Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Zijn er hier leden die Orange hebben als provider?
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
Precies allemaal vertegenwoordigers van Telenet of DPG Media
Hier mobiele abonnementen van zowel Proximus, Telenet als Orange.
Voor de rest kiest iedereen wat hij wil maar men stelt een vraag, men geeft een antwoord.Last edited by VerSeg; 21 oktober 2023, 20:18.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtZijn gewoon de tarieven en voorwaarden die bij de verschillende providers online beschikbaar staan hoor, kunt ge daar zelf ook lezen.
Hier mobiele abonnementen van zowel Proximus, Telenet als Orange.
Voor de rest kiest iedereen wat hij wil maar men stelt een vraag, men geeft een antwoord.
Ik vind de vraagstelling 100% aansluiten bij mijn persoonlijke ervaring, en dat is de graaizucht van Telenet die een samen met Proximus een duopolie heeft in Vlaanderen. Mensen klagen wel over exorbitante telecom prijzen maar struikelen over de @telenet.be en @belgacom.be email adressen en laten zich bij gebrek aan kennis in slaap wiegen door luttele snelheidsverhogingen. Dat heet de gouden kooi waarvoor elke maand langs de kassa moet gepasseerd worden. Mijn eigen vader betaalt zo ook elke maand veel teveel met > €130 voor fiber. Gisteren ben ik nog bij mijn schoonouders op bezoek geweest en heb voor de lol de reclameblokken getimed: 8 minuten in prime time en blijkbaar is dit zelfs 10 minuten bij de slimste mens
Ik betaal dus graag wat minder voor het hoogstnoodzakelijke en met een deel van het uitgespaarde geld kijkt mijn vrouw nu Netflix. Geen gemekker over het zoveelste wasmiddel. Ik begin echt wel de touch met reality te verliezen
Verder heb ik achter de klassieke provider modem mijn eigen netwerk met 7 access points geïnstalleerd en die geeft een 100% dekking over mijn volledige woning. Alle streaming audio werkt hier vlekkeloos en instant. Ook kan ik al mijn slimme apparaten vanop afstand bedienen. Ook kan ik in een oogwenk zien want er rond mijn woning gebeurt via de geïntegreerde camera bewaking.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
Vraag en antwoord is exact mijn insteek.
Ik vind de vraagstelling 100% aansluiten bij mijn persoonlijke ervaring, en dat is de graaizucht van Telenet die een samen met Proximus een duopolie heeft in Vlaanderen. Mensen klagen wel over exorbitante telecom prijzen maar struikelen over de @telenet.be en @belgacom.be email adressen en laten zich bij gebrek aan kennis in slaap wiegen door luttele snelheidsverhogingen. Dat heet de gouden kooi waarvoor elke maand langs de kassa moet gepasseerd worden. Mijn eigen vader betaalt zo ook elke maand veel teveel met > €130 voor fiber. Gisteren ben ik nog bij mijn schoonouders op bezoek geweest en heb voor de lol de reclameblokken getimed: 8 minuten in prime time en blijkbaar is dit zelfs 10 minuten bij de slimste mens
Ik betaal dus graag wat minder voor het hoogstnoodzakelijke en met een deel van het uitgespaarde geld kijkt mijn vrouw nu Netflix. Geen gemekker over het zoveelste wasmiddel. Ik begin echt wel de touch met reality te verliezen
Verder heb ik achter de klassieke provider modem mijn eigen netwerk met 7 access points geïnstalleerd en die geeft een 100% dekking over mijn volledige woning. Alle streaming audio werkt hier vlekkeloos en instant. Ook kan ik al mijn slimme apparaten vanop afstand bedienen. Ook kan ik in een oogwenk zien want er rond mijn woning gebeurt via de geïntegreerde camera bewaking.
Je haalt het nu ook zelf aan en komt op identiek hetzelfde uit als wat ik en Geert aangekaart hebben.
Het is vooral omdat je kiest voor minder diensten dat je minder betaalt.
Ieders vrije keuze waarvoor hij al dan niet wil betalen, maar tussen bijna identieke producten zal er geen extreem verschil zijn in prijs … alleen is het niet altijd zo eenvoudig elders identieke producten te vinden.
