Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

    Oorspronkelijk geplaatst door filipperke
    Iemand ervaring met het aansluiten van een 7D op een Apple met OS 10.3.9 en/of 10.4?
    Is in principe hetzelfde dan met een 5D... geen problemen ermee hoor, werkt onmiddellijk.
    flickr

    Comment


    • #17
      Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

      Omdat er bij de specificaties staat: mac compatibel tot 10.3.1 (denk dat dit komt omdat de camera anderhalfj oud is en er geen update meer gebeurd is van de specs) het zou natuurlijk kl*** zijn mocht het niet werken onder 10.4

      Comment


      • #18
        Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

        over het algemeen is er downward compatibiliteit (krom nl )

        oude apparaten werken ook nog op nieuwe OS-sen (operating systems zoals dat voor de mac)

        andersom: nieuwe apparaten werken niet zomaar op oude versies van dat OS

        dus: mij lijkt er geen probleem
        het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
        Telecaster weblog
        km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

        Comment


        • #19
          Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

          Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
          Hoeveel wil je er hebben ?
          een stuk of 2 7D's, maar zonder die Sigma's erop.

          Comment


          • #20
            Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

            Oorspronkelijk geplaatst door notex
            een stuk of 2 7D's, maar zonder die Sigma's erop.
            Je weet maar nooit, misschien heeft Otto er wel echt ?

            Comment


            • #21
              Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

              Met een DSLR-body alleen maak je geen foto's. Objectieven zijn minstens even, zo niet een pak meer belangrijk.

              Voor wie reeds Minolta-lenzen bezit, is de 5 of 7D een koopje (en de anti-shake kan wel eens goed van pas komen). Voor wie zijn objectieven nog moet verzamelen, is het echter aangewezen om eerst wat informatie te verzamelen over de objectieven die hij er later bij wil en of die bij Minolta te vinden zijn en wat de prijs is die daarvoor neergeteld moet worden. Er zijn natuurlijk fabrikanten (Sigma, Tamron, Tokina...) die objectieven vervaardigen voor verschillende mounts, maar daar moet je rekening houden met het feit dat op dit moment de voorrang nog altijd gaat naar Canon en Nikon. Minolta komt pas later (of soms helemaal niet), of je moet hopeloos lang wachten. Allemaal zaken om rekening mee te houden in je zoektocht naar he beste en/of voordeligste fotomateriaal.


              Tot slot: het is niet omdat veel of weinig mensen een bepaalde camera bezitten, dat die daarom beter of slechter (en vice-versa) zou zijn.


              seppuku.

              Comment


              • #22
                Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                Ik heb ook enkel een body nodig.... maar blijkbaar zijn ze overal in kit te bestellen???

                Comment


                • #23
                  Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex
                  een stuk of 2 7D's, maar zonder die Sigma's erop.
                  Te laat, heb ze juist nog veel goedkoper in Duitsland besteld.(juist de halve prijs van bij mijn gewone handelaar).
                  Kon het risico niet pakken dat Otto morgenvroeg al uitverkocht is.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                    Bij welke handelaar heb je ze besteld?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex
                      een stuk of 2 7D's, maar zonder die Sigma's erop.

                      Op dit moment kan ik u uitsluitend nog 7D's aanbieden met de Sigma 18-50mm f2.8. - of met de 50-500 of met de 70-200mm f2.8 of met de 120-300mm. Of de combinatie met de Konica Minolta Dynax 7 D + AF 28-100 of de Konica Minolta Dynax 7 D + AF 28-100, of de 7D + Konica Minolta AF DT f3.5-6.3 18-200mm of de 7D + Konica Minolta AF-D G f1.4 85mm of de 7D + Konica Minolta AF G D f2.8 70-200mm APO SSM, of de 7D + Konica Minolta AF-D f2.8 28-75mm of de 7D met de werkelijk super Konica Minolta AF-D f3.5-4.5 24-105mm lens

                      Er zijn ook nog een paar Konica Minolta Dynax 5 D Kit + KM AF 18-70mm lens en 1GB SanDisk Extreme kaart
                      Last edited by Otto Knap; 3 februari 2006, 21:17.
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                        Enkele vraagjes:

                        1) Ik zou een 7D-body kopen bij ac-foto: kan je een andere taal selecteren op het toestel dan duits?

