Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    D700
    Grootste nadeel is dat het toestel te goed is en je het nooit daarop kunt schuiven als een foto niet goed is.....
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Nikon D7000

      Ik vind het jammer dat er geen histogram beschikbaar is VOOR nemen van een foto.
      Nikon D610

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Oorspronkelijk geplaatst door JeanLucsje Bekijk bericht
        Nikon D7000

        Ik vind het jammer dat er geen histogram beschikbaar is VOOR nemen van een foto.
        Wat me opvalt is:

        1. Dat dit het eerste nadeel is van de D7000 dat hier in dit topic wordt genoemd (of ik moet er ergens overgelezen hebben)

        2. Dat ikzelf geen andere nadelen aan m'n D7000 ondervonden heb

        P.S. ontbreken van histogram VOOR de opname geldt ook voor andere Nikons zoals D300S.
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Canon 350D

          Voordelen:
          - hij gaat al zeven jaar mee
          - ik werk er ongelofelijk graag mee, nog steeds
          - beeldkwaliteit best top. De lenzen maken het verschil

          Nadelen:
          - hij wil maar niet kapot, en de andere baas van het budget wil mij geen andere laten kopen zolang deze het nog doet. Zou toch naar full frame willen.
          - ISO 800 al niet meer aan te raden
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Ik en mijn d7000 zijn bijna onafscheidelijk, tja wat doe je er aan.
            Groeten Hervé.

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Beste,
              Ik werk ALTIJD manueel qua instellingen, maar gebruik het vooral voor partyfotografie.
              In ruimtes waar de belichting snel afwisselt & het toch redelijk donker is als de belichting niet zit waar je het wilt. Ja, dan gaat deze nu eenmaal 'hunten' Hierbij gebruik ik de 24-70 2.8 en de 24 - 105 f4 is usm alsook de 17-40 en 70-200 2.8 is
              Mijn beide 5d mark II's hunten in bepaalde omstandigheden zelfs op het middelste AF punt.
              Om manueel te focussen heb je nu eenmaal in dit vakgebied geen tijd.

              Bij portret en macro gebruik ik altijd MF alsook bij product en elk stilstaand onderwerp.
              Bij sport, dieren en nightlife altijd AF. Hier heb ik geen tijd om manueel te gaan qua focus.

              Dit is meteen ook het enige nadeel die ik bij een 5d mark II kan noemen.
              Op ieder ander vlak ben ik verschrikkelijk tevreden ervan. Het was even wennen achter de overstap van een 'crop' toestel, maar het is het zeker waard.

              Dus zo gek is het niet. Het gaat om het soort fotografie, bij wat wel en niet kan.


              Dit even ter info

              Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
              Toch gek .....
              Ik ben super tevreden over de 5D Mark II , maar fotografeer ook uitsluitend manueel !!!
              Heb geen AF-brol nodig... Het is een gewoonte die ik van vroeger heb overgehouden
              en ik vind het eigenlijk zeer spijtig dat iedereen zeurt over missende of onjuiste of te trage AF... Wil dit zeggen dat de vakkunde of de feeling achteruit gaat ?????

              Mijn toestel staat altijd volledig manueel en is stukken rapper dan eender welke automaat.. druk - klik - klaar !!! objectieven 1.2 - 1.4 en 2.0
              Last edited by micn; 27 december 2011, 22:14.
              "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                * Nikon D50

                Dit is natuurlijk een iets ouder model, maar heb er toch veel plezier aan gehad, en veel uit geleerd. Ik heb het toestel nog steeds, en hopelijk zullen mijn zoontjes er binnen een paar jaar ook veel plezier aan beleven

                Nadelen:
                - bij Auto-ISO kan je geen minimum en/of maximum instellen. De D50 heeft een ISO-bereik van 200 tot 1600. Persoonlijk vind ik 800 nog bruikbaar, maar 1600 niet zo. Maar bij auto-ISo kan ik dus niet instellen dat de camera iso 200 tot 800 moet gebruiken. Op bijvoorbeeld de D700 kan ik dit wel.
                - Maar 1 controlewiel. 2 werkt net iets handiger.
                - klein scherm
                - DX (=crop), wat toch wel wennen was, omdat ik van een analoog toestel kwam. Ik had het wat moeilijk met de aanpassing.

