Moderator Warning:
Dit gaat allang niet meer over diesel, maar is ontaard in een zielige op-de-man-spelen show. Ik ga me weer niet bezighouden met de giftige posts te verwijderen, maar hoop dat jullie dit beschouwen als mijn laatste waarschuwing. Bij het eerstvolgende van dergelijke berichten wordt de topic onverbiddelijk gesloten.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
- Likes 2
-
-
Volkswagen Group stelt diverse elektrische modellen uit!
Tegelijkertijd is er één EV die juist net iets eerder komt dan eerder nog het geval leek: de elektrische 'Golf'.
De Volkswagen Group ziet zich net als tal van andere autofabrikanten momenteel genoodzaakt om zijn elektrische toekomstplannen bij te stellen.
Volkswagen Group stelt diverse elektrische modellen uit - AutoWeek" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Comment
-
Het begint te rommelen in EV land
.
Elektrische Mercedes-Benz 'C-klasse' en 'GLC' komen iets later!
Mercedes-Benz werkt aan een elektrisch alternatief voor de C-klasse
en een opvolger voor de EQC.
Die twee zustermodellen komen iets later op de markt dan we verwachtten.
Elektrische Mercedes-Benz 'C-klasse' en 'GLC' komen iets later - (autoweek.nl)" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
De clown geeft weer een reactie kleuterklas niveau en doet zijn naam weer alle eer aan.
Kunt ge u nu geen enkele keer als volwassen mens gedragen zonder te verwijten, kleineren of beledigen?Last edited by VerSeg; 13 augustus 2024, 21:29.Canon EOS Digital
BD0479BE
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtEigen veronderstellingen of feiten? De gemiddelde verplaatsing per dag met de auto is in België is 36,5km (13.350km/jaar) en in Duitsland is dat iets van 39km per dag (14.235km). Noorwegen 35km/dag. Niet echt indrukwekkende verschillen hé.
Als er mensen zijn die maar 2 of drie keer per week naar hun werk moeten op 5 of zelfs 20 km afstand, dan is hun gemiddelde heel laag en haalt dat ook meteen het totale gemiddelde omlaag van diegenen die wekelijks misschien 2000 km of dagelijks 500 of meer km rijden.
Verschil is dat een voertuig, om het over geen specifiek type te hebben, voor die eerste groep al snel zal voldoen en voor de tweede groep veel grotere vereisten zal hebben.
En dat is de verkeerde visie in heel dit topic, u neemt steeds de voldoening voor wie weinig rijdt als referentie voor wie veel rijdt.
Er zijn anders voldoende mensen die al dan niet professioneel heel de dag op de baan moeten zitten en die mensen zitten met een EV met veel andere problemen opgescheept dan wie de zondag eens naar de kerk rijdt.
Elke ervaring is anders en dat is de enige correcte visie.Canon EOS Digital
BD0479BE
- Likes 2
Comment
-
-
Weer twee leasingmaatschappijen die het aanbod van EV's willen verminderen omdat de klanten meer vragen naar niet-EV's.
Ze gaan dus wel heel wat tweedehands EV's op de markt brengen, ex leasing uiteraard.
Autoverhuurbedrijf Sixt gaat minder elektrische wagens verhuren, aangezien klanten liever voor een auto met verbrandingsmotor kiezen.
En ik vrees dat de hogere belastingen op EV's, minder aftrekmogelijkheden voor laadpalen en dat in combinatie met het wegvallen van premies voor thuisbatterijen daar ook geen goede invloed op gaan hebben.
En als daarna ook nog eens het voordeel op BIV en verkeersbelasting fors zal verminderen of wegvallen zoals men wenst te doen, dan is het al helemaal fiscaal niet meer een voordeel.Canon EOS Digital
BD0479BE
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtZe gaan dus wel heel wat tweedehands EV's op de markt brengen, ex leasing uiteraard.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
Ik vraag mij af wie zo'n ex-lease EV wil kopen als particulier.... zijn nog eerste generatie met de slechtste batterijen... Ik zou zo geen willen denk ik....
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtEn zo kunnen we deze hele topic van 1645 berichten gewoon opnieuw beginnen, bij sommigen blijft de plaat ook gewoon hangen.Last edited by Geerten; 14 augustus 2024, 09:03.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtEn zo kunnen we deze hele topic van 1645 berichten gewoon opnieuw beginnen, bij sommigen blijft de plaat ook gewoon hangen.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
Ik vraag mij af wie zo'n ex-lease EV wil kopen als particulier.... zijn nog eerste generatie met de slechtste batterijen... Ik zou zo geen willen denk ik....
Verder is het altijd een risico een wagen te kopen waarvan men niet weet wat ermee gebeurd is, maar dat is voor alle tweedehandswagens van toepassing.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Kortom EV’s zijn na 6-7 jaar waardeloos vanwege het batterijpak, mensen beginnen het te begrijpen.
https://www.autogids.be/autonieuws/b...ter%20bedragen.
Intussen boeken ze bij UMICORE een waardeverlies van 1,6 Miljard o.a. omdat EV’s langer meegaan dan gedacht.
Umicore steekt grote recyclagefabriek voor herlaadbare batterijen in de koelkast
“Het plan voor een eerste grootschalige recyclagefabriek voor herlaadbare batterijen in Europa gaat voor jaren de koelkast in. Umicore gaat ervan uit dat die er ten vroegste in 2032 kan komen. Topman Sap: “Het is een logische stap omdat de verkoop van elektrische wagens trager op gang komt dan gedacht en het ook langer zal duren vooraleer de recyclage van die afgedankte auto’s op gang komt. Dat is ook een gevolg van het feit dat de levensduur van elektrische wagens naar verwachting groter zal zijn dan tot voor kort gedacht.”
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240726_92276998
Comment
-
Comment