Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

    Altijd interessant voor de Nederlandse lezers.
    Zegt onze specialist dat 99 procent van zijn verwijzingen doet naar Nederlandse websites, maar er commentaar op geeft als anderen dat doen.
    Maar hetzelfde komt ook hier hoor, of wat dacht u?
    Het begint al met de BIV (Wallonië).
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

      Het is maar hoe je zo'n artikel leest en wat blijft hangen:
      Uiteraard en dat is het nadeel van statistieken verkeerd interpreteren of gebruiken zoals die best uitkomen.
      Als wij morgen 1 diesel vervangen door een EV, dan kan men zeggen dat het aantal EV's in het gezin 200% is vergeleken met vorig jaar, maar daarom nog niet specifiek in de meerderheid.

      Als in Noorwegen het aantal diesels van 1.5 miljoen naar 1 miljoen gaat, dan is er procentueel uiteraard minder.
      Neemt niet weg dat in effectieve cijfers diesel nog steeds fors in de meerderheid blijft.
      Dat in tegenstelling tot wat hier onlangs door sommigen beweerd werd dat in Noorwegen bijna iedereen elektrisch rijdt.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

        Als u zelf dit post (uw link), dan moet je niet verbaasd zijn dat men het niet over 10.000 heeft.

        En even begrijpend de cijfers lezen.
        Als bijna 5.000 voertuigen samen goed zijn voor 1,5 miljoen dagen datagegevens, dan komt dat neer op gemiddeld 300 dagen per voertuig.
        Met gemiddeld 300 dagen per voertuig kunnen ze 20 jaar voorspellen.
        Dat is pas in een glazen bol kijken en met de natte vinger gissen naar gegevens.
        Laat ze binnen vijf jaar eens van dezelfde wagens de gegevens bekijken (niet van 5.000 andere) en dan eens vergelijken.
        Het originele Geotab rapport spreekt over 10.000 Ev's en ik lees daar nergens wat over 1.5 miljoen dagen datagegevens. In het (GB) persbericht (wat de online kranten overnemen) staat dan weer 5000 EV's en 1.5 miljoen data dagen data. Verwarrend dus.
        Men hoeft ook die auto's geen 24/7 gedurende 10 jaar te volgen om een trend duidelijk te maken. Een aantal keer per jaar over de levensduur van de auto de SOH, SOC en batterijcapaciteit opvolgen is voor dit onderzoek voldoende.

        En wat de online kranten dan weer "vergeten" te vermelden uit het persbericht:
        • The best-performing EV models on sale today have battery degradation rates of just 1.0% annually; this number will only come down as battery technology improves
        Last edited by Hombre; 19 september 2024, 12:24.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Het originele Geotab rapport spreekt over 10.000 Ev's en ik lees daar nergens wat over 1.5 miljoen dagen datagegevens. In het (GB) persbericht (wat de online kranten overnemen) staat dan weer 5000 EV's en 1.5 miljoen data dagen data. Verwarrend dus.
          Altijd hetzelfde met u, u post iets en als er reacties op komen dan verwijst u naar iets anders.
          Post dan misschien meteen de juiste links naar de gegevens waarover u het heeft?
          U bent zelf de aanleiding van de verwarring dat u ermee creëert.

          Men hoeft ook die auto's geen 24/7 gedurende 10 jaar te volgen om een trend duidelijk te maken. Een aantal keer per jaar over de levensduur van de auto de SOH, SOC en batterijcapaciteit opvolgen is voor dit onderzoek voldoende.
          Maar als men slijtage over 20 jaar wil bewijzen, dan moet men dat ook over dergelijke periode doen.
          U weet heel goed dat batterijen eens de capaciteit begint af te nemen, het plots heel snel kan gaan.