Wat uw eigen netwerk betreft, wat heeft dit eigenlijk met de prijs of service van de provider te maken?
Hier eveneens mijn eigen netwerk achter de modem, met twee degelijke AP's is er dekking in heel de woning zowel gelijkvloers als verdiep.
Ook op afstand kan ik alles bedienen wat remote bediening toelaat, inclusief een hele reeks camera's buiten en binnen.
Maar wat zegt dat over de provider?Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Net Orange even vergeleken met Telenet en exact hetzelfde kan je inderdaad niet configureren. Maar ontdaan van alle kortingen en promoties ziet mijn basispakket zijnde internet + 2x mobiel er uit als volgt:
Orange Love Duo (150Mbps internet) en 2x 20GB mobiel kost €72/mnd. Dit kan nog zakken naar €60/mnd als je met 2x 4GB mobiel toekomt.
Telenet One (250Mbps internet) en 2x Unlimited mobiel kost €95,39/mnd. Dit kan nog zakken naar €88.24/mnd als het tweede mobiele abonnement met 5GB toekomt.
Adder onder het gras zijn bij Telenet de "gratis" vaste lijn en data sim kaart. Bij Orange is die vaste lijn een aparte optie van €12/mnd. Verder heeft Telenet ook zijn eigen mailboxen. Wel zie ik nog een €5 prijsverhoging voor Orange Internet na 14/01/2024
Geert laat uitschijnen dat internet enkel werkbaar is met 1Gbps terwijl 150Mbps voor 99% van de toepassingen ruim voldoende is. Ik haal het eigen WiFi netwerk erbij omdat deze tot in de verste uithoeken van mijn huis & tuin een 100% betrouwbare verbinding met zeer hoge snelheid garandeert. Je ziet vaak dat die 1Gbps modems in kelders, garages of inkom geïnstalleerd worden met een haperende en trage WiFi op het eerste verdiep, terras en tuin tot gevolg
Edit: Bij Orange heb je intussen 3 internet snelheden: Start Fiber met 150Mbps, Zen Fiber met 400Mbps (+€15/mnd) en Giga Fiber met 1Gbps (+€25/mnd).Last edited by frank207be; 22 oktober 2023, 10:03.
Comment
-
-
De packs van Telenet zijn er enkel om de mensen te doen denken dat ze er voordeel aan doen.
meer dan 90 % van de klanten gebruiken de mogelijkheden van het pack niet, waardoor ze veel te veel betalen voor hetgeen ze gebruiken.
En of een film nu in 10 seconden binnen is of in een halve minuut, dat zal het verschil ook wel niet maken.
En bij het streamen van een film ga je het zeker niet merken.
mvvgnikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk berichtBart , als ik nu naar Scarlet ga kijken , welke bundel heb jij ?http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtOrange Love Duo (150Mbps internet) en 2x 20GB mobiel kost €72/mnd. Dit kan nog zakken naar €60/mnd als je met 2x 4GB mobiel toekomt.
Telenet One (250Mbps internet) en 2x Unlimited mobiel kost €95,39/mnd. Dit kan nog zakken naar €88.24/mnd als het tweede mobiele abonnement met 5GB toekomt.
Het is 72€ per maand voor 20 GB per toestel bij Orange maar als die 20GB van de ene op is, dan kan je gaan bijkopen.
Bij Telenet kan je dan 305GB hebben voor 88,24€ per maand, maar die data valt te verdelen tussen drie simkaarten, namelijk de 2 mobiele nummers en een data kaartje.
Geert laat uitschijnen dat internet enkel werkbaar is met 1Gbps terwijl 150Mbps voor 99% van de toepassingen ruim voldoende is.
Indien men een 1 Gbps connectie heeft, dan kunnen er wel veel meer toestellen tegelijk hogere snelheden halen.
Ik haal het eigen WiFi netwerk erbij omdat deze tot in de verste uithoeken van mijn huis & tuin een 100% betrouwbare verbinding met zeer hoge snelheid garandeert.
Meer dan 150 Mbps zal je er alvast niet uithalen voor iets dat je van internet binnenhaalt en als je met twee toestellen tegelijk bezig bent, dan nog een pak minder.
