Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bye bye forum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aan al wie voor of achter de schermen aan dit forum heeft meegewerkt : BEDANKT!

Ik zal bijna 23 jaar op dit forum vertoefd hebben en heb er heel veel bijgeleerd.
    Vooral de maandelijkse BD challenge heeft daar bij mij een voorname rol in gespeeld en was voor mij een goede reden om hier (zeer) geregeld te vertoeven.
    Het stilleggen van die Challenge maakte dat BD voor mij helaas geen vaste stek meer werd.

Oude liefde roest niet en dus kwam ik nog wel over de vloer maar ik merkte toch dat de sfeer van de gloriejaren wat weg was.
    En dus begrijp ik jullie moeilijke beslissing.
    Het is fijn dat jullie voor de liefhebbers nog aan een alternatief hebben gedacht en niet volledig de stekker uittrekken en wens jullie daar veel succes bij!
    FB vind ik persoonlijk vooral interessant voor laatste nieuwsjes maar minder voor gefundeerde foto-analyse.
    Maar zeg nooit nooit dus misschien zien we elkaar daar (of elders) ooit weer...

Alleszins : BEDANKT !
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

• Na twintig jaar Houdoe BD.

Comment

• Jammer, Heb geen FB account en maak er ook geen aan. Facebook is voor mij zeer omstreden en derhalve zeker geen goede keuze voor dit goede forum.
        Carl
        Fujifilm X-Pro-1 met XF 35 f1.4 en XF 18 f2.0, Fujifilm XT-1 met Fujinon 18-55 2.8-4.0, Fuji XE-2 met XF 27mm 2.8 en nog wat glaswerk.

Comment

• Zo jammer, nu wordt het forum ingeruild voor Facebook, daar waar streng door FB zelf gemodereerd wordt, let op met zichtbare tepels (levensgevaarlijk!) en in de chat geen linkjes plaatsen want die gooit FB er op eigen houtje uit.
          Jullie zien wel ,ik ben geen fan. Ik heb al verschillende FB groepen verlaten omdat het gewoon bijna niet mogelijk is om vragen te beantwoorden, links worden of door moderatoren of door FB zelf verwijderd, overal lees je berichten als 'waarom is mijn post verwijderd' en 'ik heb vorige week iets gepost en dat is nog steeds niet goedgekeurd' Erg jammer dat er nu net voor dit medium is gekozen

Comment

• Ik ben allergisch aan farce book, al zijn onderdelen en al zijn soortgenoten zoals "Lies social" en andere, en ik vind de verhuis van dit prachtig forum naar facebook een totaal verkeerde beslissing. Opgaan in de domme massa en zoals werkmieren allemaal berichtjes en foto's posten om 1 individu alle macht en nog meer geld te bezorgen.
            Wat jullie daar gaan posten gaat door bots vertaald worden naar gepersonaliseerde reclame om ons iets aan te smeren dat je niet nodig hebt... De mening van een of andere machthebber zal U opgedrongen worden door in leugens gedrenkte artikels....
            Zeer spijtig.
            Als ge genoeg clicks genereerd op FB zal er iemand wel wat beter van worden, maar niet de leden.

Dank voor dit mooie forum tot op heden en vaarwel.
            Gelukkig zijn er alternatieven....
            Stany Buyle

Comment

• Merci BD voor de afgelopen jaren

Comment

• HoF is precies ook al gestopt?
                Was iets om elke maandag naar uit te kijken, zeker tot enkele jaren geleden. Nadien is het ook wat verwaterd. Maar zelfs nu waren er elke week toch nog verschillende interessante foto's bij.

Comment

• Staat op de homepage, en ook op FB.

Comment

• Ik sluit mij volledig aan bij wat SBfoto schrijft. Waarom moet er zo nodig overgeschakeld worden op wat ik noem 'asociale media'. Voor niets nodig. Blijf a.u.b. weg bij die zakkenvullers en Trump getrouwen.
                    Indien deze stap gezet wordt zal het voor mij 'vaarwel' worden. met spijt in het hart, maar aan die 'komedie' doe ik niet mee en ik vrees/hoop dat ik niet de enige zal zijn.
                    Dit wordt omschreven als met je tijd meegaan. Ik noem dit meegaan in het verval van onze maatschappij.
                    Wat brengen deze 'social media' bij aan onze maatschappij behoudens heel veel druk op mensen en misbruiken allerhande en daar gaan jullie in mee. Onbegrijpelijk.

Vaarwel Belgium digital.
                    Hopelijk krijgen jullie geen spijt van deze beslissing.

Hubert JANSSENS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                      HoF is precies ook al gestopt?
                      Was iets om elke maandag naar uit te kijken, zeker tot enkele jaren geleden. Nadien is het ook wat verwaterd. Maar zelfs nu waren er elke week toch nog verschillende interessante foto's bij.
                      HoF heeft idd de overstap al gemaakt.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

• De HOF wordt vanaf nu samengesteld met foto's uit de Facebookberichten. Die overstap is nu al gemaakt omdat er "hetest" moet worden. Maar de HOF verdwijnt helemaal niet ...

Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

• Als je de info gelezen hebt waarom we uiteindelijk van VBulletin moeten gaan afstappen, dan weet je ook dat we geen andere betaalbare keuze hadden dan Facebook te gebruiken.
                          Koken kost nu eenmaal héél véél geld en (vrijwillige) mankracht.
                          Wij bieden al meer dan 26 jaar een platform voor (amateur)fotografen en zien ons nu (helaas) gedwongen om een andere weg te bewandelen.
                          Trouwens, in de Facebookgroep zijn enkel fotogerelateerde berichten toegestaan en die hebben niets te maken met "moreel verval van de maatschappij".
                          Dank aan iedereen die daar begrip heeft voor getoond. De "verwijten" voor de keuze van een ander platform, die nemen we er bij .

Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                            Als je de info gelezen hebt waarom we uiteindelijk van VBulletin moeten gaan afstappen, dan weet je ook dat we geen andere betaalbare keuze hadden dan Facebook te gebruiken.
                            Koken kost nu eenmaal héél véél geld en (vrijwillige) mankracht.
                            Wij bieden al meer dan 26 jaar een platform voor (amateur)fotografen en zien ons nu (helaas) gedwongen om een andere weg te bewandelen.
                            Trouwens, in de Facebookgroep zijn enkel fotogerelateerde berichten toegestaan en die hebben niets te maken met "moreel verval van de maatschappij".
                            Dank aan iedereen die daar begrip heeft voor getoond. De "verwijten" voor de keuze van een ander platform, die nemen we er bij .

Jaja
                            wat me, zoals altijd, wat me het meest verwonderd is dat mensen die bijna nooit op BD kwamen het meest kritiek geven... dit gezegd zijnde begrijp ik volkomen de beslissing en FB is niet beter of slechter dan andere "fora"..
                            nikon coolpix s9100

Comment

• Ik vrees dat de criticasters gelijk gaan krijgen. Facebook is gewoon niet in regel met DMA, DSA en GDPR (het ene onderzoek na het andere wordt gestart, de ene veroordeling na de andere volgt). Persoonlijk verwacht ik dat die wetgeving ooit voorzien zal worden van een DNS-blokkade. En dan wordt het wel iets 'gevaarlijker' voor houders van fora. Als BD daardoor getroffen is, dan zijn ze gewaarschuwd geworden. Men weet van op de ALV dat ik bewust a-sociaal ben, en zelfs jaren terug heb ik ervoor gepleit om altijd een 2e medium te behouden naast sociale media. Er zijn mailinglijsten die geen cent kosten, en dat had BD kunnen gebruiken om vb. leden die allergisch zijn voor Facebook toch te blijven aantrekken voor hun activiteiten.

Maar goed zij beheren het forum, en men wist dat ik omwille van Abonnementenland mijn lidmaatschap zou stopzetten, wat ik na enkele incidenten dan ook gedaan heb. Het is niet zo dat het nooit gezegd geworden is. Het is verontrustend te zien dat er op één gesloten platform wordt ingezet. En ook nu zeg ik wat ik er over denk. Dat dit door het bestuur niet in dank aangenomen wordt - dan nemen we er bij. Maar als men oordeelt dat er geen mankracht voor is - dan is dat hun beslissing.

We begrijpen wel dat het forum niet langer te handhaven valt, voor zo ver ik kan oordelen valt daar niemand over. Wat men hoopt is dat BD snel voor hen iets kan vinden wat toelaat om toch een aantal aspecten van het leven van de vereniging te blijven volgen zonder dat men lid moet worden van Facebook/Instagram/Whatsapp/Tiktok/X en andere ongewenste sociale media (daar zitten ook goeie euroepese alternatieven tussen die wel in aanmerking zouden komen. We weten van op de ALV's dat er een historische voorkeur voor Facebook bestond binnen BD ).

Maar is het zo veel gevraagd om vb. een groups.io te bekijken voor wie niet wil op facebook gaan, maar wel vb. wel een lijst wil volgen met events om deel te nemen via een mailclient? Hoeveel extra werk is dat? Ik heb het ooit zelf gebezigd, dus ik kan het weten. Een mailinglijst van de yahoogroups overeztten, heeft me denk ik een uurtje gekost, om die invitaties buiten te krijgen. Het hangt van jullie wil vanuit het BD bestuur af of je die leden nog wil of niet. Dat hoeft geen fortuinen te kosten (het kan gratis maar is dan wel beperkt in accounts - als ik me niet vergis waren dat er 1000, dus ruim voldoende om die non-facebookers te blijven behouden). Je kan gewoon indien gewenst een subscribe doen in digest, dan krijg je niet eens mailstormen of alles modereren. Dat valt eenvoudig via een webinterface te besturen.

tot zo ver mijn betoog en dit is ook meteen het laatste wapenfeit van ondergetekende op het BD forum.

Comment

• Het is mij wel al opgevallen dat er reeds een redelijke belangstelling is met nieuwe leden en toch wel mooie foto's op BD facebook. Het zou ook leuk zijn dat er om de zoveel tijd
                                een onderdeel van fotografie aan bod zou komen bv. om de veertien dagen iets van portret, straatfotografie, bloemen, minimalisme, abstract enz dus telkens een soort challenge.

De meeste die hier nu reacties hebben geplaatst de laatste dagen op deze topic zitten meestal enkel op Chit Chat en plaatsten zelden of nooit een foto. Al vind ik het ook wel
                                spijtig dat het forum op zijn einde loopt, heb hier toch ook veel kunnen leren toen ik begon met fotografie en ook Chit Chat heb ik goed bevonden waar ik toch het een en ander
                                heb kunnen uit leren.

Bedankt bestuur voor jullie jaren lange inzet en succes met facebook.

Comment

Working...
                                X