Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Catastrofe bij plaatsen digitale E-meter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op't werk slaagt Fluvius er al 2x in om de digitale dossiers voor de onderaannemer niet klaar te stomen. Gevolg - telkenmale veel tijdsverlies. Ongelooflijk dat voor de zone Leuven maar één persoon dat kan invoeren. Een schande is dat!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
      Op't werk slaagt Fluvius er al 2x in om de digitale dossiers voor de onderaannemer niet klaar te stomen. Gevolg - telkenmale veel tijdsverlies. Ongelooflijk dat voor de zone Leuven maar één persoon dat kan invoeren. Een schande is dat!
      En wat is het gevolg of het probleem juist?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Alé, ze zijn hier vrijdag namiddag, tussen 12 en 18hr, het was 16hr, aan de deur geweest om mijn analoge tellers te vervangen door digitale.
        Stopt hier een kleine zilver-grijs camionette voor de deur, geen enkele naam erop of wat dan ook.
        Heel vriendelijke mens, te vriendelijk naar mijn eerste gedacht maar sprak wel goed Nederlands, dus dat viel al mee.
        Mijnheer zei hij, ik kom uw digitale meter plaatsen, wilt U de poort opendoen mijnheer, .... ik zei dat hij langs achter moest komen langs de garagedeur, geen probleem mijnheer ...

        Komt hij bij de meterkast, zei hij opeens, U heeft meerfasige meters mijnheer, en U heeft ook nog een nachtmeter mijnheer, gebruikt U die nog ... ikke euh jawel uiteraard wel ...
        Komt hij mij te zeggen dat hij niet zeker weet of hij wel digitale meerfasige meters in zijn camionette heeft liggen om die te vervangen, ik zal even gaan kijken mijnheer ...

        Komt hij na een klein half uurtje terug en weet mij te zeggen dat hij geen meerfasige digitale meters in zijn camionette heeft en er op het ogenblik ook geen meer zijn in het "magazijn" vanwege een stockprobleem.
        Ik vraag aan hem, vertellen ze jullie niet van tevoren welke meters bepaalde klanten hebben, hij neen mijnheer wij zien dat pas te plaatse ..
        Ik zei tegen hem, dat is toch ook niet logisch als jullie niet eens weten wat jullie moeten gaan vervangen en dus ook inladen.
        Hij, ja mijnheer ...

        Ik tegen hem, en wat nu ?
        Ik zal U een kaartje geven mijnheer en daar kan U dan naar bellen om een nieuwe afspraak te maken mijnheer
        Mijn vrouw ondertussen gevraagd of hij iets wilde drinken, zijn antwoord jawel als U iets heeft om mee te nemen ...
        Begint hij ineens over de leeftijd van mijn zonnepanelen en dat ze nog geen 15jaar oud zijn
        Ik hem gans het verhaal gedaan, dat ik verschillende mails heb verstuurd en ontvangen van Fluvius over de leeftijd van mijn panelen en ook dat ik ook een uitsluitende nachtmeter heb
        Maar dat ik geen recht meer heb op uitstel ...

        Hij, dat is spijtig mijnheer, sommige mensen in uw situatie krijgen wel nog uitstel mijnheer
        Ikke tegen hem, ik weet het maar Fluvius heeft ondertussen hun website aangepast van "... minstens 15 jaar" naar "... voor de leeftijd van 15 jaar"
        Dat wist hij dus niet, spijtig te horen mijnheer
        In ieder geval mijnheer maakt u maar een nieuwe afspraak om uw digitale meerfasige meters te komen vervangen
        Goeiedag nog mijnheer ...

        Dus moraal van het verhaal, ik ben een blikje Cola armer, een ganse namiddag kwijt, moet een nieuwe afspraak maken en heb wel ...tig keer mijnheer gehoord
        Wat een zooitje ....

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 13 april 2025, 17:59.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • @ Sieg: ik zou in uw plaats helemaal niks doen. Laat ze zelf hun klodden oplossen en een nieuwe afspraak voorstellen die je dan nog één keer kan uitstellen.
          Ik zou trouwens eisen dat bij u de vervanging gebeurt door "echte" Fluvius techniekers.
          Het is echt pure maffia. Je hebt waarschijnlijk ook een "technieker" gehad van één van de talloze onder-onder-onder-familiebedrijfjes.

