Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Catastrofe bij plaatsen digitale E-meter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

De samenstelling van het bedrag is 261,78€ voor het werk en 132,69€ investering in vermogen.
    In theorie zou men kunnen zeggen dat men met minder ook toekomt, maar dan was het alsnog 279€ en mogelijks later nog eens te verhogen met meer warmtepomp.
    Probleem is ook dat de laadpaal loadbalancing doet en dus vermindert volgens het verbruik van de woning.
    Om aan bepaalde voorwaarden te voldoen, moest dat zo afgesteld zijn dat er nog 6 kW vrij moet blijven.
    Met 13,9 kW (20A) blijft er dus maar 7,9 kW totaal verbruik voordat de laadpaal volledig tot nul komt en dat is te snel.
    Als de warmtepomp (airco) en de verwarming van de serre op stond en er tegelijkertijd ook een wasmachine op stond, dan moest ge al niet veel meer gaan laden.
    Heb je dat altijd nodig, zeker niet, maar het is wel een beperkende factor.
    Capaciteistarief in combinatie met de digitale meter, ja enorm doorslaggevend voor de prijs, maar ik ben ook niet van plan om te leven als een clochard en alles uit te zetten wat maar uit kan.
    Ieder zijn ding, maar we zien wel wat het wordt.
    Zal allemaal wel kloppen Freddy, echter één bedenking, 261,78€ voor het werk zeg je,
    als die man daar dan toch is om die meter te plaatsen, en hij steekt daar een automaat
    in van 20 of 32A in , allé, t’is maar een bedenking hé.
    Maar fijn dat je Fluvius VAKmannen binnen krijgt, ik had dus gelijk
    Last edited by Geerten; 26 maart 2025, 21:14.

Comment

Die 132 euro is een eenmalige forfaitaire vergoeding die je betaalt om een hoger vermogen te krijgen. De redenering erachter: als meerdere mensen in uw straat zo'n verzwaring vragen dan moeten ze misschien zwaardere kabels gaan leggen.
      Die vergoeding bestaat al tientallen jaren.
      Maar goed, ze kunnen die centjes misschien gebruiken om voor mij de bittere, onrechtvaardige pil te vergoeden waarover het draadje hier in feite gaat.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Zal allemaal wel kloppen Freddy, echter één bedenking, 261,78€ voor het werk zeg je,
        als die man daar dan toch is om die meter te plaatsen, en hij steekt daar een automaat
        in van 20 of 32A in , allé, t’is maar een bedenking hé.
        Maar fijn dat je Fluvius VAKmannen binnen krijgt, ik had dus gelijk
        Ja ik weet het Geert, maar dat is met zoveel zaken hé.
        Als je zelf een aanpassing vraagt, dan kost het.
        Mocht de digitale teller al gestaan hebben, dan was de kost hetzelfde.
        Ik kan nu wel hopen dat het een ervaren iemand is en niet ene dat bij een onderaannemer ontslagen werd en hier pas begonnen is.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Die 132 euro is een eenmalige forfaitaire vergoeding die je betaalt om een hoger vermogen te krijgen. De redenering erachter: als meerdere mensen in uw straat zo'n verzwaring vragen dan moeten ze misschien zwaardere kabels gaan leggen.
          Die vergoeding bestaat al tientallen jaren.
          Maar goed, ze kunnen die centjes misschien gebruiken om voor mij de bittere, onrechtvaardige pil te vergoeden waarover het draadje hier in feite gaat.
          Ik denkt eerder dat ik een van de enigen ben in de straat dat nog zo'n laag vermogen ter beschikking had.
          Als de kabels moeten vervangen worden, dan is dat eerder de fout van de overheid, die dringen er op aan dat er zoveel mogelijk elektriciteit gebruikt wordt.
          En trouwens, buiten heel vervelend wat u overkwam, ben je ondertussen al zeker dat je benadeeld wordt met de vergoedingen?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

En trouwens, buiten heel vervelend wat u overkwam, ben je ondertussen al zeker dat je benadeeld wordt met de vergoedingen?
            Ik tast nog in het duister, bestek is door mijn verzekering doorgestuurd naar verzekering van de onder/onder aannemer. Die verzekeringsmaatschappij is geen kleintje, dat kan in mijn voordeel of nadeel spelen. Schadeclaim is méér dan 7000 (zevenduizend) euro.

