Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breng je benzine auto maar naar de sloop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    In huis is koken een van de voornaamste bronnen van fijnstof: https://www.tno.nl/nl/duurzaam/veili...of-huis-koken/
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #77
      Oorspronkelijk geplaatst door Paul eos Bekijk bericht
      Eigenlijk kan je kiezen tussen "mensen iets door de strot duwen" of "ervoor zorgen dat mensen minder kanker of hartfalen krijgen door zeer ongezonde uitlaatgassen". Als ik mensen met een kinderwagentje door het stad zie wandelen, dan heb ik echt medelijden met dat kindje dat bijna op de hoogte ligt bij de uitlaat van auto's of vrachtwagens. Maar, soms moet je zelf of een naast familielid eens kanker gehad hebben om te begrijpen wat ik bedoel, ik wens het in ieder geval niemand toe want het is een zeer erge lijdensweg.
      Ik begrijp het zeer goed. Ik heb mijn eigen vader bij ons thuis op 2 maanden tijd zien aftakelen tot het finale einde (hij wou niet sterven in een ziekenhuis). Longkanker. Zware roker geweest. Wist je dat van de 1000 longkankers er 990 te wijten zijn aan roken ? En wat doen ze daar aan ? Een paar lelijke foto's op de pakjes plaatsen.
      Over het verband tussen roken en hart- en vaataandoeningen in het geheel van cardiovasculaire aandoeningen kan ik niks zeggen.
      Gelukkig zal dat allemaal drastisch beteren met de komst van de EV's....

      Comment


      • #78
        Oorspronkelijk geplaatst door Paul eos Bekijk bericht
        Eigenlijk kan je kiezen tussen "mensen iets door de strot duwen" of "ervoor zorgen dat mensen minder kanker of hartfalen krijgen door zeer ongezonde uitlaatgassen". Als ik mensen met een kinderwagentje door het stad zie wandelen, dan heb ik echt medelijden met dat kindje dat bijna op de hoogte ligt bij de uitlaat van auto's of vrachtwagens. Maar, soms moet je zelf of een naast familielid eens kanker gehad hebben om te begrijpen wat ik bedoel, ik wens het in ieder geval niemand toe want het is een zeer erge lijdensweg.
        Zelf werden we ook zo door de straten gedragen of geduwd hoor als we klein waren.
        Toen waren er geen milieunormen, geen filters, geen strenge controles, we hebben het ook overleefd.
        De helft van mijn familie is overleden aan kanker, niet door uitlaatgassen of wat ook maar aan erfelijke varianten.
        Mijn vader is overleden aan hartaderbreuk, eveneens niets te maken door het verkeer.
        Mijn nonkel ook hartproblemen, door het roken.
        Wordt roken overal verboden?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #79
          Oorspronkelijk geplaatst door Paul eos Bekijk bericht
          Eigenlijk kan je kiezen tussen "mensen iets door de strot duwen" of "ervoor zorgen dat mensen minder kanker of hartfalen krijgen door zeer ongezonde uitlaatgassen". Als ik mensen met een kinderwagentje door het stad zie wandelen, dan heb ik echt medelijden met dat kindje dat bijna op de hoogte ligt bij de uitlaat van auto's of vrachtwagens. Maar, soms moet je zelf of een naast familielid eens kanker gehad hebben om te begrijpen wat ik bedoel, ik wens het in ieder geval niemand toe want het is een zeer erge lijdensweg.
          Hopelijk zijn je buren niet overgeschakeld op houtkachels zoals héél veel mensen hier in België vanwege de torenhoge energiekosten.
          Dat is nog vele malen erger dan in de stad rondlopen met een kinderwagen

          Meeste mensen vergeten dat hoe meer we weren hoe ontvangrijker we worden voor allerlei ziektes
          Kijk gewoon eens naar de kinderen, die worden zo beschermd door overbeschermende ouders dat hun kinderen continu ziek worden
          Ons immuunsysteem wordt steeds maar zwakker, was zelfs duidelijk te merken na al onze covid injecties, wat daarvoor een gewone verkoudheid was dat was na de injecties al een hele zware verkoudheid.

          En wat kanker betreft, iedereen heeft in zijn of haar familie kanker, of heeft het wel zelf al meegemaakt, toch degenen die het overleefd hebben.
          Dis is al van allen tijde geweest, ook toen er nog amper auto's rondreden, maar het is uiteraard makkelijk wijzen naar iets zonder enige gefundeerde achtergrond.

          Wat ook de meesten vergeten is dat de oudste mensen die nu leven altijd in de zoals het ze het nu noemen, ongezondste omstandigheden hebben geleefd gans hun leven.

