Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Daar gaat kwakkel zijn theorie Freddy.....
    Het zit zo bij mijn "schoonzoon" lopen op 15 december een heel pak salaris wagen contracten op hun eind.
    Meer dan de helft haakt af en gaat terug voor een eigen auto, komt all-inn goedkoper uit dan de door Belfius voorgestelde EV´s .
    Bij hem is de beslissing reeds rond, de nieuwe is besteld en wordt een lichte vracht naast hun één jaar oude Tucson.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

      Ook weer 100% een trol-reactie.
      Waarom breekt u elke reactie af dat niet in uw plaatje past zonder de situatie te kennen??
      Als Geert zijn zoon daar werkt en de collega's tenminste kent, dan zal de kans dat die juiste informatie geeft, toch veel groter en betrouwbaarder zijn dan wat u er als gepensioneerde en dus niet in dat bedrijf werkende buitenstaander van verzint?
      U doet niets anders dan alles afbreken waar u zelf geen knijt van weet.
      Extreem triestige houding!
      Om het nog eens met uw eigen woorden te zeggen:

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

      Heb ik u aangesproken?
      Denk het niet, dus moei u niet!

      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

        Om het nog eens met uw eigen woorden te zeggen:


        Weer een 100% Trol-reactie, steeds op hetzelfde teruggekomen.
        Die sloot moet groot zijn bij jullie met al die koeien.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
          Daar gaat kwakkel zijn theorie Freddy.....
          Het zit zo bij mijn "schoonzoon" lopen op 15 december een heel pak salaris wagen contracten op hun eind.
          Meer dan de helft haakt af en gaat terug voor een eigen auto, komt all-inn goedkoper uit dan de door Belfius voorgestelde EV´s .
          Bij hem is de beslissing reeds rond, de nieuwe is besteld en wordt een lichte vracht naast hun één jaar oude Tucson.
          Ik snap dat 100% Geert.
          We weten dan ook waarover we spreken.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Weer een 100% Trol-reactie, steeds op hetzelfde teruggekomen.
            Die sloot moet groot zijn bij jullie met al die koeien.
            Uw plaat blijft ook al langer hangen hé vriend. Een gewone conversatie over een technisch onderwerp is zelfs niet meer mogelijk. Ik ga ook tegenover u niet meer reageren op uw scheldwoorden en zever. Heeft geen zin. Maar ik ga natuurlijk wel reageren over de inhoud die u over dit forum uitspuwt.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Uw plaat blijft ook al langer hangen hé vriend. Een gewone conversatie over een technisch onderwerp is zelfs niet meer mogelijk.
              Uiteraard, u breekt elke andere mening of zelfs door de overheid statistisch bewezen feit meteen af.
              U gaat in tegen alle fabrikanten hun officiële info dat ze de productie van EV fors reduceren wegens te weinig en fors afgenomen vraag.
              U gaat in tegen wat mensen echt ervaren en zelfs wat er binnen bedrijven gaande is (cfr. Geert).
              Wat kan men nog serieus met u bespreken als u per definitie alles afbreekt en als leugens bestempelt?
              De reacties die u van ons krijgt, zijn vaak het gevolg van het feit dat u ons permanent afbreekt, geen andere mening duldt en ons voor onnozel wil laten passeren.

              Ik ga ook tegenover u niet meer reageren op uw scheldwoorden en zever. Heeft geen zin.
              Het beste dat u kan doen is alles negeren waar u het niet eens mee bent, u kan moeilijk verwachten dat anderen onjuiste of verdraaide info gaan posten om u te plezieren, zo werkt een maatschappij niet.
              U bent de enige die hier permanent scheldwoorden gebruikt en mensen belachelijk maakt.
              Ter info, Trol is geen scheldwoord en het staat zelfs in de reglementen van BD, als ex moderator zou u dat toch ook moeten weten.
              Maar ik ga natuurlijk wel reageren over de inhoud die u over dit forum uitspuwt.
              Het is dus een monopolie of monoloog dat u wil?
              U mag iedereen met een andere visie de mond snoeren, u mag ze beledigen, u mag alles afbreken, maar een ander mag niet reageren en geen mening of ervaring delen?
              Nogmaals, u ben niet alleen op aarde en niemand is in dezelfde situatie.
              Geen enkel product op deze aarde voldoet voor iedereen, anders zou iedereen hetzelfde kopen.

