Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Mijn vrouw kreeg haar vijfde vaccinatie en ik binnenkort de vierde.
    Eind juni kregen we, niettegenstaande gevaccineerd, ook beiden COVID en dat sleept zoals bij velen nog altijd aan (o.a. zware vermoeidheid).
    Meerdere dokters zeggen dat we geluk hadden gevaccineerd te zijn want anders was er grote kans op ziekenhuisopname, het was nu al weken redelijk afzien.
    Wie COVID kreeg zou tijdelijk immuun zijn, maar ook daar zijn grote twijfels over de periode.
    Velen denken zes maand, anderen beweren twee maand.
    In elk geval, alles wat kan helpen om de mogelijke gevolgen te beperken zullen wij steeds doen.
    Misschien bent u jonger en geen risicopatiënt, maar het risico zwaar ziek te worden bestaat bij iedereen.
    Dat de regeling anders is bij jullie kan zijn, maar u geeft toch zelf ook aan ervoor te bedanken?
    Het blijft uiteraard uw vrije keuze.
    Volledig juist.
    Een corona doorgemaakt hebben,geeft een vals gevoel van veiligheid.
    Trouwens niemand heeft ooit beweerd dat een vaccin je 100% beschermt tegen een infectie,wel een 80-90% tegen zware corona en opname in een ziekenhuis.

Comment

Ik heb woensdag ook de vierde prik laten zetten, maar zeker niet met plezier: ik moest wonende in een grote stad eerst 25 km reizen naar de toegewezen priklocatie ergens achteraf op een industrieterrein; ten tweede mijn arm doet nu na twee dagen nog pijn. Ik dacht het middel is onderhand erger dan de kwaal. Ondanks dat ongemak om risico te vermeiden toch maar laten vaccineren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Ik heb woensdag ook de vierde prik laten zetten, maar zeker niet met plezier: ik moest wonende in een grote stad eerst 25 km reizen naar de toegewezen priklocatie ergens achteraf op een industrieterrein; ten tweede mijn arm doet nu na twee dagen nog pijn. Ik dacht het middel is onderhand erger dan de kwaal. Ondanks dat ongemak om risico te vermeiden toch maar laten vaccineren.
        idem hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
          "AFZIEN" van een prik is er ver over, tegenover het echte afzien in een hospitaal en ook het afzien van " het krijgen" hebben na een prik.
          ik had hartstoornissen na mijn eerste vaccinatie, en wekenlang ziek geweest. Overigens een paar maanden geleden ook covid gehad, dat was te vergelijken met een zware verkoudheid voor een paar dagen. In mijn geval was de vaccinatie dus een heel stuk erger dan de ziekte zelf. Zelfde meegemaakt een paar jaar geleden met een griepvaccinatie: doodziek van geweest.

Ik ben overigens totaal niet tegen vaccinaties; de 'normale' vaccinaties zoals tetanus etc heb ik allemaal en vernieuw ik ook geregeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            ik had hartstoornissen na mijn eerste vaccinatie, en wekenlang ziek geweest. Overigens een paar maanden geleden ook covid gehad, dat was te vergelijken met een zware verkoudheid voor een paar dagen. In mijn geval was de vaccinatie dus een heel stuk erger dan de ziekte zelf. Zelfde meegemaakt een paar jaar geleden met een griepvaccinatie: doodziek van geweest.

Ik ben overigens totaal niet tegen vaccinaties; de 'normale' vaccinaties zoals tetanus etc heb ik allemaal en vernieuw ik ook geregeld.
            Een vaccin doet zich voor als "the real thing" om de aanmaak van antistoffen op te wekken.
            Een vroegere buur was de zaakvoerder van een groot bouwbedrijf (Christiaens is toch een groot bouwbedrijf mag ik stellen). Er was nog geen vaccinatie toen hij covid kreeg. Ook hartproblemen. Afgelopen op korte tijd. 56 of 58, ik weet het niet meer.

