Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 v Canon EOS 30D

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D200 v Canon EOS 30D

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
    Frans,

heb je ergens zo een 10 polig stekkerke kunnen vinden?

Hubert
    Ik beschik over een MC-21 nikon kabel, die heeft alle 10 de aansluitdraden. Ik heb die kabel doorgesneden en die is verbonden met mijn module. Alle mogelijke functie kan ik nu gebruiken inclusief metering, shutter, serieele comunicatie zoals GPS enz. Trouwens die kabel heb ik al 1 jaar in gebruik maar wordt nu aangepast voor GSP info bij de D200. Via earth-google kun je dan zelfs je beelden zien op de aardbol. Spijtig dat slechts enkele delen van belgie momenteel high resolutie zijn zoals brussel, charlerloi en hierdichterbij Rijsel. In die gebieden zie je de auto's in de straat staan. Hopelijk komen de andere gebieden straks ook in hoge resolutie.

Frans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
      Denk je nu echt dat ik C1 installeer en gebruik omdat ik meer tijd heb? C1 is gewoon een stuk krachtiger en een gebruiksvriendelijker. Heel duidelijke, eenvoudige menustructuur, een erg goede 'automatische' WB en belichtingscorrectie en zeer snelle batchverwerking.
      Ik gebruik zowel Canon DPP als Capture One. Met beide programmas krijg ik vergelijkbare resultaten. Als ik vlug een resultaat nodig heb, dan gebruik ik DPP. Als ik een nauwkeurig resultaat wil dan gebruik ik Capture One. Maar ik vind het ontwerp van de user interface van DPP beter dan van Capture One.
      Verpruts jij als brave huisvader maar verder je tijd met DPP

sugar
      Ik ben benieuwd welke omschrijving ik nu zal toegekend krijgen.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
        Ik gebruik zowel Canon DPP als Capture One. Met beide programmas krijg ik vergelijkbare resultaten. Als ik vlug een resultaat nodig heb, dan gebruik ik DPP. Als ik een nauwkeurig resultaat wil dan gebruik ik Capture One. Maar ik vind het ontwerp van de user interface van DPP beter dan van Capture One.
        Jan.
        DPP doet me echt niets. Ik vind die user-interface vreselijk...

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
          En het is nu net bij het bepalen van dat "meer" dat men nogal vaak de bocht uitgaat en erg selectief te werk gaat.Want dan komt men weeral af met hetgene voor jouw persoontje belangrijk en onbelangrijk is precies alsof dat dat voor iedereen interessant en relevant is.Je kan dat wel eens verkondigen maar niet tot "in den treure" want dan komt het na een tijdje allemaal redelijk ongeloofwaardig over.Voor mij niet gelaten hoor,ik weet best zelf wel wat ik wil en niet wil en wanneer ik "meer of minder" heb voor m'n centen.Dat hoeft iemand anders niet voor mij te beslissen en steeds weer op te zitten hameren.Ben je misschien erelid van testaankoop of heb je dan toch aandelen van Canon ?
          Jij geeft toch ook alleen maar jouw mening dus waarom zou ik dat niet mogen doen? Omdat wat ik zeg jou niet aanstaat zekers.....en dan ga je nu waarschijnlijk weer zeggen dat het jou helemaal niets kan schelen maar toch kom je steeds op de totaal nutteloze manier mensen belachelijk maken met de vermelding erbij "grapje". Veel minder zinvol als mijn onderbouwde mening en ja dat is dan ook weer mijn mening. Nu ja mij stoor je er eigenlijk niet mee dus doe gerust voort.

Ik verplicht niemand met mij akkoord te gaan maar ze kunnen tenminste ook zien waarom ik iets denk. En dat voor velen onder ons het totaal geen belang heeft omdat we toch al teveel geinvesteerd in een merk zeg ik ook al jaren. Maar volgens jou mag je het dan niet over prijs hebben wanneer men 2 body's naast elkaar legt? Het is nochtans 1 van de punten waar uiteindelijk iedereen zowat het meeste rekening mee moet houden.