                Voordelen:
                - goedkope instap-nikon, goede prijs / kwaliteitverhouding.
                - in-body focus motor, dus de AF-D lenzen hebben ook autofocus (in tegenstelling tot D40 / D40x / D3000 / D3100 / D5000 / D5100)

                * Nikon P300 compact

                Nadelen:
                - geen RAW
                - de menus zijn niet zo gebruiksvriendelijk, zeker voor manuele instellingen.

                Voordelen:
                - redelijke videokwaliteit, ook bij iets slechter licht
                - robuust en toch licht

                * Nikon D700

                Nadelen:
                - niet altijd even bedrijfszeker, maar dat kan aan mijn specifieke exemplaar liggen (ik denk dat het met de directionele knop van het menu te maken heeft). Dit uit zich voornamelijk in:
                1. toestel loopt vast bij formatteren van de Compact Flash geheugenkaarten (50% van tijd).
                2. Bij koud weer durft hij ook wel eens vastlopen als ik settings wil veranderen.
                3. als ik te vlug door de menus loopt en wat settings verander, durft hij ook vastlopen.
                - redelijk duur (maar de goedkoopste Nikon Full Frame, dus als je full frame wil...).
                - zoeker is niet 100%, wat jammer is.
                - geen video, wat ik persoonlijk toch wel mis, al is het maar omdat ik nu moet wisselen van toestel.

                Voordelen:
                - de goedkoopste Nikon full frame (goedkoop is natuurlijk relatief)
                - zeer goede prestaties tot ISO 6400 (wel zo correct mogelijk belichten natuurlijk).
                - ergonomie: ik vind dit toestel goed in de hand liggen, het is (net) niet te zwaar en stevig gebouwd. Het toestel voelt ook degelijk aan.
                - werkt vlot met zowel oude als recente Nikkor objectieven

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Nikon d80, ondertussen 3 1/2 jaar in bezit.

                  Pro's:

                  + betrouwbaar, heeft mij nog nooit in de steek gelaten, zowel in koude als hele vochtige omstandigheden.
                  + laag batterij verbruik.
                  + Duidelijke menu's en door het scherm bovenop ook makkelijk in te stellen.

                  - dynamisch bereik.
                  - iso prestaties. iso 800 is echt wel het matje en al niet echt mooi meer te noemen met een a3 druk.
                  - de scherpstelpunten zouden wel wat breder mogen liggen.
                  Groeten Remco.

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    De grootste beperking zijn de vele mogelijkheden waardoor velen het bos door de spreekwoordelijke bomen niet meer zien.Moest beroepshalve overstappen naar digitaal en daar Nikon op dat ogenblik geen verantwoorde ff had was de stap naar canon 5d vlug gezet.
                    Ook daar blijft het enige nadeel het teveel aan mogelijkheden en de bijkomende gemakzucht...Daar waar vroeger 36 opnamen meestal moesten volstaan fotograferen we nu maar lustig door.Alles staat manueel en dat loopt goed zoals vroeger bij mijn vertrouwde F2as.Misschien terug overstappen naar een D700 met mijn assortiment mf primes die werken altijd onder gelijk welke omstandigheden.Maar echte tekorten vind ik niet.Ik verwacht ook geen ruis vrije foto op 1600asa vroeger op film was die beperking er ook .

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Sony NEX5N. Schitterend toestel, en voor bepaalde zaken zelfs beter dan mijn Canon 7D. Minpunt is echter dat er nog geen lichtsterke lens is in bereik 17-55mm. Op mijn 7D gebruik ik zowat 95% van de tijd mijn 17-55/f2.8 lens en lens met zelfde eigenschappen mis ik wel op die NEX5n.
                      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        sony a77... prima toestel maar wel één grote maar ...

