Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er moet een verbod komen op accu auto's

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

ik denk dat het beter is om niet te gissen en het onderzoek af te wachten....
    nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
      ik denk dat het beter is om niet te gissen en het onderzoek af te wachten....
      Wat deze brand betreft is er inderdaad nog niets zeker, laat staan dat het onderzoek gestart is.
      Maar het is spijtig genoeg geen alleenstaand geval en bij een andere brand op een schip is het wel al bewezen.
      Maar het kan ook met andere wagens gebeuren dat er brand uitbreekt.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Maar het is spijtig genoeg geen alleenstaand geval en bij een andere brand op een schip is het wel al bewezen.
        Welk schip? Bron?
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Het is ook niet voor niets dat meerdere verzekeringsmaatschappijen de brandverzekering (fors) optrekken als men een elektrische wagen binnen parkeert, zelfs een binnen geplaatste laadpaal moet men bij meerdere maatschappijen al verplicht aangegeven ook al blijft de wagen buiten.
          Vandaag in een artikel van Het Nieuwsblad:
          "Een rondvraag bij brandweerzones leert ons dat het aantal elektrische voertuigen dat ze vorig jaar moesten blussen meestal op één hand te tellen was. Verzekeringsmaatschappijen beschouwen elektrische voertuigen voorlopig nog niet als een hoger risico in het berekenen van hun premies en dat zegt ook al iets."

Ik neem aan dat die journalisten dat niet uit hun duim zuigen.
          Bij onze verzekering, KBC verzekering en dat is niet bepaald de kleinste, nog geen enkele beperking of meldingsplicht op EV en/of thuisladen. Meer zelfs, EV's zijn er goedkoper in de verzekering.
          Hombre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Vandaag in een artikel van Het Nieuwsblad:
            "Een rondvraag bij brandweerzones leert ons dat het aantal elektrische voertuigen dat ze vorig jaar moesten blussen meestal op één hand te tellen was. Verzekeringsmaatschappijen beschouwen elektrische voertuigen voorlopig nog niet als een hoger risico in het berekenen van hun premies en dat zegt ook al iets."

Ik neem aan dat die journalisten dat niet uit hun duim zuigen.
            Bij onze verzekering, KBC verzekering en dat is niet bepaald de kleinste, nog geen enkele beperking of meldingsplicht op EV en/of thuisladen. Meer zelfs, EV's zijn er goedkoper in de verzekering.
            Als u een bestaande brandverzekering hebt van jaren geleden, dan zal dat daar inderdaad niet in staan.
            In onze brandpolis van 30 jaar geleden stond ook niets van zonnepanelen, maar bij een aanpassing van de polis om andere redenen waren plots de nieuwe voorwaarden van toepassing en daarin stond dan wel dat men melding moet maken van zonnepanelen.
            Zo ook heeft men afhankelijk van de maatschappij voor laadpalen een meldingsplicht.
            En bij elke verzekering is een EV in vergelijk eigenlijk procentueel iets goedkoper omdat de overheid ze verplicht hogere premies aan te rekenen voor diesel en benzine, gemiddeld is dat 15%.
            Maar uiteindelijk komt de verzekering (vooral omnium dan) toch duurder uit omdat de waarde van een elektrisch voertuig veel hoger is.

Wat aantal branden betreft met elektrische wagens zijn er heden niet meer dan met andere wagens, maar het blussen ervan is wel een veel groter probleem.
            We zullen nog vele jaren moeten wachten om een correct vergelijk te kunnen maken tot er evenveel elektrische wagens rondrijden dan andere en even oud zijn.

Om te voorkomen dat sommigen weer gaan zeggen dat het verzinsels zijn …

Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Een advies (men raad aan) om een laadpaal te melden, is nog even wat anders dan wat jij beweerde...

Het is ook niet voor niets dat meerdere verzekeringsmaatschappijen de brandverzekering (fors) optrekken als men een elektrische wagen binnen parkeert
              Hombre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Een advies (men raad aan) om een laadpaal te melden, is nog even wat anders dan wat jij beweerde...
                En wat heb ik dan verkeerd beweerd?
                Ik beweer zelf niets, ik geef enkel aan wat er door verschillende maatschappijen gemeld wordt.