Comment

De samenstelling van het bedrag is 261,78€ voor het werk en 132,69€ investering in vermogen.
              In theorie zou men kunnen zeggen dat men met minder ook toekomt, maar dan was het alsnog 279€ en mogelijks later nog eens te verhogen met meer warmtepomp.
              Probleem is ook dat de laadpaal loadbalancing doet en dus vermindert volgens het verbruik van de woning.
              Om aan bepaalde voorwaarden te voldoen, moest dat zo afgesteld zijn dat er nog 6 kW vrij moet blijven.
              Met 13,9 kW (20A) blijft er dus maar 7,9 kW totaal verbruik voordat de laadpaal volledig tot nul komt en dat is te snel.
              Als de warmtepomp (airco) en de verwarming van de serre op stond en er tegelijkertijd ook een wasmachine op stond, dan moest ge al niet veel meer gaan laden.
              Heb je dat altijd nodig, zeker niet, maar het is wel een beperkende factor.
              Capaciteistarief in combinatie met de digitale meter, ja enorm doorslaggevend voor de prijs, maar ik ben ook niet van plan om te leven als een clochard en alles uit te zetten wat maar uit kan.
              Ieder zijn ding, maar we zien wel wat het wordt.
              Natuurlijk ook een kwestie van persoonlijke voorkeuren en eisen, wat je naar de auto wenst te sturen. Maar een minimum van 6kW is misschien ook opgelegd door de auto? Hier kan ik terugvallen -automatisch- tot ong. 1.4kW voor het laden op 1fase of 4.2kW in 3-fase. Tenzij je je vergist en als minimum niet 6kW maar 6A bedoelde.
              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Natuurlijk ook een kwestie van persoonlijke voorkeuren en eisen, wat je naar de auto wenst te sturen. Maar een minimum van 6kW is misschien ook opgelegd door de auto? Hier kan ik terugvallen -automatisch- tot ong. 1.4kW voor het laden op 1fase of 4.2kW in 3-fase. Tenzij je je vergist en als minimum niet 6kW maar 6A bedoelde.
                Ik denk dat u het verkeerd begrepen heeft.
                Het heeft niets met de wagen te maken, maar met de aansluiting van de woning en het totaal verbruik.
                Het totale verbruik van de woning plus de laadpaal moet 6kW lager blijven dan het maximum dat de aansluiting aan kan.
                De dynamische regeling van de laadpaal werkt daaronder correct.
                Waarom dat zoveel reserve moest zijn, dat weet ik niet, maar het is in elk geval zo ingesteld en misschien maar goed ook mits we zonder de laadpaal ook al eens over de maximum gingen en de hoofdzekering afsprong.
                Een zekering springt ook niet alleen op het totaal vermogen, maar op dat per fase.
                Niet dat men dagelijks aan vol vermogen moet kunnen laden, maar ik wil toch wel dat de wagen nog iets laadt als de de verlichting aan is, de warmtepomp draait en er een was op staat.
                De dag dat we gepensioneerd zijn en alles kunnen verdelen over 24 uur zal dat heel anders zijn, maar zolang we werken, valt dat niet altijd zo eenvoudig te doen.
                Met grote opbrengst van zonnepanelen valt het ook mee, dan passeert niet alle stroom door de hoofdzekering, maar er zijn spijtig genoeg ook veel sombere dagen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Ik tast nog in het duister, bestek is door mijn verzekering doorgestuurd naar verzekering van de onder/onder aannemer. Die verzekeringsmaatschappij is geen kleintje, dat kan in mijn voordeel of nadeel spelen. Schadeclaim is méér dan 7000 (zevenduizend) euro.
