Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

    Oorspronkelijk geplaatst door notex
    3)Op de CD die er bij geleverd wordt, staat de handleiding ook in een Nederlandse pdf file (220 blz) als het een euro versie is.
    Amerikaanse import heeft enkel Engelse en Spaanse manuals op de CD
    Wat je wel aantreft is 1 cd met de nodige software (Dimage maste Lite) en een andere cd met de handleiding van deze software in verschillende PDF's waaronder het NL.

    Maar geen PDF handleiding van het fototoestel KM 5D in geen enkele taal
    Groetjes Goofy
    Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

    I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

    Comment


    • #32
      Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

      Mijn 7D + Sigma 18-50/2.8 zijn in elk geval besteld
      Last edited by K-2; 10 februari 2006, 23:44.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #33
        Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

        Ik dacht dat minolta gestopt was met digitale fotografie, of was het een ander merk ?
        Daarom die bodem prijzen?

        Comment


        • #34
          Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

          Oorspronkelijk geplaatst door hebus
          Ik dacht dat minolta gestopt was met digitale fotografie, of was het een ander merk ?
          Daarom die bodem prijzen?
          Inderdaad. 't Is grote uitverkoop. Voor wie reeds Minolta-lenzen bezit, hét moment om toe te happen.


          seppuku.

          Comment


          • #35
            Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

            Hey,

            Ga mij ook een 7D bestellen...
            Maar nog een paar vraagjes:

            Bij de body zit toch standaard een accu? want wordt vaak nog extra aangboden, maar dat is dan gewoon om er nog één extra te hebben? Maar is het dan niet interessanter om er een handgrip bij te nemen of maakt kwa accu-capaciteit niet uit? (maw zit er nog een accu in de handgrip?)

            En wat geheugenkaarten betreft, waar moet je daar op letten? Want ik ben nog een digi-leek tot nu toe was het dia'tjes knippen en ramen...

            Bedankt

            Comment


            • #36
              Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

              Oorspronkelijk geplaatst door Jap@a
              Hey,

              Ga mij ook een 7D bestellen...
              Maar nog een paar vraagjes:

              Bij de body zit toch standaard een accu? want wordt vaak nog extra aangboden, maar dat is dan gewoon om er nog één extra te hebben? Maar is het dan niet interessanter om er een handgrip bij te nemen of maakt kwa accu-capaciteit niet uit? (maw zit er nog een accu in de handgrip?)
              geheugenkaartjes, hoe groter hoe beter, de snelheid is niet zo belangrijk.

              En wat geheugenkaarten betreft, waar moet je daar op letten? Want ik ben nog een digi-leek tot nu toe was het dia'tjes knippen en ramen...

              Bedankt
              Welkom ;-)
              bij de 7d zit 1 accu. een extra is wel aangewezen.
              de grip dient om 2 accus gelijktijdig te gebruiken, en natuurlijk om een betere stabiliteit te hebben, zeker in portraitmode.

              Comment


              • #37
                Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                Oorspronkelijk geplaatst door Jap@a
                En wat geheugenkaarten betreft, waar moet je daar op letten?
                Op een gemiddeld-snelle 2Gb kaart (bv. Sandisk Ultra of Kingston Elite Pro) kan je honderden afdrukken kwijt (zelfs in RAW+JPEG), schrijft de data voldoende snel weg (- voor mij althans -) en is niet te duur meer (bv. bij www.hl-tronics.de, geheugenkaart.be, enz...).

                Succes nog met je keuze !
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #38
                  Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                  Op zich vind ik het niet erg, ik heb nu een 2de 7d kunnen kopen (de eerste die heb ik het volle pond, 1500€ betaald, maar die is nu ook al weer een jaar oud, en ik heb er een pak plezier aan gehad al)
                  En zoals je zegt, dé moment om in te stappen!
                  Ik vermoed dat de groep KM gebruikers weer aanzwelt.
                  Waarom zou je 2 keer hetzelfde toestel kopen, zeker als de eerste nog werkt?
                  Ben je professionele fotograaf?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
                    Waarom zou je 2 keer hetzelfde toestel kopen, zeker als de eerste nog werkt?
                    Ben je professionele fotograaf?
                    Erger nog, ik ben amateur ;-)

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                      Welkom ;-)
                      bij de 7d zit 1 accu. een extra is wel aangewezen.
                      de grip dient om 2 accus gelijktijdig te gebruiken, en natuurlijk om een betere stabiliteit te hebben, zeker in portraitmode.
                      Als je een grip koopt zitten daar dan accu's bij 1 of 2 of moet je dan nog ééntje extra kopen?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jap@a
                        Als je een grip koopt zitten daar dan accu's bij 1 of 2 of moet je dan nog ééntje extra kopen?
                        alles los, een grip kost 180-200 zonder accu.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
                          Waarom zou je 2 keer hetzelfde toestel kopen, zeker als de eerste nog werkt?
                          Ben je professionele fotograaf?
                          Omdat ik zo tevreden ben over dat eerste toestel. Als het ooit versleten is wil ik geen ander en heb daarom mijn voorzorgen genomen

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                            Oorspronkelijk geplaatst door Goofy
                            Wat je wel aantreft is 1 cd met de nodige software (Dimage maste Lite) en een andere cd met de handleiding van deze software in verschillende PDF's waaronder het NL.

                            Maar geen PDF handleiding van het fototoestel KM 5D in geen enkele taal
                            Flipperke had het over de KM7D,niet over de KM5D.
                            Heb juist nog mijn CD nagekeken en er staat idd geen KM7D handleiding in het Nederlands bij.
                            Je vindt wel een handleiding in volgende talen :
                            Dansk
                            Deutsch
                            DUTCH
                            English
                            Espanol
                            Francais
                            Italiano
                            Portugues
                            Suomi
                            Svenska

                            Blijkt DUTCH nu toevallig ook NEDERLANDS te beteken

                            Zowel het instructieboek van de KM7D als de handleiding van Dimage Master Lite staan erop !!!
                            KM7D is pdf file van 7,5Mb (148blz)

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                              Wat Goofy zegt, klopt wel voor de 5D. Bij mijn Duitse 5D werd ook enkel een Duitstalige handleiding gevoegd, nikske pdf in een andere taal (tenzij voor de meegeleverde software).

                              Voor de 7D ligt dat anders en zitten die pdf's er wel bij, gelukkig voor de niet Duits- of Engelstaligen.


                              @Goofy: de Engelstalige 5D-handleiding kan je op de US-site van KM vinden, gratis .
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #45
                                Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                                Hey,

                                Ga waarschijnlijk straks mijn 7D bestellen bij topvision, (zijn er hier al die daar tevreden klant zijn?) of staat hij ergens nog goedkoper.

                                En wat de geheugenkaarten betreft wat is het verschil tussen Sandisk CF ultra en extreme? Kost bij elke opslagcapaciteit (512MB, 1GB, 2GB) telkens net iets meer sneller? meerprijs waard?

                                Bedankt

                                Comment

                                Working...
                                X