Als iemand de 350D te plastiekerig vindt en de D70 volgens zijn aanvoelen een betere handligging heeft gaat die persoon over die meerprijs niet struikelen en dan mag jij de 350D de beste koop aller tijden vinden,dat is dan niet echt relevant meer.
          Heb ik dit dan ooit tegengesproken???
          Ik vind het argument "ik heb nu eenmaal liever het merk X" een perfecte reden om een camera van dat merk te kopen zelf al is ie veel duurder. Maarja dat zou je allang geweten hebben moest je met een ietwat meer open geest mijn posts lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm
            Klopt!, ze weten maar al te best dat een low buget DSLR de volgende aankoop bijna altijd binnen de familie houd. Anderzijds liggen de prestatie van de camera's zo dicht bij elkaar dat de gebruiker veel meer bepalend is voor een goede foto. Zelden lopen we nog aan tegen de begrenzing van de camera zelf.
            Yep 100% met jou en miriam akkoord.

Comment

Een D200 is een echt wel veel meer camera dan een 30D. Je krijgt voor die enkele 100-den EUR echt wel een heleboel extra erbovenop.
              Zo los uit de hand :
              - Wireless aansturen van flitsers (bij Canon moet je een ST-2 voor kopen)
              - Veel betere viewfinder (veel meer informatie in zoeker + grid-lines)
              - Waterdichte body
              - Veel beter paramateriseerbaar AF systeem
              - AF assist lamp
              - Exposure compensatie tot +/- 5 EV
              - Custom button
              - Correctiesysteem mbt tot stof op sensor
              - etc etc...
              Ik zou zeggen lees de threads van hierboven ze zijn zo ongeveer allemaal al aan bod gekomen. En voor die enkele honderden euro meer kan je verdomd interessante dingen kopen. Kijk daarvoor ook maar eens na wat hier al gepost is.
              Een hele lijst objectieve redenen om een D200 te kopen ipv van een 30D. Wat doet de 20D/30D beter? Voornamelijk minder ruis bij hogere ISO (vanaf 800 ISO een duidelijk verschil). Blijkbaar voor de gemiddelde fotograaf vandaag de dag het belangrijkste element. Ik snap alleen niet goed waarom 10 jaar geleden iedereen voornamelijk filmpjes met gevoeligheid ISO 100 en ISO 200 gebruikte, en een ISO 1600 filmpje bijna niet verkocht werd Is het dan zo donker geworden de laatste jaren?
              In het begin gebruikte ik mijn 20D 50% op ISO 800 en ISO 1600, maar bij die settings begint de beeldkwaliteit al serieus te verminderen. Met mijn 5D fotografeer ik zelden of nooit boven de ISO 640.
              Ha hier zijn we weer. Ja maar vroeger was het nog slechter. JA EN???
              Met zo een mentaliteit hadden we zelfs nog geen kleurenfilm gehad.... want Z/W kan toch wel verdomd mooi zijn waarom moet je dan kleuren hebben?

En als je niet snapt waarom dat vroeger veel minder gekocht werd tja de beeldkwaliteit zou er misschien wel iets mee te maken kunnen gehad hebben denk je niet....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                Ik zou zeggen lees de threads van hierboven ze zijn zo ongeveer allemaal al aan bod gekomen. En voor die enkele honderden euro meer kan je verdomd interessante dingen kopen. Kijk daarvoor ook maar eens na wat hier al gepost is.
                Als je alle feiten negeert, kan je met een paar honderd EUR inderdaad véél betere dingen doen. Je kan zelfs geen camera kopen, of een digitale compact in de Aldi voor 100 EUR.
                De 30D en de 5D van Canon zijn door Canon hinderlijk en bewust 'gehandicapt' om de 1DmkII en de 1DsmkII aan dezelfde belachelijke hoge prijzen te kunnen blijven verkopen.
                Het fiet dat de 5D geen 'weatherproof' camera is, is onwaarschijnlijk, het is de reden geweest waarom ik 3 maand heb getwijfeld om hem te kopen.
                Het ontbreken van een wireless flash besturing in de camera is gewoon hilarisch, zelfs op een body van > 7000 EUR moet je 200 EUR uitgeven om dit te kunnen doen
                Nikon is op dit gebied veel guller

Ha hier zijn we weer. Ja maar vroeger was het nog slechter. JA EN???
                Met zo een mentaliteit hadden we zelfs nog geen kleurenfilm gehad.... want Z/W kan toch wel verdomd mooi zijn waarom moet je dan kleuren hebben?

