Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus E300 sport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • olympus E300 sport

    de kogel is door de kerk,ik heb me een olympus E300 aangeschaft inclusief lenzen 14-45MM en 40-150MM.nu ga ik me toeleggen op sportfotogafie(hoofdzakelijk voetbal bij dag)nu zie ik dat op de camera een sportinstelling is,maar als ik handmatig wil fotograven welke instellingen kan ik het best gebruiken.ik ben maar een leek in fotogravie ,maar goede raad sla ik niet in de wind .bedankt al bij voorbaat

    groeten marc

  • #2
    Re: olympus E300 sport

    niemand die me goede raad kan geven? alle suggesties zijn welkom

    Comment


    • #3
      Re: olympus E300 sport

      Als je handmatig wilt instellen zet hem dan op sluitertijdvoorkeuze (S), kies een waarde zo rond de 1/500 1/1000... Het diafragma kies hij dan zelf. Zet ISO op 400 en focus op continu.. dan zou het wel moeten lukken. Let op je moet wel wat zonlicht hebben ivm lichtsterkte van de lenzen. Op een grauwe dag zul je moeilijker een goede belichting krijgen.. Succes en veel plezier..

      Bart Kerste

      Comment


      • #4
        Re: olympus E300 sport

        bedankt bart ,ik ga het volgende zondag uitproberen

        groeten marc

        Comment


        • #5
          Re: olympus E300 sport

          Persoonlijk heb ik minder goede ervaringen met de focus op Continu.

          Test eens de verschillende mogelijkheden uit, wat voor jou het beste resultaat geeft.
          "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

          Comment


          • #6
            Re: olympus E300 sport

            Oorspronkelijk geplaatst door BartK
            Als je handmatig wilt instellen zet hem dan op sluitertijdvoorkeuze (S), kies een waarde zo rond de 1/500 1/1000... Het diafragma kies hij dan zelf. Zet ISO op 400 en focus op continu.. dan zou het wel moeten lukken. Let op je moet wel wat zonlicht hebben ivm lichtsterkte van de lenzen. Op een grauwe dag zul je moeilijker een goede belichting krijgen.. Succes en veel plezier..

            Bart Kerste
            Gedeeltelijk mee accoord. Voor voetbal en max 150mm zou ik eerder voor 1/250 gaan want ik vermoed niet dat het een 2.8 lens is en ik denk niet dat op 150mm met een F5 a F6 op ISO 400 1/1000 zult halen, tenzij het een stralende zon is. Als het lukt zoveel te beter maar je kan voor voetbal wel afzakken tot 1/250.

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: olympus E300 sport

              Wel erg Typisch hé, je koopt een camera en optiek zonder echt te weten dat dit ook geschikt is voor je doel !

              Sportopnames is een soort fotografie dat veel eisen stelt qua materiaal.
              Een bruikbare hoge ISO en liefst een lichtsterke optiek (F2.8) zijn hierbij van véél belang, komt daar nog bij een snelle autofocus !


              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: olympus E300 sport

                Oorspronkelijk geplaatst door boxer1
                de kogel is door de kerk,ik heb me een olympus E300 aangeschaft inclusief lenzen 14-45MM en 40-150MM.nu ga ik me toeleggen op sportfotogafie(hoofdzakelijk voetbal bij dag)nu zie ik dat op de camera een sportinstelling is,maar als ik handmatig wil fotograven welke instellingen kan ik het best gebruiken.ik ben maar een leek in fotogravie ,maar goede raad sla ik niet in de wind .bedankt al bij voorbaat

                groeten marc
                Graven staan op het kerkhof.
                Fotografen vind je overal, ook hier.
                Een Graaf is een mens van adel.
                Graveren is een kunst!
                Fotograferen is een Passie
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: olympus E300 sport

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                  Sportopnames is een soort fotografie dat veel eisen stelt qua materiaal.
                  Een bruikbare hoge ISO en liefst een lichtsterke optiek (F2.8) zijn hierbij van véél belang, komt daar nog bij een snelle autofocus !
                  MVG, Jeff
                  Volledig mee eens,

                  Vermits je die 2.8 lens waarschijnlijk (nog) niet hebt kan je hier al eens een search doen op "neatimage".
                  Dit zal je toch al een beetje helpen en een toekomstige vraag overbodig maken.
                  "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

                  Comment


                  • #10
                    Re: olympus E300 sport

                    ik heb inderdaad geen 2.8 lens maar een 3.5-5.6 zal eens verschilende instellingen gebruiken en wat experimenteren,en zoals ik al aangaf ik ben een leek maar goeie raad sla ik nooit in de wind.Iedereen moet leren in zijn leven en daarom bestaat dit forum denk ik,voor elkander te helpen.Aan degene die me raad hebben gegeven dik bedankt

                    groeten marc

                    Comment

                    Working...
                    X