Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn er hier leden die Orange hebben als provider?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zijn er hier leden die Orange hebben als provider?

Graag uw ongezouten mening.
    De firma dankt u bij voorbaat.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Graag uw ongezouten mening.
    De firma dankt u bij voorbaat.
    Een paar weken geleden een telefoontje gehad van Orange,
    een zeer onbeleefde opdringerige kerel, zonder maar iets te weten over
    ons internet gebruik, wist die dat wat we nu hebben bij Telenet veel te
    veel was, dat had ik allemaal niet nodig zei hij.
    Internet beperkt tot 90 Mb/s terwijl ik nu 1.000 Mb/s heb.
    En ons gsm beperkt tot 10 GB download per gsm enz.
    Kortom die dacht beter te weten wat ons behoeftes zijn dan wij….
    Die weet dus totaal niet dat hier een NAS staat die gebruikt wordt
    door drie verschillende personen op drie verschillende adressen, heb ik hem
    ook niet gezegd, ik had de indruk dat het nogal beperkt is en dat je voor
    alles moet bij betalen, voor een matig gebruiker misschien geen probleem,
    maar als je een meer dan matig gebruiker bent zal je al snel tegen beperkingen
    aanlopen vrees ik, natuurlijk zullen hier ook tevreden Orange klanten zijn,
    maar alles hangt af van de behoeftes, mijn schoonzoon bv. is zelfstandig aannemer
    zij hebben dus Telenet Business en zij gebruiken hier een stuk van mijn NAS
    ter beveiliging moesten zij bv. wat kwijt geraken.
    En daar komt nog eens bij dat hier vier gepersonaliseerde wifi routers staan,
    en ik gewoon geen goesting heb om terug allemaal te laten instellen,
    want is echt niet mijn ding om daar zelf te gaan in foefelen…..

Kortom en ongezouten Luc, met zo een firma als Orange doe “ik” geen zaken.
    Wij zitten nu ongeveer 25 jaar klant bij Telenet denk ik en “nog nooit” problemen mee
    gehad, de enige keren dat ik ze nodig had was bij verandering van pack,
    wij hebben nu OneUp for2, alles in één pack, niet het goedkoopste maar super snel
    en (hier) alvast heel betrouwbaar en stabiel.
    Last edited by Geerten; 17 oktober 2023, 14:02.

Comment

Ieders gebruik verschilt uiteraard...

...maar na >20jaar Telenet zijn we in 2021 van een Wigo 9 met een schamele 750GB "onbeperkt" internet naar een Orange Love Duo met 2 mobiele nummers EN een marktconforme 3TB limiet overgestapt. Dat was tevens het uitgelezen moment voor een kabelknip. Wij kijken dus enkel nog TV via apps.

1Gb/s internet vind ik overigens enkel maar leuk voor speedtests. Wat heb je daar aan als je door een ondermaatse WiFi via de standaard modem op terras maar 5-10Mb/s overhoudt?

Tot hiertoe is Orange hier ook heel betrouwbaar en stabiel en alle 5 gezinsleden zijn hier 200% tevreden

