Black B@ndit Dat tanken met benzine levert natuurlijk weinig problemen op, als er dan eens gemorst wordt, verdampt dat snel. Anders is het met de dieselpompen, meestal is dat wel in orde maar toch kan je het hebben dat er geknoeid is en er diesel op de grond ligt, of nog aan tankpistool. En dan heb je van die lekkere geur mee in de wagen. Op het bedrijf hadden we ook benzine- en dieseltankpompen en daar moest toch met de regelmaat van de klok met absorptiekorrel gestrooid worden. Typisch voor de Ford Transit camionnetten en busjes, die hebben/hadden zo'n lange en smalle vulpijp dat die gewoon de diesel terug uitspuwde op hetzelfde moment als het pistool afsloeg. Bij de nieuwelingen garantie op de schoenen. Zo'n automatisch pistool is niet onfeilbaar. Je kan je verbazen over de hoeveelheid brandstof die in de afvoersystemen (met verplichte opvang koolwaterstoffen) terug te vinden zijn, hebben we gemerkt bij onderhoud van die installaties. Tanken met jerrycans of werfmachines is ook zo'n risico, enfin voor bepaalde mensen toch blijkbaar.
Ik begrijp helemaal waarom je geen EV NU zou kopen. Dat is ook helemaal niet de bedoeling. Wat ik niet begrijp is jouw aversie tegen die technologie (wat blijkt uit jouw links en YT video's) terwijl je toch goede ervaringen zijn met elektrisch rijden, met de fiets en de heftrucks. Als je dan op een gegeven moment toch een andere auto "moet" kopen door ongeval of slijtage is een goede tweedehands EV misschien wel een optie, dan is de extra productie CO2 mogelijk al geneutraliseerd door de afgelegde kilometers. Zelfs in onze gemeente zij nu twee elektrische deelwagens ter beschikking, als je dan toch zelden een wagen nodig hebt kan je beter daar gebruik van maken dan een wagen kopen. Je moet voor jouw situatie de rekening eens maken. https://www.cambio.be/nl-vla/hoeveel-kost-het
Voor een elektrische fiets zal ook wel dezelfde regel gelden als voor batterijen van EV's: geen 100% laden indien niet direct nodig, dus niet aan 100% geladen dagen/weken laten stilstaan. En niet te ver ontladen. Een EV is daar wel beter in dan een fietsbatterij veronderstel ik, door een uitgekiende BMS en een zekere "overhead" of reserve in de batterij. Ideaal, maar amper werkbaar is wat levensduur betreft laden tot 75% en ontladen tot 65%, daarmee krik je de te verwachten laadcycli voor lithiumbatterijen op van 3000 naar 9000, of iets in die richting.
Ik begrijp helemaal waarom je geen EV NU zou kopen. Dat is ook helemaal niet de bedoeling. Wat ik niet begrijp is jouw aversie tegen die technologie (wat blijkt uit jouw links en YT video's) terwijl je toch goede ervaringen zijn met elektrisch rijden, met de fiets en de heftrucks. Als je dan op een gegeven moment toch een andere auto "moet" kopen door ongeval of slijtage is een goede tweedehands EV misschien wel een optie, dan is de extra productie CO2 mogelijk al geneutraliseerd door de afgelegde kilometers. Zelfs in onze gemeente zij nu twee elektrische deelwagens ter beschikking, als je dan toch zelden een wagen nodig hebt kan je beter daar gebruik van maken dan een wagen kopen. Je moet voor jouw situatie de rekening eens maken. https://www.cambio.be/nl-vla/hoeveel-kost-het
Voor een elektrische fiets zal ook wel dezelfde regel gelden als voor batterijen van EV's: geen 100% laden indien niet direct nodig, dus niet aan 100% geladen dagen/weken laten stilstaan. En niet te ver ontladen. Een EV is daar wel beter in dan een fietsbatterij veronderstel ik, door een uitgekiende BMS en een zekere "overhead" of reserve in de batterij. Ideaal, maar amper werkbaar is wat levensduur betreft laden tot 75% en ontladen tot 65%, daarmee krik je de te verwachten laadcycli voor lithiumbatterijen op van 3000 naar 9000, of iets in die richting.
Comment