Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Collega had een C4 Grand Picasso, eerste rit heel stuk van de dakreling weg op de snelweg.
    Met eenzelfde wagen brak bij mij het kofferdeksel ter hoogte van de scharnier.
    Andere kennis eerste week de sierstrippen op de zijkanten er gewoon afgevallen.
    Uitleg in de garage: gebeurt wel meer. :-)
    Voor de rest reed dat wel redelijk goed.
    Dat is zoals in de Franse films van vroeger
    https://www.youtube.com/watch?v=Ls8oFvRUWZA

https://www.youtube.com/watch?v=gnLj5Xo4zBc
    Last edited by Black B@ndit; 24 juli 2024, 15:38.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
      Oei, op je teentjes getrapt blijkbaar.....
      Uiteraard gaat mij dat niet aan Hombre en welke zaak U er financieel aan gedaan hebt interesseert mij geen bal.
      Maar gans je pleidooi inzake EV ervaringsdeskundige valt hier nu echt wel in het niets.
      Wat is de waarde van de ervaring van iemand die maar 6.000Km per jaar rijdt?

Wat is de waarde van de ervaringen/mening van iemand die 0.0 km per jaar rijdt in een EV?

Oh, en btw, de tijd van de Tiguan reed ik nog een firmawagen. De Tiguan werd gebruikt door het vrouwtje. Zwijg gewoon over dingen waar je niets van weet, man.
      Last edited by Hombre; 24 juli 2024, 15:59.
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Wat is de waarde van de ervaringen/mening van iemand die 0.0 km per jaar rijdt in een EV?
        Hoe meer ik jou gezever hier lees hoe minder de goesting in een EV net als vele anderen.
        Love you to Hombre ..........
        Last edited by Geerten; 24 juli 2024, 16:39.

Comment

U gaf al vaker aan de WLTP te kunnen halen, met 20,77 kWh gemiddeld verbruik zit u daar anders ook wel een pak boven.
          Toch wel 4,57 kWh minder dan wat uw eerdere screenshot aangaf als gemiddelde.
          Dus wees niet zo verbaasd als u andere cijfers post dan wat u typt, dat daar reacties op komen.
          Uit uw screenshot lees ik gemiddeld 20,77 kWh per 100 kilometer af en een gemiddelde van 3,88 kWh per rit, dus gemiddeld 18,68 km per rit (op moment van screenshot).
          Ik ga niet veel moeite meer doen om uw hersenkronkels te ontwarren. Als ik een screenshot toon van 1 maand, de koudste maand van het jaar (14 december tot 12 januari) en een verbruik van 20.77 kWh is het dan zo moeilijk te begrijpen dat het jaargemiddelde lager ligt? Ik zal u nog een screenshot geven van vandaag, over de hele afgelopen 30 dagen gemiddeld 13.76 kWh/100km. Dat is voor een kleine 700km, slechts een 100tal autoweg (tijdens de vakantie rijden we niet zo veel, overal te druk. We gaan liever tijdens het jaar weg, veel rustiger dan -behalve op de weg soms-).

Hombre

Comment

Ik ga niet veel moeite meer doen om uw hersenkronkels te ontwarren. Als ik een screenshot toon van 1 maand, de koudste maand van het jaar (14 december tot 12 januari) en een verbruik van 20.77 kWh is het dan zo moeilijk te begrijpen dat het jaargemiddelde lager ligt? Ik zal u nog een screenshot geven van vandaag, over de hele afgelopen 30 dagen gemiddeld 13.76 kWh/100km. Dat is voor een kleine 700km, slechts een 100tal autoweg (tijdens de vakantie rijden we niet zo veel, overal te druk. We gaan liever tijdens het jaar weg, veel rustiger dan -behalve op de weg soms-).

Zijn uw hersenkronkels dan zoveel beter?
            U breekt de EV die wij gebruiken al zoveel keren en maanden af op een screenshot van 1 rit tijdens de winter.
            U en alleen u gebruikt dat gegeven als algemeen om telkens opnieuw aan te kaarten dat wij een verkeerde EV hebben.

Maar proficiat want met uw nieuwe screenshot bewijs je nu zelf hetgeen wij al maanden aankaarten, elke situatie is anders, elk gebruik is anders, ieders resultaat kan fors uiteenlopen.
            Eveneens geeft het aan dat u vooral korte ritten maakt, hoe kan u dan oordelen voor mensen die vaak lange ritten maken?

