Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ondanks een negatieve zelftest denk ik dat we het hier ook weer in huis hebben gehad. Ik was begin juni ziek met keelpijn, loopneus, koorts en vermoeidheid en 1.5 week erna was mijn vrouw aan de beurt. Zij heeft momenteel geen reuk/smaak. Wij hebben alle vaccins gehad en zullen deze booster ongetwijfeld weer laten zetten.

We hebben antivaxxers van het hevigste kaliber in onze familie. Altijd weer dolle pret!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Maar wat is de waarheid en wat belachelijk?
      Eerst wou bijna niemand een vaccin, later wou bijna iedereen dat eerst geen recht had ook een vaccin, nog later wou een meerderheid weer geen vaccin wegens ziek geweest van de eerste of toch COVID gekregen.
      Daarna wou bijna iedereen weer een vaccin omdat men anders nergens naartoe kon, eens die regel afgeschaft willen velen weer geen vaccin meer.
      Het zijn vaak ook dezelfde mensen die tegen of voor zijn maar met de wind meedraaien.
      Eigenlijk is er helemaal geen reden om zich iets aan te trekken van een vaccinatie en de reacties er op want (bijna) iedereen is vrij al dan niet het vaccin te aanvaarden.
      Gewoon negeren die berichten als men ze onzin vindt.
      En eigenlijk, men hoort er nog bijna niets van, maar hier zijn ze er al over bezig.
      Zelf ben ik totaal geen antivaxer Freddy, integendeel, maar geloof er wel sterk in dat veel mensen
      ondertussen veel meer antistoffen aangemaakt hebben dan we zouden vermoeden.
      Sommigen waren positief en hebben het zelfs nooit geweten, dan vraag ik mij toch af,
      waarom ze in de labo’s niet ieder staal die ze binnen krijgen testen op antistoffen,
      kost 10€ extra, maar zou volgens mij een veel duidelijker beeld geven dan de cijfers
      die we in het verleden hebben gezien.
      Mijn vrouw en ik hebben beiden COVID gehad, ik 6 weken mottig geweest, mijn vrouw
      twee dagen en bij een bloedtest beiden ongeveer evenveel antistoffen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Ondanks een negatieve zelftest denk ik dat we het hier ook weer in huis hebben gehad. Ik was begin juni ziek met keelpijn, loopneus, koorts en vermoeidheid en 1.5 week erna was mijn vrouw aan de beurt. Zij heeft momenteel geen reuk/smaak. Wij hebben alle vaccins gehad en zullen deze booster ongetwijfeld weer laten zetten.

We hebben antivaxxers van het hevigste kaliber in onze familie. Altijd weer dolle pret!
        Dolle pret zeg je.... kan ik me voorstellen.
        Totnutoe zijn we hier zelf aan alle coronastrubbelingen ontsnapt maar als we een uitnodiging krijgen voor een booster dan gaan we.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht

Dolle pret zeg je.... kan ik me voorstellen.
          Totnutoe zijn we hier zelf aan alle coronastrubbelingen ontsnapt maar als we een uitnodiging krijgen voor een booster dan gaan we.
          Wij ook, zeker weten. Hebben tot nu, van al die we de kans hadden, allemaal laten zetten.

Wij hebben geen schrik van een prikje, alhoewel, ik na deze voormiddag toch begin te twijfelen.
          Was bij de huisdokter voor mijn maandelijkse bloedafname en er was een stagiaire aanwezig, die het wel even zou overnemen.

Eerst mijn rechterarm (makkelijkste om de ader te vinden) :
          - één prik, en buisje niet vol genoeg laten lopen
          - tweede prik met zelfde buisje, de vacuum was weg en kreeg er geen bloed in
          - derde prik met nieuw buisje, vond de ader niet

Dan linkerarm (moeilijkste om ader te vinden) :
          - één prik (door de huisdokter zelf), vond geen ader, en begon dan in alle richtingen die naald te bewegen... ik kermde van de pijn
          - tweede prik, weer geen ader te vinden

Gevolg, twee grote donderblauwe vlekken ter hoogte van de vele prikken en een nieuwe afspraak voor volgende week .

Dan is een covidprikje toch eenvoudiger hoor .

