Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Ik ben al aan het denken om de volgende keer toch de duurdere benzine te tanken, omdat daar minder of geen ethanol in zit, die zou langer goed moeten blijven dan de super 95 E10.
    Zou inderdaad beter zijn Bart, niet enkel voor het versterven van de benzine maar
    vooral omdat Ethanol een vrij sterke hygroscopische eigenschap heeft en dus waterdamp
    opslorpt.
    Nu ben ik wel niet zeker in hoeverre dat van toepassing is eens gemengd met benzine,
    maar toch beter op zeker spelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Een energietransitie heeft tijd nodig. En is China zijn ze beter/sneller op weg dan elders. En wat die man-met-zijn-simpel-autootje betreft, de Belg staat met 17.39Ton CO2 per inwoner per jaar met mooi te "schitteren" op een negende plaats in we wereldranglijst. Nog voor landen als USA en Canada. Maar o-wee als die Belg moeite moet doen om zijn gedrag aan te passen.

Er worden in China twee keer zoveel zonnepanelen en windmolens gebouwd als in de rest van de wereld. Het land is koploper op het gebied van opwekken van duurzame energie.

Heb het artikel volledig gelezen, het belangrijkste dat ik daar uit opmaak is dat vooral China (overheid) de investeringen doet om zonnepanelen en windmolens te zetten.
      Dat in groot contrast tot wat hier gaande is, hier wil de regering vooral dat de burger opdraait voor alle kosten.
      Wij hebben hier al zeker 10 jaar een energiecontract 100% groene stroom, als afnemer van het net kunnen we daar naast de zonnepanelen verder zelf niet veel aan veranderen.
      Dat er nu overal problemen zijn om de energie tot bij de mensen te krijgen, dat ligt niet aan de mensen.
      Men wil anderzijds zonnepanelen kunnen uitschakelen omdat het net overbelast wordt met te veel gratis energie.
      Iedereen betaalt mee voor de uitbreiding, onderhoud en verbetering van het net, maar nergens verbeteren ze het net.
      Wie investeringen doet om groene stroom op te wekken, die wordt op de hoop toe nog eens afgestraft met allerlei regeltjes om toch maar meer af te dokken.
      Hier primeert vooral hun inkomsten.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Heb het artikel volledig gelezen, het belangrijkste dat ik daar uit opmaak is dat vooral China (overheid) de investeringen doet om zonnepanelen en windmolens te zetten.
        Typisch voor een communistisch regime Freddy, minstens 51% van de aandelen in handen houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
          Typisch voor een communistisch regime Freddy, minstens 51% van de aandelen in handen houden.
          Klopt misschien wel, maar blijft toch het feit dat het vooral over het opwekken van energie voor de leveranciers gaat in tegenstelling tot wat men hier allemaal van de burger verlangt.
          De enorme aantallen zonnepanelen (en windmolens) die ze aankaarten, is niet wat de bevolking geplaatst heeft.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Als er iets is dat ik nooit zou privatiseren, zou het energie- en watervoorziening zijn. Misschien nog dingen, maar dan zou men mij een communist noemen.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              En wat die man-met-zijn-simpel-autootje betreft, de Belg staat met 17.39Ton CO2 per inwoner per jaar met mooi te "schitteren" op een negende plaats in we wereldranglijst. Nog voor landen als USA en Canada. Maar o-wee als die Belg moeite moet doen om zijn gedrag aan te passen.
              Vind ik wel heel straf om te geloven....wat is uw bron want ik vind andere resultaten... USA die verbruiken per gallon ipv liters met hun grote pick-up trucks....

