Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
    Ik zal sommigen hier even verder vertellen hoe ik nu verder ga.

    De reden van verandering had ik al verteld, onzekere toekomst (laat je door Otto niks wijs maken, er is nog geen nieuws over een 9d-achtig iets, maar als je genoeg ballonetjes oplat zal er wel eens eentje aankomen hé) Waarschijnlijk zullen ze de langverwachte D7I wel lanceren. Bericht eerstdaags vermoed ik.

    Ik had al eens een paar Nikons vastgehad, d70s en d200, kon er me echt niet in vinden. Tot een bevriende fotoboer die mijn goestingskes goed kan inschaten, me een d1x uitleende (een spiksplinternieuwe) Ik moest mijn vooroordelen opzij zetten dat het een generatie ouder is.
    En...
    De camera bevalt wel, de look and feel ligt heel dicht tegen de d7, maar dan nog wat robuuster en ietske sneller
    AS heb ik opgelost door de 18-200 VR (trouwens een van mijn lievelingslenskes, groot zoombereik en VR) en de 70-200 VR te kopen.
    Wat ik absoluut mis is de betere witbalans, de kleuren, de ongelooflijke 2.5" display, en de Metz flitser
    Wat beter is met de Nikon d1x tot nu toe (maar dit telt niet voor d70s en d200), focussyteem, zoeker (niet van grootte, maar van duidelijkheid), de beschikbaarheid van alles , zowel nieuw dan tweedehands, en voor mij belangrijk, het feit dat ik snel alles aan eerlijke prijzen weer kan verkopen, om de nieuwe Sony te kopen.
    Tja, geloof me, ik blijf het volgen, en Minolta blijft me bekoren, maar ik denk niet terug te keren voordat er echt een 9d komt, helaas...
    Ik heb hier overigens nog steeds wat 7d sleutelhangers liggen, echt wel chique hoor!
    Gratis af te halen.
    Rudy
    Rudy,

    Met je positieve opmerkingen over de KM 7 ( witbalans, de kleuren en de ongelooflijke 2.5 inch display) raak je de kern waarom zoveel mensen voor deze kamera gekozen hebben. Ik vraag mij daarom af wat er voor jou overblijft als reden om de camera weg te doen.
    Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat je, toen je dat opschreef, bij jezelf twijfels opriep waarom je toch tot die beslissing bent gekomen.
    Zeg eens eerlijk, hoe vaak heb je het gevoel van twijfel al gehad ?
    AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

    Comment


    • Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

      Oorspronkelijk geplaatst door HdBKMD7
      Rudy,

      Met je positieve opmerkingen over de KM 7 ( witbalans, de kleuren en de ongelooflijke 2.5 inch display) raak je de kern waarom zoveel mensen voor deze kamera gekozen hebben. Ik vraag mij daarom af wat er voor jou overblijft als reden om de camera weg te doen.
      Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat je, toen je dat opschreef, bij jezelf twijfels opriep waarom je toch tot die beslissing bent gekomen.
      Zeg eens eerlijk, hoe vaak heb je het gevoel van twijfel al gehad ?
      Ik voelde me niet goed met 5000€ gerief, waar ik misschien binnen 6 maand geen geld meer voor kreeg.
      Voor de rest twijfel ik niet hoor, ik stel alleen vast, en ga de 7d niet afbreken, verre van dat, maar ik weet dat ik als ik u dure nikon dingen koop, die tenminste hun waarde behouden.
      En als Sony een 9d maakt, misschien....

      Comment


      • Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

        Ligt het aan mij of zijn de prijzen van de 7D terug in de lucht gegaan? Vorige week stond hij 550€ op topvision ed, nu 700 :/
        Konica Minolta Dynax 7D -- Minolta - AF 50 / 2.8 Macro -- Minolta - AF 28-75 / 2.8 -- Minolta - AF 70 - 210 / 4-- Minolta - AF 50 / 1.7

        Comment


        • Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

          Oorspronkelijk geplaatst door hyperlite
          Ligt het aan mij of zijn de prijzen van de 7D terug in de lucht gegaan? Vorige week stond hij 550€ op topvision ed, nu 700 :/
          Ik kijk steeds op deze site: http://tweakers.net/pricewatch/97334
          Prijs lijkt ongeveer gelijk gebleven (licht gestegen, afhankelijk van de shop natuurlijk).
          Last edited by pascalsn; 24 februari 2006, 22:17.
          Canon 30D
          http://www.flickr.com/photos/pascal_s/

