Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
Bekijk bericht
Driekwart van het verbruik begint binnenkort, en dan redt ik het ook niet met een L/L WP in de living.
Zo'n ding kost natuurlijk niet veel (maar je moet dan toch minstens ook de badkamer verwarmen), en het is een backup in geval onze ouder wordende gasketel het begeeft (en die dan toch zal moeten vervangen worden).
Als ik alle deeloplossingen optel ben ik flink op weg voor een L/W WP voor het hele huis.
Kans dat ik evenveel ga betalen aan verbruik, maar in 2031 ben ik (hopelijk) 81 jaar en ga ik de moed misschien niet meer hebben om nog werken te doen.
Ik wil ook niet in energiearmoede mijn laatste jaren doorbrengen.
PS: nu we het toch over het uitfaseren van gas hebben, er zijn nog wel redenen waarom het duurder kan worden:
>
De essentie
Als de Vlaamse gezinnen tegen 2050 geen aardgas meer mogen verbranden, dreigt een groot deel van het distributienet onbenut in de grond te blijven.
Tegen 2050 dreigt 2,2 miljard euro aan gasnetten te moeten worden afgeboekt die nog niet zijn terugverdiend.
Vlaanderen kan beslissen de gasnetten versneld af te schrijven, maar dan stijgen de nettarieven.
Een krimpend aantal gasverbruikers dreigt met een almaar hogere factuur geconfronteerd te worden.
<
Comment