Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2025 is het eindjaar voor de mechanisch terug draaiende teller, maar hoe ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Was jij het niet die vroeg om dit draadje "rein" te houden ?
    Is er 1 letter van zijn reactie dat iets verkeerd aangeeft?

    Nu begin je zelf met regelgevers, netwerkbeheerders, energieleveranciers enz. over één kam te scheren .
    Niet dat ik dat in zijn reactie opmerk, maar is het eigenlijk niet zo dat ze allen hetzelfde doel hebben?
    De kassa vullen is nog steeds het hoofddoel van elke commerciële instelling, dat het nu een netwerkbeheerder, energieleverancier of de overheid is.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #92
      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      (EV's die als thuisbatterij kunnen dienen blijken nog niet zoveel voor te komen).
      Dan kan je aan een snellader stroom gaan halen die dubbel zo duur is als de stroom die via je eigen digitale meter binnen komt .

      De Dacia Spring die ik besteld heb, daar wordt een adapter bijgeleverd met een stopcontact, voor zover ik daar de juiste info over vind zou je daar tot 3,5KW op kunnen aansluiten, dan heb ik altijd een backup in huis voor als de stroom hier in de straat uitvalt (op voorwaarde dat er voldoende stroom in de auto-accu zit natuurlijk).
      Die V2L werkt maar in één richting, die is dus nog niet bruikbaar zoals de Solaredge accu die hier tegen de muur hangt.
      Maar dan heb ik een backup "powerstation" van 26,8KWh in huis, en die volledige auto zal na aftrek van de subsidies zo'n 12.500 euro kosten.
      Als je die nu bestelt dan zal je voor die Dacia New Spring Extreme met de opties die ik gekozen heb meer dan 20.000 euro moeten betalen, de korting van Dacia en de subsidies zijn er niet meer (nu kost de basisversie 16.990 euro, de Extreme is er vanaf 19.990euro).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #93
        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

        Dan kan je aan een snellader stroom gaan halen die dubbel zo duur is als de stroom die via je eigen digitale meter binnen komt .

        De Dacia Spring die ik besteld heb, daar wordt een adapter bijgeleverd met een stopcontact, voor zover ik daar de juiste info over vind zou je daar tot 3,5KW op kunnen aansluiten, dan heb ik altijd een backup in huis voor als de stroom hier in de straat uitvalt (op voorwaarde dat er voldoende stroom in de auto-accu zit natuurlijk).
        Die V2L werkt maar in één richting, die is dus nog niet bruikbaar zoals de Solaredge accu die hier tegen de muur hangt.
        Maar dan heb ik een backup "powerstation" van 26,8KWh in huis, en die volledige auto zal na aftrek van de subsidies zo'n 12.500 euro kosten.
        Als je die nu bestelt dan zal je voor die Dacia New Spring Extreme met de opties die ik gekozen heb meer dan 20.000 euro moeten betalen, de korting van Dacia en de subsidies zijn er niet meer (nu kost de basisversie 16.990 euro, de Extreme is er vanaf 19.990euro).
        Dat je later aan een snellader moet bijladen is een beetje simpel uitgedrukt. In NL zijn er flink wat gezinnen die met de thuisbatterij een centje bijverdienen. Die batterij wordt dan via WiFi of 4g gekoppeld aan een energieleverancier en op piekmomenten gaat die jouw batterij gebruiken (beperkt of volledig volgens de instellingen die je als eigenaar verkiest). Voor die energie krijg je een pak meer dan de injectie-aalmoes. Een en ander hangt natuurlijk af van de overschot die je kan genereren en wat je zelf nodig hebt. Zon/geen zon maakt dus een groot verschil maar ook zonder die zon kan er ingespeeld worden op die energievraag door goedkope stroom te laden. Dus niet alleen voor het verbruik in huis maar ook voor de wagen als je die wenst in te schakelen. Een aantal automerken waaronder Kia hebben nu ook de V2G in de auto's waardoor je ook stroom op het net kan zetten, al heb je dan nog wel een geschikte laadpaal nodig.
        Heerlijk, zo'n stroom back-up systeem waarbij je de auto kan gebruiken om een deel van de woning of enkele apparaten te voorzien van stroom tijdens werken of stroompanne. In november hier nog kunnen gebruiken, bij voorziene werken hier toch lekker de verwarming kunnen aanhouden. Onze buurman heeft een dompelpomp in zijn kelder, die put dreigde over te lopen en was al komen vragen of we geen kabel over de haag konden gooien. Dat bleek gelukkig niet nodig, de werken waren sneller afgerond dan eerst was gecommuniceerd.