          En wat de online kranten dan weer "vergeten" te vermelden uit het persbericht:
          Ja, u heeft verwezen naar die online krant.
          En nogmaals, die 1% per jaar is niet gegarandeerd gedurende 20 jaar, het vijfde jaar kan dat mogelijks ineens 5% zijn.
          Wees maar zeker dat de 6, 7 of 8 jaar waarborg dat ze op de batterij geven, goed berekend is om nog net binnen de gegarandeerde 70% of 80% capaciteit te zitten.
          Mocht de afname effectief en permanent maximaal 1% per jaar zijn, dan kunnen ze gerust 20 jaar waarborg geven, maar dat doen ze niet.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ****
            Verkoop volledig elektrische auto's in EU gekelderd in augustus.

            https://www.hln.be/mobiliteit/verkoo...trek~aa678613/
            Uit het artikel:
            De verkoop van volledig elektrische auto’s in Europa is in augustus gekelderd. Dat constateert ACEA. Alles bij elkaar telde de Europese autobrancheorganisatie 92.627 registraties voor volledig elektrische wagens. Dat is bijna 44 procent minder dan in dezelfde maand vorig jaar.
            Ook minder benzine- en dieselmodellen verkocht
            Ondanks de moeilijkheden rond volledig elektrische auto’s blijven consumenten ook minder benzine- en dieselmodellen kopen. De verkoop van benzine- en dieselauto’s daalde in augustus met respectievelijk 17,1 procent en 26,4 procent.
            Benzine 17.1% minder en diesel 26.4% minder. Dat is 43.5% minder wagens verkocht met verbrandingsmotor. Bijna 44% dus.
            Het is maar wat je de mensen wil doen geloven.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Uit het artikel:
              Benzine 17.1% minder en diesel 26.4% minder. Dat is 43.5% minder wagens verkocht met verbrandingsmotor. Bijna 44% dus.
              Het is maar wat je de mensen wil doen geloven.
              En nu eerder een bewuste verdraaiing om mensen te laten geloven zoals u het graag wil zien.
              Dat is een vermindering per type tegenover ervoor maar daarom niet het totaal aantal resterende wagens.
              Aantal verkochte EV's neemt procentueel nog steeds meer dan dubbele zoveel af dan benzine en bijna dubbel zoveel als diesel.
              En op een minderheid dat EV betekent in het totaal aantal is dat wel onrustwekkend.
              Het betekent ook wel dat mensen met hun actuele benzine of diesel blijven rijden en niet vervangen door een EV, 44% minder dan voorheen zelfs.
              Tel daarbij (ja ik weet dat het cijfer uit Nederland komt) 54% van de EV bezitters terug naar een benzine of diesel willen bij de volgende wagen.
              Met andere woorden, de EV staat er actueel niet zo goed voor zoals sommigen denken.
              Last edited by VerSeg; 19 september 2024, 12:59.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                En nu eerder een bewuste verdraaiing om mensen te laten geloven zoals u het graag wil zien.
                Dat is een vermindering per type tegenover ervoor maar daarom niet het totaal aantal resterende wagens.
                Aantal verkochte EV's neemt procentueel nog steeds meer dan dubbele zoveel af dan benzine en bijna dubbel zoveel als diesel.
                En op een minderheid dat EV betekent in het totaal aantal is dat wel onrustwekkend.
                Het betekent ook wel dat mensen met hun actuele benzine of diesel blijven rijden en niet vervangen door een EV, 44% minder dan voorheen zelfs.
                Tel daarbij (ja ik weet dat het cijfer uit Nederland komt) 54% van de EV bezitters terug naar een benzine of diesel willen bij de volgende wagen.
                Zoals reeds meermaals gezegd, niet meer en niet minder dan een economische ramp
                voor de Europese auto industrie….

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                  Zoals reeds meermaals gezegd, niet meer en niet minder dan een economische ramp
                  voor de Europese auto industrie….
                  Er zal nog veel gejank komen, zowel bij werknemers van autoproducenten, toeleveranciers als bij de gewone burgers die ooit nog een wagen willen kopen.
                  Nu geven ze nog extreme kortingen op EV om ze verkocht te krijgen, maar wacht tot het ooit alleen nog EV zal zijn (als het ooit zo komt en blijft).
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Tof om eens te zien.
                    #car #foryou #fyp #virals #factory #installation #motivation #BMW #videos #mercedesbenz #audi #reels #fashion #creat #creativity #wolswagen #facebookreels #viralpage #AmaZing #facebookreels...
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Wat ik hier lees is toch niet zo rooskleurig voor de EV en bij uitbreiding voor alle soorten voertuigen.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Om een idee te hebben van wat EV in realiteit kan voor zijn meerprijs tegenover benzine.
                        Welkom bij Auto Frank, jouw onafhankelijke BMW-specialist.