                  Ja de schade loopt snel op en mogelijks ziet men nog iets over het hoofd.
                  Hier was de schade in dezelfde grootte.
                  En dan merk je plots dat de motoren van het bed niet meer werken, dat zaken waar men niet meteen aan denkt ook defect zijn.
                  Straf dat uw verzekeraar niet meteen kan zeggen of ze voor nieuwwaarde gaan betalen, dat wist ik al van de eerste minuut.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ik denk dat u het verkeerd begrepen heeft.
                    Het heeft niets met de wagen te maken, maar met de aansluiting van de woning en het totaal verbruik.
                    Het totale verbruik van de woning plus de laadpaal moet 6kW lager blijven dan het maximum dat de aansluiting aan kan.
                    De dynamische regeling van de laadpaal werkt daaronder correct.
                    Waarom dat zoveel reserve moest zijn, dat weet ik niet, maar het is in elk geval zo ingesteld en misschien maar goed ook mits we zonder de laadpaal ook al eens over de maximum gingen en de hoofdzekering afsprong.
                    Een zekering springt ook niet alleen op het totaal vermogen, maar op dat per fase.
                    Niet dat men dagelijks aan vol vermogen moet kunnen laden, maar ik wil toch wel dat de wagen nog iets laadt als de de verlichting aan is, de warmtepomp draait en er een was op staat.
                    De dag dat we gepensioneerd zijn en alles kunnen verdelen over 24 uur zal dat heel anders zijn, maar zolang we werken, valt dat niet altijd zo eenvoudig te doen.
                    Met grote opbrengst van zonnepanelen valt het ook mee, dan passeert niet alle stroom door de hoofdzekering, maar er zijn spijtig genoeg ook veel sombere dagen.
                    Mijn excuses. Heb jij een rem-automaat op de zonnepanelen? Misschien is het ontbreken van zo'n automaat de reden van die 6kW grens?
                    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Mijn excuses. Heb jij een rem-automaat op de zonnepanelen? Misschien is het ontbreken van zo'n automaat de reden van die 6kW grens?
                      Ja er is een remautomaat aanwezig, blijkbaar was dat noodzakelijk voor de keuring.
                      Geen idee waarvoor dat eigenlijk dient, nooit opgezocht of bij stilgestaan.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Wat ik ook raar vind Rene, is dat je die P1 poort zelf moet open zetten,
                        waarom deze niet standaard open staat, is mij een raadsel, tenzij
                        ze van plan zijn om ons in de toekomst ook nog op een of andere manier
                        een oor aan te naaien…….
                        Om op nete te antwoorden: de verbruiksgegevens van Fluvius dienen voor de afrekening van de energieleveranciers, ik kan me voorstellen dat daar een aantal controles moeten op gebeuren.
                        Bovendien zou realtime online heel wat extra kosten aan servers en netwerk (wat dan weer door de verbruikers moet betaald worden).
                        Realtime is sowieso beschikbaar op de P1 poort, en dat ze niet standaard aan staat kan daar ook wel mee te maken hebben. Waarom functies inschakelen die door het merendeel van de klanten toch niet gebruikt worden ?
                        Wie het wil kan het met één klik activeren.

