Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-FZ50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lumix DMC-FZ50

    Goededag,

    Ik ben van plan zo'n toestel aan te schaffen, nu heb ik nauwelijks fotos gevonden op het net door deze camera genomen.
    Heeft iemand een link naar fotos genompen door de fz50 (niet van de officiele site, maar user genomen fotos)

    Nu had ik ook nog volgende vraag, als ik de resolutie zou laten dalen tot 7-8mpixel van de fz50 neemt ie dan scherpere fotos?


    thx
    -M-
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

  • #2
    Re: Lumix DMC-FZ50

    Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
    Goededag,
    Nu had ik ook nog volgende vraag, als ik de resolutie zou laten dalen tot 7-8mpixel van de fz50 neemt ie dan scherpere fotos?

    thx
    -M-
    De lens blijft hetzelfde ongeacht het aantal pixels. De scherpte ook.

    Comment


    • #3
      Re: Lumix DMC-FZ50

      Bedankt,
      Als de keuze zou zijn finepix 9500, digimax pro 815 of deze fz50 , wat i dan de beste keuze?


      -M-
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #4
        Re: Lumix DMC-FZ50

        Moeilijke keuze tussen de Fuji en de Panasonic.
        De Samsung valt voor MIJ af. Zie ook het Topic over de Samsung.

        Tussen de Fuji en de Panasonic is het kiezen tussen hogere ISO en beeldstabilisatie, tussen 28-300 en 35-420, tussen een uitschuifbare lens en een niet uitschuifbare lens, tussen minder en meer beeldformaten, tussen AA batterijen en Lion, tussen nog wat prullen. Dus afwegen wat je belangrijk vindt.

        Misschien (bijna zeker ) volgt hier wel weer een antwoord van iemand (ik heb al een aantal namen in mijn gedachten ) die zullen zeggen dat de Fuji minder tot geen ruis produceert en de Panasonic enorm veel (of minder ten koste van een waterverfeffect).
        Maar van de FZ30 gebruikers op dit en andere forums (zie o.a. DPreview) is er gewoon niemand die de ruis van een FZ30 storend vindt, laat staan opvalt. Dus?

        Comment


        • #5
          Re: Lumix DMC-FZ50

          thx, laat de reacties dan maar komen

          -M-
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • #6
            Re: Lumix DMC-FZ50

            Ik volg nabi

            Ik heb zelf een FZ30 dus zeg dat je voor Panasonic moet gaan , maar, zoals nabi zegt, JIJ moet de keuze maken door de verschillen op papier te zetten (nabi heeft de meeste al genoemd) en te kijken wat voor jou belangrijk is. Zorg er ook voor dat je beide toestellen (ja de Samsung viel er voor mij ook direct af ) ook in de hand gehad hebt, ook dat kan bepalend zijn voor je keuze.

            Voor mij was bijvoorbeeld die 420mm tele belangrijker dan 'maar' 35mm groothoek. Ook de kwaliteit van het LCD-scherm was (volgens mij) beter bij Panasonic.

            De FZ50 is natuurlijk nog heel nieuw wat de weinige foto's verklaart, nochtans vind je er zelfs hier als je even een search doet. Er is ook al een BD'er met een FZ50 (psdpsd), die zou je ook eens kunnen aanspreken.
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

            Comment


            • #7
              Re: Lumix DMC-FZ50

              Hier staan foto's.

              http://www.pbase.com/cameras/panasonic/lumix_dmc_fz50

              Gr kees
              Last edited by KvP; 6 september 2006, 18:03.
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #8
                Re: Lumix DMC-FZ50

                Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                Hier staan foto's.




                Gr kees
                vreemd, ik zie niks, (ook geen link)

                Comment


                • #9
                  Re: Lumix DMC-FZ50

                  Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                  Ik volg nabi

                  Ik heb zelf een FZ30 dus zeg dat je voor Panasonic moet gaan , maar, zoals nabi zegt, JIJ moet de keuze maken door de verschillen op papier te zetten (nabi heeft de meeste al genoemd) en te kijken wat voor jou belangrijk is. Zorg er ook voor dat je beide toestellen (ja de Samsung viel er voor mij ook direct af ) ook in de hand gehad hebt, ook dat kan bepalend zijn voor je keuze.

                  Voor mij was bijvoorbeeld die 420mm tele belangrijker dan 'maar' 35mm groothoek. Ook de kwaliteit van het LCD-scherm was (volgens mij) beter bij Panasonic.

                  De FZ50 is natuurlijk nog heel nieuw wat de weinige foto's verklaart, nochtans vind je er zelfs hier als je even een search doet. Er is ook al een BD'er met een FZ50 (psdpsd), die zou je ook eens kunnen aanspreken.

                  Zoals altijd, twee handen op één buik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lumix DMC-FZ50

                    Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                    vreemd, ik zie niks, (ook geen link)
                    sorry, nu wel
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lumix DMC-FZ50

                      bedankt, ik heb een voorschot gegeven op een fz50, laat ik nu maar hopen dat die scherpe fotos kan maken he !!

                      -M-
                      Mijn site...
                      vandaelefotografie.be
                      * BD0916BE *

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lumix DMC-FZ50

                        Je zal het je niet beklagen.
                        Ik heb de FZ 50 en heb ook al enkele fotos op dit forum staan, prachttoestel.
                        --- Panasonic FZ 50---
                        ---Canon Eos 450D---

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lumix DMC-FZ50

                          Een statief, je weet wel zo'n driepoot van vroeger, doet nog steeds wonderen als het om scherpe foto's gaat.

                          gr Beba

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lumix DMC-FZ50



                            hier ook nog fotos gevonden, tjechische website.

                            -M-

                            @beba: past elk statief op elke camera? (waarschijnlijk domme vraag)
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lumix DMC-FZ50

                              Proficiat Mordred, welcome to the club of proud FZ50 owners !

                              kapitein
                              FZ50, een flits en nog wat lensjes...

                              Comment

                              Working...
                              X