Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Hola, een derde EV gebruiker die hier durft te melden dat hij geen problemen heeft. Die moeten we direct afknallen. Onmogelijk
    Zielig … de derde die de nadelen aanvaardt bewijst niet dat er geen nadelen aan zijn, ook omdat hij weinig keuze heeft als bedrijfswagen.
    Maar hij geeft tegelijk aan welk nadeel er aan de EV was, onderweg naar een klant moeten bijladen en op een relatief korte afstand.

    Maar er zijn anderen die er op grote schaal wel een probleem mee hebben, eentje van miljarden.
    Ford herziet elektrificatieplannen, miljardenverlies verwacht https://www.hln.be/autobedrijven/for...acht~a673ee81/
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

      Maar er zijn anderen die er op grote schaal wel een probleem mee hebben, eentje van miljarden.
      Ford herziet elektrificatieplannen, miljardenverlies verwacht https://www.hln.be/autobedrijven/for...acht~a673ee81/
      Gemeld door persbureau @Reuters Freddy, verwacht je er maar aan dat de cliniclown het weer beter zal weten….
      EV’s, de teloorgang van de auto-industrie, geloof mij.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        De rest heeft geen belang en is naast de kwestie.
        De enige frustratie is dat sommigen, waaronder 1 persoon specifiek de top haalt, steeds blijft ontkennen dat andere gebruikers mogelijks last ondervinden bij het gebruik van een EV.
        Heeft niets te maken met anti-EV of wat ook, enkel realistisch zijn.
        De EV dat we in gebruik hebben, van een bedrijf, kost meer dan 90.000€.
        Gedwongen door onze overheid want door de extra belasting op diesels en verminderde restwaarde pastte een wagen van 37.000€ niet meer in het maandelijkse leasingbudget.
        Met die diesel zouden we gemakkelijk meer 1000km (tot 1200) kunnen gereden hebben zonder tanken.
        Als mijn echtgenote nu op en af naar Luxemburg moet voor een meeting, dan moet die 100% geladen zijn voor vertrek, kunt ge net aan de grens bij Aire de Capellen ongeveer een uur verliezen om te laden alvorens verder te kunnen.
        In het terugkomen kan ze nog eens hetzelfde doen en bij thuiskomst is die terug volledig leeg en kunt ge terug beginnen laden.
        Hoe ge het draait of keert, vier keer moeten laden voor 1 rit en voor 1 klantenbezoek minstens 2 tot 3 uur langer onderweg zijn enkel door dat laden, awel ja dat is schandalig nadelig tegenover een diesel waarmee ge twee keer op en af kunt op 1 tank.
        Drie keer meer betalen voor een auto om maar een vierde van de autonomie te hebben, ze zouden het moeten verbieden in plaats van te verplichten.
        Ja er zijn ondertussen wagens die meer autonomie hebben of sneller kunnen laden, maar ge kunt moeilijk telkens van wagen veranderen.
        Privé hebben we een benzine, akkoord redelijk sportief, een vergelijkbare wagen binnen hetzelfde merk kost in EV een 60.000€ meer (geen typfout), uiteraard zou die ook maar 1/3 van de autonomie hebben.
        Hoe dat men dat ook draait of keert, een EV rijdt goed maar staat zeker nog niet op punt om een volwaardig alternatief te zijn.
        Dat sommigen daarmee kunnen leven is hun volle recht, maar dat betekent niet dat deze verschillen met een benzine of diesel er niet zijn.
        Mocht u naar uw klant gereden zijn met een diesel, dan had u in Zaventem niet moeten stoppen, maar had u nog een paar keer dezelfde rit kunnen doen.
        Een roadtrip van 6.000km zou met een diesel hoogstens 6 keer tanken zijn, 30 minuten tijdverspilling dus.
        Hoe vaak heeft u moeten laden en hoeveel tijd in totaal aan de lader gehangen?
        Maar goed, als ontkenners van het verschil zal er wel weer een goede uitleg komen om het te minimaliseren.
        En verder nog steeds hetzelfde, heb je er geen last van, wees dan blij, maar verbiedt anderen niet om op een eerlijke manier actuele nadelen aan te kaarten.
        Wat een heerlijke strategie is dat toch?

        Ik heb het over mijn kosten. Wellicht staat je dat niet aan. Dus zeg je eerst "dat doet niet ter zake" en vervolgens begin je over uw eigen kosten. Heu? En dan nog over een wagen die veel te veel te kost voor wat hij is. En uiteraard is dat de schuld van iemand anders. Niemand minder dan overheid. OK. Dat soort type dus. Met alle Chinezen maar niet met den deze.

