midden op het moment van het scherpstellen, en dan doe ik de compo zoals ik wil. Zie nog altijd het voordeel niet, want die andere punten, dat is trial en error.

                          Dpaul.
                          DPaul - A.FIAP
                          D810, nikkors and other stuff

                          Comment


                          • #88
                            Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                            Ik zet mijn "scherp" onderwerp alleen in het midden op het moment van het scherpstellen, en dan doe ik de compo zoals ik wil. Zie nog altijd het voordeel niet, want die andere punten, dat is trial en error.

                            Dpaul.
                            niet met d300,

                            Comment


                            • #89
                              Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                              Ik zet mijn "scherp" onderwerp alleen in het midden op het moment van het scherpstellen, en dan doe ik de compo zoals ik wil. Zie nog altijd het voordeel niet, want die andere punten, dat is trial en error.

                              Dpaul.
                              Het is niet altijd mogelijk om je compo te doen op de manier die je zegt. En eigenlijk als je focust op je rechterfocuspunt of je middelste dat is dan toch niet meer of minder trail en error?

                              Maar de andere focusputen hebben nog belang. Bij AF tracking vertrekt de focus altijd uit het middelste punt maar de andere focuspunten gaan helpen om de AF ophet onderwerp te houden zelfs als het weg zou gaan van het middelste punt.

                              De AF punten hebben dan ook nog hun belang in de lichtmeting wanneer je de Evaluative lichtmeting gebruikt. Ook daar zijn ze dus van belang.

                              Dat wil niet zeggen dat wat je doet geen goeie methode zou zijn want ik doe dit zelf immers ook het meest. Maar moesten alle AF punten op de 5D evengoed zijn als het middenste(zoals op 40D) dat zou zeker beter zijn.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                                Hi,

                                OK, ik bedoel als je ze allemaal tegelijk aan zet = trial & error.

                                Ik kan er in komen dat als je bvb. je cam op statief zet om een bepaald onderwerp dat beweegt te fotograferen , en dat ding zit juist in het onderste deel van de viewer, dat je dan bvb. het onderste scherpstelpunt selecteert.

                                Ik ga er dan wel van uit dat de lichtmeting en de scherpstelfunctie niet onder dezelfde knop zitten.

                                Dpaul.
                                DPaul - A.FIAP
                                D810, nikkors and other stuff

                                Comment

                                Working...
                                X