Als anderen hun EV meer verbruiken op bepaalde ritten of momenten en dit vermelden, dan beledig je ze als zeveraar en als anti-EV, EV-haters of wat ook of breek je hun wagenkeuze meteen af.
            Nu toon je een identieke situatie en ga je het verdedigen en normaal vinden.

Er is maar 1 besluit mogelijk na heel deze discussie dat je al met velen voert, het gaat hem helemaal niet om de EV, het klimaat of wat ook.
            Het enige dat u steeds probeert te bewijzen is dat bij u alles perfect is en eenieder dat ook maar 1 geldig en correct tegenargument of minpuntje durft aankaarten, die maak je steeds met de grond gelijk.
            Zeer spijtig en trieste houding.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Hoe meer ik jou gezever hier lees hoe minder de goesting in een EV net als vele anderen.
              Love you to Hombre ..........
              Eerlijk gezegd, als wij een dag uitstap doen, of een week-end naar Nederland of Frankrijk, of drie dagen Ardennen en andere varianten dan denken we niet aan rekenwerk.
              Het belangrijkste is: hebben we onze tandenborstel mee, de shampoo, ondergoed en verse sokken etc. En uiteraard mijn scheermesjes.
              Dan stappen we in de auto en rijden weg.
              O ja: 'k was bijna vergeten om naar de benzine/diesel meter te kijken. Maar ik zie dat er nog genoeg in de tank is ......
              Al dat gedoe met die tabellen van de EV....... dat is geen vakantie hé....
              Last edited by Skitch; 24 juli 2024, 20:37. Reden: Toegevoegd : En uiteraard mijn scheermesjes.
              " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

Eerlijk gezegd, als wij een dag uitstap doen, of een week-end naar Nederland of Frankrijk, of drie dagen Ardennen en andere varianten dan denken we niet aan rekenwerk.
                Het belangrijkste is: hebben we onze tandenborstel mee, de shampoo, ondergoed en verse sokken etc. En uiteraard mijn scheermesjes.
                O ja: 'k was bijna vergeten om naar de benzine/diesel meter te kijken. Maar ik zie dat er nog genoeg in de tank is ......
                Al dat gedoe met die tabellen van de EV....... dat is geen vakantie hé.....
                Hehe, ik kijk er ook alleen (de tabellen) maar in verband met de never-ending discussie met Verseg. We vertrekken wanneer we willen, hebben weinig verplichtingen. Is laden nodig, laadpalen zat. Alleen die scheermesjes hoeven hier niet.
                Hombre

Comment

Zijn uw hersenkronkels dan zoveel beter?
                  U breekt de EV die wij gebruiken al zoveel keren en maanden af op een screenshot van 1 rit tijdens de winter.
                  U en alleen u gebruikt dat gegeven als algemeen om telkens opnieuw aan te kaarten dat wij een verkeerde EV hebben.
                  Ik breek helemaal niets af, dat doe je zelf heus wel. Spreek eens met een ervaren EV gebruiker over uw verbruik van 40,7 kWh/100km. Dat zijn cijfers van iemand die met zijn 1600kg caravan over de Dolomieten trekt. Als ik dan met oprechte bedoelingen vraag of de recuperatie misschien uitgeschakeld staat krijg ik de levieten te lezen.
                  Als je dan zélf aangeeft dat je onder andere vanuit Leuven niet tot in Brugge en terug kan geraken, dan heb je de verkeerde EV gekozen of gekregen van de werkgever. Je hebt eens in een helder moment de eigenschappen van die EV opgegeven, je kan toch niet ontkennen dat die auto geen topper is qua range en verbruik.
                  En voor de maakt het me bitter weinig uit wat voor fiets, auto of bus je rijdt. Maar als je die slechte ervaringen doortrekt naar heel het EV gebeuren ben je wel heel enggeestig.
                  Hombre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

Al dat gedoe met die tabellen van de EV....... dat is geen vakantie hé....
                    Een paar weken geleden (bij het oprijden naar Zuid-Frankrijk) langs de A10 even
                    tegen een Nederlander gepraat die met zijn Peugeot EV met camping plooiding aan de lader stond.
                    Ik vroeg hem hoe tevreden hij was over zijn EV, zijn antwoord was “eerlijk, een miskoop” met dat ding er aan om de 200Km bijladen, soms 30 minuten, soms bijna een uur, ongeveer vijf uur langer onderweg
                    dan met mijn vroegere auto, en bijna iedere keer dat ding afkoppelen, op dat moment stond zijn
                    karretje naast zijn auto.
                    Die mens was duidelijk niet overtuigd.