          Men zal pas over vele jaren weten of al die zogezegd gezondere manier van leven enige kans op de verlenging van de levensduur zullen hebben.

          En hopelijk leven mensen niet veel langer, er is nu al een totale overbevolking op deze planeet
          Laat staan dat iedereen 100 jaar of ouder zou worden, dan wordt het pas afzien

          Mensen moeten relativeren, dit lijkt me bij velen steeds maar moeilijker te worden, ik zou zeggen leef liever 80 jaar en doe volledig uw goesting dan dat je 90 wordt en steeds maar op de lijntjes hebt moeten lopen !
          Of zoals mijn moeder zaliger zei, die trouwens maar 66 jaar is geworden, geniet van het leven en laat je niet gek maken, want daarvoor is het leven te kort en het kan zomaar opeens van goed naar kwaad gaan.
          Als je dan niet genoten hebt dan heb je een leven verspild ....

          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 22 juli 2023, 20:36.
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #80
            Nu wordt het helemaal te gek. Fijn stof en uitlaatgassen of sigarettenrook kan je je lichaam of je immuunsysteem niet op trainen. Hoe minder van die dingen hoe beter. Punt.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #81
              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

              Hopelijk zijn je buren niet overgeschakeld op houtkachels zoals héél veel mensen hier in België vanwege de torenhoge energiekosten.
              Dat is nog vele malen erger dan in de stad rondlopen met een kinderwagen

              Meeste mensen vergeten dat hoe meer we weren hoe ontvangrijker we worden voor allerlei ziektes
              Kijk gewoon eens naar de kinderen, die worden zo beschermd door overbeschermende ouders dat hun kinderen continu ziek worden
              Ons immuunsysteem wordt steeds maar zwakker, was zelfs duidelijk te merken na al onze covid injecties, wat daarvoor een gewone verkoudheid was dat was na de injecties al een hele zware verkoudheid.

              En wat kanker betreft, iedereen heeft in zijn of haar familie kanker, of heeft het wel zelf al meegemaakt, toch degenen die het overleefd hebben.
              Dis is al van allen tijde geweest, ook toen er nog amper auto's rondreden, maar het is uiteraard makkelijk wijzen naar iets zonder enige gefundeerde achtergrond.

              Wat ook de meesten vergeten is dat de oudste mensen die nu leven altijd in de zoals het ze het nu noemen, ongezondste omstandigheden hebben geleefd gans hun leven.

              Men zal pas over vele jaren weten of al die zogezegd gezondere manier van leven enige kans op de verlenging van de levensduur zullen hebben.

              En hopelijk leven mensen niet veel langer, er is nu al een totale overbevolking op deze planeet
              Laat staan dat iedereen 100 jaar of ouder zou worden, dan wordt het pas afzien

              Mensen moeten relativeren, dit lijkt me bij velen steeds maar moeilijker te worden, ik zou zeggen leef liever 80 jaar en doe volledig uw goesting dan dat je 90 wordt en steeds maar op de lijntjes hebt moeten lopen !
              Of zoals mijn moeder zaliger zei, die trouwens maar 66 jaar is geworden, geniet van het leven en laat je niet gek maken, want daarvoor is het leven te kort en het kan zomaar opeens van goed naar kwaad gaan.
              Als je dan niet genoten hebt dan heb je een leven verspild ....

              grts
              Sieg
              Denk je nu echt dat ik geen levensgenieter ben ondanks ik zoveel mogelijk rekening hou met natuur en milieu? Geef me mijn camera, mijn fiets en natuur en ik ben de gelukkigste mens die je kan indenken.
              Vroeger trok ik veel op met mijn goede vriend, een kettingroker. Als ik de opmerking maakte dat roken toch niet gezond is, dan kreeg ik steevast het antwoord " mijne nonkel was ook een kettingroker en die is 90 jaar geworden". Mijne vriend is nauwelijks 50 jaar geworden, gestorven aan longkanker.
              Van mijn part doet iedereen wat hij wil.