Wat de laadpaal betreft wordt uiteraard aangeraden om dit te melden om zeker te zijn dat dit opgenomen is, maar als die niet gemeld wordt en er is brand, dan is er afhankelijk van de maatschappij en uw contract (indien dit stipuleert dat je een laadpaal moet melden) mogelijks wel een probleem.

Wat de auto zelf betreft, in geval uw woning brandt en een gestald voertuig brandt mee af, dan betaalt de brandverzekering van de woning deze ook op voorwaarde dat men het aantal gestalde voertuigen opgeeft.

Dat is ook niet verplicht, maar indien men dat niet doet dan is het ook niet verzekerd door de brandverzekering van de woning.
                Bij aanvang van een contract geeft men het aantal gestalde voertuigen op, actueel zijn er maatschappijen die voor nieuwe contracten bijkomend vragen of dat elektrische voertuigen zijn.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Misschien een roddelkrant maar iets zal toch kloppen.

Geen tientallen, maar honderden - moeilijk te blussen - elektrische auto's aan boord van brandend schip https://www.hln.be/buitenland/geen-t...chip~a96aa4c7/
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Dik acht parkeergarages vol auto's op één brandend schip, maar: “De intensiteit van het vuur is afgenomen” https://www.hln.be/buitenland/dik-ac...omen~a7d82e80/
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Wie zei daar weer dat er maar een tiental elektrische auto's aan boord waren ???
                      Er zitten maar liefst 500 van die vehicles aan boord.
                      Hoeveel batterijen zullen dat niet samen zijn?
                      Al eens een Tesla zien ontploffen? Elke batterij die in die Tesla zaten zijn een voor een ontploft en het was echt de moeite hoor.
                      Van mij mogen die elektrische dinges afgevoerd worden, ik blijf op benzine rijden en als het niet anders kan, koop ik mij een Fred Flintstone car.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Dat dit onderwerp zoveel discussie uitlokt toont - zoals reeds eerder opgemerkt - de steeds scherpere tweedeling aan in de maatschappij tussen wie open staat voor vernieuwing en ook aan anderen denkt en anderzijds wie het liever bij het oude laat en in de eerste plaats aan zichzelf denkt.
                        Doorgaans is de tweede groep hier op dit forum duidelijk in de meerderheid.

Dit lijkt me eigenaardig voor een forum over fotografie die toch tot de kunsten mag gerekend worden.
                        Algemeen wordt aangenomen dat kunst aanzet tot denken en bijdraagt tot een beter begrip tussen de mensen.

Als het forum chit-chat representatief is voor Belgium Digital vrees ik dat dit de aantrekkingskracht niet ten goede zal komen.
                        De meeste deelnemers hebben trouwens lang geleden hun laatste foto gepost.

Mijn (voorzichtig uitgedrukte) strikt persoonlijke mening (als lid van de VZW) uiteraard.
                        Last edited by palombian; 28 juli 2023, 12:20.

Comment

Ik herhaal, want nog geen tekst van gezien. Anders is het "horen zeggen".

Het is ook niet voor niets dat meerdere verzekeringsmaatschappijen de brandverzekering (fors) optrekken als men een elektrische wagen binnen parkeert
                          Hombre

Comment

Beetje tegengas geven:

Hombre

Comment

ook een beetje tegengas...beter wachten tot alle feiten bekend zijn nu is het enkel gissen en naargelang voor of tegen een ander verhaal
                              nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                                Dat dit onderwerp zoveel discussie uitlokt toont - zoals reeds eerder opgemerkt - de steeds scherpere tweedeling aan in de maatschappij tussen wie open staat voor vernieuwing en ook aan anderen denkt en anderzijds wie het liever bij het oude laat en in de eerste plaats aan zichzelf denkt.
                                Dit heeft denk ik weinig te maken met een "vernieuwing vs traditionalisme". Ik denk dat de tweedeling eerder ligt tussen diegenen die een meer wetenschappelijke/technische achtergrond hebben en diegenen die meer op het gevoel doorgaan. Doet me denken aan "zen and the art of motorcycle maintenance" (Robert Pirsig).

Comment

Working...
                                X