Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Wij hebben onze vierde spuit al in het voorjaar gekregen, dus ben benieuwd of wij nu ook nog een uitnodiging gaan krijgen

grts
    Sieg
    Volgens wat eerder in de media aangekondigd werd, zou niemand een uitnodiging krijgen maar zou iedereen het kunnen bekomen via huisarts of apotheker.
    Echter blijkt er nog geen definitief standpunt genomen te zijn, zowel onze huisartsen als apothekers (ja er zijn er meerdere in de praktijk) hadden vorige week nog geen officiële info ter beschikking.
    Het zal nog wat wachten worden, hopelijk niet te lang.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Lijkt wel dat hoe voorzichtiger je bent, hoe sneller je besmet kunt raken, maar dat idee is uiteraard totaal van de pot gerukt

grts
      Sieg
      Tijdens mijn werkperiode kwam ik in kontakt met een gezin met 8 kinderen. Die kinderen mochten zich "vuil" maken: in de stal spelen tussen de koeien,in de str**nt en in 't slijk, als 't kou was zullen ze wel iets komen halen om aan te doen, vuile olie was leuk...enz...
      Die kinderen waren nooit ziek, die hadden zelf een immuniteit opgebouwd tegen alles en nog wat en de natuur deed de rest. Wij zijn veel te bang, veel te proper en veel te hygiënisch, wij kunnen nergens meer tegen.
      Natuurlijk mag je daarin niet overdrijven, maar de natuur is onze bondgenoot en helpt ons waar nodig...
      grt
      Gerrit
      Last edited by de Gerre; 27 augustus 2023, 22:05.

Comment

Wij hebben onze vierde spuit al in het voorjaar gekregen, dus ben benieuwd of wij nu ook nog een uitnodiging gaan krijgen

grts
        Sieg
        Even nagekeken en de vierde kregen wij begin oktober 2022.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Wij kregen allebei onze vierde op 27 september 2022. Het is dus nogmaals bewezen dat je toch covid kan krijgen na vaccinatie, maar waarschijnlijk met mildere symptomen. Ik had enkel een loopneus, klein beetje hoesten, héél lichte koorts en reuk- en smaakverlies (in feite net zoals de vorige keer toen ik corana had).
          Vandaag, na drie dagen dus kan ik reeds terug felle geuren (bvb. ontsmettingsgel) ruiken, maar het eten smaakt nog altijd naar... niks. Daardoor is er reeds 3 kgr vanaf... maar daar ben ik niet kwaad om .

Straks komt de dokter langs om mij en mijn vrouw nog eens "officieel" te testen. Ik weet dat ik positief ben door een zelftest en de symptomen, maar mijn vrouw is nog niet getest.
          Zij heeft geen symptomen, maar aangezien we samen leven... Reuk en smaak is zij reeds jaaaaren kwijt na een val op het achterhoofd, dus daar kunnen we het ook niet weten of ze al dan niet positief is.

Kga meteen eens vragen aan de dokter hou het nu zit met dat herfst- of boostervaccin, misschien weet die al meer. Ik hou jullie op de hoogte.

Comment

Dokter is net vertrokken. Mijn vrouw is getest, maar hij verwacht niet dat ze positief zal zijn omdat ze geen symptomen vertoont.
            Quarantaine voor mij hoeft ook niet meer, mag dus overal komen maar moet wel het mondmasker dragen en goede handhygiëne onderhouden.

Voor wat betreft de herfstbooster : ze zijn er mee bezig, ze weten reeds dat de huisdokters de vaccins zullen moeten aanvragen en dat ze tegelijk met het griepvaccin zullen gezet worden ALS DE PATIENT DIT WIL.
            Risicopatiënten zoals wij zullen van de huisdokter nog een mailtje krijgen wanneer de beide vaccins bij hem beschikbaar zijn en kunnen gezet worden (hij verwacht dat dit ergens in oktober/november zal zijn).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Even nagekeken en de vierde kregen wij begin oktober 2022.
              Heb het net ook even gecontroleerd, was niet de vierde maar de vijfde die we dit voorjaar gekregen hebben.
              Na zoveel injecties is men gewoon de tel kwijt, alé ik toch want ik heb het niet meer bijgehouden
              Ik kan het alleen nakijken in mijn afgelopen agenda's

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Heb een telefoontje gekregen van het UZ indien geïnteresseerd. Dit in voorbereiding dan het vaccin wordt voorzien.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                  Voor wat betreft de herfstbooster : ze zijn er mee bezig, ze weten reeds dat de huisdokters de vaccins zullen moeten aanvragen en dat ze tegelijk met het griepvaccin zullen gezet worden ALS DE PATIENT DIT WIL.
                  Risicopatiënten zoals wij zullen van de huisdokter nog een mailtje krijgen wanneer de beide vaccins bij hem beschikbaar zijn en kunnen gezet worden (hij verwacht dat dit ergens in oktober/november zal zijn).
                  Mijn zus was gisteren bij de huisarts en die heeft haar ook gevraagd of ze een coronabooster wou. De dokter moest het aanvragen en zou het zetten. Maar het zou niet tijdens een consultatie zijn en niet samen met het griepvaccin. Het is dus overal een beetje anders zo te zien.

