Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-FZ50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Lumix DMC-FZ50

Thanx, gelukt!.
    Op de M stand met jouw instellingen voor diafragma en sluitertijd. Via stand P lukte het me niet. Ik heb geen statief gebruikt, noch zelfontspanner (wegens korte sluitertijd), ook geen digitale zoom. Wel daarna via software gecropt en een beetje contrast vermeerderd en brightness verminderd.

Last edited by belgdiguser; 8 oktober 2006, 23:15.

Comment

toch plezant he
      Whatever you can do, or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it.

Comment

Vind ik ook. Die foto's lijken identiek aan die, die men terugvindt op site's van professionele sterrenwachten.
        Ook plezant is zo'n forum; je hebt een probleem en een uur later is het al opgelost.

Comment

Na veel wikken en wegen , heb ik mijne FZ10 op pensioen gestuurd (hij is nu in goede handen bij mijn vader) en heb ik me de FZ50 aangeschaft.

Echt wel een prachtig toestel en overtreft op alle gebieden de FZ10 met het grootste gemak, behalve op het gebied van de fotokwaliteit (scherpte & ruis)moet hij wel zijn "tenen uitkuisen" tov de FZ10.

Nu, na een paar weken uitproberen, lukt het me om met de FZ50 de fotokwaliteit van mijne oude FZ10 te evenaren en af en toe te overtreffen.

En nu we toch bezig zijn over de maan : de maan fotograferen één van mijn testjes was, laat ik deze ook effe zien

FZ50 met teleconverter x1.7: Olympus B300
          ISO 100
          EZ 5Mp (en crop)
          sluiter: 1/125
          aper: 6.3

Comment

Ik merk dat jij een teleconvertor hebt gebruikt.
            Biedt deze 1.7 echt een meerwaarde?
            Hoeveel is de zoom daarmee dan?
            is dit dan effectief de 420 x 1.7?
            Hoe zit het met kwaliteitsverlies en lichtopbrengst?

Ik vraag dit omdat de convertor van pana 230 euro kost en ik toch mijn vragen heb bij de meerwaarde.
            Whatever you can do, or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door garamondi Bekijk bericht
              Ik merk dat jij een teleconvertor hebt gebruikt.
              Biedt deze 1.7 echt een meerwaarde?
              Hoeveel is de zoom daarmee dan?
              is dit dan effectief de 420 x 1.7?
              Hoe zit het met kwaliteitsverlies en lichtopbrengst?

Ik vraag dit omdat de convertor van pana 230 euro kost en ik toch mijn vragen heb bij de meerwaarde.
              Ik heb de TC Olympus B300 ooit 2dehands gekocht op ebay.
              De B300 is al een tijdje niet meer verkrijgbaar en is vervangen door de evenwaardige Olympus Tcon-17.

De 1.7x zoom is echt wel een meerwaarde, zeker als je vogeltjes in de vrije natuur wilt fotograferen... dan kun je nooit genoeg zoom hebben

Ik vind niet dat er echt kwaliteit verlies is! Als ik sommige van mijn foto's bekijk , weet ik meestal niet meer of het met of zonder teleconverter is getrokken

Ook het lichtverlies is vrij beperkt.

Maar ik kan je beter verwijzen naar volgende site (engels). Deze persoon heeft er echt zijn werk van gemaakt om verschillende teleconvertors voor de FZ30 (en FZ50) eens te vergelijken.

Blijkbaar is de Nikon TC-E17ED de beste teleconverter voor de FZ50 (in de category x1.7).
              Op de tweede plaats komt de Olympus TCON-17 (B300) en op de derde plaats pas de Panasonic LT55.

Het nadeel van de Nikon TC-E17ED is dat hij nieuw vrij duur is (350 euro)
              Ik geloof dat je de Tcon-17 voor minder dan 100 euro 2de hands kunt vinden.

Comment

Hey mooie site hier boven
                Ik mijn fz 50 nu en paar weken en zat de denken aan een groothoek. heb altijd refex geschoten en mijn groothoek is eigenlijk het enige wat ik een beetje mis. op deze site kan ik mooi even uitvogelen wat voor mij de beste optie is. hier voor mijn dank

Comment

Hi,

Ik ben aan het uitzoeken welke camera ik wil kopen, de Canon S3 of Panasonic FZ30 of FZ50. Ik had eerst gekeken naar F7 maar die valt af vanwege ruis. Krijg je de Nederlandse handleiding of de Engelse bij aankoop van FZ30/50 want mijn Engels is niet mijn sterke kant. En de Nederlandse menu? Is het echt sjouwen met die toestel, want het scheelt 300 gram met die Canon S3....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elca Bekijk bericht
                    Hi,