Comment

De vraag die rest bij telefoontjes van bedrijven, hier providers, is of het medewerkers zijn van dat bedrijf of externe partners die zich onterecht laten doorgaan als medewerkers.
        De meerderheid van die oproepen komt niet van de providers zelf en ook vaak zonder hun medeweten.
        En die beginnen altijd met te zeggen dat het goedkoper kan zonder te weten wat je actueel hebt.
        Zoals Luminus aan elke Mediamarkt.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik ben Telenet klant sinds ze begonnen in Menen en ben er altijd en in het algemeen tevreden over.
          Maar ik vind Telenet echt veel te duur, vergelijk eens met de prijzen in Frankrijk.
          Ik zoek dus een betrouwbare provider die goedkoper is dan Telenet.
          Nu betaal ik €127,.. per maand en daar zit enkel Netflix als extra bij.
          Als ik dat vergelijk met Orange dan betaal ik toch een dikke € 40 minder voor.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Als ik dat vergelijk met Orange dan betaal ik toch een dikke € 40 minder voor.
            Je moet ook wel zien wat je voor dat geld krijgt.
            Goedkoper kan zeker op meerdere plaatsen, maar dan heeft men ook niet meer hetzelfde product.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Mijn zoon heeft alleen voor de smartphone een abonnement bij Orange, voor 23 euro per maand.
              De rest is hier allemaal via Scarlet, voor 50 euro per maand.
              (tv, internet, mijn gsm met meer dan voldoende belminuten en sms-jes, en nog wat data die ik toch niet kan gebruiken op mijn ouderwetse gsm, alleen als ik zelf iemand zou bellen met de vaste lijn, dan moet ik bijbetalen, maar dan gebruik ik de gsm wel, dat is dan inbegrepen in het abonnement).
              Bij het standaard abonnement van Scarlet krijg je geen honderden tv-zenders, het zijn er "maar" 30 die ik zelfs niet allemaal bekijk (meer dan voldoende voor mij dus).
              Netflix, Disney + en Prime betaal ik wel apart.

De snelheid van de internetverbinding is hier ruim voldoende, alles werkt prima zonder vertragingen.
              Alleen als ik eens wat grotere bestanden moet versturen via Wetransfer moet ik wat geduld hebben, maar dat heb ik er voor over als ik maar 50 euro per maand moet betalen (ik heb toch tijd genoeg, voor een bedrijf kost dat geld als er iemand zit te wachten, maar dat is hier dus niet het geval).

Ik ben al klant van Scarlet van de tijd dat je nog een inbelverbinding nodig had voor het internet (toen ging alles nog heel traag).
              Last edited by Black B@ndit; 20 oktober 2023, 09:24.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Mijn zoon heeft alleen voor de smartphone een abonnement bij Orange, voor 23 euro per maand.
                De rest is hier allemaal via Scarlet, voor 50 euro per maand.
                (tv, internet, mijn gsm met meer dan voldoende belminuten en sms-jes, en nog wat data die ik toch niet kan gebruiken op mijn ouderwetse gsm, alleen als ik zelf iemand zou bellen met de vaste lijn, dan moet ik bijbetalen, maar dan gebruik ik de gsm wel, dat is dan inbegrepen in het abonnement).
                Bij het standaard abonnement van Scarlet krijg je geen honderden tv-zenders, het zijn er "maar" 30 die ik zelfs niet allemaal bekijk (meer dan voldoende voor mij dus).
                Netflix, Disney + en Prime betaal ik wel apart.

De snelheid van de internetverbinding is hier ruim voldoende, alles werkt prima zonder vertragingen.
                Alleen als ik eens wat grotere bestanden moet versturen via Wetransfer moet ik wat geduld hebben, maar dat heb ik er voor over als ik maar 50 euro per maand moet betalen (ik heb toch tijd genoeg, voor een bedrijf kost dat geld als er iemand zit te wachten, maar dat is hier dus niet het geval).

Ik ben al klant van Scarlet van de tijd dat je nog een inbelverbinding nodig had voor het internet (toen ging alles nog heel traag).
                Voila Bart, als dat voor jou voldoende is, groot gelijk, zo simpel is dat.

