Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn er hier leden die Orange hebben als provider?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Wij zijn enkele maanden geleden overgestapt van telenet naar orange. (telenet klant van bij oprichting en nooit probleem gehad, ik vond enkel het prijsverschil te groot geworden)
    Wij betalen nu 85 euro p/m voor : internet - tv - 1 gsm onbeperkt bellen 20gb data + 1 gsm 150min bellen en 3 gb data.
    Overstap verliep zonder problemen, email adres van telenet behouden alsook gsm nummers.
    Grootste verschil is geen terugkijk tv van 7 dagen, maar dat was voor ons enkel de eerste weken een gemis. (nu tv max enz..)
    Ook geen vaste telefoonlijn meer, maar die werd praktisch niet meer gebruikt;

Comment

Anderhalf jaar geleden overgestapt van Telenet naar Orange. Wegens de prijs, 240€ op jaarbasis is al wat.

Maar we keren nu terug naar Telenet, een aantal zaken hebben nooit goed gewerkt (de klantenzone o.m.) de laatste maanden valt internet verschillende keren per dag weg, technieker zegt dat er niets aan de hand is, TV hapert, voorkeurzenders zijn telkens weg als internet wegvalt, soms moet alles weer opgestart worden (inclusief modem in de garage) de voorgespiegelde snelheden zijn er niet (niet dat zoiets een groot probleem is).

In onze uithoek (5 km van de Nederlandse grens) zal glasvezel zal glasvezel nog lang op zich laten wachten, maar een stabiele verbinding is toch wel iets waard.
      ...leeg...

Comment

Ergens in maart heb ik streamz en play sport afgezet.
        Prijs was behoorlijk laag voor het eerste maand en die ging constant omhoog.
        En details voor wat ge betaald krijgen we niet !!!!
        Sorry, ik ben het stinkend beu om katten in zakken te kopen.
        Om dit testaven :

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Om dit testaven :

https://flic.kr/p/2pemxN8
          De facturen van telenet zijn toch zeer gedetailleerd en je kan dus toch perfect zien waarvoor je betaald.
          wij betalen 150 eur voor onbeperkt telenet in woonplaats, onbeperkt 2 gsm, tv ( vaste telefoon is inbegrepen maar die gebruiken we eigenlijk nooit) en telenet en tv in tweede verblijf.

Ik ben ooit overgestapt in tweede verblijf naar edpnet, maar die hadden geen permanentie tijdens het werkend, wat voor een tweede verblijf wel absurd is. Soms volstaat het immers om een parameter te veranderen om de internetverbinding terug aan de praat te krijgen.

Soms overwogen om naar Orange te gaan maar als ik het hier zo lees wordt de appetijt heel wat minder.

grtz

peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht

De facturen van telenet zijn toch zeer gedetailleerd en je kan dus toch perfect zien waarvoor je betaald.
            wij betalen 150 eur voor onbeperkt telenet in woonplaats, onbeperkt 2 gsm, tv ( vaste telefoon is inbegrepen maar die gebruiken we eigenlijk nooit) en telenet en tv in tweede verblijf.

Ik ben ooit overgestapt in tweede verblijf naar edpnet, maar die hadden geen permanentie tijdens het werkend, wat voor een tweede verblijf wel absurd is. Soms volstaat het immers om een parameter te veranderen om de internetverbinding terug aan de praat te krijgen.

Soms overwogen om naar Orange te gaan maar als ik het hier zo lees wordt de appetijt heel wat minder.

grtz

peter
            Ik zou niet weten waar ik een gedetailleerde factuur kan bekijken, Peter.
            En waarom verschillen die bedragen telkens dan?
            We hebben ook een One abonnement en dit zou € 95,35 moeten kosten plus Netflix erbij en die kost € 17,99.
            Dus 95,35 + 17,99 = 113,34, toch?
            Hoe komen ze aan die hoge bedragen dan dis zo schommelen?
            Ik ga deze week eens bij Orange om inlichtingen, ik ben Telenet werkelijk beu aan het worden.

