Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-FZ50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Lumix DMC-FZ50

Ook eens getest op een ringetje van madame... (zijn geen diam... )

Nog eentje met de 250...

Het blijft toch wel wat zoeken naar de juiste brandpuntafstand. Hoe die kerels het doen met levende (lees "wegvluchtende") insecten in de vrije natuur is mij voorlopig nog een raadsel

kapitein
    FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kapitein Bekijk bericht

Nog eentje met de 250...

Het blijft toch wel wat zoeken naar de juiste brandpuntafstand. Hoe die kerels het doen met levende (lees "wegvluchtende") insecten in de vrije natuur is mij voorlopig nog een raadsel

kapitein
      Waarschijnlijk ervaring, veel ervaring.

En sommige instecten zijn niet van de rapste, dus die zijn een leuk slachtoffer, maar een vlinder of een wesp is toch wel andere kak.

Ik heb gisteren wat aan het oefenen geweest op een fruitvliegje (bij 4x zoom) en uit de losse hand, ik moet zeggen niet simpel, voor sommige dingen zou een statiefje wel handig zijn denk ik. Dus ik ga maar es op zoek gaan naar dat cheap ass statiefje van m'n vorige digitaaltje.
      Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
      Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Nog eentje met de 250...

kapitein
        Je moet veel geluk hebben denk ik dat die ROT insecten ten 1ste blijven zitten!!!!
        Anders moet je er 1st wat haarlak opspuiten dan kunnen ze niet meer gaan vliegen dan plakken ze vast
        Het blijft inderdaad uitzoeken ja , maar 1ste met 2 de foto is toch wel een groot verschil!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
          Waarschijnlijk ervaring, veel ervaring.

En sommige instecten zijn niet van de rapste, dus die zijn een leuk slachtoffer, maar een vlinder of een wesp is toch wel andere kak.

Ik heb gisteren wat aan het oefenen geweest op een fruitvliegje (bij 4x zoom) en uit de losse hand, ik moet zeggen niet simpel, voor sommige dingen zou een statiefje wel handig zijn denk ik. Dus ik ga maar es op zoek gaan naar dat cheap ass statiefje van m'n vorige digitaaltje.
          Dan zit je natuurlijk weer met dat statiefje dat je moet zitten mee sleuren maar jah.... is wel pak handiger denk ik om niet veel te bewegen met je digi!

Je kan trouwens al beginnen met spinnen die gaan meestal toch niet ver weg van hun SPINNEWEB!!!

Comment

ik volg deze thread al lang niet meer aangezien ik op dslr overgestapt ben , maar ben best trots dat deze al zoveeeeeeeeeeeeeeel views heeft en mensen echt al geholpen heeft

-M-
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
              ik volg deze thread al lang niet meer aangezien ik op dslr overgestapt ben , maar ben best trots dat deze al zoveeeeeeeeeeeeeeel views heeft en mensen echt al geholpen heeft

-M-
              Maar je kunt ons niet missen

Hehe ggrtZ

PS: En jah.... ik heb er toch al heel wat uit geleerd van deze thread , en zal nog veel moeten bijleren!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tremson Bekijk bericht
                Dan zit je natuurlijk weer met dat statiefje dat je moet zitten mee sleuren maar jah.... is wel pak handiger denk ik om niet veel te bewegen met je digi!

Je kan trouwens al beginnen met spinnen die gaan meestal toch niet ver weg van hun SPINNEWEB!!!
                Idd, maar beter dit statiefje dan dat ik met de tripod moet rondlopen.

Dit weekend hopen op droog weer en dan ga ik de tuin alvast es verkennen.
                Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW

Comment

Zeg Mordred,

Wanneer mogen we van jou eens iets zien met D80 ?

Kapitein

Comment

Zeg Mordred,

Wanneer mogen we van jou eens iets zien met D80 ?

Kapitein
                    Ik zie in je onderschrift staan : fz50 en nog wat lensjes,

welke lenzen heb je zoal en kun je wat vergelijkende foto's posten ?
                    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

• Blijkbaar duren de beloofde levering van DPD van 2-3 dagen toch iets langer
                      Vorige donderdag camera via VISA betaald, maandag camera verstuurd, vandaag nog niet toegekomen...
                      Ik wacht vol ongeduld....
                      Canon EOS 1000D + EF 18-55 IS + EF 55-250 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr__Saxo Bekijk bericht
                        Blijkbaar duren de beloofde levering van DPD van 2-3 dagen toch iets langer
                        Vorige donderdag camera via VISA betaald, maandag camera verstuurd, vandaag nog niet toegekomen...
                        dat duurt dan wel heel lang hoor !

Van mij was het :
                        dinsdag besteld
                        woensdag betaald
                        vrijdag verstuurt
                        dinsdag geleverd (dhl)

Heb je een tracking nummer ?
                        Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                        http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                          Ik zie in je onderschrift staan : fz50 en nog wat lensjes,

welke lenzen heb je zoal en kun je wat vergelijkende foto's posten ?
                          Dan zijn dan:
                          Raynox DCR 150
                          Raynox DCR 250
                          Raynox 2020PRO
                          Vivitar tele x2 (was goed voor video maar trekt op niets voor foto)
                          Ik kan deze lens wel combineren met de 2020 want ze heeft een aansluitdraad van 62mm.
                          Vivitar groothoek x0,42 (die kan gelukkig nog dienst doen)

Tot hiertoe ben ik er nog geen betere fotograaf mee geworden ...
                          (enkele foto's te zien op :http://foto.telenet.be/kapitein

kapitein

Comment

Niet echt simpel om met de losse hand een foto te schieten van iets met die Raynox, zelfs niet met de beeldstabilisator aan. Manueel scherpstellen is een ding, de camera stil houden is iets heel anders, iets tever naar voren of achteren en hetgeen scherp moet zijn wordt onscherp.

Ook es een spin voor de lens gekregen, ben wel moeten afzakken naar de kelder, de tuin is maar doods wat spinnetjes betreft.
                            De foto is nu wel niet echt een superfoto in vergelijking met het betere macro werk.

Comment

De eerste twee toch mooi gedaan vanuit de losse hand. Goeie DOF vind ik.
                              Zou me niet lukken, ik bibber te fel. (heb me hiervoor een monopootje aangeschaft)
                              De derde, daar zou ik zowiezo bibberende handjes van krijgen. Iets minder in scherpte-diepte (spijtig). Al geprobeerd met kleiner diafragma?

Vandaag de mogelijkheden van R2020PRO eens uitgetest.
                              35mm - 420mm - 924mm. Dat kan echt alleen vanaf statief. Zelf met sluiter 1/1000ste niet te doen.
                              Echter alle negatieve komentaar van de Raynox 2020PRO mag je van mij overboord gooien (lens is mijns inziens zijn geld waard)
                              Te bekijken op http://foto.telenet.be/kapitein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr__Saxo Bekijk bericht
                                Blijkbaar duren de beloofde levering van DPD van 2-3 dagen toch iets langer
                                Hebt je hem er net voor het weekend gekocht of wat?
                                Ik had mijne toen die maandag voor allerheiligen gekocht en had hem ook pas dinsdag week nadien ze maakte toen brugdag enz denk ik
                                Ik werd er toen ook knetter van!!!

Comment

Working...
                                X