Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bye bye forum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    De HOF wordt vanaf nu samengesteld met foto's uit de Facebookberichten. Die overstap is nu al gemaakt omdat er "hetest" moet worden. Maar de HOF verdwijnt helemaal niet ...

Jaja
    Bedankt voor deze info! Dus scrollen op de BD pagina of zoeken met #Hof?
    Grts,
    Raf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht

Grts,
      Raf.
      #bdhof is de juiste tag
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht

Grts,
        Raf.
        Neen hoor, de hof staat op de homepage van de website, als eerste item in het hof-forum en vastgepind op de BD facebookpagina ...
        En dat is al jaren zo ...

Jaja

Verstuurd vanaf mijn SM-X200 met Tapatalk

Last edited by jaja; 5 augustus 2025, 22:10.
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beentjes Bekijk bericht
          Jammer, Heb geen FB account en maak er ook geen aan. Facebook is voor mij zeer omstreden en derhalve zeker geen goede keuze voor dit goede forum.
          Dat is dan toch een bizar besluit.
          U heeft geen FB account, u zal er nooit een op aanmaken, maar u weet wel dat het niet goed is voor BD?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

Vraag is of je inderdaad steeds de laatste update moet draaien ? Ik heb hier nog een windows10 draaien waar alles wat ik nodig heb perfect op loopt. Een draagbare laptop met een Windows 7 waar ik perfect mijn fotobeheer kan op draaien (apache, php, sql, perl). Ja, oude versies maar datgene wat ik nodig heb draait.
            Er is een extreem groot verschil om als gebruiker met een oude Windows te blijven werken dan als aanbieder (BD).
            Als gebruiker neem je vooral voor jezelf een risico, als aanbieder (net als een bedrijf) moet je aan zoveel meer wetten voldoen zoals het garanderen dat je er alles aan zal doen de gegevens van de gebruikers (klanten) te beschermen.
            Functioneel heeft men misschien niet altijd de laatste versie nodig, maar meestal wel om alle beveiligingsupdates en dergelijke te kunnen blijven implementeren.
            Een oude wagen rijdt ook, maar dat wil niet zeggen dat de banen niet onderhouden moeten worden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

• Moderator Note: Hoewel een nieuwe topic (Weg Forum), gestart door sluiter-op-bulb, perfect op z'n plaats stond in Algemeen, heb ik de discussie in ChitChat samengevoegd met de reeds langer lopende topic 'Bye bye forum', gestart door blauwzwart.

Last edited by LesC; gisteren, 09:33.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                Het is mij wel al opgevallen dat er reeds een redelijke belangstelling is met nieuwe leden en toch wel mooie foto's op BD facebook.
                Daar schrikt uiteraard niemand van en hadden we zeker verwacht
                Facebook is dan ook makkelijk om er foto's op te dumpen zonder nodige kwaliteit en dat zie je eigenlijk overal op FB
                Dat is ook de reden waarom je FB nooit gaat kunnen vergelijken met een echt fotografieforum, het eerste is sociale media en het forum is/was interactieve media

Ok, je kunt op FB hashtag keywords gaan gebruiken maar kijkende naar andere FB groepen zwakt dat snel af
                De start is altijd wel heel goed hoor in die duizenden fotografiegroepen op Facebook, maar spijtig genoeg verwaterd het snel en wordt het ook al snel onoverzichtelijk.
                Je krijgt ommeduur een allegaartje van vragen, foto's, video's, reels en kiekjes door elkaar en begin daar maar eens dagelijks een overzicht over te houden.

Ik hoop voor de mods die de o.a. De Hof moeten kiezen dat er dan gekeken wordt naar die keywords want anders wacht hen nog veel meer werk om alles te doorzoeken wat gepost is gedurende 14 dagen

Ikzelf ben al vanaf het begin lid van de BD Facebookgroep en zie het nu wel erg veranderen de laatste dagen, maar zoals ik verwacht had is het gewoon het droppen van foto's geworden

Doch ik snap wel dat BD er iets aan moest doen, bij de jongere generatie zijn er nog weinig vrijwilligers wegens werk en andere verantwoordelijkheden.
                Dat zie je ook terug bij Jeugdbewegingen, jeugdhuizen die niet meer open zijn omdat er niemand vrijwillig "den toog" nog wilde doen, enz. ...
                En als je geen vrijwilligers vindt moet je het boeltje sluiten zoals overal gebeurt en dus ook spijtig genoeg hier dit forum

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Facebook is dan ook makkelijk om er foto's op te dumpen zonder nodige kwaliteit en dat zie je eigenlijk overal op FB
                  Dat is ook de reden waarom je FB nooit gaat kunnen vergelijken met een echt fotografieforum, het eerste is sociale media en het forum is/was interactieve media.
                  Is dat nu niet wat ver gezocht?
                  Er wordt op FB in hebt algemeen inderdaad wat gedropt aan foto's, maar dat is ook zo in het algemeen op alle fora in het algemeen.
                  Op BD is het uiteraard wat specifieker gericht op kwalitatieve foto's, maar niets belet om voor BD op FB een opkuis te maken als het er niet thuis hoort.
                  En eerlijk gezegd, ook al volg ik actueel niet zozeer meer al de foto onderdelen op het forum, er werd alvast vroeger ook regelmatig wat gepost waarvan men dacht hoe komt men erbij.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Dat is ook de reden waarom je FB nooit gaat kunnen vergelijken met een echt fotografieforum, het eerste is sociale media en het forum is/was interactieve media

Ok, je kunt op FB hashtag keywords gaan gebruiken maar kijkende naar andere FB groepen zwakt dat snel af
                    De start is altijd wel heel goed hoor in die duizenden fotografiegroepen op Facebook, maar spijtig genoeg verwaterd het snel en wordt het ook al snel onoverzichtelijk.
                    Je krijgt ommeduur een allegaartje van vragen, foto's, video's, reels en kiekjes door elkaar en begin daar maar eens dagelijks een overzicht over te houden.

Ik hoop voor de mods die de o.a. De Hof moeten kiezen dat er dan gekeken wordt naar die keywords want anders wacht hen nog veel meer werk om alles te doorzoeken wat gepost is gedurende 14 dagen

Ikzelf ben al vanaf het begin lid van de BD Facebookgroep en zie het nu wel erg veranderen de laatste dagen, maar zoals ik verwacht had is het gewoon het droppen van foto's geworden

Doch ik snap wel dat BD er iets aan moest doen, bij de jongere generatie zijn er nog weinig vrijwilligers wegens werk en andere verantwoordelijkheden.
                    Dat zie je ook terug bij Jeugdbewegingen, jeugdhuizen die niet meer open zijn omdat er niemand vrijwillig "den toog" nog wilde doen, enz. ...
                    En als je geen vrijwilligers vindt moet je het boeltje sluiten zoals overal gebeurt en dus ook spijtig genoeg hier dit forum

grts
                    Sieg
                    Ik snap niet waarom je zo hard te keer gaat over het 'posten van foto's'.
                    Jouw laatste foto heb je ergens in 2024 gepost (Noorderlicht), en in 2023 amper iets. (ik heb er ook geen op het forum, maar wel op FB)

Je komt hier grotendeels voor chit-chat en dan meestal weinig foto gerelateerde topics...
                    En dat is net de reden waarom het forum minder en minder bezocht wordt.

Comment

Working...
                    X