                        De drang tot verkleinen van de sensor (APS-C) en steeds hogere resolutie maakt dat kwaliteit lenzen nog meer een rol spelen ... wat dan weer duurder maakt (versta zelfs veel duurder).

                        Dit gezeg zijnde, de >20 MP dat dit toestel heeft komt bij mij enkel tot zijn uiting bij één lens van de 4 die ik heb ... de rest is gewoon niet goed genoeg.

                        GPS functie leuk ... maar pakt tijd om op te starten ... en wou dat er een functie in zou zitten met 'registreer laatst gekende GPS coordinaten als er geen signaal is' ...

                        Te kleine buffer ... al kan hij 12 beelden per seconde maken ... de buffer is gewoon te klein en daardoor niet nuttig ... net als HDR functie (drie foto's combineren tot één) is te traag voor dergelijke resolutie beelden ... de processor had krachtiger moeten zijn ... )

                        Sony is niet direct het pronkmerk ... maar dat is zowel een nadeel als een voordeel ;-)

                        beeldzoeker is niet echt naar voor (slechts een halve centimeter uitstekend t.o.v. achterkant) wat maakt dat je met je neus nogal plakt op uw toestel (en ik ben niet zo'n grote neusdrager ...)

                        baterij mocht iets meer zijn ... maar daarvoor dienen dan baterypacks ...

                        Verder niets mis hoor ... integendeel ben er zeer tevreden van (upgrade van sony 550 waar ik ook tevreden van was, maar dus toch wel een aanzienlijke grote upgrade), de pro's zijn dan ook:
                        - ergonomie (zit goed in de hand ... was voor mij de keuze tussen a66 en a77)
                        - weather sealed (jawel, dat vindt ik toch wel belangrijk)
                        - snelheid
                        - functies (zeer impressionante video opnames en pano foto's ... )
                        - resolutie (als je een zeer goede lens gebruikt dan ... APS-C hoge resolutie formaat is hier een boosdoener van ieder foutje in een lens)


                        Mijn volgende stap, twee goede lenzen bijkopen zie ...
                        Last edited by vincefra; 19 februari 2012, 17:30.

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Oorspronkelijk geplaatst door vincefra Bekijk bericht

                          Dit gezeg zijnde, de >20 MP dat dit toestel heeft komt bij mij enkel tot zijn uiting bij één lens van de 4 die ik heb ... de rest is gewoon niet goed genoeg.
                          Mag ik dan eens vragen over welke lenzen je het hebt?
                          Groeten Robin
                          Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Nu ik mijn eos 550D toch al een tijdje in gebruik heb kan ik er toch wel al het een en ander over vertellen. :

                            Goed:

                            - Algemene beeldkwaliteit
                            - Bedieningsgemak

                            Minder goed maar daarom zeker niet slecht:

                            - Soms wat tragere autofocus (hangt ook wel samen met mijn gebruikte objectieven)
                            - Aantal focuspunten
                            - Ruis (zeker boven iso 1600)
                            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                            flickr

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Nadelen van mijn EOS 550D:

                              - Ruis boven ISO 400/800 (ik schiet uitsluitend in RAW).
                              - Kleine body (op zich ligt hij goed in de hand, maar heb eens een 60D vastgehad en die ligt nog 10x beter in de hand).
                              - Slechts 3 foto's bij bracketing (had er graag 5 à 7 gewild).
                              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Ik vind de volgende nadelen aan mijn Sony a330 (okay einde van lidmaatschap van forum op komst)

                                - Camera doet geen auto-focus / lichtmeting meer als je hem bedient met afstandbediening
                                - Geen mogelijkheid om lichtmeting "vast te houden"
                                - Er is geen battery grip

                                Comment

                                Working...
                                X