Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn er hier leden die Orange hebben als provider?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Bart , en dat GSM abonnement is ook bij Scarlet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
      Bart , en dat GSM abonnement is ook bij Scarlet ?
      Op zoek naar een abonnement voor vaste en mobiele telefonie, internet en digitale tv? Ontdek het aanbod van Scarlet, de betrouwbare en voordelige telecomoperator.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Trouwens de speedtest van oldie bewijst het nog eens: Je betaalt voor 250Mbps waarvan maar 28.8Mbps overblijft.
        Dat geeft enkel aan wat dit toestel nog kan bekomen van snelheid, niet wat zijn internetaansluiting naar de provider op zich aan kan.
        Een lage Speedtest op zich geeft niets aan van de oorzaak van beperking, daar kunnen vele oorzaken zijn.
        Mogelijks zijn er andere toepassingen actief of zit hij te ver van het AP of heeft hij een tragere WiFi instelling (groot verschil tussen 802.11b/g en 802.11ax bijvoorbeeld) of wat dan ook, er zijn zoveel mogelijke redenen.
        Trouwens heeft hij al een redelijk oude laptop, die zal vermoedelijk niet de recente WiFi snelheden aankunnen.
        Hier is de WiFi 802.11ac wat in theorie 866 Mbps als maximum heeft.
        Met meer dan 500 Mbps op het verste punt van het AP vind ik dat een heel goed resultaat en bewijst net dat we met meerdere toestellen tegelijk redelijk hoge snelheden kunnen behalen.

Hoe krijg je meer dan 20GB mobiele data op per maand bij normaal gebruik?
        Als je ziet hoeveel er klagen dat hun data op is en ze een fortuin moeten bijbetalen (vooral op reis dan).
        Ik heb zelf nog nooit aan de limiet gezeten van abonnementen met een normaal inbegrepen volume, ook niet met dat van vast internet en internet is hier anders wel heel veel in gebruik.
        Maar niet iedereen is blijkbaar even zuinig met zijn internet. LOL
        Last edited by VerSeg; 22 oktober 2023, 23:30.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Als je doelen hebt, moet je nooit naar mensen luisteren, omdat sommigen je gek zullen noemen
          en anderen je zullen bekritiseren.
          Vooral hier op BD…
          Last edited by Geerten; 23 oktober 2023, 08:55.

Comment

Is er hier iemand die het Belgisch voetbal volgt niet via Telenet en Eleven Sports ?

Comment

Is er hier iemand die het Belgisch voetbal volgt niet via Telenet en Eleven Sports ?
              Ge breekt in in mijn draadje, dit is erg onbeleefd.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Ge breekt in in mijn draadje, dit is erg onbeleefd.
                Oei, een hacker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  De snelheid gemeten met een tablet is ook afhankelijk van de snelheid van uw WiFi.
                  Als je ver bent van je WiFi access point dan heb je uiteraard ook al minder dan de maximum.

Doe de speedtest ook eens met een PC dat met een netwerkkabel verbonden is.
                  Klopt inderdaad.
                  Ik heb dezelfde test eens gedaan aan één van mijn desktops, met kabel verbonden aan het internet :

Download 230,9 Mbps
                  Upload 19,2 Mbps

Dat leunt al veel dichter aan tegen die 250 Mbps die Telenet belooft, dus .
                  Last edited by Guest49; 23 oktober 2023, 16:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Oei, een hacker
                    Gewoon een typer.
                    LOL
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Dubbel post

Comment

Ik weet niet of er nog andere mogelijkheden zijn. Ik volgde het vroeger via een abo bij Telenet en nu met DAZN (het vroegere Eleven Sports) via mijn smartphone naar chromecast naar TV.
                        Ik had in het begin van de wissel de indruk dat de kwaliteit van Telenet iets beter was, maar ik ben het ondertussen al gewoon waarschijnlijk.
                        De kwaliteit is meer dan voldoende voor mij (bovendien kijk ik maar naar één match per week van mijn favoriete ploeg).