              Comment


              • #82
                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Nu wordt het helemaal te gek. Fijn stof en uitlaatgassen of sigarettenrook kan je je lichaam of je immuunsysteem niet op trainen. Hoe minder van die dingen hoe beter. Punt.
                Het is al meer dan 50 jaar geweten dat roken dodelijk is, niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen.
                Is daar ooit wereldwijd of op Europees niveau beslist een totaalverbod in te voeren?
                Neen, het blijft bij waarschuwen op de pakjes, accijnzen verhogen omdat ze weten dat mensen toch kopen en voor de rest de kassa vullen.
                Er is anders nog nooit bewezen dat iemand zwart geblakerde longen of kanker krijgt door een gasketel in huis, transport zoals het heden gereglementeerd is of door Cola Zero wat ze ook al proberen te verbieden.
                Met transport hebben ze natuurlijk een alternatief want op elektrische wagens kunnen ze ook verkeersbelasting, BTW, BIV en allerhande zaken gaan innen om de kassa te vullen … hetgeen hier altijd de hoofdzaak blijft.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #83
                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                  Het is al meer dan 50 jaar geweten dat roken dodelijk is, niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen.
                  Is daar ooit wereldwijd of op Europees niveau beslist een totaalverbod in te voeren?
                  Neen, het blijft bij waarschuwen op de pakjes, accijnzen verhogen omdat ze weten dat mensen toch kopen en voor de rest de kassa vullen.
                  Er is anders nog nooit bewezen dat iemand zwart geblakerde longen of kanker krijgt door een gasketel in huis, transport zoals het heden gereglementeerd is of door Cola Zero wat ze ook al proberen te verbieden.
                  Met transport hebben ze natuurlijk een alternatief want op elektrische wagens kunnen ze ook verkeersbelasting, BTW, BIV en allerhande zaken gaan innen om de kassa te vullen … hetgeen hier altijd de hoofdzaak blijft.
                  Geen totaal verbod en niet wereldwijd maar er worden in de meeste Europese landen wel degelijk maatregelen tegen roken genomen: in alle openbare binnenruimte en in het openbare vervoer maar ook op de werkplek heerst er al jaren een wettelijk rookverbod, vandaar dat in de begin periode een aantal horecaondernemers in opstand kwamen maar nu zijn ze er blij mee omdat ze ook niet rokers (dat zijn 70% van de mensen) als klant kregen. In privé ruimten zoals je woning is er geen rookverbod, of je medebewoners moeten het verbieden. In de VS zijn de maatregelen nog veel strenger.

                  Comment


                  • #84
                    We zijn net terug van verlof en hebben alweer volop van de "homo vapiens" mogen genieten. Telkens aan de inkom van het hotel (nog verstaanbaar), de kamerburen op het balkon waarbij we de raam telkens moesten sluiten, Op verschillende terrassen (hotel, eetgelegenheid) waar telkens de wind "toevallig" onze richting uitblaast, verschrikkelijk . En dan hoor je van ex-rokers dat ze nu pas beseffen hoe hard dit stonk

                    Comment


                    • #85
                      Oorspronkelijk geplaatst door Paul eos Bekijk bericht

                      Denk je nu echt dat ik geen levensgenieter ben ondanks ik zoveel mogelijk rekening hou met natuur en milieu? Geef me mijn camera, mijn fiets en natuur en ik ben de gelukkigste mens die je kan indenken.
                      Vroeger trok ik veel op met mijn goede vriend, een kettingroker. Als ik de opmerking maakte dat roken toch niet gezond is, dan kreeg ik steevast het antwoord " mijne nonkel was ook een kettingroker en die is 90 jaar geworden". Mijne vriend is nauwelijks 50 jaar geworden, gestorven aan longkanker.
                      Van mijn part doet iedereen wat hij wil.
                      Wat jij doet moet jij weten, ik heb daar geen interesse in
                      Ik geef je gewoon mijn mening over het gezaag van fijn stof

                      Zoals ik zei, de oudste mensen nu zijn zo oud geworden in al die vroegere "ongezonde" toestanden waar men nu altijd maar over klaagt.
                      En ja dat fijnstof is ook zoiets, als je betaald dan mag je opeens wel overal binnen, tjah ...

                      En wat de gezondheid van mensen betreft met al die maatregelen die genomen worden, dat zal je pas weten over 80 jaar of het echt iets heeft opgebracht
                      Ondertussen wordt gewoon op alles wat maar kan taxen geheven met de uitleg dat het voor een schooner milieu is

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #86
                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                        Het is al meer dan 50 jaar geweten dat roken dodelijk is, niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen.
                        Is daar ooit wereldwijd of op Europees niveau beslist een totaalverbod in te voeren?
                        Neen, het blijft bij waarschuwen op de pakjes, accijnzen verhogen omdat ze weten dat mensen toch kopen en voor de rest de kassa vullen.
                        De rol van de machtige tabakslobby in deze is zeker niet te onderschatten, zij zijn in de eerste plaats verantwoordelijk voor een vertraging van allerhande beperkingen.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #87
                          Grappig dat het fijn er altijd bij gehaald wordt als argument pro de elektrische wagen. Jullie verwarmen allemaal je huis elektrisch, neem ik aan? Auto staat het grootste deel van de tijd stil, en stoot dan niks uit. Maar je verwarmingsinstallatie draait elke dag een paar uur om warm water te maken, en in de winter nog een stuk meer.
                          Overigens ook niet vergeten dat België kernenergie in het verdomhoekje heeft gestoken, en "groene" stroom wil opwekken met gascentrales. En met zonnepanelen waar het net niet klaar voor, en die zo goed als allemaal uit China ingevoerd worden (in vrachtschepen waarvoor geen uitstoot regels bestaan!). En met windmolens die voor het grootste deel niet gerecycleerd kunnen worden; de sokkel blijft sowieso in de grond steken want veel te duur om af te breken.