Comment

Hehe, ik kijk er ook alleen (de tabellen) maar in verband met de never-ending discussie met Verseg. We vertrekken wanneer we willen, hebben weinig verplichtingen. Is laden nodig, laadpalen zat. Alleen die scheermesjes hoeven hier niet.
                      Uit uw twee screenshots blijkt dat het gemiddelde van uw ritten tussen de 18 en 25 kilometers zijn, echt lange ritten zitten daar niet tussen zoals u ook eerder bevestigde met 700 km op een maand en hoogstens 100 km snelweg.
                      Uiteraard moet u dan zelden onderweg laden en kan u daar ook geen last van hebben en ook niet de ervaring welke andere hebben die wel meer kilometers rijden.

Met ritjes van gemiddeld 22 kilometer op rustige banen kunnen wij met onze EV ook tot tien keer vertrekken zonder te laden en met onze diesel zelfs 50 keer.

De situatie is gewoon heel anders voor wie meer kilometers doet, voor de ene is 200 km tien ritten, voor de andere de helft van een rit.
                      U heeft 700 km op een maand, wij soms 550 op een dag.

Onbegrijpelijk dat u dat verschil niet wil inzien.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

tegen een Nederlander gepraat die met zijn Peugeot EV met camping plooiding aan de lader stond.
                        Ik vroeg hem hoe tevreden hij was over zijn EV, zijn antwoord was “eerlijk, een miskoop” met dat ding er aan om de 200Km bijladen, soms 30 minuten, soms bijna een uur, ongeveer vijf uur langer onderweg
                        dan met mijn vroegere auto, en bijna iedere keer dat ding afkoppelen, op dat moment stond zijn
                        Je weet ze er duidelijk uit te pikken dat beteuterde gezicht van die Nederlander was natuurlijk een weggever. Het zou er nog aan ontbreken dat je hier een positieve getuigenis zou neerpennen
                        Hombre

Comment

En dat was dan nog maar zoals je zegt een plooiding....

Comment

Uit uw twee screenshots blijkt dat het gemiddelde van uw ritten tussen de 18 en 25 kilometers zijn, echt lange ritten zitten daar niet tussen zoals u ook eerder bevestigde met 700 km op een maand en hoogstens 100 km snelweg.
                            Uiteraard moet u dan zelden onderweg laden en kan u daar ook geen last van hebben en ook niet de ervaring welke andere hebben die wel meer kilometers rijden.

Met ritjes van gemiddeld 22 kilometer op rustige banen kunnen wij met onze EV ook tot tien keer vertrekken zonder te laden en met onze diesel zelfs 50 keer.

De situatie is gewoon heel anders voor wie meer kilometers doet, voor de ene is 200 km tien ritten, voor de andere de helft van een rit.
                            U heeft 700 km op een maand, wij soms 550 op een dag.

Onbegrijpelijk dat u dat verschil niet wil inzien.
                            Dat is zeker jongen. Het stukje " (tijdens de vakantie rijden we niet zo veel, overal te druk. We gaan liever tijdens het jaar weg, veel rustiger dan -behalve op de weg soms-)." weer vergeten te lezen zeker. Toch straf wat jij allemaal kan opmaken uit die gegevens, fantasierijk persoon toch?
                            Hombre

Comment

Ik breek helemaal niets af, dat doe je zelf heus wel. Spreek eens met een ervaren EV gebruiker over uw verbruik van 40,7 kWh/100km.
                              Dat doe je nu toch met opzet of om mensen te kl*ten?
                              Ik heb nu al tientallen keren gezegd dat dit de hoogste piek is door heel de weg stapvoets naar huis te rijden in de winter, dat is NIET het continu gemiddeld verbruik van die wagen en dat weet je maar al te goed!
                              U gaf eerder in een reactie nog aan dat die BMW i4 aan 160 misschien ook wel 30 kWh verbruikte op dat moment, dan beseft u toch ook dat het kan?
                              Als uw eerste screenshot 20,77 kWh GEMIDDELD aangeeft, dan zijn daar ook stukken bij dat het lager is, maar ook stukken waar het veel hoger is!
                              Stop met dat pestgedrag!