En als je niet snapt waarom dat vroeger veel minder gekocht werd tja de beeldkwaliteit zou er misschien wel iets mee te maken kunnen gehad hebben denk je niet....
                Leer een beetje techniek, en die ISO 1600 en ISO 3200 ga je een pak minder nodig hebben. Ik maak > 15000 foto's per jaar en gebruik ze erg weinig

Voor jou is het duidelijk: Het moet een EOS zijn. Alleen Canon maakt fatsoendelijke toestellen. En een EOS is per definitie beter als alle rest.
                Discussiëren met jou heeft zowiezo geen zin... wat ik vanaf nu ook niet meer doe

Sugar

Comment

Als je alle feiten negeert, kan je met een paar honderd EUR inderdaad véél betere dingen doen. Je kan zelfs geen camera kopen, of een digitale compact in de Aldi voor 100 EUR.
                  De 30D en de 5D van Canon zijn door Canon hinderlijk en bewust 'gehandicapt' om de 1DmkII en de 1DsmkII aan dezelfde belachelijke hoge prijzen te kunnen blijven verkopen.
                  Het fiet dat de 5D geen 'weatherproof' camera is, is onwaarschijnlijk, het is de reden geweest waarom ik 3 maand heb getwijfeld om hem te kopen.
                  Het ontbreken van een wireless flash besturing in de camera is gewoon hilarisch, zelfs op een body van > 7000 EUR moet je 200 EUR uitgeven om dit te kunnen doen
                  Nikon is op dit gebied veel guller
                  Welke feiten? Het feit dat je voor het prijsverschil een 580EX kan kopen en dus ook wireless flash besturing hebt maar veel betere flash mogelijkheden? En zodoende de betere beelden kan maken? Is het dat feit? Ik vraag me af wat daar hilarisch aan is?
                  En misschien is wheatherproofing iets nuttig voor jou want je trekt veel foto's in stortbuien. Want wat regen daarvoor heb je geen wheaterproofing nodig. En als je dan al geen wheaterproofd lenzen hebt is het totaal nutteloos. En als je dat echt zo belangrijk vindt een raincover kost geen geld en dan is je lens in een keer ook beschermd.
                  Leer een beetje techniek, en die ISO 1600 en ISO 3200 ga je een pak minder nodig hebben. Ik maak > 15000 foto's per jaar en gebruik ze erg weinig
                  Lol moet je maar eens dans komen fotograferen of nog simpeler een kind binnen in actie. Nu ja de techniek van zit eens stil jong ken ik ook maar erg waardevol is die niet. Maar als je enkel foto's maakt bij mooi weer of op statief is het natuurlijk geen bezwaar. Die luxe heb ik jammer genoeg niet.
                  Maar AUB geef mij eens een paar hints hoe ik in die gevallen de benodige sluitertijd kan halen vermits jij een zelf uitgeroepen techniekgoeroe blijkt die daar dus geen problemen mee heeft? Ik wacht in spanning....
                  Voor jou is het duidelijk: Het moet een EOS zijn. Alleen Canon maakt fatsoendelijke toestellen. En een EOS is per definitie beter als alle rest.
                  Discussiëren met jou heeft zowiezo geen zin... wat ik vanaf nu ook niet meer doe
                  Van geen kanten waar ik heb hier al vaak andere camera's aangeraden. Maar ik kan geloven dat discussieren met mij geen zin heeft als je maar zaken staat te verkondigen zonder er eens over nagedacht te hebben.

Comment

Welke feiten? Het feit dat je voor het prijsverschil een 580EX kan kopen en dus ook wireless flash besturing hebt maar veel betere flash mogelijkheden? En zodoende de betere beelden kan maken? Is het dat feit? Ik vraag me af wat daar hilarisch aan is?
                    Ik heb 2 x een 580 EX, en ik dien er eentje vlakbij mijn body te houden. bij een 200D zou ik die flitsers echt kunnen onafhankelijk en op een iets grotere afstand van mijn body instellen

En misschien is wheatherproofing iets nuttig voor jou want je trekt veel foto's in stortbuien. Want wat regen daarvoor heb je geen wheaterproofing nodig. En als je dan al geen wheaterproofd lenzen hebt is het totaal nutteloos. En als je dat echt zo belangrijk vindt een raincover kost geen geld en dan is je lens in een keer ook beschermd.
                    Hah dus dat is van geen belang. Onwaarschijnlijk subjectief. Een raincover is niet hetzelfde als wetaherproofing. Ieder electronisch apparaat heeft baat bij een weatherproofing. Ik heb onder meer 2 SM mogen weggooien wegens condensatie.
                    En ik heb verschillende waterdichte lenzen, dus het zou echt wel handig zijn voor mij.