                          Overigens is de LEZ in Wallonië net uitgesteld, ze waren het uitvoeringsbesluit vergeten

                          Comment


                          • #88
                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                            Zoals ik zei, de oudste mensen nu zijn zo oud geworden in al die vroegere "ongezonde" toestanden waar men nu altijd maar over klaagt.
                            Dat is dan meteen de grootste misvatting. Jij (noch ik) kennen alle oudste mensen, je zal dus moeten verdergaan op de droge statistieken.
                            Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik herinner me in elk geval het grote feest in ons dorp toen eind jaren 60 de eerste 100-jarige er gevierd werd. Nu loop je het eerste de beste rusthuis binnen en kan je er praten met vaak meerdere plus 100-jarigen. En hier komen de cijfers ook naar boven; in het jaar 1900 waren er een 100-tal eeuwelingen in België, vandaag zitten we aan ongeveer 16.000 honderdjarigen. En ja, de bevolking groeit ook, maar geen factor 160 in die periode. Het heeft ook te maken met levensjaren zonder klachten, niet enkel met puur de ouderdom.
                            Ik heb heel mijn leven te maken gehad met astma, mijn kinder- en jeugdperiode waren een hel. Meer bepaald de winters, iedereen stookte er op los met hout en voornamelijk steenkool. Nu nog steeds ben ik gevoelig voor verontreinigingen in de lucht. Een roker in de buurt doet me meteen naar lucht happen. Je kan ook niet ontkennen dat het nu veel aangenamer is om in een verkeersarme stad als Leuven rond te lopen zonder uitlaatgassen.
                            Kom ik tot het punt, als je de gezondheid van mensen negatief gaat beïnvloeden (door bijvoorbeeld roken of uitlaatgassen) dan is het de verdomde plicht van de overheid om dit te verbieden dan wel zoveel mogelijk te verhinderen. Helaas is de Vlaming niet het meest progressieve volkje en duurt het veel te lang om sommige veranderingen/verbeteringen door te voeren. Als er geen financiële stimulans (subsidies) dan wel straf (taksen) tegenover staat, zal er hier bitter weinig veranderen. Want iedereen heeft wel een reden, al dan niet terecht, om aan die vernieuwingen te ontsnappen. Een vriendelijke boodschap op een verkeersbord om liefst niet met de auto in de stad te rijden heeft nog geen enkele autobestuurder overtuigd om zijn auto thuis te laten. Zelfs in 2023 zijn er nog rokers die beweren dat het allemaal geen kwaad kan, ondanks alle bewijzen vanuit de wetenschap. Neen, want "mijn nonkel is ook 90 geworden en rookte al van zijn 14de".
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #89
                              Beste Hombre, je hebt dat heel goed geschreven, maar er zijn nu eenmaal 2 soorten mensen.
                              1 ste, je hebt mensen die ook om anderen geven en nieuwe technieken omarmen om zo hopelijk het voor iedereen aangenamer te maken
                              2 de, je hebt mensen die enkel om zichzelf geven en alle mogelijke negatieve argumenten aanhalen om te blijven vervuilen zoals ze gewoon zijn, dus van het type "ikke en de rest kan stikke"

                              Comment


                              • #90
                                Dat mensen veel ouder worden is meer te danken aan de vooruitgang van de medische wetenschap. En met die vooruitgang worden ook meer gezondheidsproblemen zichtbaar en krijgen ze een naam. Er zijn meer gevallen van kankers omdat we veel ouder worden en we beter worden om ze te vinden. Ze voorkomen en genezen is nog een ander paar mouwen maar ook dat is al heel wat beter dan "vroeger".

                                Tegenwoordig gaat er niemand nog dood "van de ouderdom". Of "van consumptie" of zo.

                                Dat wil niet zeggen dat we grenzeloos mogen vervuilen en erop rekenen dat de medische wetenschap ons wel zal redden. Maar eerlijk gezegd ik denk dat sinds de invoering van loodvrije benzine en zwavel arme diesel en de laatste verbeteringen aan motoren er andere zaken zijn die belangrijker geworden zijn. Daarbij denk ik vooral aan (micro) plastics, overbevissing etc.

                                Comment

                                Working...
                                X