Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 v Canon EOS 30D

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D200 v Canon EOS 30D

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
    't Kan nog erger : ik geraak zelfs niet aan een tweede batterij bij mijn locale fotoboer. Uitleg : Nikon kan niet volgen met uitleveren. Levertijd 2 tot 3 weken. En die tweede batterij is echt wel een noodzaak, zeker voor indoor fotografie op hoge iso's met de ruisonderdrukking aan.
    Ik heb de D200 nog niet toegekregen, maar heb voor alle zekerheid al de batterijgrip gekocht, die was in stock en geleverd binnen de 3 dagen.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
      't Kan nog erger : ik geraak zelfs niet aan een tweede batterij bij mijn locale fotoboer. Uitleg : Nikon kan niet volgen met uitleveren. Levertijd 2 tot 3 weken. En die tweede batterij is echt wel een noodzaak, zeker voor indoor fotografie op hoge iso's met de ruisonderdrukking aan.
      Klopt... Niet alleen met de body zijn er problemen, ook de accessoires zijn alles behalve vlot leverbaar Ik heb gelukkig alles wat ik nodig had bij de initiële bestelling doorgegeven zodat ik -hopelijk- alles gelijktijdig geleverd krijg.

Sinds gisteravond heb ik wel mijn Canon terug uit herstelling... Dat ging tegen alle verwachtingen in wel vlot (exact 1 week weggeweest).
      *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FvdM
        Volgens mij kan dit alleen maar beantwoord worden door iemand die beide camera merken heeft gebruikt .
        Als je iets hebt aan iemand die vroeger met een E10 schoot, en daarna zowel met de Canon 10D en de Nikon D100 schoot ...

lenskoppeling zou ikgeen verschil vinden. De geheugenkaartjes gaan bij beide merken net omgekeerd. geen kwalitatief verschil .. want wat is nu beter? Op de 10D was de iso-ruis op ISO1600 minder slecht dan op de D100.

De ergonomie verkoos ik van de D100. Vooral het instelwiel op de achterkant van de 10D heeft me al regelmatig "beetgenomen" als je er per ongeluk aan komt tussen twee shots. Komende van de E10 was het bij de Nikon een beetje "thuis komen" .. De Canon had zijn eigenheden, maar eens ik er aan gewend was kon ik evengoed foto's nemen met de Canon als met de Nikon.

Om persoonlijke redenen werk ik nooit meer met een Canon die ik zelf aankocht, maar als ik moet fotograferen, en men levert me een canon aan voor een shoot, dan mag het evenzeer een Canon of een Nikon zijn

Comment

Dat is nog eens een antwoord

Dank je Visio
          Nikon D200 met AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6 G IF-ED

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FvdM
            Voor mij staat het alvast dat het een van die twee gaat worden , maar nu heb ik de vraag ( als oude olympus gebruiker) wat voor een voordelen zit er aan een Canon tov een Nikon , en zo ook Nikon tov Canon.
            Het grote voordeel van Nikon is dat sommige lensdoppen, die met zo'n knijpconstructie, makkelijker van de lens te verwijderen zijn. Dat is bij Canon, zeker in combinatie met bepaalde zonnekappen, soms een crime. Verder zie ik eigenlijk geen voordelen van Nikon boven Canon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
              Het grote voordeel van Nikon is dat sommige lensdoppen, die met zo'n knijpconstructie, makkelijker van de lens te verwijderen zijn. Dat is bij Canon, zeker in combinatie met bepaalde zonnekappen, soms een crime. Verder zie ik eigenlijk geen voordelen van Nikon boven Canon.
              En zelfs dan nog. Mijn Nikon lenzen zijn zo slecht dat ik de lensdop er gewoon laat opstaan, je ziet het verschil eigenlijk niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd
                En zelfs dan nog. Mijn Nikon lenzen zijn zo slecht dat ik de lensdop er gewoon laat opstaan, je ziet het verschil eigenlijk niet.
                welke lenzen heb je dan? vermoedelijk zijn Canon lenzen van gelijkaardig budget net even slecht

ik heb nu al regelmatig met zowel Canon als Nikon geschoten, en als je kwalitatief glas koopt, zijn beide merken aan elkaar gewaagd .. over goedkoop glas kan ik niets zinnigs zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                  welke lenzen heb je dan? vermoedelijk zijn Canon lenzen van gelijkaardig budget net even slecht
                  Mijn goedkoop glas is onderandere de 85/1.4 AF-D, de 105/2.8 macro, de 50/1.4 AF-D en de 180/2.8 AF. 'k had er duidelijk nog wat meer clownekes achter moeten zetten .

Comment

Technologisch hebben beide merken even sterke (en ook zwakkere) punten.
                    Er is een veel groter gedeelte van de kwaliteit dat door het glas gemaakt wordt echter het grootste gedeelte van de kwaliteit is nog steeds de persoon die achter het toestel staat.