Lol moet je maar eens dans komen fotograferen of nog simpeler een kind binnen in actie. Nu ja de techniek van zit eens stil jong ken ik ook maar erg waardevol is die niet. Maar als je enkel foto's maakt bij mooi weer of op statief is het natuurlijk geen bezwaar. Die luxe heb ik jammer genoeg niet.
                    Maar AUB geef mij eens een paar hints hoe ik in die gevallen de benodige sluitertijd kan halen vermits jij een zelf uitgeroepen techniekgoeroe blijkt die daar dus geen problemen mee heeft? Ik wacht in spanning....
                    Een kind binnen in actie? Heb je daar echt ISO 3200 voor nodig ... wow... Dat wist ik niet. ik zal het onthouden en de volgende keer mijn apparaat op ISO 3200 instellen...

En een dans fotograferen. Dat is iets wat iederen ongeveer elke week doet natuurlijk

Van geen kanten waar ik heb hier al vaak andere camera's aangeraden. Maar ik kan geloven dat discussieren met mij geen zin heeft als je maar zaken staat te verkondigen zonder er eens over nagedacht te hebben.

Comment

• Re: Nikon D200 v Canon EOS 30D

Ik heb 2 x een 580 EX, en ik dien er eentje vlakbij mijn body te houden. bij een 200D zou ik die flitsers echt kunnen onafhankelijk en op een iets grotere afstand van mijn body instellen
                      Ik had het kunnen weten dat intern flitserke doet het zeker evengoed dan een 580EX.
                      Hah dus dat is van geen belang. Onwaarschijnlijk subjectief. Een raincover is niet hetzelfde als wetaherproofing. Ieder electronisch apparaat heeft baat bij een weatherproofing. Ik heb onder meer 2 SM mogen weggooien wegens condensatie.
                      En ik heb verschillende waterdichte lenzen, dus het zou echt wel handig zijn voor mij.
                      Yep maar die lenzen passen niet op een D200 he dus als je jouw lenzen op je 5D zet dan is die even wheaterproof dan een D200 met zowat alle nikon lenzen. Want veel hebben ze er niet he. En misschien heb je wel wheaterproofing nodig. Zou kunnen maar wees eens eerlijk hoe vaak zit je in omstandigheden waar het nuttig is. Mensen maken zich daar veel te druk over. Een camera gaat niet zomaar de geest geven omdat je in wat vochtige omstandigheden zit. Ik zat 2 weken terug nog in een zwembad foto's te maken. En ja hoor mijn camera is nat geworden en das echt niet de eerste keer. Daarvan gaat ie echt niet kapot. En laat je hem in het water vallen tja dan gaat die wheaterproofing je ook geen zak meer helpen. Tijdens stortbuien is het handig maar trek jij daar foto's in? Ik niet.
                      Een kind binnen in actie? Heb je daar echt ISO 3200 voor nodig ... wow... Dat wist ik niet. ik zal het onthouden en de volgende keer mijn apparaat op ISO 3200 instellen...
                      Nee met iso1600 red je het vaak soms zelfs met iso 800. Ik probeer iso3200 zoveel mogelijk te vermijden want die is niet goed genoeg. Maar ik wacht nog steeds op de grote tip hoor. Ik wil echt wel weten hoe jij die kinderen vastlegt aan 1/15 sec. Of zelfs minder waarschijnlijk? AUB vertel mij dit grote geheim.
                      En een dans fotograferen. Dat is iets wat iederen ongeveer elke week doet natuurlijk
                      :
                      Nope moet dat dan? Of maakt het feit dat je zo een situaties onregelmatig doet de hoge isokwaliteit plotseling beter? Die tip zou ik ook wel willen krijgen. Hoe veel weken moet ik wachten tussen shows om deftige foto's aan iso400 te kunnen maken

Comment

Ik had het kunnen weten dat intern flitserke doet het zeker evengoed dan een 580EX.