Ik ben aan het uitzoeken welke camera ik wil kopen, de Canon S3 of Panasonic FZ30 of FZ50. Ik had eerst gekeken naar F7 maar die valt af vanwege ruis. Krijg je de Nederlandse handleiding of de Engelse bij aankoop van FZ30/50 want mijn Engels is niet mijn sterke kant. En de Nederlandse menu? Is het echt sjouwen met die toestel, want het scheelt 300 gram met die Canon S3....
                    Nl-talige handleiding van de FZ-30 is vrij te vinden op de site van panasonic.
                    Indien je de juiste link wilt stuur je maar een pm.
                    Nl-talig menu is wel niet te vinden op het toestel zelf , maar dit is niet echt een probleem met de nl-talige handleiding in de buurt ...
                    ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Ik heb mijn fz50 gekocht in merksem-antwerpen en hij kwam met nederlandstalige handleiding en
                      nederlandstalig menu dus dit kan al geen bezwaar zijn.
                      Ik zou niet meer investeren in de verouderde s3 en wat die 300gr extra zou zijn:
                      ik heb het toestel elke dag bij en merk het niet eens dus het is zeker niet "sleuren"

Comment

Beste FZ50 bezitters,

Voor de geïnteresseerden : de nederlandstalige handleiding kan je downloaden op :http://support.panasonic.be/shop/dat...DMCFZ50_NL.pdf

Met dank aan Panasonic

kapitein
                        FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Wat mij steevast opvalt (en verbaast): Bij de inschrijvingen voor SD's zie je uitsluitend (op misschien een enkele keer Filmar na) bij de ischrijvingen Nikon, Canon en een enkele Olympus of zo, allemaal DSLR, nooit een bridge camera zoals de FZ30/50.

Er zijn hier op BD al enkele tientallen FZ30/50 bezitters lid van de "club", maar nooit deelnemer aan een SD. Vreemd, (of weinig vertrouwen in de mogelijkheden van je camera ?)

Wie organiseert de eerste FZ SD zou ik zeggen.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Sorry hoor Nete, maar dat moet ik toch tegenspreken.
                            Nu, de laatste in Leuven was ik na Dries de enige met een non-DSLR maar ik weet een heel deel andere SD waar ik zeker niet alleen was.
                            Verleden jaar met de AV te St-Truiden waren er een heel deel non-DLR's.
                            Vicky bvb is er ook regelmatig bij op SD's en trekt de mooiste foto's met haar G5 (als ik het goed heb)

Pas op met je voorstel Er is hier, dacht ik, al eens de nodige heibel geweest wegens het inrichten van een merkgebonden shoot , maar je bent altijd welkom.

In ieder geval heeft mijn toestel me nooit tegengehouden om niet mee te doen aan een SD.
                            Groetjes,
                            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

wat zijn eigenlijk de voorwaarden voor zo een dag?
                              Ik zou dat anders wel eens willen helpen inrichten hier in Antwerpen in het oud gedeelte en de kaaien.
                              Open voor iedereen natuurlijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                                Sorry hoor Nete, maar dat moet ik toch tegenspreken.
                                Nu, de laatste in Leuven was ik na Dries de enige met een non-DSLR maar ik weet een heel deel andere SD waar ik zeker niet alleen was.
                                Verleden jaar met de AV te St-Truiden waren er een heel deel non-DLR's.
                                Vicky bvb is er ook regelmatig bij op SD's en trekt de mooiste foto's met haar G5 (als ik het goed heb)

Pas op met je voorstel Er is hier, dacht ik, al eens de nodige heibel geweest wegens het inrichten van een merkgebonden shoot , maar je bent altijd welkom.

In ieder geval heeft mijn toestel me nooit tegengehouden om niet mee te doen aan een SD.
                                Ik had de deelnemers voor morgen in Gent eens overlopen en daar misschien een verkeerde conclusie uit getrokken.
                                Het is er mij vooral om te doen om ervaring op te doen, bij te leren, dus met een shoot met Vicky of Filmar of andere non-DSLR's erbij erbij zou dat geen probleem zijn.
                                Ik vrees alleen, als ik bv morgen in Gent als enige non-DSLR zou rondlopen, ik met eventuele vragen een beetje meewarig zou bekeken worden.. (waarschijnlijk een verkeerd gedacht van mij)
                                Vandaar mijn idee over een FZ SD, om onze groep gebruikers eens wakker te schudden, maar uiteraard open voor iedereen en alle merken en types camera.
                                Last edited by nete; 21 oktober 2006, 12:44.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X