Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-FZ50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Lumix DMC-FZ50

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
    Hoe nemen jullie meestal foto's met het toestel ? In welke stand? Ik vermoed dat je op M meest kan leren ofzo ?
    IK neem meestal in rode A ik ben nog maar een beginner hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tremson Bekijk bericht
      IK neem meestal in rode A ik ben nog maar een beginner hé

Hier foto 36 van mijn fz50 als beginner
      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik vrees dat er mogelijks een focusprobleem kan zijn bij de FZ7, omdat je daar geen pure handmatige focus hebt.
        Hmmmm, er kan wel handmatig gefocust worden, maar niet in die mate dat het bij de FZ50 gaat. Hoe dan ook ben ik wel benieuwd of deze goede resultaten kan opleveren. Op de site van Raynox geven ze deze opzetlens wel op als compatibel met de FZ7, dus ik ga het risico toch nemen denk ik.
        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
        Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Ter info:
          Ik had nog een oude Minolta Auto 132X flash liggen, werkt prima met mijn FZ30.
          Zo'n draaibare flash kan interessant zijn om naar het plafond te flashen, je vermijdt zo de hevige slagschaduwen van de ingebouwde flits.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
            Hmmmm, er kan wel handmatig gefocust worden, maar niet in die mate dat het bij de FZ50 gaat. Hoe dan ook ben ik wel benieuwd of deze goede resultaten kan opleveren. Op de site van Raynox geven ze deze opzetlens wel op als compatibel met de FZ7, dus ik ga het risico toch nemen denk ik.
            Vandaag DCR 150 en 250 gekocht bij Konijnenberg te Turnhout (in stock). Vriendelijke bediening. Direct een kopje koffie klaar (op z'n hollands)
            En de lenzen kosten nog geen € 28,00-/st.
            Zeker de moeite om eens een kijkje te gaan nemen. Ik had ze in bestelling bij Budgetfoto, maar na 4 weken nog niet in stock. Eerste probeersels mislukten wel... je moet even wennen om de juiste brandpuntafstand te vinden. Echt experimenteren zal moeten wachten tot het weekend.

Gr. kapitein
            FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Count me ook maar bij de club! Ik heb zaterdag bij digital street een FZ50 besteld en heb hem net binnen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaems1303 Bekijk bericht
                Count me ook maar bij de club! Ik heb zaterdag bij digital street een FZ50 besteld en heb hem net binnen!
                Leuk hé dat opladen van de batterij ook leuk zoeken wat alles juist wil zeggen (qua lettertjes op de draaiknop)
                Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

Ja, ik ben niet zo dat ik eerst het boekje lees, maar uit wil proberen. Ik heb net gevonden hoe ik hem in het engels kreeg..
                  Als je nog tips hebt.. More then welcome!

Comment

Ik wacht hier vol ongeduld op de levering van mijn FZ50 (vrijdag met VISA betaald bij PIxx, dus levering morgen of donderdag)
                    Is het nu bij PIX met NL Menu?

groeten
                    sam
                    Canon EOS 1000D + EF 18-55 IS + EF 55-250 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr__Saxo Bekijk bericht
                      Ik wacht hier vol ongeduld op de levering van mijn FZ50 (vrijdag met VISA betaald bij PIxx, dus levering morgen of donderdag)
                      Is het nu bij PIX met NL Menu?

groeten
                      sam
                      nee geen nl menu maarja who cares, niets moeilijks aan in het engels hé

En ja, ik moest toch wachten op mijn toestel dus alvast de handleiding wat gelezen .... sommige dingen zijn nuttig zoals de burst functie, hiervoor blijf je boven enkele seconden drukken op de knop met de mapjes dan kies je en daarna gewoon schieten die handel