Zoals eerder geschreven hier 2 Ap's voor heel de woning eentje boven en eentje beneden en dan nog niet ideaal geplaatst (beperking door de bekabeling), maar ik haal toch overal een prima signaal met veel hogere snelheden ook al zijn hier meerdere IP camera's permanent via WiFi verbonden voor opname op de NVR.
Test met een tablet.
Zelfs al zou het signaal bijvoorbeeld maar 80% zijn, dan blijft de snelheid hier nog steeds veel hoger dan 150 Mbps.
Wat men nodig heeft of verlangt is heel persoonlijk en eigen keuze natuurlijk.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Als je met twee toestellen tegelijk bezig bent, dan heb je wel geen 150 Mbps ter beschikking.
Indien men een 1 Gbps connectie heeft, dan kunnen er wel veel meer toestellen tegelijk hogere snelheden halen.
De meeste halen die 1Gbps ook enkel als er in de buurt niet te veel gesurft wordt.
En waarom heb je 1 Gb nodig?
ik die toch redelijk wat download en met heel wat toestellen aangesloten op de router, ben nog nooit teleurgesteld met de 70 Mbps van Scarlet ( was tot voorkort 50 Mb) .
mvg
nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
ik hoor nochtans van verschillende collega's dat wanneer er meerdere in huis op het internet zitten, dat de snelheid behoorlijk naar onder gaat bij Telenet.
De meeste halen die 1Gbps ook enkel als er in de buurt niet te veel gesurft wordt.
ik die toch redelijk wat download en met heel wat toestellen aangesloten op de router, ben nog nooit teleurgesteld met de 70 Mbps van Scarlet ( was tot voorkort 50 Mb) .
mvg
Waarschijnlijk betekent dit dat je niet altijd 250 Mbps hebt (?) correct me if I am wrong.
Maar als de kleinkinderen hier zijn zitten ze soms met twee of drie met hun tablet 'spelletjes te spelen' (vraag me niet welke).
Als ik dan tegelijkertijd met hun aan het surfen ben op het www heb ik nog nooit enige vertraging ondervonden.
Ik wist zelfs niet welke downloadsnelheid ik had bij Telenet ... tot ik hier begon te lezen en het eens checkte .
Juist eventjes de speedtest gedaan en ik kom tot het volgende bij mijn laptop op wifi :
Ping 11 ms - download 28,8 Mbps (31,3) - tussen haakjes is een tweede test
Jitter 2 ms - upload 16,7 Mbps (17,4) - tussen haakjes is een tweede test
Dat is verre van die 250 Mbps en zelfs met deze minimale cijfers heb ik nog nooit problemen gehad.
Misschien dat ik hier wel domme dingen schrijf, ik ben nu eenmaal dom, maar mij corrigeren mag altijd .Last edited by Guest49; 22 oktober 2023, 14:07.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
ik hoor nochtans van verschillende collega's dat wanneer er meerdere in huis op het internet zitten, dat de snelheid behoorlijk naar onder gaat bij Telenet.
Op 1 Gbps heb je elk nog 500 Mbps bij identiek gebruik en daar merk je al zeker niets van.
Trouwens als je bij een andere provider maar 70 Mbps hebt, dan heb je met twee elk ook maar 35 Mbps meer (bij identiek gebruik).
Ik zeg afhankelijk van gebruik want men doet nooit tegelijk identiek hetzelfde.
Hier zit bijna heel de wijk op Telenet, niet meteen een merkbare impact.
ik die toch redelijk wat download en met heel wat toestellen aangesloten op de router, ben nog nooit teleurgesteld met de 70 Mbps van Scarlet ( was tot voorkort 50 Mb).
Om enkel te chatten of mails te sturen heeft niemand dat nodig, maar als je dat nooit had dan kan je ook het verschil niet merken.Last edited by VerSeg; 22 oktober 2023, 14:53.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk berichtJuist eventjes de speedtest gedaan en ik kom tot het volgende bij mijn laptop op wifi :
Ping 11 ms - download 28,8 Mbps (31,3) - tussen haakjes is een tweede test
Jitter 2 ms - upload 16,7 Mbps (17,4) - tussen haakjes is een tweede test
Als je ver bent van je WiFi access point dan heb je uiteraard ook al minder dan de maximum.
