Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2025 is het eindjaar voor de mechanisch terug draaiende teller, maar hoe ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Uit dezelfde link die hierboven aangehaald werd

Dus als je uitsluitend nachttarief hebt en je zonnepanelen zijn nog geen 15 jaar oud dan kan je nog altijd uitstel vragen, dat maak ik toch op uit bovenstaande
    Aangezien Wim met accumulatiekachels zit gebruikt hij uitsluitend nachttarief, net zoals ik want ik heb ook nog één accumulatiekachel staan en een boiler op uitsluitend nachttarief.
    Maar spijtig genoeg zijn mijn zonnepanelen wel 15 jaar vanaf Oktober 2025, dus eerder moeten ze niet afkomen

grts
    Sieg
    Inderdaad en dit tot maximaal 1 januari 2028 en dan nog onder welbepaalde voorwaarden :
    Het ‘exclusief nachttarief’ wordt geleidelijk afgebouwd. Maar sinds 2021 zijn er voor wie aangesloten is op het elektriciteitsnet met uitsluitend nachttarief verhoogde premies voor energiebesparende investeringen. ‘Exclusief nachttarief’ is iets anders dan het ‘tweevoudig uurtarief’ (ook wel ‘dag-…
    Last edited by Silver Roller; 20 december 2024, 01:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

Ik heb wel interesse in dat schema, uitleg van die Arduino. Kan je ons dat even toelichten, bezorgen.
      Niet zo simpel, wat heb je nodig, een geactiveerde poort op je slimme meter (DSMR protocol), een stroomspoel die meet
      hoeveel vermogen je zonnepanelen op dat moment leveren en de blokpulsen uit een groene stroomteller.
      De rest is daar rond een progje schrijven die in dat geval een vermogen dimmer stuurt.
      Om de x aantal seconden geeft een groene teller een puls, het is dus een kwestie van continu meten en vergelijken hoeveel je injecteert.
      Dat systeem werkt voorlopig enkel via die dimmer en kan dus nog geen airco of warmtepomp sturen,
      bedoeling is nu om uit te zoeken hoe we in de schakeling van die warmtepomp kunnen geraken om
      zo de compressor te sturen volgens de geïnjecteerde stroom.

Last edited by Geerten; 20 december 2024, 16:14.

Comment

Of als je niet van knutselen houdt, een commerciële oplossing zoals Eddi. Ook met Home-assistant zijn leuke dingen te doen maar hier is enig technisch inzicht nodig.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
        X