Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

    Mijn 7D is dus nog in bestelling.... zit daar al een geheugenkaartje bij of niet? En wat is aan te raden van kaartje?

    Comment


    • #47
      Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

      Oorspronkelijk geplaatst door filipperke
      Mijn 7D is dus nog in bestelling.... zit daar al een geheugenkaartje bij of niet? En wat is aan te raden van kaartje?
      Er zit geen geheugenkaartje bij. Ik gebruik Sandisk ULTRA II van 2Gb. Deze zijn snel genoeg voor de 7D en kan je voor minder dan 100€ kopen.

      Kan ook nog aanraden om er 1 of meerdere NP-400 batterijen bij te kopen.
      Op ebay zijn ze te koop voor 12,95€ (niet van Minolta,maar ondervind geen verschil met de originele van 90€)

      Comment


      • #48
        Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

        Heb voor mezelf ook de knoop doorgehakt. Het wordt een 7D. Na 25 jaar analoog Minolta ( X-700, Dynax 7i), nu dus digitaal. Kan haast niet wachten!
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

        Comment


        • #49
          Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

          Oorspronkelijk geplaatst door BasK
          Heb voor mezelf ook de knoop doorgehakt. Het wordt een 7D. Na 25 jaar analoog Minolta ( X-700, Dynax 7i), nu dus digitaal. Kan haast niet wachten!
          Gefeliciteerd , en veel plezier ermee !
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #50
            Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

            Da's allemaal goed dat KM nu aan spotprijzen de stock liquideert maar zijn er binnenkort nog wel accessoires en zo verkrijgbaar?

            Ik zie op niet veel plaatsen accessoires voor KM liggen ... en hoeveel gaan er riskeren om daar nu nog grote aantallen van in stock te houden?

            Is maar een gedacht gelijk een ander hé ...
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #51
              Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

              Heb mij er toch niet laten door weerhouden. Ben net terug van Pixmania met een KM 5D + 18 - 70mm (aan € 695) onder de arm. 't Zal denkelijk wel laat worden deze avond ...

              Comment


              • #52
                Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                Da's allemaal goed dat KM nu aan spotprijzen de stock liquideert maar zijn er binnenkort nog wel accessoires en zo verkrijgbaar?

                Ik zie op niet veel plaatsen accessoires voor KM liggen ... en hoeveel gaan er riskeren om daar nu nog grote aantallen van in stock te houden?

                Is maar een gedacht gelijk een ander hé ...
                Tja, maar vraag je nu hé?
                Een fabrikant houd er mee op, en je koopt er eentje einde reeks aan een spotprijs.
                Welke accessoires zouden er kunnen ontbreken?
                accus niet, geheugen niet, lenzen voorlopig ook niet (tweedehandsmarkt floreert als nooit tevoren, vandaag is op ebay een oude 70-210 voor meer dan 600$ van eigenaar verandert) , flitsers vind je bij B merken, en voor de rest kopen de mensen echt niet zo veel accessoires hoor.
                Misschien een afstandsbediening of een ander iets, ik weet het zo niet direkt. Wat zou je missen?

                Comment


                • #53
                  Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                  Denk bovendien dat Sony niet zomaar alles van Minolta laat doodbloeden. Ze hebben met de minolta lijnen opeens een ingang in de dslr's.
                  zie zelfs wel gebeuren dat binnenkort het plaatje KonicaMinolta is vervangen door Sony...
                  Dus ben niet zo bang voor het niet meer kunnen krijgen van accessoires.
                  Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                  Comment


                  • #54
                    Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                    Hier in zeeland de 7D+17-35 f2.8+grip €899.-
                    Enne ik heb ff geinformeerd,maar KM stopt wel met produceren van digicams maar is wel na de stop hiervan nog 7jaar verantwoordelijk voor garantie en reparatie en Sony gaat camera's produceren met KM-Vatting
                    Canon G1X, G7

                    Comment


                    • #55
                      Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                      Wat denk ik het grootste "gevaar" is, is dat Sony zich meer main-stream gaat richten en bepaalde meer professionele, specifiekere accesoires zal laten vallen (hoekzoeker, afstandsbediening,...)

                      Maar ja als je toch nog (heel) wat Minolta glas hebt kan je maar beter nu zaakjes doen en hopen dat de toekomst (Sony) al het goede biedt wat ons hartje begeert...

                      Comment


                      • #56
                        Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                        Jaja en mijn 7D is bestelt nog even afwachten en dan...

                        Comment


                        • #57
                          Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                          Op redcoon.nl heb je ook al een 7D body voor 592€... Maar miss steun ik wel een Belgische handelaar 'k denk dat het tijd is voor een Minolta aan te schaffen. Mijne portemonnee gaat die nieuwe Sony hoogstwaarschijnlijk niet kunnen trekken..
                          Konica Minolta Dynax 7D -- Minolta - AF 50 / 2.8 Macro -- Minolta - AF 28-75 / 2.8 -- Minolta - AF 70 - 210 / 4-- Minolta - AF 50 / 1.7

                          Comment


                          • #58
                            Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                            Mijn camera is nu een weekje geleden besteld bij ac-foto... iemand een idee hoelang het gemiddeld duurt alvorens ie geleverd zou zijn? (begin ongeduldig te worden.... wil mijn speelgoedje

                            Comment


                            • #59
                              Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                              ja jongens en meisjes sony heeft iets moois overgekocht hoor.
                              jammer dat de mensen nu pas in grote getalen een minolta gaan kopen.
                              minolta blijft trouwens samen werken met sony, wat ze overegens al een paar jaar doen dus met sony komt het wel goed wacht maar tot de 9D komt
                              BTW weet er iemand of er een programmatjes is om de camera op de pc cq laptop aan te sluiten zodat je kan zien wat voor foto je maakt.
                              of zit deze functie soms in ps cs2??????
                              minolta 7D grip VC7D sigma 70/200 2.8 sigma 18/50 2.8 minolta 35/70 1:4 70/200 tokina 1:4-5.6 flitser 3600 HS/D. minolta 7i minolta 5000 AF olympus c100
                              panasonic DMC-FZ7

                              Comment


                              • #60
                                Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                                In alle foldertjes en zo die ik kreeg bij de aangeschafte D7 zat ook een papiertje over Dimage Transfer. Te downloaden op de website. Dit zou het mogelijk maken om direct foto's op de pc op te slaan zonder tussenkomst geheugen kaart. Is dat wat je bedoelt?

                                BasK
                                Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                                Comment

                                Working...
                                X