                        Wat krijg je voor je geld bij de getoonde modellen?
                        Tussen haakjes de meerprijs tegenover benzine in dezelfde afwerking.
                        i7 vanaf 145.000€ goed voor 450 km (+23.950€)
                        i4 M50 vanaf 79.750€ goed voor 400 km (+23.960)
                        iX3 vanaf 77.500€ goed voor 350 km (+16.830€)
                        iX 40 vanaf 82.800€ goed voor 350 km (n.v.t.)
                        Met andere woorden is de meerprijs voor EV toch nog heel veel.
                        Als ik die prijsverschillen zie, dan lijkt me dat ze gewoon de kostprijs van de batterij erbij gelapt hebben, maar de ontploffingsmotor niet in mindering.
                        U hebt blijkbaar een dure smaak wat afwerking betreft.
                        Waarschijnlijk zijn het die modellen waarop - volgens u zeggen - 30000-35000 korting wordt op gegeven.

                        ipv van één of andere facebook post denk ik dat de prijs van stockwagens een realistischer uitgangspunt is.
                        Grosso modo vind je een benzinewagen tussen 25 en 40K en een vergelijkbare EV tussen 40 en 55K (laatste al met extended range ed).
                        Wel degelijk 10-15K meer maar niet aan de hierboven aangehaalde totaalprijs.

                        Ik vrees dat het goede moment om een EV te kopen bijna voorbij is, ik hoop dat mijn diesel het nog een jaar of twee uithoudt, maar dan zijn er nog veel meer mensen die dringend een nieuwe auto nodig hebben.
                        Conclusie: met al dat warm en koud blazen gaan ALLE auto's duurder worden.

                        Comment


                        • Autobouwers vrezen miljardenboetes nu verkoop elektrische wagens keldert

                          https://www.standaard.be/cnt/dmf20240919_94083239

                          15 miljard namelijk, lees wel de laatste paragraaf (alvorens de berichten van de autolobby aan te halen)

                          >
                          Acea vraagt de Europese beleidsmakers om de emissienormen sneller te herzien. Zo’n evaluatie was sowieso voorzien in 2026 en 2027, maar de sector “kan daar niet op wachten”, zegt Acea. “We hebben nu dringende en betekenisvolle actie nodig om de neerwaartse trend om te keren.”

                          De vraag is of hun oproep gehoor zal vinden in Brussel. “De industrie heeft de tijd gehad om zich voor te bereiden op deze volgende fase in de transitie”, zei een woordvoerder van de Europese Commissie nog deze week aan nieuwswebsite Euractiv. T&E noemt de vraag dan weer “cynisch en absurd”. Autofabrikanten hebben de afgelopen twee jaar meer dan 130 miljard euro winst gemaakt, schrijft ze in een rapport. Maar ze hebben die winst te veel gebruikt voor het uitbetalen van royale dividenden en te weinig om te investeren in de transitie, klinkt het.
                          ​<

                          Comment


                          • “De industrie heeft de tijd gehad om zich voor te bereiden op deze volgende fase in de transitie”, zei een woordvoerder van de Europese Commissie nog deze week aan nieuwswebsite Euractiv.
                            Dir is gewoon dikke bullsh?t. De burgers in Europa willen dit niet. Democratie betekend nog altijd, de wens van de meerderheid te volgen. En deze is nergens te vinden in europa, bij de burgers, de gewone mens.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht

                              Dir is gewoon dikke bullsh?t. De burgers in Europa willen dit niet.

                              …knip…
                              behalve dan H… en p… hier aanwezig op het forum

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht

                                Dir is gewoon dikke bullsh?t. De burgers in Europa willen dit niet. Democratie betekend nog altijd, de wens van de meerderheid te volgen. En deze is nergens te vinden in europa, bij de burgers, de gewone mens.
                                Inderdaad, blijkbaar is er nog steeds niet het besef, wat daar allemaal mee samen hangt,
                                het prijskaartje zal groot zijn, zéér groot.

                                Comment

                                Working...
                                X