Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-FZ50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Lumix DMC-FZ50

Oorspronkelijk geplaatst door kapitein Bekijk bericht
    Dan zijn dan:
    Raynox DCR 150
    Raynox DCR 250
    Raynox 2020PRO
    Vivitar tele x2 (was goed voor video maar trekt op niets voor foto)
    Ik kan deze lens wel combineren met de 2020 want ze heeft een aansluitdraad van 62mm.
    Vivitar groothoek x0,42 (die kan gelukkig nog dienst doen)

Tot hiertoe ben ik er nog geen betere fotograaf mee geworden ...
    (enkele foto's te zien op :http://foto.telenet.be/kapitein

kapitein
    Na het bekijken van je resultaten heb ik bij konijn de eerste 2 ook besteld , ga ze in de komende dagen ophalen en dan veel oefenen zeker

Ik heb nog een vraagje over externe flits : welke merken passen op onze FZ30/FZ50 ?? Iemand hier ervaringen mee ?
    ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie Bekijk bericht
      Na het bekijken van je resultaten heb ik bij konijn de eerste 2 ook besteld , ga ze in de komende dagen ophalen en dan veel oefenen zeker

Ik heb nog een vraagje over externe flits : welke merken passen op onze FZ30/FZ50 ?? Iemand hier ervaringen mee ?
      Dat wil nu lukken !! Ik heb deze vraag gelanceerd op forum accessoires.
      Ik zit zelf te denken aan FL360 maar de flitsers van Pana zijn volgens mij te duur. Afwachten of ik reactie ga krijgen.

kapitein
      FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

ben ook van plan me een goed bridge toestel aan te kopen en twijfel nog beetje tussen Pana FZ50 en Fuji 9600S

het formaat van de beeldsensor is volgens kieskeurig.nl wel groot verschil, 1,6i voor de pana en slechts 0,35 i voor de fuji,

is het niet zo dat een grotere beeldsensor betere opnamen aflevert?
        Eos R
        Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht
          ben ook van plan me een goed bridge toestel aan te kopen en twijfel nog beetje tussen Pana FZ50 en Fuji 9600S

het formaat van de beeldsensor is volgens kieskeurig.nl wel groot verschil, 1,6i voor de pana en slechts 0,35 i voor de fuji,

Klopt, hoe groter de sensor, hoe meer detail je krijgt. Sommige toestellen hebben een kleinere sensor en hebben toch volgens de specs evenveel Mpx's als die met grote sensor, de reden hiervan is dat ze artificieel meer pixels gaan creëren.
          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
          Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht

als je een bridge wil, koop dan een fz50 supertoestel met alles erop en eraan en IS wat een fuji niet heeft !

je kunt ze beiden makkelijk vergelijken in mediamarkt
            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
              als je een bridge wil, koop dan een fz50 supertoestel met alles erop en eraan en IS wat een fuji niet heeft !

je kunt ze beiden makkelijk vergelijken in mediamarkt
              Net nog bij mediamarkt geweest,

ik haalde een tripod : http://www.hama.be/portal/articleId*...bb.jpg#picture

en een UV filter http://www.hama.be/portal/articleId*...uv+filter+55mm

Voor geen geld ben ik daar buitengelopen met een statiefje die voldoet en een bescherming voor mijn lens
              Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

Als we nieuwsgierig mogen zijn
                Hoeveel heb je voor je statief betaald?
                Welke mediamarkt? (Belgie/Nederland of duitsland)
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                  Als we nieuwsgierig mogen zijn
                  Hoeveel heb je voor je statief betaald?
                  Welke mediamarkt? (Belgie/Nederland of duitsland)
                  34 euro en een sjieke (zoals we hier zeggen in w-vl) Mediamarkt roeselare (w-vl)

Comment

Klein vraagske

heeft er iemand ervaring met aankoop van toestellen in singapore of dergelijke?

einde van het jaar gaat men collega naar daar, en zou hem laten meebrengen voor 890 sgd (ong 444 euro) incl 1gb + 512mb kaart

of is het toch beter dit lokaal aan te kopen?

iemand ervaring hiermee?

bedankt
                    joris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheBlue Bekijk bericht
                      Klein vraagske

heeft er iemand ervaring met aankoop van toestellen in singapore of dergelijke?

einde van het jaar gaat men collega naar daar, en zou hem laten meebrengen voor 890 sgd (ong 444 euro) incl 1gb + 512mb kaart

of is het toch beter dit lokaal aan te kopen?

iemand ervaring hiermee?

bedankt
                      joris
                      Lijkt me geen enkel probleem, aangezien ze toch daar in de buurt gebouwd worden. Je zult wel een engels menu moeten gebruiken !

Comment

Ik lees hier in de rubrieken, fijn toestel met alles erop en eraan, dit is inderdaad correct, je krijgt het toestel met heel veel ruis (vanaf 100 iso) en een nog slechtere ruisonderdrukking door Venus III.

Ik was eerst van plan om een Pana FZ 50 te kopen (afgezien van de ruis een prachttoestel) maar na al die onheilspellende kritieken ( met bewijzen) ga ik toch maar voor een DSLR, je hebt nu de Nikon D40 met prachtig lensje (18-55) voor dezelfde prijs als de Pana, en je kan heerlijk fotograferen tot 1600 ISO zonder ruisprobleem.
                        Waarom die megapixel race bij de compacttoestellen. Het is niet het aantal pixels dat telt maar wel de kwaliteit van de pixels.