Tenslotte moet Fluvius roeien met de riemen die ze hebben, met een strikt budget, een wispelturige overheid aan het stuur en de Vlaamse Nutsregulator (ex VREG) in de nek. Om over de publieke opinie te zwijgen.
                        Ik zou er niet graag een verantwoordelijke functie hebben.

PS: maar in dat geval zou ik zelf gaan controleren of het werk wel goed gedaan werd (tegelijk de reden waarom ze mij natuurlijk nooit zouden aannemen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Realtime is sowieso beschikbaar op de P1 poort, en dat ze niet standaard aan staat kan daar ook wel mee te maken hebben. Waarom functies inschakelen die door het merendeel van de klanten toch niet gebruikt worden ?
                          Standaard open of standaard dicht is dezelfde moeite, daarna open zetten kost net wel iets.
                          Er moeten op zijn minst servers zijn om die instellingen remote aan te passen.
                          Nu gaan alsnog velen die laten open zetten daar waar niemand zou vragen ze toe te zetten.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

PS: maar in dat geval zou ik zelf gaan controleren of het werk wel goed gedaan werd (tegelijk de reden waarom ze mij natuurlijk nooit zouden aannemen).
                            Buiten de enorme schade die ik heb aan toestellen is er ook nog een probleem met de tellerkast zelf en daar is Fluvius potdoof voor alle redelijk argumenten.
                            De onder*onder*onderaannemer heeft bij het boren van een gat om de nieuwe kast te bevestigen in een buis geboord en bij één van de draden de isolatie licht beschadigt.
                            Eerste antwoord van Fluvius: de "procedure" schrijft voor dat Fluvius mensen niet aan een binneninstallatie mogen werken. Fluvius neemt contact op met de onder*onder*onderaannemer maar die zeggen doodleuk dat ze geen technici hebben om die herstelling te doen.
                            Ik spreek dan herstel van de isolatie aan één stroomdraad (beetje hars vermoedelijk voldoende) en waterdicht maken van de PVC buis zodat er geen vocht van het bezetsel in die buis kan terecht komen. Een deeltje van het gat van het weggenomen bezetsel zit achter de meterkast die daardoor op die plaats niet aan de muur bevestigd is.
                            Fluvius heeft nu het lef (de "procedure" weet je wel) om mij vlakaf te zeggen: u zoekt een elektrieker én een bezetter die bereid zijn om zo'n "pruts" te komen herstellen, die dan nog terzelfdertijd moeten komen, samen met iemand van Fluvius om de kast van de muur te helen en later terug te plaatsen. Ge ziet van hier dat vaklui (als ik ze wonder boven wonder zou vinden) zullen staan springen om zo'n onnozelheid samen te komen herstellen. En waarachtig, als die mannen hun rekening binnen de normen van Fluvius valt zullen ze de kost vergoeden.
                            Ik blijf erbij: potje breken is potje herstellen.
                            Dus stuur ik een antwoord op hun voorstel: het is niet mijn taak om hier organisator te gaan spelen voor schade waar ik niks mee te zien heb.

Comment

Mijn P1 poort staat open er hangt de gratis HomeWizard app aan die me wel op de smartphone het realtime verbuik en teruglevering laat zien in een bewegend grafiekje.
                              Maar ik kan er niet bij dat de realtime tellerstanden van 1.8.1 en 1.8.2 min of meer staatsgeheimen zijn, waar ik steeds als ik ze wil raadplegen met mijn neus op de meter moet gaan staren. Je mag me gerust laten weten hoe ik die twee meterstanden op mijn smartphone kan zien verschijnen.
                              Fluvius zelf heeft nauwelijks iets: ik kan momenteel waarachtig al het verbruik en teruglevering zien van... gisteren. Notabene, we zijn 2025 hé, niet 1880.
                              Ik zou er geen probleem van maken als ze dan eens ophouden met het geleuter van wat de slimme meter allemaal kan.

Comment

Tenslotte moet Fluvius roeien met de riemen die ze hebben, met een strikt budget, een wispelturige overheid aan het stuur en de Vlaamse Nutsregulator (ex VREG) in de nek. Om over de publieke opinie te zwijgen.
                                Ik zou er niet graag een verantwoordelijke functie hebben.
                                Dat "strikte" budget zal wel meevallen en meer dan ruim genoeg zijn
                                En de "wispelturige" overheid heeft uzelf voor gekozen

grts
                                Sieg

Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                                X