              Wees blij dat uw EV u bevalt en dat u er gelukkig mee bent, er voor u geen enkel nadeel is, de autonomie bevalt u, de prijs bevalt u en de laadtijden vervallen u.
              Aanvaard dan ook eens dat anderen dat niet helemaal zijn en ze ook nadelen ervaren en dit delen.

              Geniet nu wat van je avond, volgende dagen van het zonnetje en maak u wat minder druk in alles, er zijn ergere dingen in het leven dan een mening over een EV.
              Last edited by VerSeg; 15 september 2024, 22:54.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Elektrisch wagenpark in België in een jaar bijna verdubbeld in omvang

                ​Het voorbije jaar zijn er in België opnieuw 80 procent meer volledig elektrische wagens bijgekomen. Vooral dieselmotoren ruimen in ijltempo plaats voor stekkerauto's.

                https://www.tijd.be/ondernemen/auto/elektrisch-wagenpark-in-belgie-in-een-jaar-bijna-verdubbeld-in-omvang/10564455.html?_sp_ses=34d2d264-e653-4087-97a8-45da2d01eb27

                Zuivere EV's nu 4%.

                Diesels (DAAR GING HET TOCH OVER) op 1 jaar 12% gedaald.

                >
                Vooral wagens met dieselmotoren worden vervangen door elektrische en hybride modellen. In een jaar is het aantal personenwagens op diesel met ruim 12 procent gedaald: van 2,20 miljoen in de zomer van 2023 naar nog 1,93 miljoen dit jaar. In 2014 reden in ons land nog zo'n 3,45 miljoen dieselauto's rond. Jaar na jaar versnelt de daling.

                Het aantal benzinewagens is met 1 procent gestegen naar iets meer dan 3,13 miljoen. Daarmee zijn benzines goed voor meer dan de helft van alle personenauto's in ons land. Het aantal wagens dat op gas of een andere brandstof rijdt, is beperkt tot minder dan 1 procent van het totaal.
                ​<

                Comment


                • Nog iets over "range anxiety":
                  Wij zitten hier op een berg in de Morvan (eerder het "hol van Pluto" ).
                  In het heenrijden zijn wij langs de autostrade (Charleville-Mézières, Reims...) genoeg plekken voorbijgereden met 10 of meer snelladers (grotendeels ongebruikt).
                  Omdat er hier één dorpswinkeltje is hebben we in Troyes voorraad ingeslagen, ook daar plenty laadmogelijkheden bij de shopping centra.
                  Voor de laatste 80km na afslag A6 idem.
                  In het dorp zelf meerdere 22 kW laders en in de dichtsbijzijnde stad op 17km (die we waarschijnlijk morgen bezoeken) weer veel snelladers.

                  Toch een ander beeld van Frankrijk dan hier vroeger geschetst Geerten ?

                  VerSeg : uw opmerking over grote kortingen voor EV's is correct, doet me enigszins denken aan de discussie 3 jaar terug over PV's en thuisbatterijen.
                  Ik werd hier toen ook voor gek verklaard, ik moet zeggen dat ik mij dat nog geen seconde beklaagd heb.

                  Kijk aub eens een beetje verder dan jullie neus lang is .

                  PS: hier midden in het bos op 4km van het centrum fiber internet, daar kunnen onze Belgische telecommaatschappijen nog achter komen (en dan spreken we niet over de prijs, elektriciteit is hier 17ct/kWh). OK dat ze dat hier de draden nog altijd op houten palen nagelen, maar het resultaat is er.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Toch een ander beeld van Frankrijk dan hier vroeger geschetst Geerten ?
                    Troyes versus Bességes palombian plus ondertussen een jaar later……..
                    Ik weet één ding, dat die Belgische mensen daar toen dikke miserie hebben gehad om
                    hun Tesla bij te laden.
                    In Frankrijk wonen is ook niet allemaal suiker en honing zoals je laat blijken.
                    Je weet wel …. het gras en de andere kant van de heuvel…..
                    Last edited by Geerten; 16 september 2024, 22:46.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Elektrisch wagenpark in België in een jaar bijna verdubbeld in omvang

                      ​Het voorbije jaar zijn er in België opnieuw 80 procent meer volledig elektrische wagens bijgekomen. Vooral dieselmotoren ruimen in ijltempo plaats voor stekkerauto's.