Comment

Zeg en hoe nemen jullie een foto waarbij enkel 1 iets scherp is en de rest niet ? Ik heb dit al veel gezien en het lijkt mij wel te lukken maar niet op een heel klein oppervlakje . . . of is dit omdat ons toestel slechts tot f2.8 gaat ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kapitein Bekijk bericht
                          Vandaag DCR 150 en 250 gekocht bij Konijnenberg te Turnhout (in stock). Vriendelijke bediening. Direct een kopje koffie klaar (op z'n hollands)
                          En de lenzen kosten nog geen € 28,00-/st.
                          Zeker de moeite om eens een kijkje te gaan nemen. Ik had ze in bestelling bij Budgetfoto, maar na 4 weken nog niet in stock. Eerste probeersels mislukten wel... je moet even wennen om de juiste brandpuntafstand te vinden. Echt experimenteren zal moeten wachten tot het weekend.

Gr. kapitein
                          Sinds vandaag heb ik de DCR250 ook in huis, ik heb gelijk ook een batterij voor de Pana meegenomen, voor 15€ ga ik dit niet laten liggen. Op de site van Lenmar staat dat deze +/-70$ zou kosten, dan is Konijnenberg wel heel goedkoop.

Batterij is aan het laden en een deze dagen es beginnen testen met de Macrolens, ben wel es benieuwd.
                          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW

Comment

Sinds vandaag heb ik de DCR250 ook in huis, ik heb gelijk ook een batterij voor de Pana meegenomen, voor 15€ ga ik dit niet laten liggen. Op de site van Lenmar staat dat deze +/-70$ zou kosten, dan is Konijnenberg wel heel goedkoop.

Batterij is aan het laden en een deze dagen es beginnen testen met de Macrolens, ben wel es benieuwd.
                            show us some pics with and without

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                              show us some pics with and without
                              Ik heb mijn best gedaan, maar aangezien het zo laat is kan ik moeilijk de tuin in en heb ik een ander voorwerp als testobject gebruikt. Bij beiden is de zoom op het toestel hetzelfde gebleven, enkel met de Raynox heb ik het toestel ingesteld op een "CloseUp lens" en weet niet of dat bij de DMC-FZ50 ook zo is. Beiden foto's zijn in stand "M" (handmatig) genomen en met manuele scherpstelling.

Panasonic DMC-FZ7
                              - Focuslengte : 16mm
                              - Diafragma : f4
                              - Belichting : 1,6sec
                              - ISO-80

Panasonic DMC-FZ7
                              - Diafragma : f5
                              - ISO-80

Bij de 2de foto kreeg ik met dezelfde instellingen (buiten diafragma) het beeld niet scherper, ik moet dus eigenlijk de camera iets verder houden om dit mogelijk te maken, dit is merkbaar aan het slotje van het horloge.

Comment

Ik heb mijn best gedaan, maar aangezien het zo laat is kan ik moeilijk de tuin in en heb ik een ander voorwerp als testobject gebruikt. Bij beiden is de zoom op het toestel hetzelfde gebleven, enkel met de Raynox heb ik het toestel ingesteld op een "CloseUp lens" en weet niet of dat bij de DMC-FZ50 ook zo is. Beiden foto's zijn in stand "M" (handmatig) genomen en met manuele scherpstelling.

Panasonic DMC-FZ7
                                - Diafragma : f4
                                - ISO-80
                                Panasonic DMC-FZ7
                                - Diafragma : f5
                                - ISO-80

Bij de 2de foto kreeg ik met dezelfde instellingen (buiten diafragma) het beeld niet scherper, ik moet dus eigenlijk de camera iets verder houden om dit mogelijk te maken, dit is merkbaar aan het slotje van het horloge.
                                Da tscheelt idd een pak Nu ik moet zeggen met mijn FZ50 kan ik wel scherpstellen hoor zelfs tot op 3 cm van de lens Een macro converter heb ik dus niet nodig volgens mij. Een wide angle zou ik wel willen, heeft iemand die ?

Comment

Working...
                                X