Oorspronkelijk geplaatst door opapol
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Breng je benzine auto maar naar de sloop.
Collapse
X
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk berichtBreng je benzine auto maar naar de sloop........
We zullen hem wel naar de sloop brengen... binnen 70 jaar .
Ik kan me ook inbeelden dat het leger elektrische tanks niet ziet zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk berichtIk kan me ook inbeelden dat het leger elektrische tanks niet ziet zitten.
Maar dan hebben ze ook mobiele stroomgroepen nodig, en tijdens het laden is de boel dan weer kwetsbaarder dan tijdens het tanken van diesel, want dat gaat veel sneller (tenzij ze de tank heel snel kunnen laden, maar dan hebben ze eerder een mobiele kerncentrale nodig )...http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
Die hoor je niet van ver aankomen, dat kan voor de aanvallende partij een voordeel zijn...
Maar dan hebben ze ook mobiele stroomgroepen nodig, en tijdens het laden is de boel dan weer kwetsbaarder dan tijdens het tanken van diesel, want dat gaat veel sneller (tenzij ze de tank heel snel kunnen laden, maar dan hebben ze eerder een mobiele kerncentrale nodig )...
Dat elektrisch stiller is heeft inderdaad een voordeel in dat geval. Ik herinner me ergens gelezen te hebben dat Oekraïne elektrische brommers gebruikte om een 2-koppig team met anti-tankwapens in te zetten. Stil, snel heen-en-weer. Terug in de basis vers geladen brommer en nieuwe raket en terug de baan op. Dus ja, voor sommige toepassingen mischien wel nuttig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
Ik dacht dat het leger steeds benzine gebruikt omdat die niet "bevriest". Nu ja maakt geen verschil om te tanken.
Ondertussen draaien alle legervoertuigen (en generatoren en alle andere apparaten met een verbrandingsmotor) op diesel, er zijn zelfs diesel motorfietsen gemaakt voor het leger omdat het logistiek meer problemen oplevert om voertuigen te gebruiken die op verschillende brandstoffen draaien.Last edited by Black B@ndit; 15 juli 2023, 11:35.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
Lijkt me logisch dat we voor sommige toepassingen niet anders gaan kunnen. Auto's beginnen bruikbaar te worden. Bussen en vrachtwagens hebben nog een weg te gaan. Maar hoe gaan ze zoiets als een buldozer of een graafmachine elektrisch maken? De vermogens die nodig zijn liggen een héél pak hoger. En die kunnen niet elke 10 minuten gaan laden. Voor sommige toepassingen kan je die aan een verlengkabel hangen als ze maar in een beperkt gebied actief moeten zijn. (en dan een grote dieselgroep ernaast ...). Maar zo'n bosbouwmachine die daar ergens kilometers van de bewoonde wereld werkt? Of zo'n road train ergens in de outback van Australië?
Ik kan me ook inbeelden dat het leger elektrische tanks niet ziet zitten.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Dat klopt volledig, vooral waar veel vermogen voor langere tijd gevraagd wordt zal de verbrandingsmotor nog wel enige tijd gebruikt worden. Toch zie je al toepassingen waar je het in eerste instantie niet verwacht, zoals de elektrische asfalteermachine en de elektrische traktor. Lijkt me ook handig als er 's nachts gewerkt moet worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtOndertussen draaien alle legervoertuigen (en generatoren en alle andere apparaten met een verbrandingsmotor) op diesel, er zijn zelfs diesel motorfietsen gemaakt voor het leger omdat het logistiek meer problemen oplevert om voertuigen te gebruiken die op verschillende brandstoffen draaien.
Uiteraard zal er al veel vernieuwd zijn, maar tijdens mijn legerdienst lang geleden (eind jaren 80) reed in elk geval veel nog op benzine.
Van tanks kan ik dat niet zeggen, nooit mee gereden of getankt.
Lijkt me wel logisch dat alles naar diesel overgeschakeld wordt.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
Niet meer in productie denk ik maar er zijn wagens op stoom. White, Stanley en Dobble zijn wel de gekendste geweest. Rijden er nog enkele rond. Heb er eentje in actie gezien in het Rivierenhof en dat ding trekt op gelijk een metrostel. En enkele experimentele met een Stirlingmotor, dat was vooral Ford dacht ik (die de technologie van Philips overgenomen heeft).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtHaha … Ik wist niet dat het leger ondertussen al zoveel vernieuwd had van hun oude voertuigen … men leest enkel over besparingen.