Het is altijd koffiedik kijken (en dat doe ik niet graag) maar je zou kunnen stellen dat zonder vaccin je hart er slechter was vanaf gekomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Het is altijd koffiedik kijken (en dat doe ik niet graag) maar je zou kunnen stellen dat zonder vaccin je hart er slechter was vanaf gekomen.
              Dat viel mij ook op. Er zijn vaak reacties in de trend van "ik heb van mijn x-de spuit (veel) last gehad en daarna heb ik echt Covid gehad en dat was maar een beetje verkoudheid/griep. Dus ik ga niet meer voor een vaccinatie want Covid is minder erg dan de vaccinatie".

Klopt dat de ene er heviger op reageert dan de andere. En ja, van een vaccinatie kan je ziek zijn. Maar dat je echte besmetting later "maar" een verkoudheid/griepje was, dat heb je hoogst waarschijnlijk te danken aan die eerste keer ziek te zijn van de vaccinatie.

Klopt wat opapol schrijft dat het wat koffiedik kijken is. En ondertussen zijn er varianten van Covid met minder ernstige symptomen. Maar draai oorzaak en gevolg niet om aub.

Comment

Dat IK - dat is de kern van het probleem...
                Wat we lezen uit de sciensano-verslagen - maakt - dat we alle massa-events in oktober nu al gaan vergeten - ik heb nl. de WHO-norm strak toegepast.
                Spijtig is dat, maar het is niet omdat de politieke vernieling werkt - dat ik daar aan mee ga werken...
                En ja - ik hoor tot het kransje dat het virus nog niet te stekken heeft gehad! Dus dit is voor mij een soort van wedloop, een soort uitdaging.

Comment

Het lijkt er op dat we dit draadje nog eens moeten terughalen.
                  Ook dit jaar komt de herfstbooster er blijkbaar.
                  Herfstbooster 2023
                  Last edited by Guest49; 20 juni 2023, 10:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                    Het lijkt er op dat we dit draadje nog eens moeten terughalen.
                    Ook dit jaar komt de herfstbooster er blijkbaar.
                    Herfstbooster 2023
                    Zeer goede zaak.....beter voorkomen dan genezen....
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht

Zeer goede zaak.....beter voorkomen dan genezen....
                      Inderdaad, als ze maar tijdig het nieuwe vaccin hebben...

Comment

Akkoord met Francis.
                        Het enige waar ik tegenop zie is die 11,5 miljoen zelfverklaarde facebook vaccinologen/virologen die allemaal weer zullen ontwaken. We zijn niet massaal dood gevallen, niet massaal veranderd in chimpansees, ons DNA is niet massaal aan het muteren geweest, benieuwd wat het nu weer zal zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Akkoord met Francis.
                          Het enige waar ik tegenop zie is die 11,5 miljoen zelfverklaarde facebook vaccinologen/virologen die allemaal weer zullen ontwaken. We zijn niet massaal dood gevallen, niet massaal veranderd in chimpansees, ons DNA is niet massaal aan het muteren geweest, benieuwd wat het nu weer zal zijn.
                          Zouden die zich echt nog maar eens belachelijk durven maken...

Comment

Maar jawel.
                            Dat is eigen aan zweefkezerij.

Comment

Laat het vaccin en de uitnodiging maar komen.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Maar wat is de waarheid en wat belachelijk?
                                Eerst wou bijna niemand een vaccin, later wou bijna iedereen dat eerst geen recht had ook een vaccin, nog later wou een meerderheid weer geen vaccin wegens ziek geweest van de eerste of toch COVID gekregen.
                                Daarna wou bijna iedereen weer een vaccin omdat men anders nergens naartoe kon, eens die regel afgeschaft willen velen weer geen vaccin meer.
                                Het zijn vaak ook dezelfde mensen die tegen of voor zijn maar met de wind meedraaien.
                                Eigenlijk is er helemaal geen reden om zich iets aan te trekken van een vaccinatie en de reacties er op want (bijna) iedereen is vrij al dan niet het vaccin te aanvaarden.
                                Gewoon negeren die berichten als men ze onzin vindt.
                                En eigenlijk, men hoort er nog bijna niets van, maar hier zijn ze er al over bezig.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X