Ken toch al gevallen van corona dit najaar.

Comment

Heb het net ook even gecontroleerd, was niet de vierde maar de vijfde die we dit voorjaar gekregen hebben.
                    Na zoveel injecties is men gewoon de tel kwijt, alé ik toch want ik heb het niet meer bijgehouden
                    Ik kan het alleen nakijken in mijn afgelopen agenda's

grts
                    Sieg
                    Let wel, ik beweer niet dat het niet waar is, maar wij hebben bij mijn weten toch geen uitnodiging gekregen voor een vijfde vaccinatie ??

Ik kijk gewoon naar de CovidSafe app en daar staan alle vaccins die je gekregen hebt netjes opgelijst, met naam en toenaam, fabrikant, verstrekker, volgordenummer, datum...enz

De vaccins waarvan het "certificaat" vervallen is staan in het roze en in een donkerrood kader staat dan nogmaals 'vervallen'.
                    Voorlopig hebben wij er nog eentje dat niet vervallen is, en dat is deze van 27/09/22, waar duidelijk bij staat 'dosis 4/4'.

Blijkbaar zijn er dan toch mensen (bepaalde groepen ?) die een uitnodiging gekregen hebben voor een vijfde. Wij alleszins niet.

Comment

Blijkbaar zijn er dan toch mensen (bepaalde groepen ?) die een uitnodiging gekregen hebben voor een vijfde. Wij alleszins niet.
                      Mijn zus heeft zeker geen "aanvraag" gekregen zoals bij de voorgaande vaccinaties (email of brief). Het ging uit van de huisarts.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Mijn zus heeft zeker geen "aanvraag" gekregen zoals bij de voorgaande vaccinaties (email of brief). Het ging uit van de huisarts.
                        Ik doelde eigenlijk op het vijfde vaccin dat Sieg reeds kreeg in het voorjaar dit jaar (#81).

Comment

Zijn er ook geen mensen die al dan niet verplicht een bijkomende moesten halen om op reis te gaan naar bepaalde landen?
                          Verder zal het ook afhangen welk vaccin men kreeg, van sommige moest men 1 dosis krijgen en van andere 2.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Let wel, ik beweer niet dat het niet waar is, maar wij hebben bij mijn weten toch geen uitnodiging gekregen voor een vijfde vaccinatie ??

Ik kijk gewoon naar de CovidSafe app en daar staan alle vaccins die je gekregen hebt netjes opgelijst, met naam en toenaam, fabrikant, verstrekker, volgordenummer, datum...enz

De vaccins waarvan het "certificaat" vervallen is staan in het roze en in een donkerrood kader staat dan nogmaals 'vervallen'.
                            Voorlopig hebben wij er nog eentje dat niet vervallen is, en dat is deze van 27/09/22, waar duidelijk bij staat 'dosis 4/4'.

Ja het kan voor iedereen anders zijn vermoed ik, hangt ook af van je medische situatie denk ik, maar ik zal het nog even dubbel controleren als ik thuiskom vanavond.
                            Ik weet dat ik een paar keer een afspraak heb moeten verzetten wegens omstandigheden en andere wegens ziekte op dat moment.
                            Ik heb gisteren even snel in de agenda bekeken overal waar ik afspraak Covid had staan.

De CovidSafe app die werkt bij mij sinds dit voorjaar al niet meer, maar zal vanavond even online controleren hoeveel ik er nu juist gehad heb.
                            Ik meen dat er wel een website bestaat waar je al uw medische gegevens kunt terug zien, maar ik herinner me de naam niet meer.

grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Je Covodvaccinatie-attesten kun je terug vinden in Mijn Burgerprofiel
                              Normaal wordt er nu geen uitnodiging gestuurd door de overheid.
                              Laatste gegevens op 1/8/2023:Vaccinatie zal geschieden met een aan de nieuwe variant aangepast vaccin.
                              Niaam van de vaccins zijn nog niet gekend,noch de kostprijs,noch de terugbetaling.
                              Zou tegen oktober moeten geregeld zijn.
                              Nu laten vaccineren (als het al mogelijk is) is dus niet zinvol,daar je een oud vaccin krijgt.

Comment

Ik ga gewoon wachten tot oktober en mijn vraag op tijd indienen. het is nog net dat tikje te vroeg, maar we zien wel dat men ongerust wordt (er ontstaat ineens terug vraag naar zelftests en we horen verhalen van vliegtuigvakantiegangers die de lotto gewonnen hebben). Dus ja het schooljaar begint en de fun zal ook nog wat toenemen.
                                Paniek is niet nodig - maar de hogere risicogevalletjes moeten voor zichzelf zorgen - vragen dus best naar dat vaccin (wat ik dus ga doen) - ergens in oktober zal wel goed zijn denk ik.

Comment

Working...
                                X