Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 v Canon EOS 30D

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D200 v Canon EOS 30D

Beste mensen,

Ik staat op het punt om een nieuw toestel tekopen (oude verkocht Olympus E10 incl div conv).

Wat is het advies van jullie , nog even geduld hebben tot dat de nieuwe canon er is of toch maar alvast de D200 ( incl 18-200 VR) kopen ?

Gezien dat de technische verschillen van de twee camera (wat verwacht wordt) maar minimaal is , is mijn vraag meer .

Wat moet ik kopen NIKON of CANON ?

Wat zijn jullie + en - punten van deze giganten

Alvast bedankt
    Nikon D200 met AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6 G IF-ED

Re: Nikon D200 v Canon EOS 30D

Oorspronkelijk geplaatst door FvdM
    Wat is het advies van jullie , nog even geduld hebben tot dat de nieuwe canon er is of toch maar alvast de D200 ( incl 18-200 VR) kopen ?
    De aankondiging van Canon wordt over 10 dagen verwacht.
    Als 10 dagen wachten teveel geduld vraagt dan kan je nu gelijk een Nikon D200 gaan kopen.

Gezien dat de technische verschillen van de twee camera (wat verwacht wordt) maar minimaal is , is mijn vraag meer .

Wat moet ik kopen NIKON of CANON ?
    Ik verwacht niet dat de technische verschillen minimaal gaan zijn.

Wat zijn jullie + en - punten van deze giganten
    Eerst even de Canon + punten afwachten. De Nikon D200 heelt in elk geval weinig - punten en ik verwacht niet dat Canon een gelijkwaardig product zal kunnen aanbieden.

Gewoon even afwachten dus.

Jan.

Comment

Misschien de (Sony)Konica-Minolta Dynax 7D.
      Die gaat momenteel voor een prikje over de toonbank.
      Moet niet altijd Nikon of Canon zijn hoor
      Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
      Hier op dit forum.

Comment

als ge kunt wachten tot april (wanneer nieuwe canon(s) in de winkel ligt) zou ik wachten.

wie weet heeft de nieuwe canon wel iets wat de D200 niet heeft en wat jij wel graag zou hebben.
        maar je moet natuurlijk nog enkele maanden geduld hebben dan.
        1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
        EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

Je kan ook wachten op de opvolger van de D200, en dan kan je ook wachten op de opvolger van de 30D enzovoort. Je kan zo wachten tot je wortel schiet, maar iedere dag wachten, is weer een dag zonder foto's.

Ik heb dat wachten altijd zinloos gevonden, zeker aan het huidig tempo dat nieuwe, nieuwere en nieuwste camera's verschijnen. Kies uit wat vandaag beschikbaar is, dat is al moeilijk genoeg.

Mijn 2 centiemen, hé.

seppuku.

Comment

Wat is je budget?

Als dat minder dan 3000 EUR is, is een D200 (en de 20D opvolger) te duur. Dan zou ik eerder nu een 20D kopen met 17-40 en 70-200 of zo

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

jan met jou kan ik praten met minolta en binnenkort sony, is niks mis.
              btw de 5D en de 7D zijn al grotendeels sony de elektronica is al van sony net als de ccd chip, de chip van nikon is ook van sony net als alle andere camera's.
              alleen canon en sigma maken hun eigen chip's.
              canon sony en sigma zijn de enigste fabrikanten die beeld chip's maken, de ontwikkeling hiervan is ontzettend duur, en omdat minolta geen geld meer had en dus ver achter liep met de digitaale spiegelreflex hebben ze het niet gered.
              desalniettemin ben ik er van overtuigt dat sony het in de toekomst met de digitaale spiegelreflex en nu dus dank zij minolta met wisslbare objectief, het goed zal gaan doen.
              als sony dezelfde kwaliteit camera's blijft maken als de 5D en 7D zal mijn volgende camera zeker een sony zijn, dit in tegenstelling wat ik eerder heb gezegt.
              maar hoe dan ook zoveel mensen zoveel smaken iedere camera is op zijn manier goed en het is maar waar je tevreden mee bent.
              ik ben tevreden over mijn 7D met een sigma 18/50 2.8 en 70/200 2.8
              dus laat je niet gek maken door het merk camera maar zoek eens uit welke camera volgens jou de mooiste foto's maakt en die camera moet je dus hebben.
              suc6 met zoeken
              minolta 7D grip VC7D sigma 70/200 2.8 sigma 18/50 2.8 minolta 35/70 1:4 70/200 tokina 1:4-5.6 flitser 3600 HS/D. minolta 7i minolta 5000 AF olympus c100
              panasonic DMC-FZ7

Comment

Beste mensen ,

Alvast bedankt voor de reaktie's .