                      Zuivere EV's nu 4%.

                      Diesels (DAAR GING HET TOCH OVER) op 1 jaar 12% gedaald.

                      >[/URL]Vooral wagens met dieselmotoren worden vervangen door elektrische en hybride modellen. In een jaar is het aantal personenwagens op diesel met ruim 12 procent gedaald: van 2,20 miljoen in de zomer van 2023 naar nog 1,93 miljoen dit jaar. In 2014 reden in ons land nog zo'n 3,45 miljoen dieselauto's rond. Jaar na jaar versnelt de daling.

                      Het aantal benzinewagens is met 1 procent gestegen naar iets meer dan 3,13 miljoen. Daarmee zijn benzines goed voor meer dan de helft van alle personenauto's in ons land. Het aantal wagens dat op gas of een andere brandstof rijdt, is beperkt tot minder dan 1 procent van het totaal.
                      ​<
                      Zo staat het op BelStat ja en dat zijn de cijfers die ik eerder aangekaart had.

                      Sinds 2015 daalt het aantal personenwagens dat op diesel rijdt elk jaar iets sneller. In 2024 zijn er 12,1% minder dieselwagens dan een jaar eerder. Op 1 augustus bedroeg het aantal dieselwagens dus 1.934.307. Tegelijkertijd en net als in 2023 blijft het aantal benzinewagens stijgen (+1,2% in 2024) tot 3.132.607. Benzinewagens vertegenwoordigen 51,4% van het wagenpark van personenwagens, gevolgd door dieselwagens met 31,8%, hybride wagens met 11,7%, elektrische wagens met 4,2% en gas met 0,4%.
                      Maar wel met volgende bijkomende info: Van deze elektrische wagens is het belangrijk op te merken dat 82,0% op naam van een vennootschap staat.
                      Dat wijst er op dat er actueel nog steeds enorm weinig particulieren interesse hebben in een EV.
                      Het is vooral de fiscale druk op bedrijven dat de doorslag geeft in het totale aantal.
                      Actueel 4,2 procent EV waarvan 80,2% op naam van een vennootschap.
                      Geeft nog steeds maar 0,83 in bezit van particulieren en dat is nog steeds zo goed als niets.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Zo staat het op BelStat ja en dat zijn de cijfers die ik eerder aangekaart had.

                        Sinds 2015 daalt het aantal personenwagens dat op diesel rijdt elk jaar iets sneller. In 2024 zijn er 12,1% minder dieselwagens dan een jaar eerder. Op 1 augustus bedroeg het aantal dieselwagens dus 1.934.307. Tegelijkertijd en net als in 2023 blijft het aantal benzinewagens stijgen (+1,2% in 2024) tot 3.132.607. Benzinewagens vertegenwoordigen 51,4% van het wagenpark van personenwagens, gevolgd door dieselwagens met 31,8%, hybride wagens met 11,7%, elektrische wagens met 4,2% en gas met 0,4%.
                        Maar wel met volgende bijkomende info: Van deze elektrische wagens is het belangrijk op te merken dat 82,0% op naam van een vennootschap staat.
                        Dat wijst er op dat er actueel nog steeds enorm weinig particulieren interesse hebben in een EV.
                        Het is vooral de fiscale druk op bedrijven dat de doorslag geeft in het totale aantal.
                        Actueel 4,2 procent EV waarvan 80,2% op naam van een vennootschap.
                        Geeft nog steeds maar 0,83 in bezit van particulieren en dat is nog steeds zo goed als niets.
                        Dank voor de verdere samenvatting .

