hallo, wijzouden graag een digitale camera aanschaffen; maar we zijn echte leken op dat gebied. waarop moeten we letten. en wat is een haaalbare prijs?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
help, ik wil een digitale camera
Collapse
X
-
-
Re: help, ik wil een digitale camera
welkom annemie ...
dit is echt wel dé meest algemene vraag die je je kunt stellen hé.
misschien valt raadgeven beter mee als je de volgende vraagjes eens beantwoord:
1. wat is je budget?
hoeveel wil je spenderen?
je hebt allicht wel een idee van de
gangbare prijzen voor digitale camera's, dus ...
€200? €500? meer?
2. waarvoor zou je de camera willen gebruiken?
als huis-tuin en keuken apparaat?
of heb je eerder specifieke toepassingen op het oog?
spelen de kinderen? snelle wagens?
plantjes uit de tuin/serre?
3. heb je al enige ervaring met bv analoge fotografie?
heb je kennis van diafragma, sluitertijd, scherptediepte, ... ?
eens zie of je daarmee verder komt.
mm
-
Waarom stap je niet eens binnen bij een lokale fotoboer?
Als je vertelt waar je ergens woont zal er hier zeker iemand kunnen vertellen waar je degelijk advies krijgt, en waar ze je niet zo maar het duurste proberen aan te praten.
Mijn tips: eens boven de 5 Mp heeft het weinig zin om extra veel bij te betalen voor een Mp meer of minder. Zeker op gewone afdrukken zal je geen verschil meer merken.
Een ander belangrijk punt is: hoe veel kilo's wil je meesleuren.
Mag dit een halve bierkrat zijn vol glas, of moet de camera in je hemdzakje passen, en varianten ertussen. Ook dat heeft impact op de prijs en kwaliteit.
Comment
-
Ik zou niet zeker zomaar bij een fotozaak binnenstappen. Eerst informeren kan helemaal geen kwaad. Het is wel handig om de vragen die mm stelt te beantwoorden, want dan weten wij ook meer en kunnen wij gerichter advies geven.
Zoals het nu klinkt denk ik dat je met een consumer (ev prosumer) het beste af bent, maar ook hierin zijn heeeeeeel veel verschillende camera's te vinden met allen hun positieve en hun minder goede eigenschappen.Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.--------
Comment
Comment