          Morgen is het één maand na de halve afbraak van mijn woning. Allianz (de verzekeraar van "mijn" familiebedrijfje") reageert op geen enkele vraag van mijn verzekeraar, dus hoogstwaarschijnlijk gaan ze de schuld proberen afschuiven op mij.
          En op 30 april krijg ik 1,2 of 3 "experten" op bezoek, uiteraard allemaal expert in het zo weinig mogelijk te moeten uitbetalen.
          Regelrechte maffia praktijken, maar ja, we leven nu eenmaal in Kafkanium of wel Absurdistan, keuze te over.
          Last edited by nete; 16 april 2025, 14:47.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Intussen zit hier alles muurvast, dank zij de verzekeringsMAFFIA.
            @Verseg: probeer eens het artikel in de Humo van deze week eens te lezen over de experten MAFFIA. Onvoorstelbaar !
            Rond 4 april stelt mijn verzekering een expertise voor op 30 april en stuurt een uitnodiging naar de verzekering van TEA en naar Allianz, de verzekeraar van het bedrijfje van het zevende knoopsgat. Dus ruim op tijd.
            Gisteren melding dat de expert van Allianz belet is op 30 april... Wat blijkt nu: het sujet van een makelaar van Allianz heeft die uitnodiging naar hun expert maar doorgestuurd op 16 april. Op 23 april wordt dat stuk expert wakker om te melden dat hij belet is. Opgezet spel natuurlijk, om dat te doorzien moet je echt geen "expert" zijn.
            Heel die sector-beerput zou DRINGEND moeten uitgemest worden. Want nu kunnen ze dat smerig spelletje nog tig keren gaan herhalen.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              ...
              @Verseg: probeer eens het artikel in de Humo van deze week eens te lezen over de experten MAFFIA. Onvoorstelbaar !
              ...
              Ik dacht meteen aan jouw verhaal toen ik dat artikel gisteren las.


              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

              Comment


              • Ik heb het hier reeds TIG keer gezegd, haal uit al je verzekeringen de rechtsbijstand er uit,
                en neem een algemene uitgebreide rechtsbijstandverzekering, deze is bovendien
                ook aftrekbaar bij je belastingaangifte.
                De kracht van externe advocaten is altijd veel sterker dan deze die in je rechtsbijstand van
                de verzekering zitten, en dan mag je nog de pech niet hebben dat deze onder dezelfde groep
                zitten….
                Last edited by Geerten; gisteren, 14:22.

                Comment


                • Ben intussen aan het rondkijken om mijn rechtsbijstand inderdaad extern van mijn verzekeringspolis te gaan afsluiten.
                  Maar of het nu dezelfde of verschillende maatschappijen zijn maakt weinig of geen verschil uit, ze willen vooral elkaar geen "pijn" doen, want dat keert zich dan een volgende keer tegen hen.
                  Puurste maffia die je maar kan bedenken.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • En het gaat maar door met klagen en zagen zonder te weten hoe het zal aflopen.
                    Met zo'n ingesteldheid kan men uiteraard alles afbreken zonder effectieve gegevens.
                    Nog voor er enig dossier opgesteld werd en overgemaakt aan de andere partijen was men al aan het klagen en afbreken.
                    Ze gaan ontkennen, ze gaan samenzweren om mij de schuld te geven, ze gaan veel waardevermindering gebruiken, het gaat volledig op mijn kosten zijn, … er is al van alles gepasseerd wat tot nu toe duimzuigerij is.
                    En dat die expert bezet is die dag is zeker vervelend, maar waar ligt de fout daarvan dan?
                    Uiteraard bij uw eigen contactpersoon van uw eigen verzekering die blijkbaar een datum gegeven heeft zonder eerst na te gaan of iedereen kon.