Uiteraard zal er al veel vernieuwd zijn, maar tijdens mijn legerdienst lang geleden (eind jaren 80) reed in elk geval veel nog op benzine.
Van tanks kan ik dat niet zeggen, nooit mee gereden of getankt.
Lijkt me wel logisch dat alles naar diesel overgeschakeld wordt.
Op meer dan 30 jaar tijd zullen ze de meeste benzinevoertuigen toch al wel opgeruimd hebben (al is dat hier misschien nog niet zo zeker ).http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
Op die Stirlingmotor zat ik te wachten ....http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
Lijkt me logisch dat we voor sommige toepassingen niet anders gaan kunnen. Auto's beginnen bruikbaar te worden. Bussen en vrachtwagens hebben nog een weg te gaan. Maar hoe gaan ze zoiets als een buldozer of een graafmachine elektrisch maken? De vermogens die nodig zijn liggen een héél pak hoger. En die kunnen niet elke 10 minuten gaan laden. Voor sommige toepassingen kan je die aan een verlengkabel hangen als ze maar in een beperkt gebied actief moeten zijn. (en dan een grote dieselgroep ernaast ...). Maar zo'n bosbouwmachine die daar ergens kilometers van de bewoonde wereld werkt? Of zo'n road train ergens in de outback van Australië?
Ik kan me ook inbeelden dat het leger elektrische tanks niet ziet zitten.
Over vermogens gesproken : in Noorwegen al verschiedene malen de fjorden overgestoken met een electrisch aangedreven ferry .
Een verlengkabel over de fjord kon ik met de slechtste wil ter wereld niet ontdekken …
Daarvoor moet je blijkbaar in Denemarken zijn :
Comment
-
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Die man doet me denken aan de typische Engelse pulpkranten en -magazines. Kijk een naar de schreeuwerige titels in zijn video overzicht op YT. Shocking! Worst Diner Ever! That arrogant twat! Alles voor meer views zeker?
De man doet zijn vorige auto, een Porsche Macan van minder dan drie maanden weg omdat die te groot was. En koopt dan een Porsche Taycan die groter is.
Alles kan ik samenvatten in zijn uitspraak @14:44 , "ik weet niet wat soort overeenkomst of lease ik heb".
Koopt een auto die hij duidelijk niet kan permitteren, wil er van af en schrikt dat hij méér moet betalen dan de waarde van de auto. Als jij of ik morgen een auto op afbetaling kopen en die twee dagen later willen verkopen zal je ook meer betalen dan dat de auto waard is. Je betaald namelijk ook de kosten voor de afschrijving terug.
Je kan een Porsche Taycan bezwaarlijk de doorsnee EV noemen, Porsche is sowieso een wereldje apart, maar ik kan moeilijk verder ingaan op concrete punten van zijn bezwaren. Volgens hem slijten de banden abnormaal snel, maar hij heeft wel performance brakes laten installeren. Zijn het dan ook geen performance banden, extra grip maar veel sneller slijten? Hoe rijdt de man? Een Taycan zit aan 2.5 sec aan 100km/u en als je aan ieder stoplicht zo vertrekt zullen die banden snel weg zijn.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het een beetje showman boven zijn stand is die vooral zijn volgers naar de mond praat.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtHaha … Ik wist niet dat het leger ondertussen al zoveel vernieuwd had van hun oude voertuigen … men leest enkel over besparingen.
Uiteraard zal er al veel vernieuwd zijn, maar tijdens mijn legerdienst lang geleden (eind jaren 80) reed in elk geval veel nog op benzine.
Van tanks kan ik dat niet zeggen, nooit mee gereden of getankt.
Lijkt me wel logisch dat alles naar diesel overgeschakeld wordt.
verbruikt ongeveer tussen 70 en 120 liter per uur en kan maximaal van 2100 liter brandstof voorzien
worden, verdeeld over twee verwisselbare aluminium tanks Freddy.
Mijn schoonbroer was 8 jaar Leopard technieker en reed met een Leopard
berging, zeg maar een Leopard zonder schietkoepel maar met een
hef en treksysteem om Leopard geschutstanks te depanneren.Last edited by Geerten; 19 juli 2023, 07:41.
- Likes 1
Comment
Comment