Voor mij staat het alvast dat het een van die twee gaat worden , maar nu heb ik de vraag ( als oude olympus gebruiker) wat voor een voordelen zit er aan een Canon tov een Nikon , en zo ook Nikon tov Canon.

Volgens mij kan dit alleen maar beantwoord worden door iemand die beide camera merken heeft gebruikt .

Ik denk namelijk aan bijv; lens body bevestiging ; gemakelijk of niet
                Klepjes waar de gehugen kaart achter zit , zijn die degelijk gemaakt ......enz

Van die kleine dingen ..........

En wat betreft wachten op iets nieuws ................ tja de D200 is nu ook nog slecht verkrijgbaar . Als ik hem nu bestel heb ik hem ook pas over enkele weken , en wie weet hoe vlug de canon verkrijgbaar is .
                Nikon D200 met AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6 G IF-ED

Comment

Wat is je budget?

Als dat minder dan 3000 EUR is, is een D200 (en de 20D opvolger) te duur.
                  Eh? Een D200 + 18-200VR kost je 2400€.
                  Voor 3000€ kun je hem misschien zelfs net met 18-70 en 12-24 (van nikon) kopen.

Comment

D200 met 17-55 en 70-200 2.8 en 150mm macro en SB800 en 2kaartjes extreme III, dan zit je al bijna aan 5000 €.
                    Laat het ons er maar op houden dat Sugar overschot van gelijk heeft : als je pas met Nikon begint en je budget is niet minimaal 3000 € is de D200 out of range.
                    Correcte informatie geven is belangrijk imo.
                    fotosite

Comment

En de 30D met vergelijkbare lenzen wordt een koopje
                      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

mannen mannen (en vrouwen!) tis niet alles of niets hee

je kan gerust een D200 kit kopen of body en een andere lens en daar heel veel plezier mee beleven.

neen, je moet niet alles in een keer kopen, ooit van uitbreiden gehoord? je blijft bij je merk en als de gelegenheid zich voor doet dan koop je iets wat je nodig hebt.

bij wijze van spreke kun je met een body+ 50mm al héél veel plezier beleven
                        foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                          D200 met 17-55 en 70-200 2.8 en 150mm macro en SB800 en 2kaartjes extreme III, dan zit je al bijna aan 5000 €.
                          Laat het ons er maar op houden dat Sugar overschot van gelijk heeft : als je pas met Nikon begint en je budget is niet minimaal 3000 € is de D200 out of range.
                          Correcte informatie geven is belangrijk imo.
                          Hmm, ik kan het nochtans met minder dan 3.000 EUR hoor

Een Nikon D200 + batterijgrip (+ batterij) + SB-800 + Sigma 24-70 2.8 + 1x Sandisk EIII 2Gb (meer kaartjes had ik niet nodig, aangezien ik er al heb) kost me net geen 2.750 EUR (incl. 21% BTW)

Ok, ik heb maar 1 lens, dat klopt... Voorlopig heb ik geen behoefte aan een 2de lens, mijn 2de lens van m'n Canon is ook amper uit mijn tas geweest... Maybe sometime, someday

Spijtig genoeg worden de toestellen zeer slecht geleverd
                          Men had m'n leverancier al meermaals beloofd dat er een lading onderweg was maar tot hiertoe waren er nog geen D200'en bij... D70s'en daarentegen in overvloed... Nieuwe datum dat men mij opgegeven heeft: 17 februari... Eerst zien en dan geloven

Mvg,
                          *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                            mannen mannen (en vrouwen!) tis niet alles of niets hee

je kan gerust een D200 kit kopen of body en een andere lens en daar heel veel plezier mee beleven.

neen, je moet niet alles in een keer kopen, ooit van uitbreiden gehoord? je blijft bij je merk en als de gelegenheid zich voor doet dan koop je iets wat je nodig hebt.

bij wijze van spreke kun je met een body+ 50mm al héél veel plezier beleven
                            Maar je beleeft véél meer plezier aan een DSLR met meer lenzen, een echte breedhoek, een macro er bij, een goede flits,...

sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20

Spijtig genoeg worden de toestellen zeer slecht geleverd
                              Men had m'n leverancier al meermaals beloofd dat er een lading onderweg was maar tot hiertoe waren er nog geen D200'en bij... D70s'en daarentegen in overvloed... Nieuwe datum dat men mij opgegeven heeft: 17 februari... Eerst zien en dan geloven

Mvg,
                              't Kan nog erger : ik geraak zelfs niet aan een tweede batterij bij mijn locale fotoboer. Uitleg : Nikon kan niet volgen met uitleveren. Levertijd 2 tot 3 weken. En die tweede batterij is echt wel een noodzaak, zeker voor indoor fotografie op hoge iso's met de ruisonderdrukking aan.
                              fotosite

Comment

Working...
                              X