                    Wachten is uiteraard nooit plezant, maar we zijn niet alleen en dat wordt vaak vergeten.
                    En mochten we het zelf niet meegemaakt hebben, dan zou ik er geen ervaring over kunnen posten.
                    Zelfs met een vlot verloop was het hier twee maand.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                      Ik heb het hier reeds TIG keer gezegd, haal uit al je verzekeringen de rechtsbijstand er uit,
                      en neem een algemene uitgebreide rechtsbijstandverzekering, deze is bovendien
                      ook aftrekbaar bij je belastingaangifte.
                      De kracht van externe advocaten is altijd veel sterker dan deze die in je rechtsbijstand van
                      de verzekering zitten, en dan mag je nog de pech niet hebben dat deze onder dezelfde groep
                      zitten….
                      En denk je dat die dat op één dag gaan regelen Geert?
                      Trouwens kunnen ze in het geval van nete nog niks doen.
                      Er is nog geen discussie, er is nog geen weigering, er is al wel een voorstel om expertise te doen.
                      Een expert sneller vrij maken kunnen ze ook niet, die moeten net als iedereen wachten en hebben pas echt een nut als er iets negatiefs zou beslist worden.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ben intussen aan het rondkijken om mijn rechtsbijstand inderdaad extern van mijn verzekeringspolis te gaan afsluiten.
                        Maar of het nu dezelfde of verschillende maatschappijen zijn maakt weinig of geen verschil uit, ze willen vooral elkaar geen "pijn" doen, want dat keert zich dan een volgende keer tegen hen.
                        Puurste maffia die je maar kan bedenken.
                        Voor je huidige probleem lost dat niets op omdat die polis nog niet afgesloten was toen de fout gemaakt is.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                          Er is nog geen discussie, er is nog geen weigering, er is al wel een voorstel om expertise te doen.
                          Er WAS een datum voor expertise voorzien op 30 april. meegedeeld aan iedereen op 3 april. Door Baloise, mijn verzekeraar.
                          De Allianz makelaar in Waregem (tegenpartij) heeft dat aan zijn expert doorgestuurd op 16 april, goed wetende dat experts hun agenda vol zit voor 2 weken. Dat is overduidelijk geplande onwil, om dat te zien moet je echt zelf geen "expert" zijn hoor.
                          Uiteraard moet de expertise nu opgeschoven worden met te verwachten een maand, want iedereen moet weer weken de tijd krijgen om de afspraak te bevestigen en de moedwilligaard in Waregem de kans geven om het weer te laat door te geven aan zijn Expert.

                          Doe me eens één plezier : koop de Humo van deze week, daar staat een bloemlezing over hoe de expertenmaffia (aangestuurd door de verzekeringsmaffia zelf) moet werken, op straffe van sancties en ontslag.

                          Er is maar één woord voor de verzekeringsmaffia: het is een beerput van de ergste soort, waar de overheid dringend zou moeten ingrijpen.
                          Ze willen tot alle prijs vermijden om de tegenpartij "pijn" te doen, want dat krijgen ze de weerbots later terug op hun boterham bij een andere zaak.

                          Nu begrijp ik ook waarom een Gents familiebedrijfje van het zevende knoopsgat te rade gaat bij een makelaar 50 km verder: het is overduidelijk een specialist van alles waar ze fout zitten te saboteren op alle mogelijke manieren.
                          Die makelaar heeft nog altijd (na anderhalve maand) niet eens de moeite gedaan om een verklaring van de "dader" vast te krijgen. Dit terwijl de juridische dienst van Fluvius zelf me bij hoog en bij laag verzekert dat er geen twijfel over bestaat dat dat familiebedrijfje in fout is, maar dat het helaas via hun zogezegde "verzekering" moet geregeld worden. Dus, door pure onwil van die makelaar zitten we in een vicieuze cirkel. Want hij kan zijn "trucje" nog tig keer overdoen. Om ziek van te worden.

                          Expert is tegenwoordig trouwens een knelpunt beroep, want ze krijgen vooraf orders van de maatschappijen dat ze moeten mikken om minstens 40 à 50 % van de ingediende bestekken botweg te weigeren, ander mogen ze na een paar keer op het matje komen.
                          Er zijn er dus die zelf hun ontslag nemen omdat ze zichzelf niet meer in de spiegel durven bekijken na weer zo een dag van mensen MOETEN bedriegen.

                          Dus Verseg, daal eens uit uw ivoren toren neder, ipv altijd alles te vergoelijken.
                          Last edited by nete; Vandaag, 19:43.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Ik heb toch heel andere ervaringen met mijn verzekering.
                            het is al raar dat er twee exporten komen. Of heb je zelf om een expert gevraagd?

                            Meestal , als de expert, en jij akkoord gaan, krijg je het bedrag onmiddelijk uitbetaald.
                            Zo is het bij mij toch verschillende keren gebeurd.

                            een keer heb ik langer moeten wachten.
                            dat kwam omdat ik ook aangifte gedaan had jij de politie.
                            De verzekeraar moest wachten tot de politie dit verslag vrijgaf.

                            dus wacht even af.
                            blijf vriendelijk.
                            Ga je niet akkoord, geef dan argumenten waarom.
                            Meestal houd men hier wel rekening mee.