Comment

Dat geeft enkel aan wat dit toestel nog kan bekomen van snelheid, niet wat zijn internetaansluiting naar de provider op zich aan kan.
                          Een lage Speedtest op zich geeft niets aan van de oorzaak van beperking, daar kunnen vele oorzaken zijn.
                          Mogelijks zijn er andere toepassingen actief of zit hij te ver van het AP of heeft hij een tragere WiFi instelling (groot verschil tussen 802.11b/g en 802.11ax bijvoorbeeld) of wat dan ook, er zijn zoveel mogelijke redenen.
                          Trouwens heeft hij al een redelijk oude laptop, die zal vermoedelijk niet de recente WiFi snelheden aankunnen.
                          Hier is de WiFi 802.11ac wat in theorie 866 Mbps als maximum heeft.
                          Met meer dan 500 Mbps op het verste punt van het AP vind ik dat een heel goed resultaat en bewijst net dat we met meerdere toestellen tegelijk redelijk hoge snelheden kunnen behalen.

Als je ziet hoeveel er klagen dat hun data op is en ze een fortuin moeten bijbetalen (vooral op reis dan).
                          Ik heb zelf nog nooit aan de limiet gezeten van abonnementen met een normaal inbegrepen volume, ook niet met dat van vast internet en internet is hier anders wel heel veel in gebruik.
                          Maar niet iedereen is blijkbaar even zuinig met zijn internet. LOL
                          Akkoord dat WiFi prestaties los staan van het aanbod van de provider maar WiFi 6 802.11ax zou eigenlijk een minimum moeten zijn voor alle performante abonnementen. Hoeveel WiFi5 toestellen zouden er nog in omloop zijn icm een One/One Up abonnement? 90%? De WiFi6 modem is pas geïntroduceerd begin dit jaar De ingebouwde OFDMA technologie van WiFi6 zorgt er immers voor dat trage smartphones, tablets of laptops de rest van de gebruikers op hetzelfde WiFi netwerk niet vertragen

Comment

Akkoord dat WiFi prestaties los staan van het aanbod van de provider maar WiFi 6 802.11ax zou eigenlijk een minimum moeten zijn voor alle performante abonnementen.
                            Zijn portable is jaren oud, de kans dat die dat heeft is redelijk klein.
                            En met een 250 Mbps abonnement zal die nooit hogere performantie hebben.
                            Dan komen we terug aan het begin, een 1 Gbps abonnement heeft in dat geval wel meer impact en nut tegenover 100 of 150 Mbps.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Zijn portable is jaren oud, de kans dat die dat heeft is redelijk klein.
                              En met een 250 Mbps abonnement zal die nooit hogere performantie hebben.
                              Dan komen we terug aan het begin, een 1 Gbps abonnement heeft in dat geval wel meer impact en nut tegenover 100 of 150 Mbps.
                              Ja dat is inderdaad mijn punt: Met een 1Gbps abonnement zorg je best dat de WiFi niet de bottleneck vormt.

Vandaag overigens ook een mail van Orange in mijn mailbox gekregen met reclame voor Giga Fiber. Dat komt dan op €97 ipv €87 voor 400Mbps nu. Na de €5 prijsverhoging op 14/01/2024 stijgt dit zelfs naar €102. Daar bovenop is er nog een duurder formule met WiFi boosters en 4G backup modem. Maar ik pas ervoor
                              Last edited by frank207be; 25 oktober 2023, 16:47.

Comment

Ja dat is inderdaad mijn punt: Met een 1Gbps abonnement zorg je best dat de WiFi niet de bottleneck vormt.
                                Klopt, maar een perfecte WiFi en toestellen hebben die bijvoorbeeld 866 Mbps aankunnen en beperkt zijn tot 150 Mbps omdat men een goedkoper abonnement kiest, is ook niet echt dat wat ik zou willen.
                                Ieder zijn ding natuurlijk.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X