Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Het Canon EOS 40D topic
Collapse
X
-
-
Re: Het Canon EOS 40D topic
OK .. na de fratsen met de onderbelichting van mijn 400D en de herstelling door Canon blijf ik toch uitkijken naar iets anders/beters ... de 40D staat daarbij op de 1e rij (mogelijk gevolgd door de nieuwe 450D als die op iets trekt !)
ik heb deze draad aandachtig? gelezen en er blijven mij nog een paar vragen ivm een paar "frustraties" vermeld op diverse forums ..
a) op dpreview klagen nogal wat gebruikers over echte of vermeende focusproblemen front/back .. iemand hier last mee EU/BE ?
b) een review vermeld "occasional banding at ISO3200" iemand dat ooit opgemerkt ?
c) ik dacht dat het dcreview was die melding maakt van "slight underexposure" in de bespreking .. wat is de algemene observatie ivm juistheid van belichting alleszins voor frames zonder extremen ..
en speciaal voor diegenen die de overstap maakten van 400D naar 40D .. hoe bevalt deze grotere en zwaardere camera ? ik lees dat de ergonomie van de 40D veel beter is dan die van de 400D .. maar als je bvb met een op den duur loodzwaar ding de ganse dag moet rondzeulen dan wint de 400D daar op punten klein is soms ook leuk
TIA
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
en speciaal voor diegenen die de overstap maakten van 400D naar 40D .. hoe bevalt deze grotere en zwaardere camera ? ik lees dat de ergonomie van de 40D veel beter is dan die van de 400D .. maar als je bvb met een op den duur loodzwaar ding de ganse dag moet rondzeulen dan wint de 400D daar op punten klein is soms ook leuk
TIA
De 450D heeft een gewicht van 475g en de 40D heeft een gewicht van 740g.Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore
Bezoek mijn foto's online
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
ik heb deze draad aandachtig? gelezen en er blijven mij nog een paar vragen ivm een paar "frustraties" vermeld op diverse forums ..
a) op dpreview klagen nogal wat gebruikers over echte of vermeende focusproblemen front/back .. iemand hier last mee EU/BE ?
Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk berichtb) een review vermeld "occasional banding at ISO3200" iemand dat ooit opgemerkt ?
Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk berichtc) ik dacht dat het dcreview was die melding maakt van "slight underexposure" in de bespreking .. wat is de algemene observatie ivm juistheid van belichting alleszins voor frames zonder extremen ..
Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk berichten speciaal voor diegenen die de overstap maakten van 400D naar 40D .. hoe bevalt deze grotere en zwaardere camera ? ik lees dat de ergonomie van de 40D veel beter is dan die van de 400D .. maar als je bvb met een op den duur loodzwaar ding de ganse dag moet rondzeulen dan wint de 400D daar op punten klein is soms ook leuk
TIA
ook nog geen last gehad van het gewicht, ook niet na acht uur wandelen, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk
Comment
-
-
Op welke scherpte zetten jullie eigenlijk de instellingen bij portretfotos of andere?
Gisteren op +5 gezet om scherpere fotos te hebben met m'n Tamron 17-50 maar vandaag wel gemerkt dat er een serieus verschil is, m'n EF50 F1.4 prime veeeel scherper.
Zetten jullie ook de scherpte extra hoog in de 40D instellingen, want standaard staat deze op neutraal, las eens dat wat mensen dit niet zo scherp vonden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk berichtOp welke scherpte zetten jullie eigenlijk de instellingen bij portretfotos of andere?
Gisteren op +5 gezet om scherpere fotos te hebben met m'n Tamron 17-50 maar vandaag wel gemerkt dat er een serieus verschil is, m'n EF50 F1.4 prime veeeel scherper.
Zetten jullie ook de scherpte extra hoog in de 40D instellingen, want standaard staat deze op neutraal, las eens dat wat mensen dit niet zo scherp vonden.
Maar wat je volgens mij las was het lage contrast in neutrale settings. Vandaar dat die bij standaard picture style settings ook een cijfertje hoger is ingesteld bij mij dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk berichtOp welke scherpte zetten jullie eigenlijk de instellingen bij portretfotos of andere?
Dit geldt alleen voor Jpegs neem ik aan?
Ik schiet eigenlijk altijd RAW en heb mij nog niet bezig gehouden met dit soort instellingen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk berichtDit geldt alleen voor Jpegs neem ik aan?
Ik schiet eigenlijk altijd RAW en heb mij nog niet bezig gehouden met dit soort instellingen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk berichtCANON EOS 40D €804 (€954 - €150 cashback) bij Konijnenberg get it if you haven't got it
Ik dacht van mijn 20D te vervangen door een 2de hands 30D'tje, maar als die 40D zo blijft zakken zal ik die 30D skippen
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk berichtCANON EOS 40D €804 (€954 - €150 cashback) bij Konijnenberg get it if you haven't got it
Lol, paar dagen geleden heb ik hem nog gekocht aan 981 euro bij konijn"I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."
Comment
-
Effe volgen.
Ben ook dringend aan iets nieuws (lees: een stapje verder) toe.Last edited by Digitalclickx; 21 maart 2008, 09:32.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk berichtLol, paar dagen geleden heb ik hem nog gekocht aan 981 euro bij konijn
Maar ja, zo gaat dat he, en als je wacht kan je geen foto's maken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk berichtOndertussen nog een beetje beter bij Kamera express: 918 -150 = 768
Ik dacht van mijn 20D te vervangen door een 2de hands 30D'tje, maar als die 40D zo blijft zakken zal ik die 30D skippen
Ik denk dat die prijs niet ver meer van zijn dieptepunt zal zitten hoor
Comment
Comment