Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
Bekijk bericht
Elke vorm van verzekering is eigenlijk "verloren geld" doch ik wil het me niet riskeren om geen verzekeringen te hebben zoals sommige anderen en daarmee zorg ik dan ook dat steeds de verzekering op de hoogte is van elke aanpassing, en ja dat kost heel veel geld per jaar.
Wat betreft de heisa op EV's, dat heeft voornamelijk te maken met de media die alles daaromtrent opblaast, zoals met alles eigenlijk.
Ook is het steeds moeilijk mensen te overtuigen als er nieuwe (alhoewel EV's al bijna even lang bestaan als brandstof wagens) technologie op de markt komt.
Tevens is er wat de batterijen betreft nog heel veel vat voor verbetering, zeker betreffende actieradius voor vele mensen.
Binnen enkele jaren met nog nieuwere batterijen zal het interessanter worden
Ik heb voor mezelf altijd gezegd (ook hier al op het forum) dat ik gerust EV wil rijden als ik een actieradius kan krijgen van meer dan 1000km, zoals nu het geval met mijn diesel.
Als alle opties en het weer geen invloed hebben op de batterijcapaciteit. En de technologie qua batterijen is op de goede weg om dat allemaal te garanderen.
En zoals met elke nieuwe technologie zijn mensen argwanend, wie kent er niet die eerste persoon in je vriendengroepje vroeger die als eerste een gsm had
iedereen moest ermee lachen en vond 'm een j....ny, maar kijk nu eens zoveel jaren later heeft gewoon iedereen er eentje, je kan zelfs niet meer zonder.
Zelfde toen ik zonnepanelen heb gelegd, nu ongeveer 13 ā 14 jaar geleden, welke tegenreacties ik toen kreeg op het werk, echt niet normaal
Maar nu meer dan een decennia later zijn zonnepanelen heel gewoon.
Doch worden de toen gedane beloftes volledig teniet gedaan, spijtig uiteraard maar ze zijn in ieder geval al terug verdiend wat mij betreft.
En dan terug naar de EV's, steeds maar in verdediging gaan als EV eigenaar hou je ook niet vol, laat gewoon iedereen in zijn/haar geloof.
Het is gewoon een feit dat er nog veel vooruitgang in de EV wereld te rapen valt, en eigenlijk is de technologie er al om dit een grote sprong voorwaarts te laten maken.
Doch net zoals met alles, worden verbeteringen in stappen uitgevoerd, dat is uiteraard de beste verdienwijze.
En wat nog belangrijk is, de prijs van EV's moet drastisch dalen, dat is gewoon ontegensprekelijk.
Waarom trouwens moet alles wat milieuvriendelijk en gezonder is duurder zijn ???
En dan toch de bedenking dat als iedereen ooit EV gaat rijden dan moet ergens het inkomstenverlies van taxen voor onze regering gecompenseerd worden.
Daarmee ook bvb dat men roken niet verbied maar wel steeds duurder maakt, ook daar pakt de regering serieuze inkomsten op.
Dus zullen er sowieso nieuwe taxen worden geheven ook op elektrisch rijden en wie weet op wat overal.
Tevens kan ons elektriciteitsnet het gewoon niet aan om iedereen EV te laten rijden, iedereen een warmtepomp in huis te hebben en/of iedereen zonnepanelen te hebben
grts
Sieg
Comment