Doe de speedtest ook eens met een PC dat met een netwerkkabel verbonden is.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Kabel is qua infrastructuur op het niveau van uw wijk gedeeld in bussegmenten. Dat heeft dus enige gevolgen - qua security en beheer van bandbreedte. Nu heeft Coax wel veel meer mogelijkheden dan telefoondraad, fibre is op lange termijn zoals te verwachten was, de toekomst.
Fibre zoals Proximus en Fiberklaar deze uitrollen is Point to Point - dat wil zeggen dat wie wil tot 10Gbit kan gaan (het gaat wel wat kosten), en het vezeltje is ongedeeld (een sternetwerk dus, geen bus zoals bij Telenet).
Dus van zodra ik kan - ga ik over op fibre. Ze zijn in de buurt aan het aansluiten... (bij mijn ouders). Binnenkort zal ik wellicht wel aan de beurt komen. Mijn provider is er klaar voor (bij Scarlet zal men nog even geduld moeten hebben, nieuwe klanten komen wel in aanmerking, oude nog niet volgens de webstek).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtJe moet dat dan wel in zijn geheel bekijken.
Het is 72€ per maand voor 20 GB per toestel bij Orange maar als die 20GB van de ene op is, dan kan je gaan bijkopen.
Bij Telenet kan je dan 305GB hebben voor 88,24€ per maand, maar die data valt te verdelen tussen drie simkaarten, namelijk de 2 mobiele nummers en een data kaartje.
Als je met twee toestellen tegelijk bezig bent, dan heb je wel geen 150 Mbps ter beschikking.
Een goede WiFi is maar hoe men het bekijkt, maximum signaal wil niet zeggen dat men er ook de maximum snelheid uithaalt.
Meer dan 150 Mbps zal je er alvast niet uithalen voor iets dat je van internet binnenhaalt en als je met twee toestellen tegelijk bezig bent, dan nog een pak minder.
Zoals eerder geschreven hier 2 Ap's voor heel de woning eentje boven en eentje beneden en dan nog niet ideaal geplaatst (beperking door de bekabeling), maar ik haal toch overal een prima signaal met veel hogere snelheden ook al zijn hier meerdere IP camera's permanent via WiFi verbonden voor opname op de NVR.
Test met een tablet.
Zelfs al zou het signaal bijvoorbeeld maar 80% zijn, dan blijft de snelheid hier nog steeds veel hoger dan 150 Mbps.
Wat men nodig heeft of verlangt is heel persoonlijk en eigen keuze natuurlijk.
Hoe krijg je meer dan 20GB mobiele data op per maand bij normaal gebruik? De hele dag op dat kleine schermpje zitten tokkelen en staren? Ik zit nu aan 4GB verbruik met nog 6 dagen te gaan. Anderzijds heb ik een collega die heel veel met de camper reist en dan versta ik de behoefte naar veel mobiele data als ze bv 's avonds TV willen kijken.
In de 20 jaar Telenet heb ik heel lang 100Mbps gehad en dat was steeds genoeg. Enkel op de 10Mbps strafsnelheid bij overschrijding van de maandlimiet ging het laden van webpagina's aanzienlijk minder vlot. Ook zie je dat anderen hier tevreden zijn met 50/70 Mbps. Maar soit we hebben hier nu 400Mbps omdat onze zoon dit belangrijk vindt en hiervoor bijbetaalt. Trouwens de speedtest van oldie bewijst het nog eens: Je betaalt voor 250Mbps waarvan maar 28.8Mbps overblijft.
Soit alles is ongeveer gezegd en ik wil teruggaan naar post #5 waar de TS zegt dat hij Telenet te duur vindt. Ik zeg dat Orange een goed alternatief biedt zonder "gratis" vaste lijn en data SIM kaart. Enkel goed uitkijken of je momenteel Telenet mail gebruikt want die overschakeling betekent voor de meesten net dat tikkeltje teveel moeite.
Comment
Comment