Ik vind trouwens de FZ50 fanaten en andere Panasonic bezitters iets te chauvinistisch. Je moet durven kritisch zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonne Bekijk bericht
                          Ik vind trouwens de FZ50 fanaten en andere Panasonic bezitters iets te chauvinistisch. Je moet durven kritisch zijn.
                          En waarin verschillen zij van de Canon-, Nikon-, Fuji-, Olympus-, ... eigenaars? Zijn die niet chauvinistisch, dan ?

Zijn de Panas echt niet kritisch? Ik heb nochtans ook al minder goede commentaar gelezen van hen (ons) op dit forum. En we hebben ook al andere merken en DSLR's aangeraden aan de vraagstellers.

En misschien het belangrijkste: we kunnen allen leven met de tekortkoming(en) van de FZzoveel. We ontkennen niet dat die er nadelen zijn, we zijn echter realistisch, staren ons niet blind en doen ook niet aan pixeln**ken.

Ik was eerst van plan om een Pana FZ 50 te kopen (afgezien van de ruis een prachttoestel)

...

Waarom die megapixel race bij de compacttoestellen. Het is niet het aantal pixels dat telt maar wel de kwaliteit van de pixels.
                          Okee, de pixelrace. Daar doet toch elk merk aan mee? Maar je hebt gelijk, overschot van.

Wat de ruis van de FZ50 betreft: de éne tester vindt die (te) hoog (zoals Jeff Keller), een ander vindt die niet storend en vindt de beeldkwaliteit zelfs goed tot zeer goed. En het zijn allen gereputeerde testers.
                          Conclusie: oordeel zelf.

Maar dat heb je gedaan:

na al die onheilspellende kritieken ( met bewijzen) ga ik toch maar voor een DSLR, je hebt nu de Nikon D40 met prachtig lensje (18-55) voor dezelfde prijs als de Pana, en je kan heerlijk fotograferen tot 1600 ISO zonder ruisprobleem.
                          Dream on !

Maar toch: succes met je D40 en laat eens wat zien op dit forum!

Comment

@jonne: proficiat met je aankoop maar ik even je andere stelling argumenteren.
                            Ik heb zelf een FZ30 en ben daar tevreden mee. Ik weet van het probleem van de ruis maar, volgens mij, is dat een probleem vanaf 200 iso en hoger en valt dat bij 80 en 100 iso zeker best mee. Natuurlijk heeft een DLSR (veel) minder ruis.
                            Ik, en vele anderen, zijn volledig dezelfde mening toegedaan wat betreft de pixelrace, maar daar zullen we wel mee moeten leven. Dat is trouwens evengoed van tel bij de DSLR's.

Je zegt dat je nu voor dezelfde prijs een reflex hebt, OK, maar wel maar een bereik van 27mm-82mm (omgerekend). En hoeveel zal je een (IS) telezoom extra kosten zodat je ook aan 420 mm komt?

De aanschaf van de FZ30 had ik indertijd niet alleen gebaseerd op de ISO, het is het totaalpakket. Elk toestel heeft zijn voor- en na-delen en die moet ieder voor zich naast elkaar zetten en afwegen. Voor mij had ik, met de FZ30, een mooi toestel waarmee ik voldoende fotografische mogelijkheden (M-A-S, EV,...) had en een groot optisch bereik (35-420mm) dat toch nog voldoende compact bleef en een aangename prijs had. Met de voornaamste nadelen (minder DOF en meer ruis, beide door de kleinere sensor) kan ik leven en deden de balans niet overslaan naar de DSLR kant. Daar stonden de, voor mij, grootste nadelen van de DSLR (groter, zwaarder, duurder, extra tas nodig, ...) welke voor mij zwaarder doorwogen.

Voor jou wegen de factoren anders en dat is ook heel normaal. Maar zo kan iedereen zijn toestel kopen en er tevreden mee zijn.

En ik zie dat nabi ondertussen ook al gereageerd heeft terwijl ik dit aan het neerpennen was...
                            Groetjes,
                            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Filmar en ikke: twee handen op één buik!

Comment

Ik kan me volledig bij Nabi en FilMar aansluiten.

Maar laat de FZ50 nu ook een ideaal toestel zijn voor een beginnend fotograaf, waarom een reflex kopen om er wat mee te gaan prullen en na enkele maanden vaststellen dat het toch niet de "hobby" is die je dacht dat het zou zijn. In dat gevel ben je wel geen maandloon kwijt aan een toestel maar heb je wel een leuk semi-professioneel toestel liggen die je allicht nog vaak voor wat gewone foto's kan of zou gebruiken. Ik denk niet dat je zomaar een reflex mee naar een pretpark, verjaardag of op reis gaat nemen, tenzij je echt liefhebben bent om met een zware reflex rond te gaan lopen.

In ieder geval ben je zelf al voorzien van een toestel, nu nog zien dat er mooie foto's kunnen uitrollen.
                                Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                                Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Working...
                                X