        Ik heb eens voor de sport in Tessie mijn laadminuten opgeteld langs de weg over de 21 dagen (dus niet aan de haak in het hotel, want dan slapen we). Ik kom op 433 minuten over 11 laadbeurten, ofwel 39 minuten gemiddeld per laadbeurt. Van die 11 laadbeurten zijn er 8 die op het middaguur vallen. Waar ik dus waarschijnlijk véél langer geladen heb dan strikt genomen nodig was. Want ja... we zijn lekker aan het eten. Of koffie aan het drinken. Of aan het shoppen. Of misschien ook wel foto's aan het nemen. In elk geval iets leuks waarbij onze handen niet naar benzine ruiken, en waarbij de WC's niet naar wiet ruiken, waarbij de vloer niet plakt van viezigheid, en waarbij we niet in de wachtrij moeten staan om om voor 4,5 euro een lauwe cola te kopen en we met geluk een bonneke van 0,80 kunnen inruilen.

        Ik heb dus in totaal 7u en 22 minuten geladen "met wachten" om tot in Trondheim te gaan en terug (toegegeven, een stuk met de boot, zalig). En dus uw madam heeft 3 uur laden nodig om tot in Cappellen heen en terug te gaan.
        Ik snap je aversie voor electrische wagens ja.

        Voor de derde keer, I rest my case.
        Last edited by JuLi; 21 augustus 2024, 19:34.
        There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
        | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
          In elk geval iets leuks waarbij onze handen niet naar benzine ruiken, en waarbij de WC's niet naar wiet ruiken, waarbij de vloer niet plakt van viezigheid, en waarbij we niet in de wachtrij moeten staan om om voor 4,5 euro een lauwe cola te kopen en we met geluk een bonneke van 0,80 kunnen inruilen.

          Voor de derde keer, I rest my case.
          ja hallo, van minachtend neerkijken op anderen gesproken, en dat van een business man,
          zo zit er hier reeds een die denkt dat de evenaar door zijn gat loopt….
          Salut en de wind vanachter, verbruikt ook nog eens minder…

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

            ja hallo, van minachtend neerkijken op anderen gesproken, en dat van een business man,
            zo zit er hier reeds een die denkt dat de evenaar door zijn gat loopt….
            Salut en de wind vanachter, verbruikt ook nog eens minder…
            Voor zijn laatst berichte dacht ik nog dat hij het goed bedoelde maar inderdaad (familie van ?)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
              Ik heb eens voor de sport in Tessie mijn laadminuten opgeteld langs de weg over de 21 dagen (dus niet aan de haak in het hotel, want dan slapen we). Ik kom op 433 minuten over 11 laadbeurten, ofwel 39 minuten gemiddeld per laadbeurt. Van die 11 laadbeurten zijn er 8 die op het middaguur vallen. Waar ik dus waarschijnlijk véél langer geladen heb dan strikt genomen nodig was. Want ja... we zijn lekker aan het eten. Of koffie aan het drinken. Of aan het shoppen. Of misschien ook wel foto's aan het nemen.
              …/…
              Ik heb dus in totaal 7u en 22 minuten geladen "met wachten" om tot in Trondheim te gaan en terug (toegegeven, een stuk met de boot, zalig).
              Zoals u nu aangeeft, 433 minuten tijdens uw lunch of ander pleziertje wanneer u tijd genoeg heeft.
              Ongeveer 7 uur meer dan met een diesel.
              Toch een heel andere situatie dan dezelfde tijd verliezen tijdens professionele verplaatsingen?

              En dus uw madam heeft 3 uur laden nodig om tot in Cappellen heen en terug te gaan.
              Ik snap je aversie voor electrische wagens ja.
              In Capellen laden om de rit verder te kunnen zetten, dus wel nog wat verder Luxemburg in.
              Air de Capellen zelf is 225 km van bij ons, de totale rit inclusief twee locaties in Luxemburg is dus meer.
              Volledig geladen haalt die een 257 km op de snelweg of tijdens de winter, dus ja in Capellen moet men laden om verder te kunnen net als die in het terugkomen daar ook terug vol moet zijn om thuis te geraken met de nog 8 km resterende autonomie.
              Goed dat er geen omleidingen zijn op die dag.

              Ondertussen zijn er meer en meer wagens die sneller kunnen laden aan maximaal 400 KW in plaats van 120 KW en de Chinezen hebben er nu al ene aan 800 KW ontwikkeld, maar ge kunt ook maar kopen wat op dat moment beschikbaar is en niet permanent veranderen als er iets nieuwer uitkomt.

              Voor de derde keer, I rest my case.
              Ja, blijf maar in uw eigen droomwereld.
              Nog even apart een stuk uit uw grappige liturgie, precies een stuk voor een film met Louis de Funes.