          Comment


          • Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

            Enkel zijn er een aantal winkels waar de goedkope Duitse versies niet meer in de prijslijst staan wegens uitverkocht.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

              Oorspronkelijk geplaatst door hyperlite
              Ligt het aan mij of zijn de prijzen van de 7D terug in de lucht gegaan? Vorige week stond hij 550€ op topvision ed, nu 700 :/

              Bij Konica Minolta Deutschland GmbH zijn de magazijnen nu leeg. Indien in de winkel de prijs dan aan het stijgen is omdat bij Konica Minolta in de Benelux nog voorraad is welke tegen de oude normale (hoge) prijs wordt verkocht.

              Heb voor de late beslissers nog een paar 7D's en nog één 5D liggen en dan is het einde KM-uitverkoop.
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                Bij Konica Minolta Deutschland GmbH zijn de magazijnen nu leeg. Indien in de winkel de prijs dan aan het stijgen is omdat bij Konica Minolta in de Benelux nog voorraad is welke tegen de oude normale (hoge) prijs wordt verkocht.

                Heb voor de late beslissers nog een paar 7D's en nog één 5D liggen en dan is het einde KM-uitverkoop.
                En hoe zit het met de KM flitsers,moeten die niet weg ??
                Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                Web-Albums

                Comment


                • Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                  Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
                  En hoe zit het met de KM flitsers,moeten die niet weg ??

                  Die zijn door KM Deutschland direct miet de toestellen en lenzen geruimd. Zullen door de meesten wel voor de hoofdprijs worden verkocht. Heb anders nog een paar Sigma Super Madi liggen voor de opruimprijs van 125,- Euro
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                    Had al een tijdje mijn zinnen gezet om naar digitale reflex over te stappen. Was aan het uitkijken voor een D5 omdat ik dan mijn lenzen van dynax 5i kon gebruiken.
                    Bij de lokale fotoboer te krijgen voor 899€, bij pixmania voor 647 voor body met 18-70.
                    Was dus van plan hem te bestellen bij pixmania na het weekend.
                    Op zaterdag naar de Makro getrokken en daar stond hij voor 599€.
                    Direct gekocht en het me nog niet beklaagd.

                    Comment


                    • Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                      Oorspronkelijk geplaatst door nicoc
                      Had al een tijdje mijn zinnen gezet om naar digitale reflex over te stappen. Was aan het uitkijken voor een D5 omdat ik dan mijn lenzen van dynax 5i kon gebruiken.
                      Bij de lokale fotoboer te krijgen voor 899€, bij pixmania voor 647 voor body met 18-70.
                      Was dus van plan hem te bestellen bij pixmania na het weekend.
                      Op zaterdag naar de Makro getrokken en daar stond hij voor 599€.
                      Direct gekocht en het me nog niet beklaagd.
                      Zijn daar bij macro ook nog accessoires ?
                      Ik wil een hoekzoeker.
                      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                      Web-Albums

                      Comment


                      • Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                        Neen, enkel de body met 18-70
                        Prijs was waarschijnlijk verlaagd om hun voorraad weg te krijgen

                        Comment


                        • Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                          Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
                          Zijn daar bij macro ook nog accessoires ?
                          Ik wil een hoekzoeker.
                          Kijk voor hoekzoekers ook eens op e-bay, er worden er uit hong-kong toch wel enkele aangeboden. Ze lijken in elk geval wel sterk op de minolta hoekzoeker.

                          Alain

                          Comment


                          • Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                            Oorspronkelijk geplaatst door alainD
                            Kijk voor hoekzoekers ook eens op e-bay, er worden er uit hong-kong toch wel enkele aangeboden. Ze lijken in elk geval wel sterk op de minolta hoekzoeker.

                            Alain
                            Ben benieuwd wat gaat komen, ik heb hier besteld: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5817517763&sspagename= ADME:L:RTQENL:1
                            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                            Web-Albums

                            Comment


                            • Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                              Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                              Heb anders nog een paar Sigma Super Madi liggen voor de opruimprijs van 125,- Euro
                              Hey Otto !

                              Is dat de Sigma EF 500 DG Super Madi ?
                              En hedde die nog altijd liggen aan diene prijs...?
                              Thx voor de reaktie...

                              Prinske.

                              Comment

                              Working...
                              X