Yep maar die lenzen passen niet op een D200 he dus als je jouw lenzen op je 5D zet dan is die even wheaterproof dan een D200 met zowat alle nikon lenzen. Want veel hebben ze er niet he. En misschien heb je wel wheaterproofing nodig. Zou kunnen maar wees eens eerlijk hoe vaak zit je in omstandigheden waar het nuttig is. Mensen maken zich daar veel te druk over. Een camera gaat niet zomaar de geest geven omdat je in wat vochtige omstandigheden zit. Ik zat 2 weken terug nog in een zwembad foto's te maken. En ja hoor mijn camera is nat geworden en das echt niet de eerste keer. Daarvan gaat ie echt niet kapot. En laat je hem in het water vallen tja dan gaat die wheaterproofing je ook geen zak meer helpen. Tijdens stortbuien is het handig maar trek jij daar foto's in? Ik niet.

Nee met iso1600 red je het vaak soms zelfs met iso 800. Ik probeer iso3200 zoveel mogelijk te vermijden want die is niet goed genoeg. Maar ik wacht nog steeds op de grote tip hoor. Ik wil echt wel weten hoe jij die kinderen vastlegt aan 1/15 sec. Of zelfs minder waarschijnlijk? AUB vertel mij dit grote geheim.

Nope moet dat dan? Of maakt het feit dat je zo een situaties onregelmatig doet de hoge isokwaliteit plotseling beter? Die tip zou ik ook wel willen krijgen. Hoe veel weken moet ik wachten tussen shows om deftige foto's aan iso400 te kunnen maken
                        Het gaat me niet over dat intern flitserke, maar over de wireless flash-trigger mogelijkheden van de D200, ik vind het :down: dat Canon dat nog steeds niet integreert. Ik moet dus een 580 EX opofferen als trigger en in de buurt van mijn body houden (met de off shoe flashcord van 70 EUR haal ik enkele 10-tallen cm...) of een ST-E2 kopen

Vorig jaar in oostenrijk waren er een stel kinderen aan 't spelen aan een fontein, plots waterstraal richting mijn tafeltje op het terras, 20D net niet volledig zeiknat geworden. 20D is < 1500 EUR, 5D is 3000 EUR...

En kinderen indoor? Er is niets mis met flitsen hoor, zolang je weet hoe je die moet gebruiken

sugar

Comment

Het gaat me niet over dat intern flitserke, maar over de wireless flash-trigger mogelijkheden van de D200, ik vind het :down: dat Canon dat nog steeds niet integreert. Ik moet dus een 580 EX opofferen als trigger en in de buurt van mijn body houden (met de off shoe flashcord van 70 EUR haal ik enkele 10-tallen cm...) of een ST-E2 kopen.
                          Tja budgetmatig heb je steeds een 580EX op overschot in deze vgl. Dus het is nooit geen nadeel enkel een voordeel. Maar van mij mag Canon dat ook doen hoor het zou zelfs heel goed nieuws zijn. Maar in deze vgl is het gewoon geen voordeel want je kan beter voor hetzelfde geld.
                          Vorig jaar in oostenrijk waren er een stel kinderen aan 't spelen aan een fontein, plots waterstraal richting mijn tafeltje op het terras, 20D net niet volledig zeiknat geworden. 20D is < 1500 EUR, 5D is 3000 EUR...
                          Gewoon je camera afvegen en er was niets aan de hand geweest. Pas op ik verschiet ook hoor wanneer er plots een klots water op mijn camera valt. Gewoon afvegen en er is niets aan de hand.

Lees reichmans opinie hier maar eens over dan hoor je het niet alleen van mij. Het staat in zijn field report over de 5D die je goed kent. http://www.luminous-landscape.com/re...5d-field.shtml scrollen naar de vergelijking met 1DsII.

Maar dit vat het mooi samen
                          1) " from my 35+ years as a photographer, having worked in conditions ranging from the jungles of Africa, to the Arctic of Canada, and deserts of the American Southwest; from rainstorms, to blizzards, to dust storms, and in temperatures ranging for -40C to +40C. In all that time I have never had a camera fail completely because of dust, moisture, heat or cold."

2)"The Canon 5D is a typical prosumer camera in terms of weather sealing and build quality. I would therefore expect that photographers will be able to shoot in conditions where the photographer will give up long before the camera does."

Het is gewoon niet het probleem dat sommigen ervan maken.
                          En kinderen indoor? Er is niets mis met flitsen hoor, zolang je weet hoe je die moet gebruiken
                          Buiten het feit dat flitsen de foto's minder mooi maakt. Nu ja das mijn opinie het verknoeit gewoon de sfeer.