Dat zijn cijfers van iemand die met zijn 1600kg caravan over de Dolomieten trekt. Als ik dan met oprechte bedoelingen vraag of de recuperatie misschien uitgeschakeld staat krijg ik de levieten te lezen.
                              Neen, u verdraait zoals altijd elke verwoording om het steeds maar in het belachelijke te trekken.
                              Als je stapvoets rijdt in de file, dan heeft u GEEN recuperatie omdat er gewoon nooit een moment is dat men voldoende remt, recuperatie is dan gewoon nul komma nul net zoals bij permanente snelheid op de snelweg als er geen file is.
                              Zoals op de andere screenshot bij vlot verkeer is het verbruik op dezelfde rit gemiddeld 17,9 kWh.

Als je dan zélf aangeeft dat je onder andere vanuit Leuven niet tot in Brugge en terug kan geraken, dan heb je de verkeerde EV gekozen of gekregen van de werkgever.
                              Zegt de man die gemiddeld tussen de 18 en 25 km rijdt, kritiek geven is dan heel eenvoudig.
                              Brugge is volgens de kortste route 125 km, op en af dus 250 km zonder lokaal maar 1 km te rijden en zonder ergens ook maar één omleiding te hebben.
                              De autonomie is tot nu toe in de zomer maximum 306 km geweest en in de winter of op snelweg 256 km.
                              Toch niet zo moeilijk te begrijpen dat met maximum 256 km autonomie men niet op en af naar Brugge kan rijden zonder onderweg te laden?
                              Er is ondertussen een nieuwe versie uit met iets grotere autonomie, kost ook meteen 15.000 Euro meer.

Je hebt eens in een helder moment de eigenschappen van die EV opgegeven, je kan toch niet ontkennen dat die auto geen topper is qua range en verbruik.
                              Dat is uiteraard geen topper met wat actueel beschikbaar is, maar de actuele zouden ook nog niet de voldoening geven zoals het hoort.

En voor de maakt het me bitter weinig uit wat voor fiets, auto of bus je rijdt. Maar als je die slechte ervaringen doortrekt naar heel het EV gebeuren ben je wel heel enggeestig.
                              Ik trek dat niet door naar iedereen, ik zeg gewoon dat een EV niet voor iedereen een geschikt alternatief is net als vele anderen hier zeggen.
                              U trekt ook onterecht uw ervaringen met vooral korte ritten door naar iedereen, stop met te denken dat iedereen steeds korte ritten maakt.
                              Mocht ik enkel rond de kerktoren moeten draaien bij wijze van spreken, ritjes van 18 tot 25 km gemiddeld, dan zou de situatie heel anders zijn.
                              U rijdt vooral als het rustig is op de baan, wij gebruikten de wagen vooral professioneel en kunnen die rustigere momenten niet kiezen.

En ik blijf voor de rest nuchter genoeg, mijn vrouw had vroeger een mooi uitgeruste 2.0 diesel welke altijd onder de 5 liter verbruik bleef zelfs met sportief rijden en 1100 tot 1200 km op een tank was geen probleem.
                              Die EV dat ze nu heeft kost drie keer zoveel en haalt met rustig rijden en op alles te letten iets meer dan een vijfde van het aantal kilometers.
                              Privé gebruiken we die niet, dan nemen we zoals vele onze diesel om met een gerust geweten de baan op te gaan.
                              Is dat niet wat schandalig?

Wees nu voor ene keer nuchter genoeg om te beseffen dat u zelf in een situatie zit die niet voor iedereen van toepassing is.
                              Anders toch groot verschil tussen 700 km op een maand en 300, 400 of 550 km op een dag.

Wees blij dat die voor u wel voldoet en geen enkel probleem vormt volgens het zeer beperkt gebruik dat u ervan maakt.
                              Last edited by VerSeg; 24 juli 2024, 22:00.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Je weet ze er duidelijk uit te pikken dat beteuterde gezicht van die Nederlander was natuurlijk een weggever. Het zou er nog aan ontbreken dat je hier een positieve getuigenis zou neerpennen
                                Zeer merkwaardig dat jij nooit een negatieve getuigenis weet neer te pennen.

Wat je eens moet doen is zelf eens vol bagage op en af rijden naar het Zuiden van Frankrijk en rekenen hoeveel tijd je dan verspeelt aan laden.
                                Vergeet ook niet te noteren hoeveel verschillende laadpassen je nodig had.
                                Altijd eenvoudig kritiek te geven op iets dat je zelf niet doet.
                                Last edited by VerSeg; 24 juli 2024, 22:51.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X