Comment

Moest ik daar de totaal oplossing voor kennen, dan zou ik mijzelf op de borst mogen kloppen denk ik.
                Heb ik hier ooit gezegd dat ik EV’s niet goed vind? Ik denk het niet, wel tegenstander wat de batterijen en laad infrastructuur betreft, dat staat bijlange nog niet op punt, gezien je elke dag wel ergens leest
                dat een of andere weeral een nieuw soort batterij heeft uitgevonden waar je na een tijd niets meer van hoort.
                Wij hebben toch flink geïnvesteerd in klimaat neutraal zijn, wat wij momenteel reeds sinds een
                aantal jaren betalen is enkel de netvergoeding, probleem is altijd wat ze met de ene hand geven
                nemen ze met de andere hand terug.
                Zijn wij een grote vervuiler als we op jaarbasis ongeveer 1.500 liter benzine verstoken met ons twee
                bescheiden auto’s en voor de rest klimaatneutraal zijn wat betreft ons woning.
                feit is dat wij ons steentje redelijk hebben bijgedragen.
                En vooral, niet alle co2 uitstoot komt door ons autootje, zoals ze ons willen doen geloven.
                De biosfeer, atmosfeer en oceaan wisselen continu grote hoeveelheden koolstof uit. De hoeveelheid die de mens daar met fossiele emissies aan toevoegt lijkt misschien verwaarloosbaar klein. Is dat ook zo?

Het VW schandaal en de opkomst van Tesla heeft de auto industrie doen panikeren en ze hebben
                gegokt op de EV en gehoopt op een snelle transitie naar een product dat nog niet volledig klaar is voor de consumenten markt.
                Misschien kunnen ze beginnen met de mogelijkheid om de auto trein terug te herbekijken in Europa, kan wel in Finland.
                Als ik de bal terug mag kaatsen Silent M. wat is uw oplossing op de door u gestelde vraag?
                Hoe klimaatneutraal bent u eigenlijk?
                Maak U over mijn klimaatneutraliteit maar geen zorgen : ik woon zeer energiezuinig, gebruik voor verplaatsingen in een straal van 15 km - in de zomer zelfs iets verder - de fiets , (tenzij er iets zwaars of volumineus mee moet) , heb voor het laatst gevlogen in 2017 en eet meer en meer vegetarisch. En , idd de wagen is een EV…

Maar als U hier een wedstrijd “ om ter verst pissen “ wil houden ga gerust uw gang.

Voorts lees ik noch bij U als eronder nieuwe “argumenten” : telkens opnieuw dat accu’s en laadstations nog lang niet op punt staan terwijl dagelijks meer en meer mensen het tegendeel BEWIJZEN.

Bij gebrek aan zinnige argumenten terzake vervallen jullie dan maar in eigenbeklag van “wij doen al genoeg” en “eerst een ander”, gaan jullie de maatschappelijke toer op want zit “de politiek” achter jullie geld, of trachten jullie de discussie te verleggen naar - godbetert - de al dan niet parate kennis omtrent de samenstelling van gassen van Opapol, het kappen van amerikaanse eiken in Tilleghembos, of de steenkoolproblematiek in China…

Begin over al die zaken gerust een nieuw draadje, maar blijf hier aub bij het onderwerp.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                  Begin over al die zaken gerust een nieuw draadje, maar blijf hier aub bij het onderwerp.
                  En dat is? “Wie zou nog een diesel kopen”

Comment

Antwoord: Ik zeker niet .
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Het tij is wel aan het keren:

De verkoop van de elektrische auto in Duitsland staat behoorlijk onder druk. In vergelijking met vorig jaar is het niet best.

Comment

Rudolf

Comment

• Een elektrische wagen die daar geparkeerd stond, is waarschijnlijk verantwoordelijk voor de vuurzee.

Comment

Dito, maar voorlopig ook nog geen EV
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

Comment

Een goede aanvulling hierop zou zijn: Wie zou zijn perfect in orde zijnde diesel of benzine meteen verkopen om een EV te kopen.
                              Want daar komen de meeste reacties op neer.
                              Iemand met wat gezond verstand alvast niet.
                              Overschakelen op het moment dat die aan vervaging toe is, dat is weer iets heel anders.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Omdat u ook heel weinig de wagen gebruikt.
                                Zou u hetzelfde antwoorden mocht u jaarlijks 50.000 km rijden?
                                Elke situatie is uiteindelijk anders.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X