Oorspronkelijk geplaatst door Paul eos
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Breng je benzine auto maar naar de sloop.
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
De personen die met elektrische wagens rijden snappen het precies niet dat zij niet de enigen zijn die in de rij staan te wachten om op te laden.
Dus eens plassen en een koffietje gaan drinken, stel je dat eens voor dat iedereen dat gaat doen aan een benzinepomp, je kunt al verwachten hoe lang de wachtrijen gaan zijn.
En ja inderdaad, nu heb je mss nog genoeg plaats aan de laadpaal, maar als iedereen moet overschakelen en men moet met z'n allen aan de laadpalen dan hebben we een probleemje
Dus ja, sneller laden heeft hele grote voordelen voor de massa, daarentegen ook hele grote nadelen voor de huidige batterijen
grts
Sieg
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Huh? Je weet toch precies hoelang jouw laadsessie gaat duren, en je kan die meestal ook nog volgen op een app. Waarom zou je dan ondertussen niet wat anders doen? Zorg dat je terug bij de auto bent tegen dat die weer op peil staat. Gewoonlijk rond 80% als het wat drukker is is voldoende om weer verder te gaan. De voorspellingen van EV-haters dat er overal enorme wachtrijen zouden ontstaat blijken overroepen te zijn. Lees misschien eens wat reisverhalen van mensen met EV's.
Ik schrijf toch dat het nu nog niet voor problemen zorgt omdat er zo weinig mensen echt met een 100%EV naar het zuiden trekken
Het is toch gewoon pure logica dat als iedereen EV moet rijden dat er dan met zulke lange laadtijden lange wachtrijen gaan komen.
Ik weet niet of je ooit gewend geweest bent om tijdens het hoogseizoen naar het zuiden te rijden met auto met brandstofmotor ?
Wel dan zou je weten dat zelfs die soms hele lange wachttijden hebben, ze staan soms aan te schuiven tot op de snelweg.
En dat voltanken duurt maar enkele minuutjes, verder rijden en gaan betalen en dan pas een koffietje drinken.
Dus als iedereen met een EV een half uurtje nodig heeft dan zal het niet snel vooruit gaan vrees ik
En ik verwacht ook niet dat men de ganse parking gaat volzetten met laadpalen die ultra snel kunnen laden, want een parking naar het zuiden dan spreek je al snel over 1000 plaatsen
Dus benieuwd welk "kabeltje" men daar gaat voor trekken
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht... De voorspellingen van EV-haters dat er overal enorme wachtrijen zouden ontstaat blijken overroepen te zijn.
Enkele jaren geleden zag ik ze al aanschuiven aan de laadpalen na Parijs.
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtLees misschien eens wat reisverhalen van mensen met EV's.
Als je uiteraard enkele dagen teveel vakantie hebt en je kan buiten het hoogseizoen gaan, zoals ze op tv laten zien, dan is er uiteraard geen enkel probleem
grts
Sieg
Voor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Huh? Je weet toch precies hoelang jouw laadsessie gaat duren, en je kan die meestal ook nog volgen op een app. Waarom zou je dan ondertussen niet wat anders doen? Zorg dat je terug bij de auto bent tegen dat die weer op peil staat. Gewoonlijk rond 80% als het wat drukker is is voldoende om weer verder te gaan. De voorspellingen van EV-haters dat er overal enorme wachtrijen zouden ontstaat blijken overroepen te zijn. Lees misschien eens wat reisverhalen van mensen met EV's.
Als jij het leuk vindt om op een slecht verlichte parking aan de rand van Brussel waar er al taxichauffeurs neergeschoten zijn 30 minuten rond te hangen, elk zijn hobby. Dus stop eens met die reisverhalen, daar gaat het niet over.
Oh ja, op het werk MAG je je eigen auto niet laden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
Een digitale camera vergelijken met een EV.... prijsgewijs zal dit toch een "beetje" verschil uitmaken vrees ik.