Eerst zonder het ons te vragen werd ons Streamz en Netflix aangesmeerd terwijl ik al jaren op Netflix geabonneerd was.
            Ik vind Telenet te duur en al die vreemde zenders (vooral die Amerikaans zenders) moet ik niet.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

We hebben ook een One abonnement en dit zou € 95,35 moeten kosten plus Netflix erbij en die kost € 17,99.
              Dus 95,35 + 17,99 = 113,34, toch?
              Hoe komen ze aan die hoge bedragen dan dis zo schommelen?
              Ik ga deze week eens bij Orange om inlichtingen, ik ben Telenet werkelijk beu aan het worden.

Eerst zonder het ons te vragen werd ons Streamz en Netflix aangesmeerd terwijl ik al jaren op Netflix geabonneerd was.
              Ik vind Telenet te duur en al die vreemde zenders (vooral die Amerikaans zenders) moet ik niet.
              Ik stuur je per pm mijn laatste gedetailleerde factuur (8 pagina’s lijkt me toch heel gedetailleerd - ik krijg mijn facturen digitaal via doccle.

Comment

PDF bevat normaal gesproken de volledige factuur

Comment

Om dit testaven :

Zoals Heembeek je aanraadt om de (inderdaad gedetailleerde) facturen na te kijken. Je kan ze ook nog terugvinden via "Mijn Telenet" - "Je aanrekeningen". Bij Telenet is het dit voorjaar ellende geweest door de omschakeling naar een nieuw softwaresysteem. Ik kreeg de gratis upgrade van gewoon internet naar Gigaboost internet voor hetzelfde geld. Dat ging prima voor de eerste maanden maar de modem moest daarvoor ook ingeruild worden en die was enkele maanden niet of onvoldoende in voorraad. En bij het omschakelen naar die nieuwe modem ging het mis, de Telenet software ging uit van een nieuwe installatie waardoor de facturen langs geen kant meer correct waren. Dat heeft een maand of vier en verschillende telefoontjes gekost om het iedere maand weer recht (proberen) te zetten. Uiteindelijk ben ik terug naar het gewone "all-in" internet gegaan omdat met die promotie naar gratis gigaspeed niet meer kon activeren (en gigaspeed normaal abonnement te duur is voor wat ik nodig heb). Maar ik heb wel een aanzienlijke korting gedurende zes maanden verkregen om de onkosten en teveel aangerekend recht te zetten. Nu werkt de facturatie -voor mij althans- weer correct.
                  Nazien dus!
                  Last edited by Hombre; 8 november 2023, 12:30.
                  Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Om dit testaven :
                    Je ziet op uw screenshot dat elke lijn naar een PDF verwijst, als je die opent, dan heb je toch de details?
                    En variabele prijzen is vermoedelijk omdat je betalende diensten gebruikt zoals bijvoorbeeld aankoop van films, buiten contract bellen naar het buitenland, of wat ook dat apart te betalen valt.
                    Streamz had je afgezegd, maar kijk je toch niet tegen betaling naar bepaalde content?
                    Last edited by VerSeg; 8 november 2023, 10:46.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ter info onze nieuwe factuur van Proximus (TV, vaste lijn, internet, 2 GSM's) vroeger € 97,94, na enig overleg per telefoon kost het nieuwe pack € 101,99 (de schurken hadden een extra datakaartje van 500MB dat vroeger gratis was en we al lang niet meer gebruiken nu betalend gemaakt aan €5).
                      Zogezegd wordt ons vroegere affinity program van €7 afgekocht met een korting van €5 voor 12 maanden (blijken ze sowieso bij iedereen te doen die reklameert).
                      Ook worden alle packs in januari €3 duurder.
                      De werkelijk prijs zal dus €109,99 worden.
                      En wetende dat wij van die hoeveelheid data (nu 10GB/maand mobiel) slechts een fractie gebruiken.