Wij hebben hier sinds het begin altijd gekozen voor zowat het beste pack wat
                Telenet te bieden had, als het ware zowat mee gegroeid met wat zij te bieden
                hadden, hebben wij dat nodig? Ik denk het niet.
                Probleem is dat zoals gezegd hier een configuratie met backup staat waar
                voor drie personen een deel is voorzien voor het geval er iets zou gebeuren met
                hun eigen opslag systeem. Voor onze schoonzoon met een zelfstandig bedrijf kan dat
                soms wel tellen.
                Stel dat ik wil veranderen van provider, dan moet zowat alles opnieuw ingesteld worden
                denk ik, vooreerst heb ik daar zelf niet de nodige kennis voor, ik zou dat dus moeten
                laten doen door de IT persoon van mijn werk die dat in het verleden heeft gedaan,
                Ik weet zelfs niet of die mogelijkheid er is tot uitwisselen tussen verschillende providers,
                geen idee dus, en daar wil ik dan ook die mens niet mee lastig vallen, die heeft daar
                in de tijd meer dan een dag werk in gestoken.
                Wat nog is, eenmaal je iets wat goed is gewoon bent, is een stap terug altijd moeilijk.
                Wie een pro camera gewoon is, zal ook moeilijk terug komen op een instapper.
                En waar ik ook geen goesting voor heb, is om al die dingen die nú automatisch
                gaan allemaal her in te stellen zowat alles werkt hier nu feilloos, dus geen goesting
                om mij daar nu terug dagen mee bezig te houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Je moet ook wel zien wat je voor dat geld krijgt.
                  Goedkoper kan zeker op meerdere plaatsen, maar dan heeft men ook niet meer hetzelfde product.
                  Klopt Freddy, het zullen nooit dezelfde pakketten zijn.
                  Maar meer dan de helft van wat Telenet aanbied als zenders bekijk ik nooit.
                  Moest er nu eens een provider komen die het aanbod aanpast aan de behoeften van de klant dan zou dat de "krieke" zijn.
                  Wat kunnen al die Amerikaans, Italiaans, Spaanse, Duitse en Nederlandse zenders mij bommen!

Comment

Klopt Freddy, het zullen nooit dezelfde pakketten zijn.
                    Maar meer dan de helft van wat Telenet aanbied als zenders bekijk ik nooit.
                    Moest er nu eens een provider komen die het aanbod aanpast aan de behoeften van de klant dan zou dat de "krieke" zijn.
                    Wat kunnen al die Amerikaans, Italiaans, Spaanse, Duitse en Nederlandse zenders mij bommen!
                    Tv is bij de meeste providers maar een klein onderdeel van het pack hé Luc.
                    Kost bij Telenet 20€ meen ik, het zit hem meer in volume en snelheid van het internet,
                    het beschikbare volume van je 4-5G enz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Tv is bij de meeste providers maar een klein onderdeel van het pack hé Luc.
                      Kost bij Telenet 20€ meen ik, het zit hem meer in volume en snelheid van het internet,
                      het beschikbare volume van je 4-5G enz.
                      Ik zie dat bij mijn vrouw haar abonnement.
                      Door haar vorige werkgever is haar werk nummer eens omgezet naar privé en dat is Orange.
                      Was eerst 6GB per maand voor 20€, daarna hebben ze dat verhoogd naar 10GB maar ook 23€, nu is het eindelijk 20GB geworden maar ook met een prijsverhoging.

Voor hetzelfde tarief geeft Telenet 300GB bij een pack.
                      Als de technische kant van vast internet bij Telenet niet naar de zin is, dan zal Orange ook niet veel beter leveren.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Door haar vorige werkgever is haar werk nummer eens omgezet naar privé en dat is Orange.
                        Was eerst 6GB per maand voor 20€, daarna hebben ze dat verhoogd naar 10GB maar ook 23€, nu is het eindelijk 20GB geworden maar ook met een prijsverhoging.

Als de technische kant van vast internet bij Telenet niet naar de zin is, dan zal Orange ook niet veel beter leveren.
                        Snelheid bij Orange basis is maar 90 Mbs ook hoor Luc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Snelheid bij Orange basis is maar 90 Mbs ook hoor Luc.
                          150Mbps.

Comment

Precies allemaal vertegenwoordigers van Telenet of DPG Media

Comment

Wij betalen momenteel €72 voor 150Mbps internet en 2x 20GB mobiel. De rest van het zieke weefsel hebben we weggesneden. Never happier

Comment

Working...
                              X