                        Om op de laatste zin verder te gaan, er is geen enkele indicatie dat deze particulieren een nieuwe dieselwagen kopen.
                        Veelal is dat een hybride of een benzine, allicht beter voor de luchtkwaliteit in de steden (cfr Brussel). De strengere normen maken nieuwe diesels ook bijna even duur als EV's.
                        Al deze cijfers duiden toch aan dat de diesel(personen)wagen dood en begraven is.

                        Ook moeten we ons niet blindstaren op de tijdelijke verzwakking van de vraag naar EV's, daar hebben de Europese fabrikanten en overheden trouwens voor een deel zelf schuld aan.

                        https://www.tijd.be/dossiers/de-verdieping/is-de-batterij-van-de-e-auto-leeg/10564603.html?_sp_ses=3bb9f99e-742a-49df-a8d8-25256b1519ee

                        >
                        De elektrificatie van de Europese auto-industrie lijkt te haperen. Fiat legt de productie van zijn elektrische 500 stil, Volvo kan zijn beloften niet waarmaken en Volkswagen overweegt fabriekssluitingen. Tegelijk worstelen Europese batterijproducenten zoals Northvolt met Chinese concurrentie.

                        Fiat legt de productie van de elektrische versie van zijn populaire stadsauto 500 voorlopig stil wegens te weinig vraag. Volvo Cars-CEO Jim Rowan moest twee weken geleden met enig schaamrood op de kaken toegeven dat hij zijn vaak herhaalde belofte om tegen 2030 alleen nog elektrische auto’s te verkopen tóch niet kan waarmaken: veel verder dan 90 procent komt het merk tegen het eind van dit decennium niet.

                        En de Zweedse regering laat weten dat ze niet bereid is de zieltogende autobatterijproducent Northvolt - tot voor kort de meest beloftevolle Europese start-up - te hulp te schieten. Dichter bij huis broedt de nieuwe CEO van Umicore op een totale strategische omslag nu de ambitieuze batterijmaterialendivisie haar beloftes niet waarmaakt. Volkswagen, het grootste industriële concern van Europa, verkeert in een diepe crisis en staat op het punt om niet alleen de e-autofabriek van Audi in Vorst maar ook enkele Duitse autofabrieken te sluiten.

                        Het zijn slechts enkele voorbeelden van nieuwsberichten uit de auto-industrie die de indruk wekken dat de vergroening - lees: elektrificatie - van het Europese wagenpark minstens vierkant draait en misschien zelfs aan het mislukken is. Lees meer

                        Elektrisch wagenpark in België in een jaar bijna verdubbeld in omvang
                        Hoewel de verkoop van het aantal elektrische auto’s in Europa niet zo snel meer groeit als de meeste autoproducenten en -analisten tot begin vorig jaar verwachtten, zijn er genoeg redenen die maken dat al die nieuwsberichten weinig zeggen over de toekomst van de opmars van elektrische auto’s.

                        Dat komt in de eerste plaats door de cijfers zelf. Het aandeel volledig elektrische auto’s dat in de eerste jaarhelft in Europa werd verkocht daalde van 12,9 procent naar 12,5 procent. Die daling was volledig toe te schrijven aan Duitsland, dat eind vorig jaar abrupt zijn subsidieregeling voor elektrische auto’s schrapte, wat een schokeffect veroorzaakte in de grootste automarkt van Europa.

                        De verkoop van elektrische auto’s in Duitsland kelderde met meer dan een derde, maar houdt sindsdien wel stand. Zonder Duitsland groeit de populariteit van elektrische auto’s in Europa nog altijd aanzienlijk. Ondertussen heeft de Duitse regering - geïnspireerd door de fundamentele crisis bij Volkswagen - besloten de premies voor elektrische auto’s weer in ere te herstellen. Invoertarieven


                        Die diepe crisis bij Volkswagen heeft op haar beurt weer veel minder te maken met de malaise bij de verkoop van elektrische auto’s. Het VW-concern heeft vooral de grootste moeite om goedkope en winstgevende elektrische auto’s te maken die kunnen concurreren met rivalen als Tesla of BYD. Dat Audi zijn e-autofabriek in Vorst hoogstwaarschijnlijk sluit, heeft zelfs niets te maken met een slabakkende vraag naar elektrische auto’s, maar vooral met de omvang, locatie en loonkosten van de vestiging en het gebrekkige concurrentievermogen van de Volkswagen-merken, waardoor sprake is van een structurele overcapaciteit.

