Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-FZ50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Lumix DMC-FZ50

    Ik wacht vol spanning op de levering van het toestel; ik heb er namelijk één gewonnen via De Standaard.
    Last edited by belgdiguser; 15 september 2006, 21:21.

    Comment


    • #32
      Re: Lumix DMC-FZ50

      Hey belgdiguser,

      Proficiat met je winst. Ik heb je foto gezien. Leuke foto, je moet er maar opkomen. 'k Heb ook meegedaan aan die wedstrijd, maar toen ik zag dat ik toch geen kans maakte, heb ik een aantal weken geleden er één gekocht.

      Véél succes ermee !!

      kapitein...
      FZ50, een flits en nog wat lensjes...

      Comment


      • #33
        Re: Lumix DMC-FZ50

        Is hij al verkrijgbaar? In een mail die ik op 11 september kreeg van de Standaard stond: "Het fototoestel is momenteel nog niet verkrijgbaar in de winkels, dus het kan zijn dat u nog even geduld moet oefenen om het toestel te ontvangen".

        Comment


        • #34
          Re: Lumix DMC-FZ50

          DE FZ-50 is zeker al een week beschikbaar bij Fnac (City 2 - Brussel). Ik vermoed dus ook al bij een aantal andere winkels.

          Comment


          • #35
            Re: Lumix DMC-FZ50

            Jullie maken een grapje. Ik ben mijn toestel 26/08 gaan ophalen bij Digitalstreet in NL. Toen € 568,00-, nu € 545,00-

            kapitein
            FZ50, een flits en nog wat lensjes...

            Comment


            • #36
              Re: Lumix DMC-FZ50

              Op http://www.panasonic.be/servlet/PB/m..._l6/index.html
              staat: Beschikbaarheid: September 2006

              Op http://www.standaard.be/Kanaal/Index...1&kanaalId=123
              staat: ... het toestel is pas vanaf het najaar beschikbaar op de markt.

              Beiden gaan over België. Het is dus perfect mogelijk dat het toestel in Nederland reeds eind augustus beschikbaar was.
              Vorige week te Brussel, kan ook kloppen met beide stellingen.

              Jullie verhogen mijn hoop hem binnenkort te kunnen in ontvangst nemen.

              Comment


              • #37
                Re: Lumix DMC-FZ50

                Wij komen der ook aan !!!...bij t clubje.

                Ik heb 12 verschillende camera's "uitgepluisd" via internet.
                Zit in dubio tussen de Pana FZ 50 of Fuji S9500 of Powershot S3.
                Maar ben bijna zeker dat de Pana er boven uitsteekt.

                Vraagje: Heeft de Pana een manuele zoomring of niet?
                Zoniet, is dit dan nadelig?

                Heeft iemand een tip bij welke "winkel" deze Pana het beste te kopen is, qua prijs, qua service?

                Alvast thanks hé
                Last edited by Moos; 17 september 2006, 15:17. Reden: foutieve uitleg

                Comment


                • #38
                  Re: Lumix DMC-FZ50

                  Beste,

                  Zondag twee weken geleden, via internet besteld bij Topfoto in Duitsland. Maandag even gebeld want was extra batterij vergeten te bestellen. Ik vroeg om levering op mijn werk-adres, welke de eerstvolgende vrijdag werd geleverd met taxipost. Heel snel dus en goed verpakt.
                  Nederlandse handleiding, nederlandstalige menu op het toestel, en jawel, manuele zoom (want ik verkoos).

                  Groetjes

                  Comment


                  • #39
                    Re: Lumix DMC-FZ50

                    Yep, topfoto.de: goede prijs en goede service

                    En de FZ50 heeft een manuele zoomring, dat werkt veel sneller en accurater dan de klassieke knopjes.

                    Dus ja, dat is nadelig als een toestel dat niet heeft (Fuji heeft die ook, S3 dacht ik niet)
                    Groetjes,
                    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                    Comment


                    • #40
                      Re: Lumix DMC-FZ50

                      Met Topfoto heb ik geen ervaring, maar ik heb mijn toestel gekocht bij Digitalstreet te Beuningen (Nederland) en die beslissing is genomen op wat ik van andere mensen heb gehoord qua service . Te vinden op http://www.digitalstreet.nl . Ik ben hem zelf gaan halen, maar ze rekenen geen portkosten als je laat opsturen.

                      kapitein
                      FZ50, een flits en nog wat lensjes...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Lumix DMC-FZ50

                        Als ik het goed voorheb, wordt het toestel geleverd (zoals alle toestellen, meen ik), zonder noemenswaardig geheugenkaartje. Ik las in de handleiding, die ik reeds gedownload heb, iets over verschillende types geheugenkaartjes.
                        Welk type zou ik best kopen?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Lumix DMC-FZ50

                          Bij het toestel is een 32MB kaartje. Ik heb er een Sandisk extreem III, 1GB bijgekocht. Op hoogste resolutie 200 foto's, RAW 42 foto's, of 11 minuten film. Deze kaart schrijft de foto's sneller weg. Handig als je burstmode wil gebruiken. De kaart bestaat ook in 2GB.
                          Er is nog een andere heb ik gezien, Hoodman. Deze is nog sneller naar verluid. Vraag het eens aan een prof. fotograaf of aan een journalist, die zullen het zeker weten.

                          kapitein
                          FZ50, een flits en nog wat lensjes...

                          Comment


                          • #43
                            Re: Lumix DMC-FZ50

                            Ik heb de mijne gekocht in merksem bij foto rembrandt, zeer vriendelijke mensen.
                            Blijkbaar de enige die vorige week in het Antwerpse hem kon leveren.
                            In de doos zat een 32mb kaartje, heb ik vervangen door een 2gb kaartje waardoor ik op 8mp (3/2) ongeveer 470 fotos kan trekken of 22min film.
                            De manuele zoom is zeker handig wanneer een object verder weg ligt, de autofocus is wat dat betreft niet accuraat genoeg.
                            Whatever you can do, or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Lumix DMC-FZ50

                              @garamondi: Proficiat met je aankoop.
                              Wel even een vraag, waar kan de manuele zoom helpen als de autofocus 'niet acuraat genoeg' is
                              Groetjes,
                              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                              Comment


                              • #45
                                Re: Lumix DMC-FZ50

                                Hallo,

                                Ik slaag er niet in om deftige macro's te nemen.
                                Welke instellingen of dergelijke moet ik nemen buiten de AF MACRO?

                                Groetjes

                                Comment

                                Working...
                                X