Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2025 is het eindjaar voor de mechanisch terug draaiende teller, maar hoe ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Let wel, ik zit nog even aan de goeie kant (= klassieke teller)
    Ik ook, maar niet lang meer, gisteren een mail van Fluvius gekregen, 7 februari komen ze de tellers vervangen.
    Voor hun uiteraard een win/win situatie voor ons daarentegen……

Comment

Begin november kreeg ik een brief met een datum dat ze mijn oude teller kwamen vervangen. De dag voor die afspraak werd het telefonisch geannuleerd omdat de technieker ziek was.
      Sinds niets meer gehoord. Ik hoop dat ze ons vergeten zijn.
      Groetjes,
      Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Wat ik me trouwens afvraag, waar kun je die tool vinden om het verschil te berekenen tussen een analoge en digitale meter qua uiteindelijke jaarlijkse kost ?
        Ik kan deze tool namelijk nergens meer terugvinden op het internet ??

grts
        Sieg
        Blijkbaar is deze tool dus volledig van het net gehaald door de Vreg
        Waarschijnlijk omdat eruit bleek dat het veranderen van terugdraaiende teller naar digitale teller voor de meeste gezinnen op zichzelf al een meerkost is van +-750€ per jaar.
        Plus het capaciteitstarief + stijging van de netkosten en dergelijke.
        Dus ik vermoed dat ik minstens weer 1000€ meer per jaar mag gaan betalen.

Waarom doet een mens al die moeite als men nadien toch maar steeds met meerkosten afkomt.

Logischerwijs zullen we ook nog een batterij moeten aanschaffen want hoe kan een normaal gezin zijn opbrengst van de zonnepanelen op het moment zelf verbruiken ???
        Iemand die daar een oplossing voor heeft zonder een batterij te moeten plaatsen ?

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Blijkbaar is deze tool dus volledig van het net gehaald door de Vreg
          Waarschijnlijk omdat eruit bleek dat het veranderen van terugdraaiende teller naar digitale teller voor de meeste gezinnen op zichzelf al een meerkost is van +-750€ per jaar.
          Plus het capaciteitstarief + stijging van de netkosten en dergelijke.
          Dus ik vermoed dat ik minstens weer 1000€ meer per jaar mag gaan betalen.

Waarom doet een mens al die moeite als men nadien toch maar steeds met meerkosten afkomt.

Logischerwijs zullen we ook nog een batterij moeten aanschaffen want hoe kan een normaal gezin zijn opbrengst van de zonnepanelen op het moment zelf verbruiken ???
          Iemand die daar een oplossing voor heeft zonder een batterij te moeten plaatsen ?

grts
          Sieg
          Ik geloof nooit dat momenteel het plaatsen van een accu rendabel is. Grote investeringskosten, wanneer je stroom gebruikt en 't is zonnig wordt de accu niet geladen want je verbruikt die stroom, in de winter heb je weinig zon en meer verbruik en de garantie op de accu is niet bijzonder vet, lees, onbetrouwbaar. Waar je bij plaatsing bv 100% opladen haalt, vermindert dit zoals bij alle oplaadbatterijen snel naar 80% en minder.
          Hoe dan ook, bedrogen worden we toch.
          Het meest zinnige wat we kunnen doen is een lucht-lucht warmtepomp in de hoop dat die de warmte kan opwekken die nodig is. Mijn zonnepanelen dienen trouwens om in de zomer te sparen voor gebruik in de winter bij de accumulatoren. Het andere verbruik blijft voor of na DM gelijk.
          Last edited by Wim.Vanmaele; Vandaag, 13:18.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
          X