Comment

Er komt geen uitnodiging maar men moet zelf afspraak maken bij huisarts of apotheek.
            Geen vaccinatiecentra.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Er komt geen uitnodiging maar men moet zelf afspraak maken bij huisarts of apotheek.
              Geen vaccinatiecentra.
              Lijkt mij vrij logisch, gezien de huidige tendens.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht

Lijkt mij vrij logisch, gezien de huidige tendens.
                Was trouwens al 6 maanden zo (sedert 1 januari 2023).
                Wie nog een vaccin wilde moest ook nu ook al naar de huisdokter of naar de apotheek.
                Deze morgen nog naar de huisdokter geweest en kon er al ééntje krijgen als ik wou, maar ik ga toch nog enkele maanden wachten .

Comment

Nu zou de herfstprik er pas komen vanaf 1 oktober, terwijl mijn huisdokter het aan mij reeds voorstelde einde juni (??).
                  Maar wat ik niet begrijp is de heisa van de huisartsen omdat de prik zou mogen gegeven worden door de apothekers.

De artsenverenigingen die reageren fors: “Hij (Vandenbroucke) breekt het beroep van huisarts in stukken”

Ik weet niet hoe het elders is, maar hier in de streek hebben praktisch alle huisartsen een patiëntenstop ingevoerd gezien het vele werk dat ze hebben.
                  En nu gaan ze protesteren omdat ze een kleine deeltje van hun werk ontlast zouden worden ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                    Nu zou de herfstprik er pas komen vanaf 1 oktober, terwijl mijn huisdokter het aan mij reeds voorstelde einde juni (??).
                    Maar wat ik niet begrijp is de heisa van de huisartsen omdat de prik zou mogen gegeven worden door de apothekers.

De artsenverenigingen die reageren fors: “Hij (Vandenbroucke) breekt het beroep van huisarts in stukken”

Ik weet niet hoe het elders is, maar hier in de streek hebben praktisch alle huisartsen een patiëntenstop ingevoerd gezien het vele werk dat ze hebben.
                    En nu gaan ze protesteren omdat ze een kleine deeltje van hun werk ontlast zouden worden ???

Als ze de prijs van een consultatie kunnen rekenen per 2 minuten, dan hebben ze op korte tijd veel inkomsten zonder veel moeite.
                    Gratis gaan die dat niet doen, iemand betaalt hun werk.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Als ze de prijs van een consultatie kunnen rekenen per 2 minuten, dan hebben ze op korte tijd veel inkomsten zonder veel moeite.
                      Gratis gaan die dat niet doen, iemand betaalt hun werk.
                      Dat rap-geld-gewin begrijp ik, maar mij gaat het er over dat ze nu reeds geen tijd meer hebben, hun agenda zit bomvol, vandaar de patiëntenstop.
                      En dan zouden ze plots wèl tijd hebben om covidvaccins te zetten ?? Waar heeft die patiëntenstop dan wèl mee te maken ??

Comment

Dat rap-geld-gewin begrijp ik, maar mij gaat het er over dat ze nu reeds geen tijd meer hebben, hun agenda zit bomvol, vandaar de patiëntenstop.
                        En dan zouden ze plots wèl tijd hebben om covidvaccins te zetten ?? Waar heeft die patiëntenstop dan wèl mee te maken ??
                        Vaccins zullen gezet worden door apotheek en huisarts … dan ben je al patiënt want anders is het uw huisarts niet.
                        En in het begin krijgen enkel risicopatiënten het vaccin tenzij dit weer veranderd is, dat zijn vooral de mensen die nu ook al regelmatig naar de huisarts gaan.
                        Ze gaan verder tijdelijk wat meer van hun patiënten zien, dat klopt, maar die gaan allemaal veel sneller buiten zijn en waar men gemiddeld 20 minuten per patiënt voorziet voor een gewone consultatie zal dit maar een paar minuten zijn.

De overbelasting kan er anders ook bij apothekers zijn, hier moet men altijd wat aanschuiven bij de apothekers en als ze daar ook de vaccins moeten zetten zal ook iedereen nog wat langer moeten wachten.