DSLR's, smartphones, flatscreentv's, computers, digitale rekenmachines, inductiekookplaten, zuiniger diepvriezers, microgolfs, CD-spelers.... heel die reutemeteut heeft haar eigen weg gebaand. Alleen die verdomde EV moet ons persé door de strot worden geduwd, ik heb daar vragen bij
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
Reisverhalen interesseren me niet en zijn niet relevant. Zoals ik al zei, als ik op reis moest gaan en om de 400-500km een pauze moet nemen, dat is geen probleem. Dat doe ik nu ook al. Maar het gaat over de dagelijkse laadbeurt op de parking buiten het centrum waar maar 1 laadpaal is voor de hele gemeente. Nu staan daar auto's de hele dag/nacht (er kunnen 2 auto's aan die paal). Dus het is zelfs geen "aanschuiven". Die eigenaars zijn in de verste verte niet te bespeuren. Als je niet de eerste bent, dan kan je die dag gewoon niet laden. Dat is de realiteit. En ik weet vandaag niet of ik morgen thuis kan werken of 300km moet rijden. Dus die moet opgeladen zijn want als ik naar het werk moet dan is het niet van "sorry, ik kom 45 minuten later of niet als er geen laadpaal is". Benzinepompen heb ik er 3 binnen 1km. Laadpalen 1 binnen de 10km.
Als jij het leuk vindt om op een slecht verlichte parking aan de rand van Brussel waar er al taxichauffeurs neergeschoten zijn 30 minuten rond te hangen, elk zijn hobby. Dus stop eens met die reisverhalen, daar gaat het niet over.
Oh ja, op het werk MAG je je eigen auto niet laden.
De dichtste (en goedkoopste) pomp is Gabriëls in Beernem. 5 km. In een straal van 500 m km zijn er nog 2. Nooit wachttijden. Prijs geaffichieerd. Klare wijn. Ik kom daar amper 1 keer per maand en ik heb nog nooit ondervonden dat in die maand beduidend veel brandstof verdampt.
Voor de rest : ik heb geen tankkaart en ik betaal mijn auto's zelf (ook geen belastingsaftrek), ik zou het leuk vinden als alle EV-lovers eens daarmee zouden willen beginnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
Reisverhalen interesseren me niet en zijn niet relevant. Zoals ik al zei, als ik op reis moest gaan en om de 400-500km een pauze moet nemen, dat is geen probleem. Dat doe ik nu ook al. Maar het gaat over de dagelijkse laadbeurt op de parking buiten het centrum waar maar 1 laadpaal is voor de hele gemeente. Nu staan daar auto's de hele dag/nacht (er kunnen 2 auto's aan die paal). Dus het is zelfs geen "aanschuiven". Die eigenaars zijn in de verste verte niet te bespeuren. Als je niet de eerste bent, dan kan je die dag gewoon niet laden. Dat is de realiteit. En ik weet vandaag niet of ik morgen thuis kan werken of 300km moet rijden. Dus die moet opgeladen zijn want als ik naar het werk moet dan is het niet van "sorry, ik kom 45 minuten later of niet als er geen laadpaal is". Benzinepompen heb ik er 3 binnen 1km. Laadpalen 1 binnen de 10km.
Als jij het leuk vindt om op een slecht verlichte parking aan de rand van Brussel waar er al taxichauffeurs neergeschoten zijn 30 minuten rond te hangen, elk zijn hobby. Dus stop eens met die reisverhalen, daar gaat het niet over.
Oh ja, op het werk MAG je je eigen auto niet laden.
Als je op jouw werk geen auto mag laden, is dat een probleem tussen jij en jouw baas en geen algemene regel zoals verkeerd begrepen kan worden in je bericht.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
Vanwaar ik woon : ik zou écht niet weten waar de dichtste laadpaal staat, echt niet. De prijs per kWh bij die paal is nog een groter raadsel.
De dichtste (en goedkoopste) pomp is Gabriëls in Beernem. 5 km. In een straal van 500 m km zijn er nog 2. Nooit wachttijden. Prijs geaffichieerd. Klare wijn. Ik kom daar amper 1 keer per maand en ik heb nog nooit ondervonden dat in die maand beduidend veel brandstof verdampt.
Voor de rest : ik heb geen tankkaart en ik betaal mijn auto's zelf (ook geen belastingsaftrek), ik zou het leuk vinden als alle EV-lovers eens daarmee zouden willen beginnen.
