[QUOTE=Rudy]Met pijn in het hart heb ik toch afscheid genomen van KM. Grootste reden is uiteraard de onzekere toekomst, die op zich nog wel heel erg positief kan worden, maar ik wilde het risico niet nemen, met een grote investering in G glas.
Mijn set is integraal naar een bekende van me gegaan, aan een eerlijke prijs, een prijs die ik er misschien niet meer voor gekregen had binnen 6 maand (of net wel, dat zal de toekomst uitwijzen)
QUOTE]
Jammer, jammer, jammer; Ik had de stopzetting van KM al op voorhand zien aankomen en voorspeld (toen dacht men dat ik grapte, echter een week later was het al zover...), maar of dat een reden is om alles te verpatsen. Mag ik de aankoper van Rudy zijn set feliciteren ? ik hoop dat Sony ergens volgend jaar zover is dat ze een full-frame dslr produceren, je mag eens raden welke waarde dat geeft aan de huidige minolta a-mount lenzen...
Michelangelo Sony DSC-R1, Sony DSC-P72, Minolta 7XI/28-105mm/70-300mmAPO
De Sony FullFrame met Minolta vatting wordt op de Photokina te Köln aangekondigd en zal inderdaad medio 2007 in productie gaan.
Dat is dan heel goed nieuws,en zo blijven de oudere lenzen hun waarde houden,spijtig voor die Rudy die juist alles heeft verkocht.
Zou Sonny nu ook de 2 jaar garantie van mijn minolta over nemen ??
We kijken er alvast naar uit! Heb gisteren van Tom een G lens op de kop kunnen tikken. Nu nog zien hoe die body er gaat uitzien, hopelijk in de richting van een 9D!
Ik heb nu twee camera's die in m'n mogelijkheden zijn.
Dat is de minolta 7d en de 5d.
Ik heb ergens gelezen dat de 5d beter zou zijn omdat het een nieuwere camera is en zo de kinderziektes zijn genezen.Ik moet er wel bijzeggen dat ik soms wel eens met de automaat fotografeer maar dat is eerder weinig (ik gebruik eerder P of A mode)
Welke van de twee is nou het best .
Ik zal sommigen hier even verder vertellen hoe ik nu verder ga.
De reden van verandering had ik al verteld, onzekere toekomst (laat je door Otto niks wijs maken, er is nog geen nieuws over een 9d-achtig iets, maar als je genoeg ballonetjes oplat zal er wel eens eentje aankomen hé) Waarschijnlijk zullen ze de langverwachte D7I wel lanceren. Bericht eerstdaags vermoed ik.
Ik had al eens een paar Nikons vastgehad, d70s en d200, kon er me echt niet in vinden. Tot een bevriende fotoboer die mijn goestingskes goed kan inschaten, me een d1x uitleende (een spiksplinternieuwe) Ik moest mijn vooroordelen opzij zetten dat het een generatie ouder is.
En...
De camera bevalt wel, de look and feel ligt heel dicht tegen de d7, maar dan nog wat robuuster en ietske sneller
AS heb ik opgelost door de 18-200 VR (trouwens een van mijn lievelingslenskes, groot zoombereik en VR) en de 70-200 VR te kopen.
Wat ik absoluut mis is de betere witbalans, de kleuren, de ongelooflijke 2.5" display, en de Metz flitser
Wat beter is met de Nikon d1x tot nu toe (maar dit telt niet voor d70s en d200), focussyteem, zoeker (niet van grootte, maar van duidelijkheid), de beschikbaarheid van alles , zowel nieuw dan tweedehands, en voor mij belangrijk, het feit dat ik snel alles aan eerlijke prijzen weer kan verkopen, om de nieuwe Sony te kopen.
Tja, geloof me, ik blijf het volgen, en Minolta blijft me bekoren, maar ik denk niet terug te keren voordat er echt een 9d komt, helaas...
Ik heb hier overigens nog steeds wat 7d sleutelhangers liggen, echt wel chique hoor!
Gratis af te halen.