                        Dat de Europese batterijproducenten in - op zijn minst - woelig water verkeren, komt dan weer grotendeels doordat ze volledig hebben ingezet op de ontwikkeling van een productieapparaat voor performante NMC-batterijen. Die moeten het door hun gretige gebruik van nikkel en kobalt echter steeds vaker afleggen tegen goedkopere LFP-batterijen, waarvan de nieuwste generaties kunnen wedijveren met de prestaties van NMC. Chinese bedrijven bouwen in Europa in het algemeen en in Hongarije in het bijzonder op grote schaal batterij- en autofabrieken.

                        Deel op
                        De productieketen voor LFP-batterijen zit volledig anders in elkaar dan die voor NMC-batterijen, waardoor bedrijven als Northvolt en Umicore niet zomaar kunnen omschakelen. Daarbij moeten ze opboksen tegen Chinese bedrijven als BYD en CATL, die nu al heer en meester zijn in het bouwen van LFP-batterijen.

                        Die Chinese bedrijven bouwen ondertussen in Europa in het algemeen en in Hongarije in het bijzonder op grote schaal batterij- en autofabrieken. Zo worden almaar hogere importtarieven op Chinese elektrische auto’s vermeden.

                        De razendsnelle ontwikkeling van de LFP-batterijtechnologie en de wereldwijd exploderende groei van de productie ervan, leidt ook tot een flinke daling van de kostprijs van batterijpakketten voor e-auto’s. Terwijl die accu’s in het geval van NMC nog goed waren voor ongeveer 40 procent van de productiekosten, zakt dat de komende jaren volgens batterijdeskundigen tot minder dan 20 procent. Daarmee komt de cruciale prijsverlaging die nodig is om elektrische auto’s ook voor de particuliere autokoper aantrekkelijker te maken - weliswaar later dan oorspronkelijk gedacht - snel dichterbij.
                        ​<

                        Copywright De Tijd
                        Last edited by palombian; 16 september 2024, 23:34.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Maar wel met volgende bijkomende info: Van deze elektrische wagens is het belangrijk op te merken dat 82,0% op naam van een vennootschap staat.
                          Dat wijst er op dat er actueel nog steeds enorm weinig particulieren interesse hebben in een EV.
                          De leaseprijs van een EV is reeds een pak hoger dan die van een Diesel/Benzine/Hybride, zodanig dat men al veel minder auto krijgt voor hetzelfde leasebedrag dan voorheen.

                          De leasemaatschappijen zijn op dit moment de restwaarde van EV's drastisch aan het verlagen omdat niemand deze nog wil hebben na de leaseperiode...

                          Wat gaat resulteren in NOG hogere leaseprijzen voor EV's...
                          Heel veel werknemers zullen de rekening wel eens maken of het nog wel interresant is zoals Geerten reeds aangaf....

                          Die 82% zou nog wel eens kunnen dalen in de komende jaren...

                          Comment


                          • Op wereldschaal natuurlijk een ander beeld. Het spreekwoordelijke conservatisme van de Vlaming heeft wat tijd nodig om nieuwe technieken te omarmen.

                            Electric car sales keep rising, even as headlines would have you believe otherwise. Gas car sales, however, actually *are* down.


                            En ondertussen rijden er méér EV's rond in Noorwegen dan benzinewagens.

                            Norway is the world leader in EV sales, but now it's crossed a new landmark: the first country with more EVs than gas cars in service.


                            Noorwegen gaat trouwens de invoertarieven van de EU op Chinese wagens niet volgen waardoor de Noren een pak goedkoper een EV kunnen aanschaffen.
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

                              De leaseprijs van een EV is reeds een pak hoger dan die van een Diesel/Benzine/Hybride, zodanig dat men al veel minder auto krijgt voor hetzelfde leasebedrag dan voorheen.