                        2) Ivm de garantie... moet het toestel dan binnen bij ac-foto of kan dit later (hopelijk is het nooit nodig) binnen bij een dealer in Belgie of kan ik het rechtstreeks binnen doen bij de hersteldienst (minolta-sony???)

                        3) De handleiding is in het duits... iemand ene op overschot in het nederlands? Of kan ik er ene in het nederlands bij bestellen? Zo ja waar? Of liggen er een stapel in de weg bij Jo op de bureau (kwestie van te rijmen)?

                        4) Mijn keuze voor ac..... het is niet enkel een webwinkel maar ook een gewone fotozaak waar ingeval van problemen men er zelf altijd naar toe kan rijden en kan rekenen op een bepaalde service... of sla ik de bal hier mis?

                        Alvast bedankt

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                          Oorspronkelijk geplaatst door filipperke
                          Enkele vraagjes:

                          1) Ik zou een 7D-body kopen bij ac-foto: kan je een andere taal selecteren op het toestel dan duits?

                          2) Ivm de garantie... moet het toestel dan binnen bij ac-foto of kan dit later (hopelijk is het nooit nodig) binnen bij een dealer in Belgie of kan ik het rechtstreeks binnen doen bij de hersteldienst (minolta-sony???)

                          3) De handleiding is in het duits... iemand ene op overschot in het nederlands? Of kan ik er ene in het nederlands bij bestellen? Zo ja waar? Of liggen er een stapel in de weg bij Jo op de bureau (kwestie van te rijmen)?

                          4) Mijn keuze voor ac..... het is niet enkel een webwinkel maar ook een gewone fotozaak waar ingeval van problemen men er zelf altijd naar toe kan rijden en kan rekenen op een bepaalde service... of sla ik de bal hier mis?

                          Alvast bedankt
                          1)Je kan 16 talen selecteren, maar geen nederlands (engels wel)

                          3)Op de CD die er bij geleverd wordt, staat de handleiding ook in een Nederlandse pdf file (220 blz) als het een euro versie is.
                          Amerikaanse import heeft enkel Engelse en Spaanse manuals op de CD

                          2)Voor garantie kan de Europese versie bij elke fotowinkel afgeleverd worden,samen met aankoopbewijs en ingevuld afgestempeld garantiebewijs.

                          4)een goede keuze als je er dichtbij woont of met mazout van de baas rijdt.

                          5)check pm

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                            -optische kwaliteiten 99.9% gelijk. (ik zeg niet 100%, want de 5d is nieuwer, en zou beter kunnen of moeten zijn)
                            -5d menugestuurd, 7d veel meer knopgestuurd.
                            -5d kompakt, 7d groter.
                            -7d beter scherm en zoeker, mogelijkheid tot grip.
                            Voor de rest zijn ze heel erg vergelijkbaar.
                            Doe nu je zaakje ! bij sdkaart zijn ze op voorraad, hou ons op de hoogte.
                            Niet onbelangrijk voor mensen die studiowerk willen doen, de 5D heeft geen PC contact en er is zover ik kan nagaan en/of getest heb is er steeds een preflash met de ingebouwde flits. Misshien dat er wel een flits is van Metz (of sigma?) die dat niet heeft.

                            De focussnelheid van de 7D zou hoger liggen dan deze van de 5D (??)

                            Alain

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex
                              4)een goede keuze als je er dichtbij woont of met mazout van de baas rijdt.

                              Kan je bij AC-foto gaan afhalen?
                              Op hun site staat dat de camera dan duurder verkocht wordt.
                              Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wie nog twijfelt voor een Minolta 5d of 7d

                                Oorspronkelijk geplaatst door satpet
                                Kan je bij AC-foto gaan afhalen?
                                Op hun site staat dat de camera dan duurder verkocht wordt.
                                Blijkbaar is dat de filosofie (waar ik me kan in vinden): Koop je in de winkel dan moet een bediende je te woord staan en dat is tijd=geld!! Dus gewoon laten opsturen (ze zullen dat wel degelijk verpakken) en je kan kopen aan een zacht prijsje...

                                Enfin net een 7D bij AC besteld, wel benieuwd hoelang het zou duren....

                                Groeten

                                Comment

                                Working...
                                X