        Bij Frank Energie is het mogelijk om slim te handelen op de onbalansmarkt met je thuisbatterij. Lees hier meer informatie over onze dienst.
        Last edited by Hombre; Vandaag, 09:49. Reden: Link toegevoegd
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #94
          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

          In NL zijn er flink wat gezinnen die met de thuisbatterij een centje bijverdienen. Die batterij wordt dan via WiFi of 4g gekoppeld aan een energieleverancier en op piekmomenten gaat die jouw batterij gebruiken (beperkt of volledig volgens de instellingen die je als eigenaar verkiest).
          In België kan dit ook hoor.
          Ik heb inmiddels op 5 maand tijd ca €200 gekregen voor netbalancing. Wel via een betalende 3rd party sturing ipv rechtstreeks bij de leverancier maar deze zorgt bijkomend nog voor:
          *het binnen de perken houden van het capaciteitstarief.
          *opladen van de thuisbatterij en autobatterij wanneer de stroomprijs zeer laag is.
          *in de zomer 's ochtends stroom injecteren om te voorkomen dat de batterij 's namiddags vol zou geraken waardoor je met negatieve prijzen zou moeten injecteren.
          *zo veel mogelijk de batterij tussen 20-80% houden voor langere levensduur.
          Last edited by frank207be; Vandaag, 12:53.

          Comment


          • #95
            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

            Dan kan je aan een snellader stroom gaan halen die dubbel zo duur is als de stroom die via je eigen digitale meter binnen komt .

            De Dacia Spring die ik besteld heb, daar wordt een adapter bijgeleverd met een stopcontact, voor zover ik daar de juiste info over vind zou je daar tot 3,5KW op kunnen aansluiten, dan heb ik altijd een backup in huis voor als de stroom hier in de straat uitvalt (op voorwaarde dat er voldoende stroom in de auto-accu zit natuurlijk).
            Die V2L werkt maar in één richting, die is dus nog niet bruikbaar zoals de Solaredge accu die hier tegen de muur hangt.
            Maar dan heb ik een backup "powerstation" van 26,8KWh in huis, en die volledige auto zal na aftrek van de subsidies zo'n 12.500 euro kosten.
            Als je die nu bestelt dan zal je voor die Dacia New Spring Extreme met de opties die ik gekozen heb meer dan 20.000 euro moeten betalen, de korting van Dacia en de subsidies zijn er niet meer (nu kost de basisversie 16.990 euro, de Extreme is er vanaf 19.990euro).
            Jij zal je die aankoop zeker niet beklagen .

            Inderdaad, de huidige EV's kunnen enkel als backup dienen.
            Maar dat is bij thuisaccu's ook zo, bij mijn systeem kan er een extra Backup box geplaatst worden. Met als voordeel tov een EV dat die met de zon kan opgeladen worden.

            Comment


            • #96
              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

              Dat je later aan een snellader moet bijladen is een beetje simpel uitgedrukt. In NL zijn er flink wat gezinnen die met de thuisbatterij een centje bijverdienen. Die batterij wordt dan via WiFi of 4g gekoppeld aan een energieleverancier en op piekmomenten gaat die jouw batterij gebruiken (beperkt of volledig volgens de instellingen die je als eigenaar verkiest). Voor die energie krijg je een pak meer dan de injectie-aalmoes. Een en ander hangt natuurlijk af van de overschot die je kan genereren en wat je zelf nodig hebt. Zon/geen zon maakt dus een groot verschil maar ook zonder die zon kan er ingespeeld worden op die energievraag door goedkope stroom te laden. Dus niet alleen voor het verbruik in huis maar ook voor de wagen als je die wenst in te schakelen. Een aantal automerken waaronder Kia hebben nu ook de V2G in de auto's waardoor je ook stroom op het net kan zetten, al heb je dan nog wel een geschikte laadpaal nodig.
              Heerlijk, zo'n stroom back-up systeem waarbij je de auto kan gebruiken om een deel van de woning of enkele apparaten te voorzien van stroom tijdens werken of stroompanne. In november hier nog kunnen gebruiken, bij voorziene werken hier toch lekker de verwarming kunnen aanhouden. Onze buurman heeft een dompelpomp in zijn kelder, die put dreigde over te lopen en was al komen vragen of we geen kabel over de haag konden gooien. Dat bleek gelukkig niet nodig, de werken waren sneller afgerond dan eerst was gecommuniceerd.

              https://www.frankenergie.nl/nl/alles...rij-propositie
              Komt tevens nog bij dat in Nederland de stroomprijs een pak goedkoper is dan hier en dat men daar de gasprijs omhoog duwt, zoals het dus eigenlijk moet zijn.
              In vele buurlanden is men op dat vlak slimmer bezig dan hier in België.
              Hier wordt de gasprijs een pak lager gehouden dan de stroomprijs, waarbij het dus uiteindelijk neer komt dat het niet om het milieu om doen is maar om het geld hier in België.

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #97
                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                Komt tevens nog bij dat in Nederland de stroomprijs een pak goedkoper is dan hier en dat men daar de gasprijs omhoog duwt, zoals het dus eigenlijk moet zijn.
                In vele buurlanden is men op dat vlak slimmer bezig dan hier in België.
                Hier wordt de gasprijs een pak lager gehouden dan de stroomprijs, waarbij het dus uiteindelijk neer komt dat het niet om het milieu om doen is maar om het geld hier in België.

                grts
                Sieg
                Tja, helaas een politieke discussie maar er werd toch beloofd dat de stoomprijs zal zakken, ondanks de door de VREG goedgekeurde verhoging. Wachten op de nieuwe regering dus.
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment

                Working...
                X