Voor mij een verhouding van 10% toestel, 30% glas en 60% de fotograaf. (waarbij ik de invloed van de fotograaf zelfs nog een heel stuk hoger zou durven inschatten. Tot +80%)

De invloed van het toestel is pas merkbaar in zeer specifieke omstandigheden.
                    Dus ofwel ga je steeds weer een nieuwer en duurder kopen ofwel leer je leven met de beperkingen /zwakkere punten van je toestel.
                    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BPVST
                      Voor mij een verhouding van 10% toestel, 30% glas en 60% de fotograaf. (waarbij ik de invloed van de fotograaf zelfs nog een heel stuk hoger zou durven inschatten. Tot +80%)
                      Ik zou zelfs zeggen... 86.3% .
                      Neen serieus, ik ben het volledig met je eens, maar de vraag ging nu eenmaal over fototoestellen . Eén van de twee toestellen (30D) bestaat niet, wat de vergelijking ervan met de D200 enigszins bemoeilijkt.
                      Als je wil vergelijken, effe wachten dus. Als je niet kan wachten (nu ja), D200 kopen en "don't look back" voor de komende jaren: foto's maken! Het is een schitterend toestel.
                      Kris.

Comment

Tja wat zou je nu kopen een 20D of een D200. De opvolger van 20D zal wat beter zijn maar ik ben eigenlijk nog steeds overtuigd dat het geen nieuwe sensor gaat zijn maar betere buffer, AF, LCD etc en misschien wel een extraatje als eye focus of sensor cleaning maar vooral een hele sterke prijs.

Waarom geen nieuwe sensor wel mijn gedacht is dat als je kijkt naar 5D dan doet deze het beter dan 20D in hoge iso maar is het geen grote stap vooruit als je rekening houdt met de pixeldichtheid. Dus denk ik niet dat ze meer MP in de sensor kunnen steken met behoud van de hoge isokwaliteit die we nu gewoon zijn. En ik denk dat Canon veel belang hecht aan de beeldkwaliteit dus gaan ze niet voor meer MP. Dus de beeldkwaliteit gaat iets beter zijn maar de MP blijven hetzelfde. Dat is alvast mijn gedacht.

Dus als jij zegt ik wil gewoon de hoogste MP koop dan gerust een D200 maar wil je de beste prijs/kwaliteit tja dan kan je of nu reeds een 20D kopen of nog effe wachten en de opvolger kopen.

Natuurlijk mag je ook wel verwachten dat nikon zijn prijs naar beneden gaat aanpassen om het verschil kleiner te maken indien mijn gedacht correct is.

Maar zou je op dit moment een D200 verkiezen boven een 20D dan koop je misschien het best gewoon die D200. Zelf vind ik een D200 in vgl veel te duur maar als je reeds veel nikon lenzen hebt is dat natuurlijk geen bezwaar het is de enige optie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                          Maar zou je op dit moment een D200 verkiezen boven een 20D dan koop je misschien het best gewoon die D200. Zelf vind ik een D200 in vgl veel te duur maar als je reeds veel nikon lenzen hebt is dat natuurlijk geen bezwaar het is de enige optie.
                          Niet echt de enige optie met Nikon lenzen, ook de Fuji S3 komt in aanmerking....
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                            Niet echt de enige optie met Nikon lenzen, ook de Fuji S3 komt in aanmerking....
                            Yep klopt die was ik effe vergeten. En dat voor zo een prachttoestel dan nog

Ik ben benieuwd van welke je de foto's gaat verkiezen eenmaal je de D200 hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                              De aankondiging van Canon wordt over 10 dagen verwacht.
                              Als 10 dagen wachten teveel geduld vraagt dan kan je nu gelijk een Nikon D200 gaan kopen.

Ik verwacht niet dat de technische verschillen minimaal gaan zijn.

Eerst even de Canon + punten afwachten. De Nikon D200 heelt in elk geval weinig - punten en ik verwacht niet dat Canon een gelijkwaardig product zal kunnen aanbieden.
                              Zoals verwacht zijn de Canon 30D en de Nikon 200D totaal verschillend.

Het voordeel van de Canon 30D is (zoals bij de Canon 20D) het prijsverschil met de Nikon D200.

Er zijn een aantal vernieuwingen van de Canon 5D gekopieerd naar de Canon 30D.
                              Maar ik verwacht niet dat hierdoor 1 Nikon D200 minder zal verkocht worden.

Wie hiervoor een Canon 20D zou kopen zal nu een Canon 30D kopen.
                              En wie hiervoor reeds het idee had om een Nikon D200 te kopen zal dit zeker doen.

Zelf vind ik niets bij de Canon 30D dat mij echt aanspreekt.
                              En de vraag is of er iemand op het idee zal komen om een Canon 20D te vervangen door een Canon 30D.

Jan.
                              Last edited by Jan_10D; 21 februari 2006, 20:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                                Wie hiervoor een Canon 20D zou kopen zal nu een Canon 30D kopen. En wie hiervoor reeds het idee had om een Nikon D200 te kopen zal dit zeker doen.
                                De 30D lijkt mij idd vooral voor degenen die nu een 10D of 350D hebben en willen upgraden of die voor het eerst willen toetreden tot de DSLR gebruikers en canon verkiezen. Ze zullen een goed toestel hebben tegen een relatief lage prijs en de beeldkwaliteit zal minstens die van de 20D zijn.

Ik heb deze aankondiging afgewacht om te zien of canon iets meer kon bieden dan de D200 in dezelfde prijsklasse maar nu ben ik overtuigd dat dit geen reden is om te switchen. Het vereenvoudigd mijn besluit om de D200 definitief aan te kopen.

Frans

Comment

Working...
                                X