Rudy
Ik heb ergens gelezen dat de 5d beter zou zijn omdat het een nieuwere camera is en zo de kinderziektes zijn genezen.Ik moet er wel bijzeggen dat ik soms wel eens met de automaat fotografeer maar dat is eerder weinig (ik gebruik eerder P of A mode)
Maak jezelf niks wijs, de 5d of de 7d, geen is "beter" door de leeftijd. Het zijn totaal verschillende camera's. Als ie niet per sé klein moet zijn, en het prijsverschil aanvaardbaar, moet je echt voor de 7d gaan.
Ik zal sommigen hier even verder vertellen hoe ik nu verder ga.
De reden van verandering had ik al verteld, onzekere toekomst (laat je door Otto niks wijs maken, er is nog geen nieuws over een 9d-achtig iets, maar als je genoeg ballonetjes oplat zal er wel eens eentje aankomen hé) Waarschijnlijk zullen ze de langverwachte D7I wel lanceren. Bericht eerstdaags vermoed ik.
Ik had al eens een paar Nikons vastgehad, d70s en d200, kon er me echt niet in vinden. Tot een bevriende fotoboer die mijn goestingskes goed kan inschaten, me een d1x uitleende (een spiksplinternieuwe) Ik moest mijn vooroordelen opzij zetten dat het een generatie ouder is.
En...
De camera bevalt wel, de look and feel ligt heel dicht tegen de d7, maar dan nog wat robuuster en ietske sneller
AS heb ik opgelost door de 18-200 VR (trouwens een van mijn lievelingslenskes, groot zoombereik en VR) en de 70-200 VR te kopen.
Wat ik absoluut mis is de betere witbalans, de kleuren, de ongelooflijke 2.5" display, en de Metz flitser
Wat beter is met de Nikon d1x tot nu toe (maar dit telt niet voor d70s en d200), focussyteem, zoeker (niet van grootte, maar van duidelijkheid), de beschikbaarheid van alles , zowel nieuw dan tweedehands, en voor mij belangrijk, het feit dat ik snel alles aan eerlijke prijzen weer kan verkopen, om de nieuwe Sony te kopen.
Tja, geloof me, ik blijf het volgen, en Minolta blijft me bekoren, maar ik denk niet terug te keren voordat er echt een 9d komt, helaas...
Ik heb hier overigens nog steeds wat 7d sleutelhangers liggen, echt wel chique hoor!
Gratis af te halen.
Rudy
Het zou me verwonderen dat Rudy z'n Minolta-liefde voorgoed achterwege laat (want oude liefde...) en de zaak niet van op de zijlijn blijft volgen.
Ik heb alleszins sinds de aankoop van m'n KM 5D in november al veel aan Rudy's advies gehad en loop trouwens ook met twee van zijn lenzen rond (ja ja, nog een van die legendarische 70-210). Prettige en bovendien zeer behulpzame 'freaks' als Rudy zijn een dankbaar gegeven op dit forum voor zowel de instappers in KM-DRSL als zij die willen upgraden.
Enige minpunt, ik ben ondertussen wat besmet geraakt door zijn 'lenzofiele aandoening' en loop nu ondertussen ook al met 5 lenzen rond
Veel succes met je Nikon!
Freek
Fotograaf uit winterslaap ;-)
7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2
Laatst schreef hier iemand iets over KM's die terug gestuurd zijn vanwege een probleem. Schijnbaar worden deze toestellen in Bremen of Hamburg in orde gemaakt en opgepoetst om vervolgens weer de handel in te gaan als nieuw.
Hoe zie je of je met zo'n toestel te maken hebt????
Laatst schreef hier iemand iets over KM's die terug gestuurd zijn vanwege een probleem. Schijnbaar worden deze toestellen in Bremen of Hamburg in orde gemaakt en opgepoetst om vervolgens weer de handel in te gaan als nieuw.
Hoe zie je of je met zo'n toestel te maken hebt????
Groeten
hans
Die zitten in een witte doos verpakt en op de papieren staat REFURBISHED.
Op het toestel staat ook een gouden sticker REFURBISHED en ook op de lenzen.
Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen
Comment