Netflix hebben we nu geregeld met €3,99 extra bij mijn dochter en ik betaal €25/jaar voor Amazon prime.

Zoals reeds opgemerkt betalen wij hier al meer aan telecom dan aan gas, elektriciteit en water tesamen.

En telkens je daarin probeert te knippen blijkt dat de winst veel kleiner is dan het verlies aan mogelijkheden (die je zelden gebruikt).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        En wetende dat wij van die hoeveelheid data (nu 10GB/maand mobiel) slechts een fractie gebruiken.
                        Dat is met veel zaken zo spijtig genoeg.
                        Verkeersbelasting betaalt men ook de volle pot, dat men nu 50.000 of 2.000 km per jaar rijdt.
                        Idem met de kabel, kijk je naar 30 zenders of 1 zender, je betaalt voor alles.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Op mijn zoektocht naar een andere provider dan Telenet ben ik uiteindelijk bij ............................ Proximus terecht gekomen.
                          Ik had een Wigo abonnement bij Telenet en zag de reclame van ON + €99 voor een TV als je dus dat ON abonnement nam.
                          En natuurlijk was dit niet voor bestaande klanten, enkel nieuwe klanten.
                          Eigenlijk had ik toch een TV kunnen kopen voor €99 maar dan moest ik een derde GSM nummer laten activeren.
                          Die voorwaarden staan wel online maar natuurlijk niet open en bloot.
                          Ik was dus redelijk nijdig, niet op Telenet maar wel op me zelf omdat ik de voorwaarden niet had gelezen.

Dus ik weer op zoek gegaan en kijk bij Proximus kon ik een Samsung 55" QLED kopen voor maar € 249.
                          In totaal kom ik nu maandelijks aan € 125 maar daar zit wel Netflix bij, alle sport zenders + een pakket zenders waar sport, films, series, en twee Gsm's.
                          Daarbij krijg ik via een code een Soundbar + basreflex gratis en voor niets van Samsung.

Bij Telenet had ik voor hetzelfde een heel stuk meer moeten betalen.
                          En volgend jaar zou hun supersnel netwerk klaar zijn.

Comment

Op mijn zoektocht naar een andere provider dan Telenet ben ik uiteindelijk bij ............................ Proximus terecht gekomen.
                            Ik had een Wigo abonnement bij Telenet en zag de reclame van ON + €99 voor een TV als je dus dat ON abonnement nam.
                            En natuurlijk was dit niet voor bestaande klanten, enkel nieuwe klanten.
                            Eigenlijk had ik toch een TV kunnen kopen voor €99 maar dan moest ik een derde GSM nummer laten activeren.
                            Die voorwaarden staan wel online maar natuurlijk niet open en bloot.
                            Ik was dus redelijk nijdig, niet op Telenet maar wel op me zelf omdat ik de voorwaarden niet had gelezen.

Dus ik weer op zoek gegaan en kijk bij Proximus kon ik een Samsung 55" QLED kopen voor maar € 249.
                            In totaal kom ik nu maandelijks aan € 125 maar daar zit wel Netflix bij, alle sport zenders + een pakket zenders waar sport, films, series, en twee Gsm's.
                            Daarbij krijg ik via een code een Soundbar + basreflex gratis en voor niets van Samsung.

Voor telenet klanten zijn er toestellen met vaak grote korting, al is de keuze beperkt. Maar voor 299 euro heb je een 55" 4K.
                            Het supersnel netwerk van Proximus mag dan wel klaar zijn volgend jaar, je zal er ook extra mogen voor betalen.
                            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Met alle respect Luc, maar wedden dat je over een jaar komt klagen over Proximus.
                              Te beperkt in snelheid als je tv opzet valt de snelheid naar beneden, klantvriendelijkheid
                              om bij te huilen enz.
                              Heb je prijs gevraagd voor een snel pack met fibernet?

Comment

Hier alvast reeds bijna 20 jaar zéér tevreden over Telenet.
                                Test van deze morgen.

Comment

Working...
                                X