                            mvg

                            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              En dat die expert bezet is die dag is zeker vervelend, maar waar ligt de fout daarvan dan?
                              Uiteraard bij uw eigen contactpersoon van uw eigen verzekering die blijkbaar een datum gegeven heeft zonder eerst na te gaan of iedereen kon.
                              Totaal verkeerde redenering (de zoveelste): de fout ligt bij de schimmige makelaar van het schimmige familiebedrijfje die het voorstel voor expertise dat op 3 april naar elke betrokkene gestuurd werd door mijn verzekeraar, maar 2 weken later (16 april) doorstuurt naar zijn expert van Allianz, wetende dat die expert zijn agenda dan al volzet zal zijn. Gezien de nooit in mijn leven meegemaakte onbeschoftheid waarmee dat sujet me te woord stond toen ik eens belde om de stand van zaken te vragen ben ik er 100% van overtuigd (en mijn makelaar ook) dat hier een smerig spelletje gespeeld wordt.
                              Ik ging "eerstdaags" een nieuwe datum voor expertise ontvangen... Nog niks gehoord. Ik kan dus niks plannen van uitstap of dergelijke dank zij dat stuk onbenul, mogelijks nog voor maanden of jaren, want hij kan dat smerig spelletje nog dikwijls ongestraft herhalen.

                              Het is aandoenlijk hoe jij eeuwig en altijd alles wil vergoelijken, maar het wordt stilaan lachwekkend en nogal belachelijk.
                              Last edited by nete; Vandaag, 19:45.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

                                Er WAS een datum voor expertise voorzien op 30 april. meegedeeld aan iedereen op 3 april. Door Baloise, mijn verzekeraar.
                                De Allianz makelaar in Waregem (tegenpartij) heeft dat aan zijn expert doorgestuurd op 16 april, goed wetende dat experts hun agenda vol zit voor 2 weken. Dat is overduidelijk geplande onwil, om dat te zien moet je echt zelf geen "expert" zijn hoor.
                                Uiteraard moet de expertise nu opgeschoven worden met te verwachten een maand, want iedereen moet weer weken de tijd krijgen om de afspraak te bevestigen en de moedwilligaard in Waregem de kans geven om het weer te laat door te geven aan zijn Expert.
                                Doe me eens één plezier : koop de Humo van deze week, daar staat een bloemlezing over hoe de expertenmaffia (aangestuurd door de verzekeringsmaffia zelf) moet werken, op straffe van sancties en ontslag.
                                Er is maar één woord voor de verzekeringsmaffia: het is een beerput van de ergste soort, waar de overheid dringend zou moeten ingrijpen.
                                Ze willen tot alle prijs vermijden om de tegenpartij "pijn" te doen, want dat krijgen ze de weerbots later terug op hun boterham bij een andere zaak.
                                Nu begrijp ik ook waarom een Gents familiebedrijfje van het zevende knoopsgat te rade gaat bij een makelaar 50 km verder: het is overduidelijk een specialist van alles waar ze fout zitten te saboteren op alle mogelijke manieren.
                                Die makelaar heeft nog altijd (na anderhalve maand) niet eens de moeite gedaan om een verklaring van de "dader" vast te krijgen. Dit terwijl de juridische dienst van Fluvius zelf me bij hoog en bij laag verzekert dat er geen twijfel over bestaat dat dat familiebedrijfje in fout is, maar dat het helaas via hun zogezegde "verzekering" moet geregeld worden. Dus, door pure onwil van die makelaar zitten we in een vicieuze cirkel. Want hij kan zijn "trucje" nog tig keer overdoen. Om ziek van te worden.
                                Expert is tegenwoordig trouwens een knelpunt beroep, want ze krijgen vooraf orders van de maatschappijen dat ze moeten mikken om minstens 40 à 50 % van de ingediende bestekken botweg te weigeren, ander mogen ze na een paar keer op het matje komen.
                                Er zijn er dus die zelf hun ontslag nemen omdat ze zichzelf niet meer in de spiegel durven bekijken na weer zo een dag van mensen MOETEN bedriegen.

                                Dus Verseg, daal eens uit uw ivoren toren neder, ipv altijd alles te vergoelijken.
                                Telkens start je klaagtopics, providers, overheid, … en telkens volgt na een tijd geklaag dat het toch opgelost is.
                                Expertise zal gebeuren ja, maar wees blij want de eerste datum dat je kreeg, uiteindelijk wel verzet, was een maand sneller dan wat bij ons het geval was.
                                Stop te denken dat je altijd benadeeld of bedrogen bent tot je er zeker van bent.
                                Het enige dat ge bekomt is uzelf nerveus maken en allerlei complottheorieën in uw hoofd halen.
                                Nergens komt men daarmee.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X