                              De leasemaatschappijen zijn op dit moment de restwaarde van EV's drastisch aan het verlagen omdat niemand deze nog wil hebben na de leaseperiode...

                              Wat gaat resulteren in NOG hogere leaseprijzen voor EV's...
                              Heel veel werknemers zullen de rekening wel eens maken of het nog wel interresant is zoals Geerten reeds aangaf....

                              Die 82% zou nog wel eens kunnen dalen in de komende jaren...
                              Dat is eigenlijk een pervers neveneffect van de "Belgische bedrijfswagen" (25% van de werknemers), geen slecht idee om hiermee de elektrificatie op gang te trekken (wie zou er anders laadstations hebben willen bouwen enz), maar je kan niet alles hebben...

                              Waarschijnlijk heeft dit de prijs van de EV;s zelfs hoger gehouden dan nodig, en is het een gezonde reactie dat de werknemer het systeem in vraag stelt.
                              Last edited by palombian; 17 september 2024, 10:22.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                                De leaseprijs van een EV is reeds een pak hoger dan die van een Diesel/Benzine/Hybride, zodanig dat men al veel minder auto krijgt voor hetzelfde leasebedrag dan voorheen.
                                Dat was niet hetgeen wij hebben mogen ervaren wanneer mijn echtgenote een wagen moest kiezen.
                                Dat is uiteraard al twee jaar geleden.
                                Vroeger had ze een Audi A4 diesel en ze had graag dezelfde genomen, maar door de hogere belastingen en mindere afschrijvingen pastte die niet meer binnen het maandelijkse lease-budget.
                                De elektrische wagen dat ze nu heeft, kostte voor de leasemaatschappij meer dan dubbel en pastte wel binnen hetzelfde budget.

                                De leasemaatschappijen zijn op dit moment de restwaarde van EV's drastisch aan het verlagen omdat niemand deze nog wil hebben na de leaseperiode...
                                Dat klopt, maar ze kunnen dezelfde wagen met de extra korting van de fabrikant ondertussen ook veel goedkoper aankopen.

                                Wat gaat resulteren in NOG hogere leaseprijzen voor EV's...
                                Is er iets dat goedkoper wordt?
                                De grootste impact voor de bestuurder komt alsnog van de aftrekbaarheid bij de werkgever, die bepaalt uiteindelijk uw leasebudget.
                                Als ze een EV 100% kunnen inbrengen en een benzine maar 55%, dan is er op zich al meer budget over voor de wagen zelf.
                                Uiteraard is het afhankelijk van de werkgever of hij die extra aftrek in eigen zak wil steken of het u gunt om dat te gebruiken (meestal niet).
                                Die aftrekbaarheid zal ook nog wel afnemen.

                                Heel veel werknemers zullen de rekening wel eens maken of het nog wel interresant is zoals Geerten reeds aangaf....

                                Die 82% zou nog wel eens kunnen dalen in de komende jaren...
                                Dat zal fors afhangen van hoe de werkgever dat regelt.
                                Tot voor kort was het zo dat ik mijn bedrijfswagen kon weigeren, maar er kwam dan niets in de plaats, geen extra loon en geen extra vergoeding voor verplaatsing.
                                Het was of de auto of niets en je moet alsnog de verplaatsingen doen die nodig zijn voor je job, veel keuze heb je dan niet.
                                Bij mijn echtgenote is contractueel vastgelegd dat een bedrijfswagen verplicht is wegens ook nodig voor de job.
                                Beiden vanaf nu ook verplicht elektrisch.
                                Hetgeen vaak in de media aangeven wordt dat mensen kunnen kiezen voor een hoger loon bij inlevering van de wagen is niet voor iedereen van toepassing en ken zelf niemand dat dit al kreeg.
                                Ook niet iedereen kan een klein fortuin binnenslepen zoals Geert zijn zoon, dat zijn wel zeer uitzonderlijke vergoedingen voor kaderleden.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X