              In elk geval iets leuks waarbij onze handen niet naar benzine ruiken, en waarbij de WC's niet naar wiet ruiken, waarbij de vloer niet plakt van viezigheid, en waarbij we niet in de wachtrij moeten staan om om voor 4,5 euro een lauwe cola te kopen en we met geluk een bonneke van 0,80 kunnen inruilen.
              Nooit gehoord van een doekje of handschoen?
              Trouwens na het vastnemen van een laadkabel aan een snellader kuis ik ook even mijn handen af, dezelfde moeite dus.
              En tanken doe ik niet in een wc waar wiet gerookt werd maar aan een pomp, blijkbaar is die geur u goed gekend?
              De paar minuutjes om te tanken dat dit inneemt, die bezorgen me ook niet de noodzaak om naar toilet te gaan of ondertussen te gaan eten of drinken zoals tijdens de langere laadtijden.
              Een lauwe cola kopen?
              Geen goede koelbox als je zoveel rijdt, of bang dat de batterij te snel plat raakt?
              Last edited by VerSeg; 21 augustus 2024, 21:06.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Enkele dagen terug van onze Italië reis. Met EV. Nou dacht ik hier een reisverslag te posten. Maar wat ik hier lees is waanzin. Het hele assortiment anti- EV clichés opgerakeld. Keer op keer opnieuw. En dan die reacties als hier een EV rijder zijn ervaringen nog maar durft te posten.
                Wow. Echt Wow.
                Ik zal het dan maar kort houden. Probleemloze erg comfortabele reis. Geen tijdverlies noch aanschuiven bij de laadstations.
                Thumbs up voor JuLi, Hombre, Silent M. en de anderen die de moed hebben om hier te getuigen over hun ervaringen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Klimop Bekijk bericht
                  Enkele dagen terug van onze Italië reis. Met EV. Nou dacht ik hier een reisverslag te posten. Maar wat ik hier lees is waanzin. Het hele assortiment anti- EV clichés opgerakeld. Keer op keer opnieuw. En dan die reacties als hier een EV rijder zijn ervaringen nog maar durft te posten.
                  Wow. Echt Wow.
                  Ik zal het dan maar kort houden. Probleemloze erg comfortabele reis. Geen tijdverlies noch aanschuiven bij de laadstations.
                  Thumbs up voor JuLi, Hombre, Silent M. en de anderen die de moed hebben om hier te getuigen over hun ervaringen.
                  Dankjewel. Ik denk dat er hier een paar heerschappen zijn die verbaasd zijn dat er eens iemand de bal terug durft te kaatsen op die manier zoals zij hier al een jaar doen. Als iemand hun eigen gedrag even durft spiegelen verschieten ze... van zichzelf. ;-)
                  Misschien is dat ook eens goed.

                  PS: het zal een onbedoeld compliment zijn, maar ik moet wel toegeven dat ik een beetje geflatteerd ben dat m'n tekst wordt vergeleken met een scenario van Louis de Funès. Wat een zalige mens was dat.
                  Last edited by JuLi; 22 augustus 2024, 20:12.
                  There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
                  | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Klimop Bekijk bericht
                    Enkele dagen terug van onze Italië reis. Met EV. Nou dacht ik hier een reisverslag te posten. Maar wat ik hier lees is waanzin. Het hele assortiment anti- EV clichés opgerakeld. Keer op keer opnieuw. En dan die reacties als hier een EV rijder zijn ervaringen nog maar durft te posten.
                    Wow. Echt Wow.
                    Ik zal het dan maar kort houden. Probleemloze erg comfortabele reis. Geen tijdverlies noch aanschuiven bij de laadstations.
                    Thumbs up voor JuLi, Hombre, Silent M. en de anderen die de moed hebben om hier te getuigen over hun ervaringen.
                    Straf dat wij als EV rijder dan geen minpunt mogen aangeven, dan wordt dit meteen als anti-EV of met enkele beledigingen afgestraft.
                    Moeten we dan liegen en tegen onze zin verklaren dat alles perfect is?

                    Niemand heeft hier ooit aangegeven anti-EV te zijn, enkel dat nog niet alles op punt staat voor iedereen als volwaardig alternatief.
                    Wees blij dat jullie ermee kunnen leven en het geen nadeel vinden, dat is jullie volle recht.
                    Dat alles van een EV perfect is, dat is voor mij dan waanzin.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • HPB heeft een batterij ontwikkeld die tien keer zo vaak kan laden, langer meegaat, niet in brand vliegt en goedkoper is dan lithium-ion-batterijen.

                      Comment


                      • Ik zie in een ander topic dat Geerten interesse toont in windmolens, toevallig krijg ik vandaag onderstaande schema in mijn mailbox. Toont mooi het verschil tussen de drie opties.



                        Overigens gisterenavond een interessant programma op VRT Canvas over de omschakeling naar elektrische auto's.


                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • Last edited by Geerten; 23 augustus 2024, 13:15.

                          Comment


                          • Steeds meer EV's op een plaats waar je het niet verwacht.

                            Long lines have been forming at gas stations in Ethiopia’s capital, Addis Ababa, amid fuel shortages and a price spike in recent months.


                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • Ook weer klaar voor de schroothoop.
                              Gebeurt toch maar al te vaak tijdens het laden.

                              NIJMEGEN - Vanmiddag werd de brandweer om 16.45 uur gealarmeerd voor een autobrand. Omdat de auto tegen een pand stond, rukten de hulpdiensten groots uit. De brand ontstond tijdens het laden van de elektrische auto. De eigenaresse van het pand zat met enkele anderen tegenover het pand, toen ze een harde knal hoorden. Niet veel
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X