Moesten zij die gewoon werknemer zijn, en hun EV niet kunnen aftrekken van de belastingen en/of geen firmawagen hebben, gewoon eens zwijgen op dit forum.... het zal hier héééél stil worden denk ik .
Comment
-
Zelfs in juni al véél file gezien aan de laadpalen op Duitse en Oostenrijkse autosnelwegen
Dat ultrasnelle laden geloof ik niet veel van, het zal wel werken, maar hoelang blijft je batterij haar capaciteit houden? Wat is de restwaarde van je elektrische wagen met een versleten batterij?
Comment
-
Ik blijf bij benzine, elektrisch zegt me helemaal niks.
Toyota zou aan een batterij werken waarmee je 1.200Km ver kunt rijden. En hoe zit het met de waterstof? Afgevoerd wegens te weinig winst op die brandstof?
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
Nagel op de kop . Ik denk dat 95 % (als het al niet meer is) van zij die met een EV rijden, ofwel zelfstandigen zijn die het enkel doen omwille van de belastingsaftrek, en anders mensen die er eentje hebben van de firma waarvoor zij werken. En dan maar l.llen over het feit dat iedereen een EV zou moeten kopen, dat laden geen probleem is, dat reizen met een EV geen probleem is, dat het goedkoper is...enz.
Moesten zij die gewoon werknemer zijn, en hun EV niet kunnen aftrekken van de belastingen en/of geen firmawagen hebben, gewoon eens zwijgen op dit forum.... het zal hier héééél stil worden denk ik .
En natuurlijk ook belasting van het leefmilieu mee in rekening brengen.
Het zal dan idd zeer stil worden vermits er nog weinig fossiele km’s gereden zullen worden…
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtEn hoe zit het met de waterstof? Afgevoerd wegens te weinig winst op die brandstof?
- de brandstofcellen zijn complex, duur en vragen regelmatig duur onderhoud
- een waterstofwagen met brandstofcel heeft ook altijd een batterij nodig want een brandstofcel reageert traag op de vraag naar vermogen, is beperkt regelbaar en de batterij laat energierecuperatie toe.
- je moet de waterstof altijd maken. Ofwel electrolyse van water (rendement 50% of zoiets) ofwel uit methaan (energie nodig en CO2 die vrijkomt). En dan comprimeren want waterstof bij kamertemperatuur en atmosferische druk heeft een belachelijke energiedichtheid per volume. Comprimeren is steeds energievretend en 100% verlies want de warmte die opgewekt wordt is af te voeren.
- transport is niet simpel. We doen hier wel dat we het grootste waterstof leidingnetwerk hebben maar of dat echt geschikt is voor grote hoeveelheden is een andere vraag. Laat staan waar we de waterstof vandaan moeten halen. Onze geniale minister wil die importeren uit noord-afrika. Waarschijnlijk met een boot op bunker-C olie.
- moeilijk op te slagen. De drukken zijn gigantisch, speciale materialen nodig, vloeibaar maken is ook moeilijk etc. Veiligste is binden aan een drager maar dan heb je energie nodig om het terug vrij te maken.
Ja, het is mogelijk als je over genoeg waterstof beschikt uit je productiepoces en het lokaal kan gebruiken. Of als je het water dat ontstaat kan gebruiken zoals in een ruimtestation. Enige dat misschien zinvol is, is overschotten elektriciteit lokaal naar waterstof omzetten. Maar een batterij is dan waarschijnlijk een eenvoudigere oplossing.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
Ook goed, maar dan wel de prijs per energiedichtheid afrekenen en niet zoals nu electriciteit 3 x duurder maken dan benzine en diesel.
En natuurlijk ook belasting van het leefmilieu mee in rekening brengen.
Het zal dan idd zeer stil worden vermits er nog weinig fossiele km’s gereden zullen worden…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk berichtPublieke laadpaal 0.32 euro/kWh.
Lijkt me wel spotgoedkoop met de publieke laadpalen hier in de buurt, die zitten allen aan 0,65 €/kWh.
Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
Comment