Maar ook ik ben vaak genoodzaakt om te flitsen en bij tegenlicht situaties maakt het de foto's zelfs vaak mooier. Maar hogere iso gaan je ook hier helpen om de sfeer niet te verknoeien.

En het "als je weet hoe" wil eigenlijk ook zeggen je hebt een externe flits nodig. En kijk nu eens voor het prijsverschil kan je die op de ene kopen tov die andere en dus ook in dat geval voor hetzelfde geld de betere beelden maken. Het komt dus ook hier op hetzelfde neer.

Comment

Tja budgetmatig heb je steeds een 580EX op overschot in deze vgl. Dus het is nooit geen nadeel enkel een voordeel. Maar van mij mag Canon dat ook doen hoor het zou zelfs heel goed nieuws zijn. Maar in deze vgl is het gewoon geen voordeel want je kan beter voor hetzelfde geld.
                            Gewoon je camera afvegen en er was niets aan de hand geweest. Pas op ik verschiet ook hoor wanneer er plots een klots water op mijn camera valt. Gewoon afvegen en er is niets aan de hand.

Lees reichmans opinie hier maar eens over dan hoor je het niet alleen van mij. Het staat in zijn field report over de 5D die je goed kent. http://www.luminous-landscape.com/re...5d-field.shtml scrollen naar de vergelijking met 1DsII.

Maar dit vat het mooi samen
                            1) " from my 35+ years as a photographer, having worked in conditions ranging from the jungles of Africa, to the Arctic of Canada, and deserts of the American Southwest; from rainstorms, to blizzards, to dust storms, and in temperatures ranging for -40C to +40C. In all that time I have never had a camera fail completely because of dust, moisture, heat or cold."

2)"The Canon 5D is a typical prosumer camera in terms of weather sealing and build quality. I would therefore expect that photographers will be able to shoot in conditions where the photographer will give up long before the camera does."

Het is gewoon niet het probleem dat sommigen ervan maken.

Buiten het feit dat flitsen de foto's minder mooi maakt. Nu ja das mijn opinie het verknoeit gewoon de sfeer.

Maar ook ik ben vaak genoodzaakt om te flitsen en bij tegenlicht situaties maakt het de foto's zelfs vaak mooier. Maar hogere iso gaan je ook hier helpen om de sfeer niet te verknoeien.

En het "als je weet hoe" wil eigenlijk ook zeggen je hebt een externe flits nodig. En kijk nu eens voor het prijsverschil kan je die op de ene kopen tov die andere en dus ook in dat geval voor hetzelfde geld de betere beelden maken. Het komt dus ook hier op hetzelfde neer.

Ik ben hier bezig met de uitwerking van een tekst betreffende flitsen, je kan de sfeer echt wel (grotendeels) behouden tijdens het flitsen met de benodigde technieken.

En betreffende die weathersealing, Reichmann heeft nog geen 30 jaar digitale camera's, en ik ben ermee akkoord dat het in die tijd minder belangrijk was. Ik heb mijn goede oude reflex (Fujica 701ST) na een nachtje fuiven in Leuven eens ondergebraakt en sindsdien werkt de lichtmeting niet meer... Electronica houdt niet van water

sugar

Comment

Ik ben hier bezig met de uitwerking van een tekst betreffende flitsen, je kan de sfeer echt wel (grotendeels) behouden tijdens het flitsen met de benodigde technieken.
                              Je kan het beter maken dan gewoon uitflashen maar vermits dit zeker een externe flash vraagt is dit een voordeel voor de 30D.
                              En betreffende die weathersealing, Reichmann heeft nog geen 30 jaar digitale camera's, en ik ben ermee akkoord dat het in die tijd minder belangrijk was. Ik heb mijn goede oude reflex (Fujica 701ST) na een nachtje fuiven in Leuven eens ondergebraakt en sindsdien werkt de lichtmeting niet meer... Electronica houdt niet van water
                              Nee die gebruikt hij waarschijnlijk nog maar 10 jaar of zo in dit type condities. Het is voor 90% van de mensen en gevallen gewoon geen issue. Wat regen valt met een niet wheatersealed camera echt ook niet rechtstreeks op de electronica hoor.

Comment

Niet als je wireless flasht met een slave...

Ik denk dat dat is wat sugar duidelijk wilde maken.

Comment

Working...
                                X