Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk berichtBij de keuze om al dan niet terug een diesel (of benzinewagen) aan te schaffen best ook toch dit in overweging nemen…
( tenzij je -uiteraard- niet in de buurt van een school woont, om.de haverklap 1000 km in 1 trek moet afleggen, geen kinderen of kleinkinderen hebt, etc…)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/03...erpse-scholen/
Het gaat hier om 3 scholen gelegen in Borgerhout waarbij de luchtkwaliteit slecht is, maar in gans Antwerpen is de luchtkwaliteit even slecht
Heel typerend hoe media werkt en mensen maar een bepaald dingetje eruit meenemen ...
In Vlaanderen zijn al heel veel straten, waar scholen in zijn, verkeersarm/verkeersvrij gemaakt, op de eerste plaats voor de veiligheid, maar of daardoor de luchtkwaliteit beter wordt is een andere vraag want de meeste scholen zijn gelegen op drukke plekken en meestal nog eens in het centrum.
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Even een overzicht van USA automerken die niet langer bestaan. Brandstofmotoren, btw.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtOorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Als je dan ziet dat tegenwoordig de tekorten nog steeds worden aangevuld met elektriciteit uit fossiele brandstoffen is “voorlopig” het aandeel elektriciteit verbruikt door EV auto’s nog geen gram minder vervuilend dan bij een benzine of diesel auto.
Hombre
Comment
-
Hombre
Comment
-
-
...
Nederland is dus duidelijk zéér verschillend tegenover België Hombre enkel maar omwille van die peperdure BPM.
BPM voor mijn auto zou in Nederland bijna 20.000€ bedragen.
Nog altijd overdreven veel uiteraard.
Maar ook hier in België wil niemand dat nog tweedehands (laat staan nieuw).
Zolang hij het doet blijf ik er - zoals velen - mee rijden, net zoals ik voorlopig ook mijn gasketel hou.
Maar daarom ga ik hier toch niet constant EV's en warmtepompen afbreken ?
Die hebben zeker hun plaats en die zal alleen maar groter worden (alhoewel niet zo snel als door sommigen verwacht).
PS: uiteraard mag iedereen zijn mening hebben, daarom mag ik toch af en toe de - beleefd gezegd - behoudsgezinde toon van de meeste berichten hier counteren ?
Comment
-
Oei Hombre, mijn excuses, verklaart alles.
Last edited by Hombre; 29 maart 2024, 20:05.Hombre
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
Dan heeft die voor de dag van vandaag wel een erg hoge CO2, zelfs mijn 13 jaar oud Touran dieseltje komt daar niet aan.
Nog altijd overdreven veel uiteraard.
Maar ook hier in België wil niemand dat nog tweedehands (laat staan nieuw).
Zolang hij het doet blijf ik er - zoals velen - mee rijden, net zoals ik voorlopig ook mijn gasketel hou.
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtMaar daarom ga ik hier toch niet constant EV's en warmtepompen afbreken ?
Die hebben zeker hun plaats en die zal alleen maar groter worden (alhoewel niet zo snel als door sommigen verwacht).
PS: uiteraard mag iedereen zijn mening hebben, daarom mag ik toch af en toe de - beleefd gezegd - behoudsgezinde toon van de meeste berichten hier counteren ?
Hombre
Comment
-
De nieuwe Xaomi SU7, nu al de Porsche killer genoemd. Nog niet in Europa te koop, vanaf vandaag in China. En opmerkelijk (zelfs in China), 50.000 exemplaren besteld in de eerste 27 minuten, vandaar deze post.
Smaken verschillen, en je kan je mening hebben over Chinese producten, ik vind deze wel wat hebben.
De Chinese prijzen van de Xiaomi SU7 zijn bekend! En ze zijn bijzonder scherp... Reden genoeg om eens stil te staan bij de 5 belangrijkste cijfers van de elektrische berline!
Hombre
Comment
-
-
Ha, vandaar Hombre.Hombre
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtDe nieuwe Xaomi SU7, nu al de Porsche killer genoemd. Nog niet in Europa te koop, vanaf vandaag in China. En opmerkelijk (zelfs in China), 50.000 exemplaren besteld in de eerste 27 minuten, vandaar deze post.
Smaken verschillen, en je kan je mening hebben over Chinese producten, ik vind deze wel wat hebben.
En zeggen dat ik nog mensen hoor beweren dat dit niet zal doorbreken ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Gaan we die discussies opnieuw starten? Ik krijg hier een déjà vu gevoel van.
Zeg nu eens wat er verkeerd aan is om die hoge tot extreem hoge prijzen van een batterij duur te vinden?Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
Comment