Nu persoonlijk zou ik mogelijks ook gewoon door de apotheker laten zetten want het griepvaccin bijvoorbeeld moet men ook eerst daar gaan halen en dan naar de huisarts en dat is telkens een dubbel bezoek.
                        Als die nu het COVID vaccin en griepvaccin tegelijk mag zetten, dan is dat weer een afspraak minder.

Wat wel zo is, huisartsen kennen de medische toestand van hun patiënten beter en kunnen wel inschatten bij wie er risico is op nevenwerkingen of complicaties bij het zetten van een vaccin.

Een vaccin zetten is op zich niet moeilijk, als ge dat een keer gedaan hebt dan kunt ge dat altijd.

Maar heel de heisa nu over die dokters, is dat weer niet een fors opgeblazen iets door de media over een minderheid van dokters dat dit in vraag stelt?
                        Ik ga er in elk geval niet wakker van liggen, voor mij mag zelfs de pastoor dat doen tijdens de zondagsmis.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Vaccins zullen gezet worden door apotheek en huisarts … dan ben je al patiënt want anders is het uw huisarts niet.
                          En in het begin krijgen enkel risicopatiënten het vaccin tenzij dit weer veranderd is, dat zijn vooral de mensen die nu ook al regelmatig naar de huisarts gaan.
                          Ze gaan verder tijdelijk wat meer van hun patiënten zien, dat klopt, maar die gaan allemaal veel sneller buiten zijn en waar men gemiddeld 20 minuten per patiënt voorziet voor een gewone consultatie zal dit maar een paar minuten zijn.

De overbelasting kan er anders ook bij apothekers zijn, hier moet men altijd wat aanschuiven bij de apothekers en als ze daar ook de vaccins moeten zetten zal ook iedereen nog wat langer moeten wachten.

Nu persoonlijk zou ik mogelijks ook gewoon door de apotheker laten zetten want het griepvaccin bijvoorbeeld moet men ook eerst daar gaan halen en dan naar de huisarts en dat is telkens een dubbel bezoek.
                          Als die nu het COVID vaccin en griepvaccin tegelijk mag zetten, dan is dat weer een afspraak minder(1).

Wat wel zo is, huisartsen kennen de medische toestand van hun patiënten beter en kunnen wel inschatten bij wie er risico is op nevenwerkingen of complicaties bij het zetten van een vaccin (2).

Een vaccin zetten is op zich niet moeilijk, als ge dat een keer gedaan hebt dan kunt ge dat altijd.

Maar heel de heisa nu over die dokters, is dat weer niet een fors opgeblazen iets door de media (3) over een minderheid van dokters dat dit in vraag stelt?
                          Ik ga er in elk geval niet wakker van liggen, voor mij mag zelfs de pastoor dat doen tijdens de zondagsmis.
                          1. Hopelijk mogen covid vaccin en griepvaccin tegelijkertijd gezet worden. Misschien wordt dit in de toekomst wel in één enkel vaccin toegediend.

2. Dat van die huisartsen die hun patiënten beter kennen, volledig akkoord, maar toen er miljoenen covid vaccins gezet werden, werden er vooraf slechts een paar vraagjes gesteld, en ze werden toegediend door, voor de ontvanger, vreemde dokters/verplegers/verpleegsters die de ontvangers medische situatie helemaal niet kenden (?).

3. Over de media.... ben je aangestoken die iemand ?

Comment

Eventjes terug oprakelen. Corona is back in town... allee hier toch, want ik heb het weer zitten ☹️. En we komen nauwelijks uit ons kot !?!?! Geen idee dus waar ik het heb opgerakeld ?

Comment

Wij hebben onze vierde spuit al in het voorjaar gekregen, dus ben benieuwd of wij nu ook nog een uitnodiging gaan krijgen

grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Eventjes terug oprakelen. Corona is back in town... allee hier toch, want ik heb het weer zitten ☹️. En we komen nauwelijks uit ons kot !?!?! Geen idee dus waar ik het heb opgerakeld ?
                                Daarmee dat gewoon iedereen het kan krijgen, wel of niet voorzichtig
                                Hebben wij hier bij ons, toen het twee jaar geleden heel erg rond ging, ook ondervonden.
                                Lijkt wel dat hoe voorzichtiger je bent, hoe sneller je besmet kunt raken, maar dat idee is uiteraard totaal van de pot gerukt

Veel beterschap !

grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                                X